Loading..
ID ბარათების - ელექტრონული პირადობების შესახებ (3)
აბორტი (83)
ადამი და ევა (26)
ადამიანი (150)
ადამიანის სიყვარული ღვთისადმი (250)
ადგილი ლოცვისათვის (7)
ავადმყოფობა (102)
აზარტით შეპყრობილება (5)
აზარტის მსგავსება ნარკომანიასთან (7)
აზარტულ დაწესებულებებში მოგებული ფული (6)
აზარტულ დაწესებულებებში მომსახურე პერსონალი (7)
აზარტული დაწესებულებების მეპატრონეთათვის (14)
აზარტული დაწესებულებების რეკლამირება (8)
აზარტული თამაშები - აზარტომანია - აზარტი (14)
აზარტული თამაშები ინტერნეტში (4)
აზრები (37)
აზროვნება (12)
ათეიზმი_ურწმუნოება (78)
ათი მცნება (13)
ამაოდმეტყველება (47)
ამაოება (6)
ამპარტავნება (300)
ანგარება (22)
ანგელოზი (27)
ანტიდისკრიმინაციული კანონის შესახებ (3)
ანტიქრისტე (20)
აპოკალიფსი (8)
აღდგომა (164)
აღზრდა (138)
აღსარება (115)
აღშფოთება (9)
ახალი წელი (17)
ბედისწერა (6)
ბედნიერება (137)
ბერ-მონაზვნობა (7)
ბიბლია (33)
ბილწსიტყვაობა (6)
ბოლო ჟამი (13)
ბოროტება (215)
ბოროტი - სამხიარულო ხუმრობები (11)
ბოროტი აზრები (40)
ბოროტი გულისთქმანი (21)
ბოროტი ზრახვები (63)
ბოროტი საქმეები (20)
ბუდა ბარის შესახებ (6)
ბუნება (23)
გალობა (4)
გამოცხადებები (12)
განათლება (36)
განდეგილობა (7)
განკითხვა (246)
განმარტოება (50)
განრისხება (12)
განსაცდელები (355)
განსჯა (53)
განუწყვეტელი ლოცვა (55)
განღმრთობა (7)
გარდაცვალება (33)
გარდაცვლილთა პატივისათვის (20)
გარდაცვლილთათვის გლოვა (3)
გარეგნობა (9)
გართობა (12)
გაღიზიანება (12)
გემოთმოყვარება (24)
გინება (10)
გლახაკი (7)
გლოვა ცოდვებისათვის (111)
გმობის გულისთქმები (27)
გმობის ზრახვები (13)
გონება (148)
გონების განწმენდა (10)
გონების დაცვა (13)
გრძნობები (16)
გულგრილობა (5)
გულგრილობა ბოროტი ზრახვების მიმართ (4)
გულგრილობა ლოცვაში (3)
გულგრილობა სარწმუნოებაში (5)
გული (201)
გულის განწმენდა (46)
გულისთქმანი (23)
გულისწყრომა (7)
გულმოდგინება (10)
დავითგარეჯის შესახებ (3)
დათმობა (3)
დალოცვა (3)
დაუდევრობა (9)
დაყუდება (11)
დაცემა (4)
დაცინვა (9)
დედაკაცი (74)
დემონი (12)
დიდებისმოყვარეობა (42)
დიდი მარხვა (9)
დოგმატები (4)
დრო (25)
დრო ლოცვისათვის (9)
დროის უქმად კარგვა (15)
დუმილი (10)
დღესასწაული (27)
ეგოიზმი (27)
ეკლესია (231)
ეკლესიაში დუმილი (9)
ეკლესიაში კრძალვა (16)
ეკლესიაში ლოცვა (20)
ენა (55)
ეპიტიმია (3)
ერესი (73)
ერთგულება (17)
ერთობა (15)
ერთსულოვნება (6)
ერი (11)
ეშმაკი (161)
ვალენტინობა (3)
ვერცხლისმოყვარება (83)
ვნებათაგან განთავისუფლება (22)
ვნებები (184)
ზეთისცხება (3)
ზეცა (4)
ზიარება (123)
ზნეობა (59)
ზნეობრივი ლიტერატურის კითხვა (9)
ზომიერება (10)
ზრახვები (58)
თავგანწირვა (23)
თავდაჯერებულობა (9)
თავისუფალი ნება (56)
თავისუფლება (79)
თავშეუკავებლობა (6)
თამბაქო (5)
თანაგრძნობა (22)
თანასწორობა (6)
თეატრი - კინო (4)
თვალი (9)
თვითმკვლელობა (24)
თვითნებობა (7)
იესოს ლოცვა (124)
იმედი (5)
კადნიერება (4)
კაზანტიპის შესახებ (9)
კამათი (20)
კარტის შესახებ (6)
კაცთმოთნეობა (6)
კეთილგონიერება (7)
კეთილდღეობა (24)
კეთილი აზრები (9)
კეთილი ზრახვები (28)
კეთილი საქმეები (207)
კრძალულება (7)
კულტურა (25)
ლანძღვა (4)
ლმობიერება (8)
ლოცვა (605)
ლოცვა გარდაცვლილთათვის (4)
ლოცვაში მრავალსიტყვაობა (6)
ლოცვის ხანგრძლივობა (4)
ლოცვის ხარისხები (8)
ლოცვისას გონებაგაფანტულობა (28)
ლოცვისთვის მომზადება (8)
მაგალითი ადამიანებისა (44)
მადლი (147)
მადლიერება (12)
მადლის დაკარგვა (15)
მადლის მოქმედება (25)
მადლის შენარჩუნება (7)
