ცოდვა (604)
ლოცვა (481)
ღმერთი (423)
სიმდაბლე (372)
სათნოებები (316)
რწმენა (307)
განსაცდელები (293)
ამპარტავნება (285)
მოწყალება (275)
სიყვარული (228)
ადამიანის სიყვარული ღვთისადმი (227)
განკითხვა (225)
სინანული (220)
ეკლესია (217)
უფალი იესო ქრისტე (205)
სიყვარული მოყვასისადმი (203)
ბოროტება (201)
მწუხარება (200)
სიკეთე (199)
ცხონება (197)
კეთილი საქმეები (183)
გული (182)
სიმდიდრე (180)
მოთმინება (173)
ვნებები (161)
ეშმაკი (153)
გონება (146)
აღდგომა (142)
ადამიანი (139)
პატივმოყვარეობა (131)
მადლი (130)
მრისხანება (128)
სიმშვიდე (128)
წმინდანები (123)
წუთისოფელი (121)
ქრისტიანობა (120)
ბედნიერება (119)
სასწაულები (118)
აღზრდა (116)
შობა (115)
იესოს ლოცვა (111)
ზიარება (110)
მცნებათა დაცვა (108)
გლოვა ცოდვებისათვის (106)
მონაზონთათვის (105)
მარხვა (103)
სული (101)
შრომა (99)
აღსარება (98)
ღვაწლი (94)
სულიერი ბრძოლა (93)
უბედურება (91)
მორჩილება (90)
ღვთის შიში (89)
სიღარიბე (89)
ჭეშმარიტი ქრისტიანობა (88)
ავადმყოფობა (86)
მიტევება (86)
სიწმინდე (85)
სასუფეველი (83)
ჭეშმარიტება (83)
სინდისი (81)
სახარების კითხვა (81)
შური (80)
მტერობა (78)
ვერცხლისმოყვარება (77)
სიკვდილი (74)
სიტყვა (74)
საქმე (74)
აბორტი (73)
სიხარული (72)
ათეიზმი_ურწმუნოება (72)
ღვთის განკაცება (71)
დედაკაცი (71)
ღვთის სიყვარული ადამიანისადმი (71)
მშვიდობა (70)
სიბრძნე (68)
თავისუფლება (66)
ერესი (65)
წუთისოფლის ამაოება (65)
ჯვარი (64)
ღვთის მსჯავრი - სასჯელი (63)
საკუთარი თავის შეცნობა (63)
ცოდნა (62)
შეურაცხყოფა (62)
წუთისოფელში ცხოვრების მიზანი (61)
ღვთის სათნო ყოფისათვის (60)
მკვლელობა (58)
სიმართლე (58)
მართლმადიდებლობა (58)
მონაზვნობა (58)
წყენა (57)
სულიერი დაცემა (56)
სხეული (56)
ზნეობა (54)
სულიერი მღვიძარება (54)
ბოროტი ზრახვები (54)
მეგობრობა (53)
სიძვა (52)
სასოწარკვეთილება (52)
ენა (52)
ტელევიზორი (51)
ზრახვები (51)
განუწყვეტელი ლოცვა (51)
განსჯა (50)
მხილება (49)
თავისუფალი ნება (49)
წმინდანთა სწავლების კითხვა (48)
ოჯახი (47)
სახარება (47)
სიცრუე (47)
ქორწინება (45)
ქრისტიანული ცხოვრება (45)
განმარტოება (45)
ცხოველები (43)
პირფერობა (42)
სიამაყე (42)
სიკვდილის ხსოვნა (42)
ნათლისღება (42)
ღვთის ნება (42)
წუთისოფლის სიამოვნებანი (41)
ღმრთისმშობელი (41)
ჯოჯოხეთი (40)
სიზარმაცე (40)
ღვთის იმედი (40)
გულის განწმენდა (40)
ქება (40)
სულიერი მოძღვარი (39)
დიდებისმოყვარეობა (39)
ღმერთზე მინდობა (39)
მაგალითი ადამიანებისა (39)
ღვთისმსახურება (39)
ხელმძღვანელთა მოვალეობანი (39)
ცილისწამება (39)
