ელ-ფოსტა
პაროლი
 
სახელი
გვარი
ელ-ფოსტა
პაროლი
სქესი
დაბ. დღე  
 
image
image
53
54
55
დალაგება: ზომა დამატების დრო
Loading..
image
თემა: სახარების კითხვა,  წმინდანთა სწავლების კითხვა,  წმინდანთა ცხოვრების კითხვა

როგორ ვიკითხოთ გონივრულად საღვთო წიგნები?კარგია ღვთიურის მოსმენა და კითხვა, უკეთესია - საუბრები, გამოცდილების ურთიერთგაზიარება, კიდევ უფრო უკეთესი - დიდი გამოცდილების მქონეთა სიტყვა, ყველაზე ნაყოფიერია ღვთის სიტყვა, შემდეგ კი მამათა თხზულებანი და წმიდანთა ცხოვრება. წმიდანთა ცხოვრება უკეთესია დამწყებთათვის, მამათა თხზულებანი - საშუალოთათვის, ღვთის სიტყვა - სრულყოფილთათვის.კითხვის წინ სული უნდა გაითავისუფლო ყველაფრისაგან; ლოცვით უნდა მიმართო უფალს, წაკითხულს ყურადღებით უნდა მოეკიდო და ღრმად ჩაიბეჭდო გულში. რაც გულამდე ვერ მივიდა, იმაზე უნდა შეჩერდე, სანამ გულამდე მიაღწევდეს. უნდა იკითხო ძალიან ნელა. კითხვა შეწყვიტე, როდესაც სულს აღარ ენდომება კითხვით კვება - ესე იგი, დაკმაყოფილდა. თუ რაიმე განსაკუთრებით შეეხო გულს, შეჩერდი და კითხვას ნუღარ გააგრძელებ. ღვთის სიტყვისათვის ყველაზე კარგი დროა დილა, წმინდათა ცხოვრებისათვის - სადილის ჟამი, წმიდა მამათა ნაღვაწისათვის - ძილის წინ. წმიდა წერილში არის ისეთი ადგილები, რომლებიც სულს ათბობს, გულზე მოქმედებს, გულის აჩუყებას და ცრემლებს იწვევს. ამიტო ასეთი ადგილები უნდა ამოვიწეროთ და საჭიროების შემთხვევისათვის სულის ასაგზებნად შევინახოთ.

link
image
თემა: ღვთის სათნო ყოფისათვის,  ღმერთი

რა მივუძღვნათ საჩუქრად ღმერთს?დაე, ღმერთს მივუძღვნად საჩუქრად: ზოგმა - სიმდიდრე, ზოგმა - სიღატაკე, ზოგმა - მოყვასზე ზრუნვა, ზოგმა - საქები საქმე, ზოგმა - ღრმა დაკვირვება, ზოგმა - კეთილდროული სიტყვა, ზოგმა - კეთილგონივრული მდუმარება, ზოგმა - თვინიერება და მორჩილება, ზოგმა - წმიდა ქალწულობა და ზოგმა - პატიოსანი ქორწინება, ზოგმა - თავშეკავება, ზოგმა - უბიწო ცხოვრება, ზოგმა მოუკლებელი ლოცვა და გალობა, ზოგმა - უძლურთა თანადგომა. ყველამ მივიტანოთ სინანულის ცრემლები, ცოდვათაგან განმწმენდი და ზეაღსვლის სურვილი და ძალისხმევა. კეთილი ნაყოფი იქნება აგრეთვე უბრალოება, უბიწო ღიმილი, აღვირამოდებული ცოდვა, დაცული თვალი, გაუფანტავი გონება. მიიღებს უფალი ქვრივის ორ მწულილსაც, მეზვერის თავმდაბლობასაც, მანასეს აღსარებასაც; მაგრამ ყველაზე მშვენიერი ის არის, რომ უფალი ნაბოძარს ზომავს არა მისი ღირებულებით, არამედ - ნაყოფის გამომღების ძალისხმევითა და განწყობით. ყველამ უნდა მიართვას უფალს ის, რაც აქვს, რაც მისი საკუთრებაა: ცოდვილმა - გამოსწორება, კეთილ ღვაწლში მყოფმა - სიმტკიცე, ახალგაზრდამ - თავშეკავება, ჭაღარამ - კეთილგონიერება, მდიდარმა - გულუხვობა, ღარიბმა - მადლიერება, ძალაუფალმა - თავმდაბლობა, მოსამართლემ - სიმშვიდე.