მაიას ტომის წინასწარმეტყველება 2012 წლის დეკემბერი (4)
მამაო ჩვენო (21)
მარადისობა (42)
მართლმადიდებლობა (63)
მარხვა (125)
მაღალი და დაბალი წოდება (18)
მდუმარება (40)
მეგობრობა (53)
მევახშეობა (8)
მემარცხენე ზრახვები (5)
მემთვრალეობა (40)
მეორედ მოსვლა (7)
მეფე (13)
მეცნიერება (40)
მზაკვრობა (7)
მზვაობრობა (6)
მთავრობისმოყვარეობა (3)
მიტევება (95)
მკვლელობა (62)
მკითხაობა (12)
მოვალეობანი მშობლების მიმართ (22)
მოთმინება (192)
მომხვეჭელობა (13)
მომხვეჭელობა (6)
მონაზვნობა (58)
მონაზონთათვის (105)
მონარქია (4)
მონასტერი (15)
მორჩილება (99)
მოუთმენლობა (9)
მოყვასთან ურთიერთობა (13)
მოყვასი (21)
მოჩვენებითი სიმშვიდე (5)
მოძღვართათვის (5)
მოძღვარი (14)
მოწყალება (325)
მოწყინება (38)
მრავლისმეტყველება (14)
მრავლისმეტყველება (5)
მრისხანება (138)
მრუშობა (26)
მრწამსი (13)
მტერობა (86)
მღვდელმსახურება (7)
მღვდლობა (30)
მშვიდობა (80)
მშობლები (9)
მცნებათა დაცვა (117)
მცნებები (18)
მძინარება (5)
მწუხარება (225)
მხილება (50)
ნათლისღება (42)
ნარკომანია (22)
ნაყროვანება - მუცელღორობა (53)
ნიჭი (19)
ნუგეშინისცემა (10)
ოთხშაბათის და პარასკევის მარხვა (3)
ომი (8)
ოცნება (7)
ოჯახი (61)
პასუხისმგებლობა (4)
პატივმოყვარეობა (141)
პატიოსნება (5)
პატრიოტიზმი (18)
პირფერობა (42)
პირჯვრისწერა (9)
რა არის აზარტი და რატომ არის ცოდვა (9)
რელიგია (41)
რელიგია და მეცნიერება (24)
როგორ განვთავისუფლდეთ აზარტის ვნებისგან (14)
როგორ დავეხმაროთ აზარტით შეპყრობილებს (18)
რჩევის მიღება (21)
რჩევის მიცემა (14)
რჩეული (7)
რწმენა (351)
რჯულის კანონები (14)
საზრდელის მიღება (27)
სათნოებები (337)
საკუთარ თავზე მინდობა (31)
საკუთარი თავის გამართლება (10)
საკუთარი თავის გამტყუნება (13)
საკუთარი თავის განკითხვა (8)
საკუთარი თავის მართლება (15)
საკუთარი თავის სიყვარული (15)
საკუთარი თავის უარყოფა (37)
საკუთარი თავის ფლობა (8)
საკუთარი თავის ქება (22)
საკუთარი თავის შეცნობა (72)
საკუთარი ნების უარყოფა (15)
სამართლიანობა (27)
სამება (8)
სამკაულები (8)
სამოთხე (11)
სამოქალახო ხელისუფლება (35)
სამშვინველი (3)
სანთელი (10)
საპატრიარქოსა და სიონს შორის აშენებულ სამორინეზე (11)
სარწმუნოება (40)
სასოება (9)
სასოწარკვეთილება (67)
სასულიერო ხელისუფლება (13)
სასუფეველი (92)
სასწაულები (119)
საუნჯე (4)
საქართველო (45)
საქმე (79)
საღვთო სჯული (11)
საშინელი სამსჯამრო (38)
სახარება (51)
სახარების განმარტება (27)
სახარების კითხვა (102)
სახელმწიფო (24)
სახელმწიფოს როლი აზარტული თამაშების მიმართ (7)
სახმართმოყვარება (14)
სექტანტების ლიტერატურის კითხვა (13)
სექტანტობა (21)
სიამაყე (51)
სიბერე (28)
სიბილწე (12)
სიბოროტე (28)
სიბრალული (3)
სიბრძნე (83)
სიბრძნისმოყვარება (7)
სიზარმაცე (44)
სიზმარი (12)
სიკეთე (220)
სიკვდილი (80)
სიკვდილის მოლოდინი (21)
სიკვდილის ხსოვნა (44)
სიმამაცე (12)
სიმართლე (64)
სიმდაბლე (401)
სიმდიდრე (195)
სიმტკიცე (7)
სიმშვიდე (142)
სინანული (245)
სინდისი (88)
სისულელე (3)
სისუსტე (6)
სიტყვა (76)
სიფრთხილე (8)
სიღარიბე (90)
სიყვარული (267)
სიყვარული - მიჯნურობა (7)
სიყვარული გლახაკთა მიმართ (14)
სიყვარული მოყვასისადმი (243)
სიყვარული მტრისადმი (42)
სიყვარული ცოდვებისადმი (6)
სიყმაწვილე (28)
სიცილი (7)
სიცოცხლე (15)
სიცრუე (51)
სიძვა (56)
სიძულვილი (38)
სიძუნწე (15)
სიწმინდე (94)
სიწრფელე (4)
სიხარული (78)
სრულყოფილება (24)
სტუმართმოყვარეობა (12)
სულგრძელება (16)
სული (106)
სული გარდაცვალების შემდეგ (5)
სულიერი ბრძოლა (97)
სულიერი დაცემა (57)
სულიერი მოძღვარი (41)