ხიბლი (38)
შიში (37)
სიყვარული მტრისადმი (36)
ნაყროვანება - მუცელღორობა (36)
ხორციელი მღვიძარება (36)
საკუთარი თავის უარყოფა (36)
აზრები (36)
ღვთისმსახურთა მიმართ (36)
რელიგია (35)
საშინელი სამსჯამრო (35)
ღვთის ხსოვნა (35)
განათლება (35)
საქართველო (35)
მდუმარება (34)
ღვთის განგება (34)
სიძულვილი (33)
მემთვრალეობა (33)
შურისძიება (33)
ბოროტი აზრები (33)
მოწყინება (32)
ფსალმუნები (31)
სარწმუნოება (31)
სამოქალახო ხელისუფლება (30)
გარდაცვალება (30)
ამაოდმეტყველება (30)
მღვდლობა (29)
მეცნიერება (29)
მარადისობა (29)
ბიბლია (29)
სიბერე (28)
საკუთარ თავზე მინდობა (28)
სიყმაწვილე (28)
ღვთის წყალობა (27)
ფარისევლობა (27)
უვნებელობა (27)
საზრდელის მიღება (27)
სიბოროტე (27)
ყურადღება (27)
დღესასწაული (26)
ცოლი (26)
სამართლიანობა (26)
გმობის გულისთქმები (26)
ანგელოზი (25)
ცდუნება (25)
მრუშობა (24)
ღმრთისმეტყველება (24)
კეთილი ზრახვები (24)
ქედმაღლობა (24)
რელიგია და მეცნიერება (24)
მადლის მოქმედება (24)
სახელმწიფო (23)
ტექნიკური პროგრესი (23)
ქურდობა (23)
გულისთქმანი (23)
წუთისოფლის საზრუნავები (22)
საკუთარი თავის ქება (22)
თვითმკვლელობა (22)
ღვთისადმი მადლიერება (22)
მამაო ჩვენო (21)
დრო (21)
ქალწულება (21)
ძვირის ხსენება (21)
სახარების განმარტება (21)
ანტიქრისტე (20)
ეკლესიაში ლოცვა (20)
მოვალეობანი მშობლების მიმართ (20)
ნარკომანია (20)
კამათი (20)
ადამი და ევა (20)
კულტურა (20)
უბრალოება (20)
თავგანწირვა (20)
ბოროტი საქმეები (20)
ანგარება (20)
ბუნება (20)
სიკვდილის მოლოდინი (20)
გარდაცვლილთა პატივისათვის (19)
ღვთის გულმოწყალება (19)
მოყვასი (19)
ღვთისათვის თავგანწირვა (19)
ბოროტი გულისთქმანი (19)
სრულყოფილება (19)
უსაქმურობა (18)
კეთილდღეობა (18)
ლოცვისას გონებაგაფანტულობა (18)
ქველმოქმედება (18)
მაღალი და დაბალი წოდება (18)
უსამართლობა (18)
შფოთი (18)
წმინდანთა ცხოვრების კითხვა (18)
როგორ დავეხმაროთ აზარტით შეპყრობილებს (18)
წუთისოფლის უარყოფა (18)
ეგოიზმი (18)
პატრიოტიზმი (18)
ნიჭი (17)
მცნებები (17)
ძალადობა (17)
ღვთის არასათნო ლოცვა (17)
ღვთის ძიება (17)
ვნებათაგან განთავისუფლება (16)
რჩევის მიღება (16)
ხატი (16)
ცუდმედიდობა (16)
გემოთმოყვარება (16)
ერთგულება (16)
სულგრძელება (16)
ეკლესიაში კრძალვა (16)
სექტანტობა (15)
ღვთის სახელის ხსენება (15)
საკუთარი თავის სიყვარული (15)
მონასტერი (15)
თანაგრძნობა (15)
გრძნობები (15)
ღვთისმსახურთა პატივი (15)
ერთობა (15)
სიცოცხლე (15)
მოძღვარი (14)
აზარტული თამაშები - აზარტომანია - აზარტი (14)
რჯულის კანონები (14)
რჩევის მიცემა (14)