link
image
თემა: ცოდნა,  ცხონება,  ცნობისმოყვარეობა

ყოველგვარი ცოდნა მაცხოვნებელია სულისათვის?ყოველგვარი ცოდნა არ არის უფლისათვის სათნო და არც სულის მაცხონებელი. წმიდათაწმიდაა ის ცოდნა, საიდანაც ადამიანი შეიცნობს უფალს და თავის ვალდებულებებს მის წინაშე: "გიცოდენ შენ მხოლოი ჭეშმარიტი ღმერთი" (ინ. XVII,3); გაიგებს აგრეთვე საკუთარი სულის საიდუმლოებებს მის გადასარჩენად, ისწავლის, როგორ დაამარცხოს ვნებები. ცოდვა არც ის ცოდნაა, რომელიც მოწოდების პოვნაში დაგეხმარება. მაგრამ არსებობს ცოდვიანი ცოდნა - ცნობისწადილი. მაგალითად, როდესაც თავის მომავლის გასაგებად მიმართავენ მკითხავებს, სპირიტიზმს, მარჩიელობენ ბანქოზე, ვარსკვლავებზე და ა.შ. საშიშია იმგვარი ცოდნაც, როდესაც წიგნებიდან სულისათვის საშიშ ინფორმაციებს კრებენ; როდესაც ახლობელთა იმ საიდუმლოებებს იგებენ, რაც არ უნდა იცოდნენ; როდესაც თავის ცოდვების გამოსწორებისათვის კი არ იღვწიან, არამედ სხვათა ცოდვების გასაგებად. წმიდა მამები ამბობენ, რომ ცნობისმოყვარეობა დიდი ცოდვაა. ამის გამო დაიღუპა ევა. მამა პავლე ფლორენციელი წერდა: "ჩვენ განვიკითხავთ ჭამაში სიხარბეს. რატომ არ განვიკითხავთ სიხარებეს ამსოფლიურის შეცნობისას (ახალი ამბები, საერო ლიტერატურა, პოლიტიკა და ა. შ.) და ამას მანკიერებად არ განვიხილავთ?!"სიხარბის ალაგმვა შემეცნებაში ისეთი სათნოებაა, როგორც ხორციელი გულისთქმებისთვის ზღვარის დადება. სხვა ყველაფერთან ერთად ამსოფლიური სიბრძნის ათვისებისას ჩვენ უძვირფასეს დროს ვკარგავთ.

link
image
თემა: ცხონება

როგორ გადავრჩეთ?ეს ყველაზე მნიშვნელოვანი და ყველაზე არსებითი კითხვაა. ამიტომ მასზე პასუხის გაცემისას მივმართოთ ათონელ ბერებს.ბერმა კითხვაზე: "როგორ გადავრჩეთ?" უპასუხა: "არსებობს სწავლება ქრისტესი და წმინდა მამათა. აღასრულეთ ეს საქმით და გადარჩებით. ცხონებისთვის უპირველესად საჭიროა ჭეშმარიტი სინანული და მცნებათა დაცავა. საჭიროა ძიება, კაკუნი, ტირილი, და განიხვნება მადლი."მღვდელსქემმონაზონი კ. ამბობდა: "ყველაზე მთავარი ცხონებისათვის არის თავშეკავება, ყურადღება საკუთარი თავის მიმართ, დუმილი. ყველაზე უარესია შფოთი, დაბნეულობა, ზედმეტი ლაპარაკი.მღვდელსქემმონაზონი ფ. ამბობდა: "ცხოვრებაში მაგალითისა და ასკეტური წიგნების კითხვის გარეშე შეუძლებელია სულიერი ცხოვრების ცოდნა. ჩვენი გონება თავისუფალი არასოდეს არ არის. ის ან ღვთიური აზრებით, ან ბოროტი აზრებით არის დაკავებული. დაიცავი სამი რამ: მზერა, სმენა, ენა და შეძლებისდაგვარად - მუცელი და დაინახავ საკუთარ ცოდვებს, შეიცნობ ღმერთს, ისწავლი სიკვდილის ხსოვნას. ამის გარეშე კი ყველაფერი ამაოა. მიწაზე განდიდებისაკენ მიდრეკილება და კაცთმოთნეობა ყოველგვარ სიკეთეს გვართმევს. ხსნის გზა ჯვრის გზაა და არა შეღავათიანი ცხოვრება".მეუდაბნოე: მ. ამბობდა:"ცხონებისათვის საჭიროა სიწმინდის მოხვეჭა და ყველასთან მეგობრობისათვის თავის არიდება".მეუდაბნოე: ბ. ამბობდა: "თავისმოყვარეობა და ხორცის პატივი ჩვენი ცხონების მტერია, რომელიც უფალს განგვაშორებს".მეუდაბნოე ს. ამბობდა: ცხონებისათვის საჭიროა ლოცვასთან ერთად ყურადღება, სიმშვიდე და მოთმინება. კეთილგონიერების პირობებში ცდუნებისაგანაც შეიძლება სიკეთის მიღება."