სულიერი მღვიძარება (55)
სულის უგძნობელობა (3)
სულმოკლეობა (7)
სხეული (57)
სხეული (3)
ტალანტი (14)
ტაძარი (5)
ტელევიზორი (55)
ტექნიკური პროგრესი (27)
ტრადიციული ღირებულებები (10)
უბედურება (100)
უბრალოება (23)
უდებება (7)
უვნებელობა (27)
უზნეო ლიტერატურის კითხვა (3)
უზნეობა (13)
უკეთური ფულით კეთილი საქმეების კეთება (8)
უკრძალველობა (3)
უმადურობა (13)
უმანკოება (4)
უმეცრება (10)
უპოვარება (12)
ურჩობა (11)
უსამართლობა (21)
უსაქმურობა (24)
უფალი იესო ქრისტე (221)
უღმერთობა (4)
უცოდინრობა (6)
უწმინდურება (11)
ფარისევლობა (27)
ფერიცვალება (7)
ფილოსოფია (7)
ფიცი (7)
ფსალმუნები (33)
ფუფუნება (8)
ქალწულება (21)
ქართული ენა (3)
ქება (45)
ქედმაღლობა (26)
ქველმოქმედება (24)
ქვეშევრდომთა მოვალეობანი (11)
ქმარი (15)
ქორწინება (56)
ქრისტიანობა (128)
ქრისტიანული ცხოვრება (50)
ქურდობა (29)
ღალატი (8)
ღვაწლი (117)
ღვთის სახელის ხსენება (16)
ღვთის არასათნო ლოცვა (17)
ღვთის აღიარება (8)
ღვთის განგება (33)
ღვთის განკაცება (76)
ღვთის გმობა (9)
ღვთის გულმოწყალება (20)
ღვთის დაშვება (8)
ღვთის თაყვანისცემა (14)
ღვთის იმედი (44)
ღვთის მსჯავრი - სასჯელი (63)
ღვთის ნება (51)
ღვთის სათნო ყოფისათვის (67)
ღვთის სამართალი (10)
ღვთის სიყვარული ადამიანისადმი (75)
ღვთის უარყოფა (11)
ღვთის ყოვლისშემძლეობა (6)
ღვთის შიში (95)
ღვთის ძიება (20)
ღვთის წყალობა (28)
ღვთის ხსოვნა (39)
ღვთისადმი ვედრება (8)
ღვთისადმი მადლიერება (40)
ღვთისათვის თავგანწირვა (19)
ღვთისაკენ სწრაფვა (10)
ღვთისმსახურება (45)
ღვთისმსახურთა მიმართ (36)
ღვთისმსახურთა პატივი (15)
ღვინო (13)
ღმერთზე მინდობა (42)
ღმერთი (446)
ღმრთისმეტყველება (24)
ღმრთისმშობელი (43)
ყურადღება (28)
ყური (9)
შეურაცხყოფა (76)
შთამომავლობა (8)
შიში (39)
შობა (119)
შრომა (122)
შური (89)
შურისძიება (35)
შფოთი (19)
ჩაგვრა (3)
ჩაცმულობა (6)
ჩვევები (16)
ჩვეულებები (7)
ცდუნება (35)
ცილისწამება (45)
ციხეში პატიმრების წამების შესახებ (7)
ცნობისმოყვარეობა (7)
ცოდვა (703)
ცოდნა (73)
ცოლი (28)
ცრურწმენა (6)
ცუდმედიდობა (17)
ცხოველები (44)
ცხოვრების არსი (13)
ცხონება (222)
ძაგება (8)
ძალადობა (17)
ძალაუფლება (6)
ძვირის ხსენება (21)
ძვირის ხსოვნა (14)
ძილი (10)
წარმოდგენები ლოცვისას (8)
წესი ქრისტიანის გარდაცვალებისა (4)
წმინდა წიგნების კითხვა (22)
წმინდანები (137)
წმინდანთა სწავლების კითხვა (62)
წმინდანთა ცხოვრების კითხვა (14)
წუთისოფელი (129)
წუთისოფელში ცხოვრების მიზანი (74)
წუთისოფლის ამაოება (67)
წუთისოფლის საზრუნავები (22)
წუთისოფლის სიამოვნებანი (44)
წუთისოფლის სიყვარული (13)
წუთისოფლის სიძულვილი (12)
წუთისოფლის უარყოფა (19)
წუწუნი (11)
წყევლა (13)
წყენა (74)
ჭეშმარიტება (94)
ჭეშმარიტი ქრისტიანობა (96)
ჭორაობა (6)
ხატი (16)
ხელმძღვანელთა მოვალეობანი (39)
ხელოვნება (5)
ხიბლი (47)
ხორციელი მღვიძარება (36)
ჯადოქრობა (11)
ჯანმრთელობა (13)
ჯვარი (66)
ჯვრისწერა (6)
ჯოჯოხეთი (45)
ჰელოუინის შესახებ (3)
ჰომოსექსუალიზმი (8)
მოძღვარი: წმ. ბარსანოფი დიდი და იოანე
წყარო: სულიერი ცხოვრების სახელმძღვანელო - ნაწილი II [გვ. 149]
თემა: აღდგომა,  ერესი,  სხეული
612. შემინდე, ღვთის გულისათვის, ჩემო კაცთმოყვარეო მამაო, წავიკითხე რა დოგმატური წიგნი, ფრიად ვწუხვარ და გულით ვშფოთავ. მეშინია გაგიმხილოთ, მაგრამ არ ძალმიძს აზრებისაგან გაჩუმება. ასე რომ, რას მიბრძანებ, როგორ მოვიქცე ჩემო მამაო?
ვინაიდან ეშმაკს უსარგებლო ამაოდმეტყველებაში სურს შენი ჩაგდება, ამიტომ თქვი, რა გინდა. დაე, ღმერთმა არ მისცეს მას შენზე ხელმწიფება.