საკუთარი თავის მართლება (14)
აზარტული დაწესებულებების მეპატრონეთათვის (14)
როგორ განვთავისუფლდეთ აზარტის ვნებისგან (14)
ღვთის თაყვანისცემა (14)
სიყვარული გლახაკთა მიმართ (13)
ძვირის ხსოვნა (13)
ჯანმრთელობა (13)
სექტანტების ლიტერატურის კითხვა (13)
სასულიერო ხელისუფლება (13)
მრწამსი (13)
ცხოვრების არსი (13)
მოყვასთან ურთიერთობა (13)
ბოლო ჟამი (13)
სიძუნწე (13)
გონების დაცვა (13)
მრავლისმეტყველება (13)
მეფე (13)
წუთისოფლის სიყვარული (13)
დროის უქმად კარგვა (13)
ღვინო (13)
ჩვევები (13)
უპოვარება (12)
საკუთარი თავის გამტყუნება (12)
ათი მცნება (12)
სახმართმოყვარება (12)
გამოცხადებები (12)
წუთისოფლის სიძულვილი (12)
განრისხება (12)
საკუთარი ნების უარყოფა (12)
მადლის დაკარგვა (12)
სტუმართმოყვარეობა (12)
სიმამაცე (12)
გაღიზიანება (12)
დემონი (12)
სიზმარი (12)
მომხვეჭელობა (11)
ქვეშევრდომთა მოვალეობანი (11)
საღვთო სჯული (11)
უწმინდურება (11)
სიბილწე (11)
ღვთის უარყოფა (11)
ბოროტი - სამხიარულო ხუმრობები (11)
უზნეობა (11)
ურჩობა (11)
დაყუდება (11)
ტალანტი (11)
აზროვნება (10)
ღვთის სამართალი (10)
სამოთხე (10)
უმეცრება (10)
სანთელი (10)
გინება (10)
ქმარი (10)
ღვთისაკენ სწრაფვა (10)
საპატრიარქოსა და სიონს შორის აშენებულ სამორინეზე (10)
დუმილი (10)
ძილი (10)
წუწუნი (10)
საკუთარი თავის გამართლება (9)
გულმოდგინება (9)
მშობლები (9)
რა არის აზარტი და რატომ არის ცოდვა (9)
ეკლესიაში დუმილი (9)
თავდაჯერებულობა (9)
მკითხაობა (9)
გონების განწმენდა (9)
ნუგეშინისცემა (9)
ყური (9)
წყევლა (9)
აღშფოთება (9)
უმადურობა (9)
დაუდევრობა (9)
მოუთმენლობა (9)
გართობა (8)
თვალი (8)
ლოცვის ხარისხები (8)
სასოება (8)
ომი (8)
ღვთის დაშვება (8)
საკუთარი თავის ფლობა (8)
სიფრთხილე (8)
აზარტული დაწესებულებების რეკლამირება (8)
უკეთური ფულით კეთილი საქმეების კეთება (8)
აპოკალიფსი (8)
ტრადიციული ღირებულებები (8)
გარეგნობა (8)
სამკაულები (8)
ძაგება (8)
ღალატი (8)
დიდი მარხვა (8)
ლმობიერება (8)
ღვთის გმობა (8)
კეთილი აზრები (8)
შთამომავლობა (8)
გლახაკი (7)
ზომიერება (7)
კრძალულება (7)
სიბრძნისმოყვარება (7)
სიყვარული - მიჯნურობა (7)
სიცილი (7)
ოცნება (7)
დაცინვა (7)
გულისწყრომა (7)
ფილოსოფია (7)
უდებება (7)
სახელმწიფოს როლი აზარტული თამაშების მიმართ (7)
ციხეში პატიმრების წამების შესახებ (7)
წარმოდგენები ლოცვისას (7)
ბერ-მონაზვნობა (7)
აზარტის მსგავსება ნარკომანიასთან (7)
მადლის შენარჩუნება (7)
აზარტულ დაწესებულებებში მომსახურე პერსონალი (7)
ჰომოსექსუალიზმი (7)
გმობის ზრახვები (7)
ერი (7)
მეორედ მოსვლა (7)
სულმოკლეობა (7)