link
image
თემა: სიბრძნე

როგორი დამოკიდებულება უნდა გვქონდეს ხალხურ ბრძნულ ანდაზებთან?არსებობს ერთი ბრძნული ნათქვამი: არ უნდა უგულებელვყოთ ხალხური ანდაზები, როდესაც ისინი რაიმე ჯანსაღ აზრს შეიცავენ ( წმ. იოანე ოქროპირი).ფუტკრებთან სიახლოვე -თაფლია, ხოჭოსთან - ნაკელი.ნუ გრცხვენია შეკითხვის, გრცხვენოდეს უცოდინრობის.ვინც სულიერს კითხულობს, ის შეიძენს.სულელებს და ლოთებს გზა დაუთმე.ნუ გადადებ ხვალისთვის იმას, რისი გაკეთებაც დღეს შეგიძლია.გაყიდე თუნდაც ჭვავი, ვალი კი მოიშორე.აჰა, შენ, ღმეთო, რაც ჩვენ არ გვინდა (ეს იმათზეა ნათქვამი, ვინც ღმერთს ხრწნილ სიბერეს აძლევს, ახალგაზრდობას კი თავისთვის იტოვებს, ანუ უფალს აძლევს უვარგის საჩუქარს, თავისთვის კი კარგს იტოვებს).დაუკითხავად აიღე და არ თქვი, ესე იგი მოიპარე.ცუდს თუ გაჰყვები, ცუდს იპოვი.თავის თავს ავნებს ის, ვინც ჭიქაში ხშირად იყურება.დამპალი სიტყვა დამპალი გულიდან მომდინარეობს.ყველაფერს ნუ მოუსმენ, ზოგი რამ ერთი ყურიდან მეორეში გაუშვი.მოხუცებს პატივი ეცი, ახალგაზრდებს ასწავლე.მშობლები ისინი კი არ არიან, ვინც შობა, არამედ ისინი, ვინც სიკეთე ასწავლა.ვინც თამბაქოს ყნოსავს და ეწევა, ის სულიწმიდას განდევნის.ვინც ღმერთს ამაოდ მოუხმობს, ის თავის სიცოცხლეს ამაოდ ატარებს.დათვერი, ესე იგი სატანასთან დაიწინდე.რაც სხვაში არ მოგწონს, იმას თავად ნუ იზამ.ნუ მიატოვებ მშობლებს სიბერეში და ღმერთი არ მიგატოვებს.ვინც მშობლებს პატივს სცემს, არასოდეს დაიღუპება.ვინც კეთილ ხალხს არ უსმენს, ის ღმერთს ეკამათება.კეთილი სიტყვებისაგან ენა არ გახმება.სხვებს ნაკლები ელაპარაკე, ღმერთს კი - მეტი.ქვეყნად ბევრი გონიერია, კეთილი კი - ცოტა.