613. მითხარი მე წმინდანთა სხეულების აღდგომის შესახებ. ისინი ისეთსავე სხეულში აღდგებიან, როგორშიც ახლა ვიმყოფებით და რომელსაც ძვლები და ძარღვები აქვს, თუ მათი სხეული ჰაეროვანი და მომრგვალებული იქნება? რამეთუ, უფლის სხეულზეც ამბობენ, მომავალი აღდგომისას ისიც ასეთი იქნებაო. ამას ისინი აღნიშნავენ, რომლებიც არ აღიარებენ, რომ უფალი ჩვენს სხეულში, ანუ იმ სხეულში აღდგა მკვდრეთით, რომელიც მან ჩვენი ცხონებისათვის წმინდა ღვთისმშობლისა და მარადის ქალწულ მარიამისაგან შეიმოსა. ისინი ამტკიცებენ, სწორედ ამას ნიშნავს მოციქულის სიტყვებიო: „რომელმან გარდაცვალნეს ხორცნი ესე სიმდაბლისა ჩუენისანი, რაითა იყვნენ იგინი თანახატ ხორცთა მათ დიდებისა მისისათა“ (ფილპ. 3, 21), და კიდევ ამბობენ: მოციქულმა თქვა: „რამეთუ ხორცთა და სისხლთა სასუფეველი ღმრთისაი დამკვიდრებად ვერ ძალუც“ (1 კორ. 15, 50), ანუ მიგვანიშნაო, რომ, რადგან მომავალ საუკუნეში ჭამა და სმა შეუძლებელია და ჩვენ ამჟამინდელ სხეულს საკვებით ვინარჩუნებთ, ამიტომ ის მარადიული ვერ იქნება. ასევე ამტკიცებენ: მოციქული ჩვენს უფალ იესო ქრისტეზე ამბობს: „რაჟამს დაემორჩილოს მას ყოველი, მაშინ თავადიცა ძე დაემორჩილოს მას, რომელმან-იგი დაამორჩილა მას ყოველი, რაითა იყოს ღმერთი ყოვლად, ყოველსა შინა“ (1 კორ. 15, 28). და კვლავ, მოჰყავთ რა ეკლესიასტეს სიტყვები: „ესეც ყოფილა ჩვენს წინარე საუკუნეში“ (ეკლეს. 1, 10), იმას ნიშნავსო, რომ სულები წინასწარ არსებობდნენ. ხოლო, როდესაც სახარებისეულ სიტყვებზე მიუთითებენ: „ვერ გამოხვიდე მიერ, ვიდრე არა მისცე უკანაისკნელი კოდრატი“ (მათე 5, 26), ამტკიცებენ: ტანჯვას დასასრული ექნებაო. ღვთის გულისათვის, ამიხსენი ეს მეუფეო, რამეთუ ვშიშობ მტერმა არ მომხიბლოს და თავის ბოროტ მახეში არ გამაბას. რადგან შენი წმინდა სიტყვები არ შევასრულე და ეს გამოძიებანი მაშინვე არ მივატოვე, ამიტომ დიდ სულიერ საფრთხესთან შერწყმული ჩემი უგუნურება ყველა მხრიდან მარყევს. და ილოცე ჩემთვის, ჩემო კეთილო მამაო, რომ შემდგომში გამოვფხიზლდე და საკუთარი ცოდვების გამოსატირებლად ვიზრუნო. შემინდე, ასეთი შეკითხვა რომ გავბედე, მაგრამ თქვენ მაიძულეთ ლაპარაკი, რადგან ყველაფერი იცით.
ძმაო! მე ადრე უკვე მოგწერე, ეშმაკმა შენში უდროო ამაოდმეტყველება ჩათესა-მეთქი. შენ დრო იმისათვის მოგეცა, საკუთარ ცოდვებზე რომ იტირო და იკვნესო. მაგრამ, გონებრივ შფოთში რომ არ დაგტოვო, გეტყვი: რადგან მკვდართა აღდგომის გააზრება გსურს, ამიტომ, თუ წინასწარმეტყველებისა გრწამს, ღმერთმა წინასწარმეტყველ ეზეკიელის მეშვეობით გვიჩვენა, თუ როგორ აღდგებიან მკვდრები: „ძვალი ძვალს მიუდგა, ნაწილი ნაწილს, და წარმოიქმნა ძარღვები, ხორცი და კანი და ასე აღდგნენ“ (სრულყოფილი სხეულები) (ეზეკ. 37, 7-8). და მოციქულმაც, იცოდა რა, რომ ჩვენ სხეულით აღვდგებით, გვასწავლა და თქვა: „ჯერ-არს ხრწნილისა ამის შემოსად უხრწნელებაი და მოკუდავისა ამის შემოსად უკუდავებაი“ (1 კორ. 15, 53). ნუ ცდები, ჩვენი სხეულები ძვლებით, ძარღვებით და თმებით აღდგება და უკუნისამდე ასეთი დარჩება; ოღონდ ისინი უფრო ნათელი და დიდებული იქნება, როგორც უფალი ამბობს ამას: „მაშინ მართალნი გამობრწყინდნენ, ვითარცა მზე, სასუფეველსა მამისა მათისასა” (მათე 13, 43), რითაც წმინდანთა სხეულების დიდება გამოგვიცხადა. მაგალითით აგიხსნი ამას: ხდება ხოლმე, რომ უბრალო ადამიანი მეფესთან შედის და მეფე მას მხედართმთავრის წოდებას ანიჭებს და ის განდიდებული გამოდის იქიდან. მაგრამ, განა ის იგივე ადამიანი არ არის? განა შეიცვალა სხეულით? ასევე დიაკვანს, რომელსაც მცირე ხნით მოუწევს მღვდლობა, მოულოდნელად თუ ეპისკოპოსად დაასხამენ ხელს, მაშინვე დიდებული ხდება. ასევე მოხდება ჩვენს შემთხვევაში. და რატომ არ უნდა იყოს ასე? განა ადამიანები ჯერ კიდევ აქ, ამ სხეულში არ ხდებიან ღმერთშემოსილები? მაშინ როგორ იხილეს ღმერთი მოსემ და მასზე უწინარეს აბრაამმა, იაკობმა და სხვებმა, ასევე სტეფანემ, რომელზეც მოციქულთა საქმეებშია მოთხრობილი, განა ისინი უსხეულონი იყვნენ? ასევე მოხდება აღდგომისას. სწორედ ეს სხეულები აღდგებიან