ჩვეულებები (7)
მღვდელმსახურება (7)
პირჯვრისწერა (7)
განდეგილობა (7)
ფუფუნება (7)
ღვთისადმი ვედრება (7)
მევახშეობა (7)
რჩეული (7)
სიმტკიცე (7)
მზაკვრობა (7)
ერთსულოვნება (6)
კარტის შესახებ (6)
ბედისწერა (6)
ღვთის ყოვლისშემძლეობა (6)
კაცთმოთნეობა (6)
მომხვეჭელობა (6)
ამაოება (6)
თვითნებობა (6)
ფიცი (6)
ზნეობრივი ლიტერატურის კითხვა (6)
ჯადოქრობა (6)
ჩაცმულობა (6)
განღმრთობა (6)
სამება (6)
სიყვარული ცოდვებისადმი (6)
ლოცვაში მრავალსიტყვაობა (6)
აზარტულ დაწესებულებებში მოგებული ფული (6)
ფერიცვალება (5)
ცრურწმენა (5)
სული გარდაცვალების შემდეგ (5)
კეთილგონიერება (5)
მოძღვართათვის (5)
უცოდინრობა (5)
ძალაუფლება (5)
მზვაობრობა (5)
ტაძარი (5)
აზარტით შეპყრობილება (5)
თანასწორობა (5)
ბუდა ბარის შესახებ (5)
მრავლისმეტყველება (5)
ხელოვნება (5)
მადლიერება (5)
გულგრილობა (5)
ჭორაობა (5)
მემარცხენე ზრახვები (5)
სისუსტე (5)
იმედი (5)
გულგრილობა სარწმუნოებაში (5)
თავშეუკავებლობა (5)
აზარტული თამაშები ინტერნეტში (4)
მაიას ტომის წინასწარმეტყველება 2012 წლის დეკემბერი (4)
მონარქია (4)
დაცემა (4)
ღვთის აღიარება (4)
სიწრფელე (4)
ჯვრისწერა (4)
მძინარება (4)
უმანკოება (4)
ლოცვის ხანგრძლივობა (4)
ბილწსიტყვაობა (4)
საკუთარი თავის განკითხვა (4)
პატიოსნება (4)
გულგრილობა ბოროტი ზრახვების მიმართ (4)
კადნიერება (4)
ცნობისმოყვარეობა (4)
წესი ქრისტიანის გარდაცვალებისა (4)
მოჩვენებითი სიმშვიდე (4)
ადგილი ლოცვისათვის (4)
საუნჯე (4)
მზერა (4)
ლოცვა გარდაცვლილთათვის (4)
თეატრი - კინო (4)
ლოცვისთვის მომზადება (4)
ზეცა (4)
სიბრალული (3)
დათმობა (3)
დოგმატები (3)
ეპიტიმია (3)
დალოცვა (3)
სულის უგძნობელობა (3)
ჰელოუინის შესახებ (3)
ლანძღვა (3)
სამშვინველი (3)
გალობა (3)
სხეული (3)
ID ბარათების - ელექტრონული პირადობების შესახებ (3)
მთავრობისმოყვარეობა (3)
სისულელე (3)
ოთხშაბათის და პარასკევის მარხვა (3)
დავითგარეჯის შესახებ (3)
ზეთისცხება (3)
უზნეო ლიტერატურის კითხვა (3)
უღმერთობა (3)
დრო ლოცვისათვის (3)
გარდაცვლილთათვის გლოვა (3)
ახალი წელი (3)
გულგრილობა ლოცვაში (3)
მოძღვარი: ილია II
წყარო: ეპისტოლენი, ქადაგებანი, სიტყვანი (ნაწილი III) [გვ. 64]
თემა: ტრადიციული ღირებულებები,  აღდგომა

სააღდგომო ეპისტოლე - 2004

ტრადიციულ და ზნეობრივ ფასეულობებს დაცვა სჭირდება

საქართველოს წმიდა მართლმადიდებელი ეკლესიის ყოველ ერთგულსა და ღვთივკურთხეულ შვილს:

მთავარი სიბრძნე სიბრძნის მოხვეჭაა; ყოველ მოსახვეჭელთაგან ცოდნა უნდა მოიხვეჭო. დააფასე იგი და აღგამაღლებს; პატივს შეგმატებს, თუ გულში ჩაიკრავ (სიბ. სოლ. 4, 7-8).