link
image
თემა: მცნებები

შეცვალა თუ არა იესო ქრისტემ მოსესთვის ღმერთის მიერ მიცემული კანონი? ამ კითხვაზე პასუხი ვნახე ბიბლიაში. "ნუ ჰგონებთ, ვითარმედ მოვედ დაჰხსნად სჯულისა, გინა წინასწარ-მეტყველთა; არა მოვედ დახსნად, არამედ აღსრულებად" (მათ.V,17). რატომ დღესასწაულობენ ეკლესიაში კვირა დღეს და არა შაბათს, როგორც ღმეთმა გვამცნო?თუ სახარებას ყურადღებით წაიკითხავთ, დაინახავთ, რომ ძველი აღთქმის ბევრი წესი (მოსეს კანონი) იესო ქრისტეში გამუდმებით უარყოფით დამოკიდებულებას იწვევდა. ნახეთ, როგორ ამხილა მან ფარისევლები და მოსეს წეს-ჩვეულებების კანონმცდნოები ამ კანონებისა და წეს-ჩვეულებების მხოლოდ გარეგნული პატივისცემისათვის. მაცხოვარი იქვე განმარტავს, თუ როგორ უნდა შესრულდეს ეს კანონები: " გესმა, რამეთუ ითქვა: არა იმრუშო. ხოლო მე გეტყვით თქვენ, რამეთუ ყოველი, რომელი ჰხედვიდეს დედაკაცსა გულის თქმად მას, მუნვე იმრუშა მისთანა გულსა შინა თვისსა... " (მათ.v,27-47). გარდა ამისა " საქმე მოციქულთადანაც" გვახსოვს, როგორ უთხრა მაცხოვარმა პეტრე მოციქულს საჭმელზე, რომლის ჭამაც მოსეს კანონის მიხედვით აკრძალული იყო, როგორც უწმინდურისა: "რომელი იგი ღმერთმან წმიდა ჰყო, შენ ნუ შეგინებულ გიჩნს" (საქმ.X,15).კიდევ ბევრი ადგილის მოტანა შეიძლება ახალი აღთქმიდან, წმიდა წერილიდან, სადაც ნათქვამია, რომ ძველი აღთქმის ბევრი წესი ქრისტიანისათვის აუცილებელი არ არის. ეკლესიის ისტორიიდან ვიცით, რომ უკვე პირველ საუკუნეში ქრისტიანები სალოცავად იკრიბებოდნენ არა შაბათ დეღეს, არამედ კვირას, ე.ი. ქრისტეს მკვდრეთით აღდგომის დღეს. აღდგომა კი - ქრისტეს ყველა მორწმუნისათვის ცენტრალური მოვლენა. "თუ ქრისტე არ აღმდგარა, ამაოა ჩვენი ქადაგება, და ამაოა ჩვენი რწმენაც". ამიტომაც შეიცვალა შაბათი კვირით.

link
image
თემა: ხიბლი

რა არის ხიბლი?ყოველი ადამიანი თავის უძლური, ცოდვიანი ბუნებით მეტნაკლებად განიცდის ხიბლს. აი, შენ რომ კარგად თქვი, კარგად გააკეთე, ეს უკვე ხიბლია. სიამოვნებით გადაავლე თვალი შენს ნიჭსა და უნარს, ესეც ხიბლია. ქება დაიმსახურე და ეს გეამა... ისევ ხიბლია. წმიდა მამები განასხვავებენ ორი სახის ხიბლს. პირველი სახე: როდესაც ადამიანი იწყებს იმის წარმოდგენას, რომ ის ხედავს უფალს, დედას ღვთისას, ანგელოზებს, სულებს და თავს ასეთი ხედვის ღირსად მიიჩნევს.მეორე სახეა: როდესაც ადამიანი წარმოიდგენს, რომ ის განსაკუთრებული სულიერი ცხოვრებით ცხოვრობს, რომ ის არაჩვეულებრივი მემარხულეა, შორსმჭვრეტელია, სასწაულთმოქმედია, რომ მას შუძლია იტვირთოს დიდი ღვაწლი, რომ ის მოწოდებულია ასწავლოს და უხელმძღვანელოს ადამიანებს. ხიბლის ამ სახეს ვუწოდებთ წარმოდგენას, იმიტომ, რომ ადამიანს თავზე ასეთი წარმოდგენა აქვს. თუმცა ხიბლის ყველა სახე დამღუპველია სულისათვის. იგი ეფუძნება ადამიანის სულიერ სიამაყეს, ესე იგი იმ ცოდვას, რომლითაც დაეცა პირველი ანგელოზი. აი, რატომ არის, რომ სატანა აგრე ცდილობს გაახვიოს სულიერ სიამაყეში უფლის ყველა მონა და მხევალი.დიახ, სულიერი ცხოვრების მსურველი ძალიან უნდა უფრთხოდეს ხიბლს. უნდა გვახსოვდეს, რომ ხიბლი ხშირად იწყება სრულიად შეუმჩნევლად - ღმერთმა დაგვიფაროს და, თუ წარმოვიდგენთ, მაგალითად, რომ რაღაცით გამოვირჩევით სხვებისგან, რომ ჩვენი ღვაწლი აოცებს ადამიანებს, რომ ხალხზე ზეგავლენა გვაქვს და ა. შ.ხიბლი რომ თავიდან ავიცილოთ, უნდა გვახსოვდეს, რომ მხოლოდ სინანული და თავმდაბლობა ღვთის სიშთან ერთად არის ჯანსაღი სულიერი განწყობის საფუძველი, მხოლოდ სულიერ მოძღვართან კონტაქტი (სულიერ ცხოვრებასთან დაკავშირებით) გვიხსნის.

link
image
image
53
54
55
 
0_28