მაშინ, ოღონდ ისინი უხრწნელებას, უკვდავებას და დიდებას შეიმოსავენ. ამიტომაც წერს მოციქული ადამიანის სხეულის შესახებ: „დაეთესვის გინებით და აღდგების დიდებით; დაეთესვის ხორცი მშვინვიერი და აღდგების ხორცი სულიერი“ (1 კორ. 15, 43-44). ასე იმიტომ ამბობს, რომ მრავალი წმიდანი არა მარტო უცნობია ადამიანებისთვის როგორც წმინდანი, არამედ საძულველიც კია მათ თვალში; ხოლო, როდესაც ისინი იქ ქიროტონიის მსგავსად დიდებას შეიმოსავენ, მაშინ ყველასთვის გაცხადდება მათი სულიერება; ამიტომაც ამბობს მოციქული, რომ ადამიანთა წინაშე, „დაეთესვის ხორცი მშვინვიერი, ხოლო აღდგების ხორცი სულიერი“ და დიდებული და ყველას განაცვიფრებს ეს. მოციქულის სიტყვები კი: „რომელმან გარდაცვალნეს ხორცნი ესე სიმდაბლისა ჩუენისანი, რაითა იყვნენ იგინი თანახატ ხორცთა მათ დიდებისა მისისათა“ (ფილპ. 3, 21), იმიტომაა ნათქვამი, რომ უფალი ჩვენს სხეულებს სინათლის მსგავსად გარდაქმნის, მსგავსად თავისი სხეულისა, როგორც ეს მოციქულმა იოანემ თქვა: „უკუეთუ გამოცხადნეს, მსგავს მისა ვიყვნეთ“ (1 იოანე 3, 2). რამეთუ, ძე ღვთისა სინათლეა, მართლები კი, მოციქულის სიტყვის თანახმად - ძენი ღვთისანი (2 კორ. 6, 18) და შვილნი ნათლისანი (1 თეს. 5, 5) არიან. ამიტომაცაა ნათქვამი, რომ უფალი გარდასცვლის ჩვენს სხეულებს. რაც შეეხება სიტყვებს: „რაჟამს დაემორჩილოს მას ყოველი, მაშინ თავადიცა ძე დაემორჩილოს მას, რომელმან-იგი დაამორჩილა მას ყოველი“ (1 კორ. 15, 28), განიხილე, თუ ვის მისწერა ის მოციქულმა - კორინთელებს, მაშინ, როცა წარმართობა ჯერ კიდევ ბატონობდა ქვეყანაზე. ხოლო ზოგიერთ წარმართს ასეთი ჩვეულება ჰქონდა: როდესაც მათი მეფის ძე წამოიზრდებოდა, უჯანყდებოდა თავის მამას და კლავდა მას. ამრიგად, კორინთელებს, თავის ჩვეულებისამებრ, მოციქულის ქადაგებიდან იგივე რომ არ ეფიქრათ ღვთის ძეზე, მოციქულმა მოაშორა მათ ეს აზრი და თქვა: „რაჟამს დაემორჩილოს მას ყოველი, მაშინ თავადიცა ძე დაემორჩილოს მას, რომელმან-იგი დაამორჩილა მას ყოველი“ (1 კორ. 15, 28). ეს კი მაშინ მოხდება, როდესაც მის ფერხთა ქვეშ დაემხობიან მისი მტრები, ანუ ეშმაკი და მისი ძალები, ასევე ისინიც, ვინც მის ნებას ასრულებენ. ამიტომაც თქვა მოციქულმა: „ხოლო აწ არღა ვხედავთ ყოველსავე დამორჩილებულად“ (ებრ. 2, 8), მაგრამ როდემდე? მანამდე, სანამ არ მოვლენ ღვთისა და მამის ანგელოზები, რომელმაც უთხრა მას: „დაჰშჯედ მარჯუენით ჩემსა, ვიდრემდის დავსხნე მტერნი შენნი ქუეშე ფერხთა შენთა“ (ფსალმ. 109, 1). სწორედ ეს მტრები წარსდგებიან ღვთის ძის სამსჯავროზე, რამეთუ ნათქვამია: „არცაღა მამაი სჯის არავის, არამედ ყოველი სასჯელი მოსცა ძესა“ (იოანე 5, 22). ხოლო შენ რომ შეიცნო, თუ როგორ გადასცემს ის სამეფოს ღმერთსა და მამას, მოისმინე: „ძე ღვთისა განხორციელდა და მოვიდა, რათა თავის წმინდა სისხლით მოუწოდოს და განწმინდოს ნათესავი რჩეული, სამეუფოი სამღვდელოი, თესლი წმიდაი, ერი მოგებული“ (1 პეტ. 2, 9). მაშ, იცოდე, მას შემდეგ, როდესაც მას მტრები დაემორჩილებიან და ის მათ მსჯავრს გამოუტანს, მაშინ, რადგან თავადაა მორჩილების ნიმუში, იმ სამეფოს, რომელიც მან შეიძინა, ანუ რჩეულ ნათესავს, ღმერთსა და მამას გადასცემს და ეტყვის: „აჰა ესერა, მე და ყრმანი, რომელნი მომცნა მე ღმერთმან“ (ებრ. 2, 13). თანასწორობაც შეიცანი: მამამ სამსჯავრო მთლიანად ძეს გადასცა, ხოლო ძემ, ისინი ვისაც მოუწოდა, მამას გადასცა. ამრიგად, ის სიტყვა აღსრულდება: „რაჟამს დაემორჩილოს მას ყოველი, მაშინ თავადიცა ძე დაემორჩილოს მას, რომელმან-იგი დაამორჩილა მას ყოველი“. რაც შეეხება საუკუნეებს, რომელზეც ერეტიკოსები საუბრობენ, ეყრდნობიან რა ეკლესიასტეს სიტყვებს, იცოდე, ადამიანის მთელი დრო მისი საუკუნეა. ამიტომაც არ უთქვამს ეკლესიასტეს, რომ ეს უკვე მოხდა წინა საუკუნეებში, ვიდრე ჩვენი ჟამი დადგებოდაო, არამედ რაც ჩვენამდე იყო, ესეც ხდება ჩვენს წინარე საუკუნეშიო (ეკლ. 1, 10). თუ გინდა იცოდე, ეშმაკის სწავლებით როგორ ამახინჯებენ და განმარტავენ წერილს, მართალ რწმენაში გაუცნობიერებელნი და დაუმტკიცებლები (შენიშნე შემდეგი): მოციქულმა