ყოვლადსამღვდელონო მღვდელმთავარნო, მოძღვარნო, ბერ-მონაზონნო, მეცნიერნო და მუშაკნო, ხელისუფალნო და საზოგადო მოღვაწენო, ჩვენო საყვარელო ახალგაზრდებო, ყოველნო ღვთისმოყვარენო შვილნო საქართველოს მართლმადიდებელი ეკლესიისა, ღვთისმშობლის წილხვედრი ივერიის მკვიდრნო და სამშობლოს გარეთ დროებით მცხოვრებნო ჩვენო თანამემამულენო: "კურთხევა უფლისა თქვენ ზედა, მისითა მადლითა და კაცთმოყვარებითა, ყოვლადვე, აწ და მარადის და უკუნითი უკუნისამდე, ამინ!"
    მაცხოვრის აღდგომის სიხარულით აღვსილი, ყველას გულითადად გილოცავთ პასექის ბრწყინვალე დღესასწაულს:
    ქრისტე აღდგა!
    უფალი ბრძანებს: "... ამისთვის შობილ ვარ და ამისთვის მოვივლინე სოფლად, რაითა ვწამო ჭეშმარიტი" (ინ. 18,37). ჭეშმარიტება! რა ახლოსაა და, ამავე დროს, რა მიუწვდომელია იგი. ყოველდღიურად თითქოს ვუახლოვდებით, მაგრამ ის მაინც შორეულად რჩება, ალბათ, იმიტომ, რომ ჭეშმარიტებას სადღაც გარეთ, საკუთარი თავის მიღმა ვეძიებთ და ვერ ვგრძნობთ, რომ იგი სინამდვილეში ჩვენშია.
    მაშ, როგორ მივეახლოთ მას? უფლის პასუხი ასეთია: "მე ვარ გზა, ჭეშმარიტება და სიცოცხლე" (ინ. 14,6). დიახ, ჭეშმარიტება თვით იესო ქრისტეშია და რამდენადაც ახლოს ვართ უფალთან, იმდენად ახლოს ვართ ჭეშმარიტებასთანაც. მის მადლს, როგორც არასდროს, ყველაზე ძლიერად სწორედ პასექის დღეებში შევიგრძნობთ.
    ქრისტეს აღდგომით ზეიმობს ღვთაებრივი მარადიული ჭეშმარიტებაც და ჩვენც მონაწილენი ვხდებით ამ საოცარი სიხარულისა. რომ არა ეს დღესასწაული, ჩვენი სარწმუნოება აზრს დაკარგავდა. ამიტომაც წერს პავლე მოციქული კორინთელთა მიმართ ეპისტოლეში: "უკუეთუ ქრისტე არა აღდგომილ არს, ამაო სამე არს ქადაგება ესე ჩუენი და ამაო არს სარწმუნოებაი ეგე თქუენი" (I კორ. 15,14).