თქვა: „საზრდელი მუცლისათვის და მუცელი საზრდელისთვის. ხოლო ღმერთმან იგიცა და ესეცა განაქარვოს“ (1 კორ. 6, 13), და ამას ღორმუცელობის, საჭმლის განურჩევლობის და თავშეუკავებლობის შესახებ ამბობს. ამის საფუძველზე, ისინი ასწავლიან, თითქოს მოციქულმა საზრდელი განაქარვა და თქვა, რომ მუცელი სხეულის ნაწილებიდან ამოღებული იქნება; სინამდვილეში კი მოციქულმა იცოდა, თუ რა მნიშვნელობით ამბობდა ამას. ის აქ, კერძოდ, ვნებებს გულისხმობს, რაც უფალმა განაქარვა კიდეც მასში და მის მსგავსებში, ამიტომაც ამბობს ქვემოთ: „დაღათუ ვჭამოთ, არა გუემატოს და არა თუ ვჭამოთ, არა დაგუაკლდეს“ (1 კორ. 8, 8). აი, რა აზრი დევს ამ სიტყვებში. რაც შეეხება მომავალ მდგომარეობას, ღმერთი ასე ამბობს: რომ ადამიანები ანგელოზთა სწორნი იქნებიან (ლუკა 20, 36). და ისინი აღარც საჭმელს შეჭამენ, აღარც დალევენ და სურვილებიც არ ექნებათ; ხოლო ღვთისათვის არაფერია შეუძლებელი. მან ეს მოსეზე უკვე აჩვენა, რამეთუ როდესაც მას ძალა მიანიჭა, მოსეს ორმოცი დღის და ორმოცი ღამის განმავლობაში არაფერი უჭამია. ვინც ეს მოიმოქმედა, მას ისიც შეუძლია, რომ ადამიანი საუკუნეთა განმავლობაში მსგავს მდგომარეობაში ამყოფოს. თუ ვინმე, ამაოდმეტყველი, მოსეზე და მაცხოვარზე იტყვის, რომ მათ შემდგომში მაინც ჭამეს საჭმელი, მაშინ დაე, ასეთმა იცოდეს, ამით უფალმა მხოლოდ ნაწილობრივ გვიჩვენა მომავლის სახე; ზუსტად ასევე, უფალი, აღადგენდა რა მკვდრებს თავად ან მოციქულების მეშვეობით, ამით საყოველთაო აღდგომაზე მიგვანიშნებდა; თუმცა აღმდგარნი შემდგომში მოკვდნენ კიდეც, მაგრამ ჩვენ ეჭვი არ უნდა გვეპარებოდეს აღდგომაში. მაგრამ თავად უფალმა თქვა: „არა პურითა ხოლო ცხოვნდების კაცი, არამედ ყოვლითა სიტყვითა, რომელი გამოვალს პირისაგან ღმრთისა“ (მათე 4, 4). შენ თვითონ რას იტყვი ამის თაობაზე? ნუთუ, წერილის სხვა ადგილების მსგავსად, მხოლოდ დაამახინჯებ ამ გამონათქვამს? ხოლო ნათქვამში: „ხორცთა და სისხლთა სასუფეველი ღმრთისაი დამკვიდრებად ვერ ძალ-უც, არცა ხწნილებამან უხრწნელებაი დაიმკვიდროს“ (1 კორ. 15, 50), ხორცსა და სისხლში უწმიდურობა, მზაკვრობა და ვნებიანი სურვილები იგულისხმება. გსურს დარწმუნდე იმაში, რომ სხეულში მყოფი ადამიანებიც არიან სულიერნი? მოისმინე, რა უთხრა უფალმა ნიკოდიმოსს: „ჯერ-არს თქუენდა მეორედ შობაი“ (იოანე 3, 7), და შემდეგ დაუმატა: „წყლისაგან და სულისა“ (მუხ. 5), ხოლო სულისაგან შობილი არსით სულიერია. და კიდევ ნათქვამია: „რომელნი არა სისხლთაგან, არცა ნებითა ხორცთაითა, არცა ნებითა მამაკაცისაითა, არამედ ღმრთისაგან იშვნეს“ (იოანე 1, 13), და „სულ არს ღმერთი“ (იოანე 4, 24). ამრიგად, როდესაც ისინი, ჯერ კიდევ აქ, სულიერნი გახდნენ, იშვნენ რა ღვთისაგან, ნუთუ იქ არ შეუძლია მას სულიერებად გარდაქმნას ისინი? სიტყვებით კი: „ვერ გამოხვიდე მიერ, ვიდრე არა მისცე უკანაისკნელი კოდრატი“ (მათე 5, 26), უფალმა მიუთითა, რომ მათი ტანჯვა მარადიული იქნება. რამეთუ, როგორ გადაიხდის იქ ადამიანი? თუ ღარიბ მოვალეს საპყრობილეში ჩასვამენ და მმართველი ბრძანებს, მანამ არ გაათავისუფლონ, სანამ მთელ ვალს არ გადაიხდის, მაშინ განა შესაძლებელია იმაზე ფიქრი, რომ ის აუცილებლად განთავისუფლდება? სრულიადაც არა! უგუნურივით ნუ გებნევა გზა. იქ ვერავინ წარემატება; ვისაც რაიმე აქვს, აქედანა აქვს - იქნება ეს კეთილი, დამპალი თუ დამატკბობელი. ბოლოს და ბოლოს მიატოვე ამაოდმეტყველება და ნუ მისდევ დემონებს და მათ სწავლებას. რამეთუ ისინი უცებ იჭერენ და დასცემენ თავის მსხვერპლს. ამიტომ ღვთის წინაშე დამდაბლდი, შენს ცოდვებზე იტირე და შენს ვნებებზე იკვნესე. გაიხსენე წერილის სიტყვა: „ახლა ისმინე ისრაელო“ (რჯულ. 10, 12) და ა.შ. და კიდევ: „აწღა მიწყიეს, ესე არს განახლებაი“ (ფსალ. 76, 11). დაუკვირდი საკუთარ თავს (1 ტიმ. 4, 16) და, გამოკვლევის შემდეგ, შეხედე, საით იხრება შენი გული? დაე, ღმერთმა შეგინდოს.
გახადე შენი რჩეული
16255
 



29 ნოემბერს (ახალი სტილით: 12 დეკემბერს) დღეს არის ხსენება:
 
ხელისუფლების რომელ პოზიციას უჭერთ მხარს, აზარტულ თამაშებთან დაკავშირებით?

 
ილია II (3776)
წმ. ეპისკოპოსი გაბრიელი(ქიქოძე) (1247)
მამა ვალენტინი მორდასოვი (1160)
წმ. ბარსანოფი დიდი და იოანე (835)
წმ. იოანე ოქროპირი (762)
წმ. იოანე სინელი(კიბისაღმწერელი) (629)
წმ. ნიკოლოზ სერბი(ველიმიროვიჩი) (595)
პაისი მთაწმინდელი (544)
წმ. მარკოზ მონაზონი(განშორებული) (520)
წმ. ეგნატე ბრიანჩანინოვი (487)
არქიმანდრიტი გაბრიელი(ურგებაძე) (380)
იოსებ ათონელი(ისიხასტი) (367)
წმ. ნიკოდიმოს მთაწმინდელი (355)
წმ. თეოფანე დაყუდებული (315)
წმ. ნილოს სინელი (301)
წმ. ანტონი დიდი (278)
არქიმანდრიტი რაფაელი(კარელინი) (273)
წმ. ტიხონ ზადონელი (240)
წმ. იოანე კრონშტადტელი (226)
წმ. სერაფიმე საროველი (215)
წმ. ბასილი დიდი (209)
წმ. ევსუქი ხუცესი (201)
არქიმანდრიტი იოანე კრესტიანკინი (184)
წმ. ეფრემ ასური (145)
წმ. ისააკ ასური (136)
ნეტარი ავგუსტინე (132)
წმ. გრიგოლ ღვთისმეტყველი (126)
წმ. ანტონ ჭყონდიდელი (122)
არქიმანდრიტი ეპიფანე თეოდოროპულოსი (108)
სულხან-საბა ორბელიანი (100)
წმ. ილია მართალი (98)
იგავნი სოლომონისა (97)
შოთა რუსთაველი (95)
სიბრძნე ზირაქისა (93)
დეკანოზი პ. ხელიძე (83)
ამბა ისაია (71)
მამა გიორგი ბასილაძე (58)
პროტოპრესვიტერი მიხეილ პომაზანსკი (57)
კიევო-პეჩორის ლავრის მღვდელ-მონაზონი ვლადიმერი (56)
წმ. დიმიტრი როსტოველი (56)
წმ. მარკოზ მოსაგრე (54)
აბბა დოროთე (52)
სახარება მათესი (52)
დეკანოზი ვალენტინ ამფითეატროვი (50)
ბერი პორფირი (49)
წმ. იოანე დამასკელი (43)
ამბროსი ნეკრესელი (40)
კორინთელთა მიმართ პირველი ეპისტოლე პავლე მოციქულისა (40)
წმ. ამბროსი მედიოლანელი (40)
ვალაამის მონასტრის სქემიღუმენი იოანე (39)
ეპისკოპოსი ზენონი (39)
წმ. სვიმეონ ახალი ღვთისმეტყველი (36)
დეკანოზი თეოდორე გიგნაძე (35)
სულიერი მარგალიტი (34)
მღვდელი ვლადიმერ ელისეევი (33)
დეკანოზი არჩილ მინდიაშვილი (32)
ეპისკოპოსი პეტრე (31)
წმ. პიმენი დიდი (30)
ბერი იერონიმე (30)
ბერი ამფილოქე (30)
წმ. მეფე დავით მეფსალმუნე (30)
წმ. ესაია განშორებული (30)
წმ. დიდმოწამე ვლადიმერი(ბოგოიავლინსკი) (28)
დეკანოზი დავით ლონდარიძე (28)
მთავარეპისკოპოსი ზოსიმე (28)
ღირსი ზოსიმე პალესტინელი (28)
წმ. ამბროსი ოპტინელი (27)
წმ. ევაგრე მონაზონი (27)
წმ. სილუან ათონელი (27)
ამბა დოროთე (27)
წმ. ისიდორე პელუზიელი (27)
პროტოპრესვიტერი ალექსანდრე შმემანი (26)
ამბა ევაგრე (26)
კათოლიკე ეპისტოლენი იაკობ მოციქულისა (25)
დეკანოზი ალექსანდრე გალდავა (25)
ძველი პატერიკი (24)
მიტროპოლიტი ანტონ სუროჟელი (24)
წმ. ფილარეტი მიტროპოლიტი მოსკოვისა (23)
მთავარეპისკოპოსი თადეოზი (22)
პირველი ეპისტოლე იოანე მოციქულის (22)
მთავარეპისკოპოსი სტეფანე კალაიჯიშვილი (20)
წმ. კირილე იერუსალიმელი (20)
ოპტინელი ბერი სტარეცი (20)
დეკანოზი დავით ქვლივიძე (19)
ნეტარი იერონიმე (19)
ვ. გუბანოვი (19)
წმ. გრიგოლ პალამა (19)
ეკლესიასტე (18)
წმ. ლეონიდე ოქროპირიძე (18)
მღვდელი ანდრეი გორბუნოვი (17)
პროტოპრესვიტერი პ. სოკოლოვი (17)
სიბრძნე სოლომონისა (16)
წმ. კასიანე რომაელი (16)
წმ. ალექსი ბერი (16)
წმ. გერმანე კონსტანტინეპოლელი (15)
წმ. მაქსიმე აღმსარებელი (15)
დეკანოზი თეიმურაზ თათარაშვილი (15)
წმ. მაკარი ეგვიპტელი (14)
ამბა პიმენი (14)
ეპ.ლეონიდე ოქროპირიძე (14)
სქემარქიმანდრიტი ლავრენტი ჩერნიგოველი (14)
წმ. პეტრე დამასკელი (14)
ეპისკოპოსი ეფრემი გამრეკელიძე (14)
დეკანოზი დავით ციცქიშვილი (14)
პ. ი. მალკოვი (14)
წმ. კვიპრიანე კართაგენელი (14)
თეოლიპტე მიტროპოლიტი (13)
წმ. ტიმოთე ალექსანდრიელი (13)
დავით ეპისკოპოსი (13)
პროტოპრესვიტერი მ. ტყემალაძე (13)
წმ. მაკარი დიდი (12)
ისიხი იერუსალიმელი პრესვიტერი (12)
ამბა ფალასი (12)
არქიეპისკოპოსი პავლე (11)
წმ. შიო (11)
წმ. ბარსანოფი ოპტინელი (11)
წმ. ნიკონ ოპტინელი (11)
ბერი იოსები (10)
ბერი იოილი (10)
წმ. ბარსანოფი დიდი (10)
პირველი ეპისტოლე პეტრე მოციქულისა (10)
წმ. კლიმენტი ალექსანდრიელი (10)
დეკანოზი გიორგი თევდორაშვილი (10)
წმ. გრიგოლ დიოლოღოსი (10)
წმ. გრიგოლ სინელი (9)
წმ. იოანე ზედაზნელი (9)
ბერი იაკობი (9)
ინოკენტი, არქიეპისკოპოსი ხერსონისა (9)
წმ. გრიგოლ ნოსელი (9)
არქიმანდრიტი ლაზარე(აბაშიძე) (8)
ეგნატე და კალისტე კსანთოპულები (8)
ტერტულიანე (8)
წმ. იოანე ღვთისმეტყველი (8)
ბერი ფილოთეოსი (8)
არქიმანდრიტი თეოფანე ნოვოზერელი (8)
ბერი ევსევი (8)
ფსიქოთერაპევტი თეა გოგოტიშვილი (8)
წმ. იოანე(მაქსიმოვიჩი) (8)
დეკანოზი დავით შარაშენიძე (8)
ამბა მოსე (8)
იღუმენი ბენიამენი ბელქანია (7)
სენეკა (7)
რომაელთა მიმართ ეპისტოლე პავლე მოციქულისა (7)
დეკანოზი ალექსი ადამაშვილი (7)
ფილადელფოს კიკნაძე (7)
ფილარეტი, არქიეპისკოპოსი ჩერნიგოვისა (7)
წმ. ათანასე ალექსანდრიელი (7)
იოვანე ბოლნელი (7)
წმ. ეპიფანე კვიპრელი (7)
იღუმენი ლაზარე(გაგნიძე) (7)
წმ. ზოსიმე პალესტინელი (7)
კათოლიკოს-პატრიარქი კალისტრატე ცინცაძე (7)
მთავარეპისკოპოსი ამბერკი (6)
პროტოპრესვიტერი ივანე ტოლმაჩოვი (6)
წმ. ბონიფანტე (6)
წმ. თეოდორე სტუდიელი (6)
წმ. ფილოთეოს სინაელი (6)
წმ. ექვთიმე მთაწმინდელი (6)
ამბა აგაფონი (6)
წმ. იუსტინე(პოპოვიჩი) (6)
წმ. ათანასე დიდი (5)
არქიმანდრიტი სერაპიონ ჯიშკარიანი (5)
სახარება მარკოზისა (5)
წმ. გიორგი მთაწმინდელი(ათონელი) (5)
იღუმენი არსენი (5)
ნეტარი თეოფილაქტე (5)
ეპისკოპოსი ლეონიდე ოქროპირიძე (5)
ბერი ეპიფანე (5)
აბბა ისაია (5)
მღვდელი სიმონ ჭელიძე (5)
ბერი არსენი ათონელი (5)
არქიმანდრიტი სოფრონი(სახაროვი) (5)
წმ. დავით გარეჯელი (5)
მიტროპოლიტი მაკარი ბულგაკოვი (5)
დეკანოზი ღვთისო შალიკაშვილი (5)
დეკანოზი კ. ცინცაძე (5)
წმ. ანტონი ოპტინელი (5)
წმ. მაკარი ოპტინელი (5)
წმ. ევსევი (5)
ბერი ანთიმოზი (4)
ამბა იოანე (4)
ეპისკოპოსი იაკობი (4)
პლუტარქე (4)
თეოლოგი აკაკი მინდიაშვილი (4)
წმ. ისიქი იერუსალიმელი (4)
ბერი გიორგი ათონელი (4)
წმ. ტიხონ ვორონეჟელი (4)
წმ. იოანე მმარხველი (4)
ღირსი ესაია ეგვიპტელი (4)
ღირსი აბბა ესაია (4)
არქიეპისკოპოსი არსენი ჩუდოვი (4)
წმ. აბბა თალასე (4)
წმ. სინკლიტიკია (4)
ნეტარი თეოდორიტე (4)
ტიმოთეს მიმართ პირველი ეპისტოლე პავლე მოციქულისა (4)
ამბა ისიხი (4)
წმ. სვიმეონ თესალონიკელი (4)
მეუფე სპირიდონ აბულაძე (3)
წმ. ანატოლი ოპტინელი (3)
მამა ბარსანუფი ღაზელი (3)
იღუმენი ნიკონი (3)
წმ. აბბა მოსე (3)
მოწამე მეფე არჩილი (3)
წმ. კონსტანტინე დიდი (3)
ეპისკოპოსი ლეონიდი (3)
წმ. ავგუსტინე (3)
სქიმონაზონი პართენი (3)
ამბა სილუანი (3)
კორინთელთა მიმართ მეორე ეპისტოლე პავლე მოციქულისა (3)
დეკანოზი ბიძინა გუნია (3)
ლიმონარი (3)
წმ. მეფე დემეტრე თავდადებული (3)
გრიგოლ განმანათლებელი (3)
მეუფე დანიელი (3)
ტერტულიანე (3)
ბერი ილიოდორ გლინელი (3)
ამბა ისაკი (3)
ეფესელთა მიმართ მეორე ეპისტოლე პავლე მოციქულისა (3)
სქიმონაზონი თეოფილე (3)
სქიმონაზონი ზოსიმე (3)
ამბა თეოგნოსტე (3)
სახარება ლუკასი (3)
მამა იოანე კართაგენელი (3)
სულიერი განმარტებანი (3)
ბერი დანიელი (3)
ეპისკოპოსი ეგნატე (3)
ამბა სისო (3)
ამბა ევგენი (3)
წმ. იოანე ლესტვიჩნიკი (3)
წმ. იუსტინე მარტვილი (3)

0_28