    დღეს კაცობრიობა იმდენად მოცულია მიწიერი და მატერიალური პრობლემებით, რომ სულიერი და ზნეობრივი საკითხები თითქმის აღარ ახსოვს. სულიერებას მოკლებული ადამიანი უფრო და უფრო ინთქმება ცოდვის, სიძულვილისა და სასოწარკვეთილების უფსკრულში. ყოველ ჩვენგანს დიდი დაკვირვება ჰმართებს, რათა გამოიცნოს, სადაა ჭეშმარიტება და სად – სიცრუე. ამის გარჩევა უძველეს დროშიც უჭირდათ. ამიტომაც იყო, რომ წინასწარმეტყველმა სოლომონმა სამეფო ტახტზე ასვლის წინ უფლისგან სწორედ სიბრძნე და გონიერი გული ითხოვა, რათა ქვეყნის სამართლიანად მართვა და სიკეთისა და ბოროტების გამიჯვნა შეძლებოდა.
    ამქვეყნად ცოდვა ყოველთვის არსებობდა, მაგრამ საზოგადოება მას ადრე მანკიერებად აღიქვამდა და მისგან თავის დაღწევას ცდილობდა. დღეს მდგომარეობას ისიც ართულებს, რომ უფლის მცნებების დარღვევა მიუღებლად აღარ მიიჩნევა, პირიქით, საჯაროდ ხდება ცოდვის პროპაგანდა და მას ადამიანისთვის დამახასიათებელ ბუნებრივ თვისებად წარმოაჩენენ. საზოგადოებაში უკვე გაჩნდა ფილოსოფიური ტერმინი – "ხრწნილებისადმი შეგუება".
    დიახ, დამკვიდრდა ე.წ. "თავისუფლება", ანუ პრინციპი – "ყველაფერი ნებადართულია". ფილოსოფოსი ნიკოლოზ ბერდიაევი წერს: "ადამიანმა შეიყვარა ცრუ თავისუფლება. ამგვარ თავისუფლებას ის უჩვეულო დაჟინებით ესწრაფვის და მის გარეშე უკვე აღარაფერი სურს".
    ამ ზღვარდაუდებელი "თავისუფლების" სახელით დღეს ურცხვად გვთავაზობენ გარყვნილების ლეგალიზაციას, ბავშვების გახრწნას, უხამს კინოპროდუქციას; შეუძლებელია არ გაგაოცოს ძალადობის, ყაჩაღობის, მკვლელობის პროპაგანდამ, ზოგადსაკაცობრიო, ეროვნული, ზნეობრივი და სულიერი ფასეულობებისადმი უპატივცემულობამ, რაც ჩვენს დაბალ კულტურასა და პროვინციალიზმზე მეტყველებს. ამას არ შეიძლება ეწოდოს თავისუფლება, ეს არის მონობა ცოდვისა და მანკიერებისა, ესაა გზა თვითგანადგურებისა და სულიერი სიკვდილისა.
    აღნიშნული საკითხი არა მარტო ზნეობრივი პრობლემაა, არამედ სახელმწიფოებრივიც. მორალის გარეშე დარჩენილი საზოგადოება ძლიერ ქვეყანას ვერ ააშენებს. ამიტომაც ანიჭებენ ამ საკითხს ცივილიზებულ ქვეყნებში განსაკუთრებულ მნიშვნელობას.
    ეს თემა ჩვენი საზოგადოებისთვისაც მეტად მტკივნეულია. მასზე ჩვენ არაერთხელ გავამახვილეთ ყურადღება, მაგრამ ადრინდელმა მცდელობებმა შედეგი არ გამოიღო. ვიმედოვნებთ, ახალი ხელისუფლება, რომლის ნდობაც ხალხს დიდი აქვს, გაითვალისწინებს მოსახლეობის ფართო ფენების დამოკიდებულებას და ქმედით ნაბიჯებს გადადგამს მდგომარეობის გამოსასწორებლად.
    განსაკუთრებულ ყურადღებას ასევე საჭიროებს სკოლებსა და სხვა სასწავლო დაწესებულებებში ჩვენი ახალგაზრდების აღზრდის საკითხი. უკვე რამდენიმე წელია მიმდინარეობს საუბარი სასწავლო პროგრამების განახლებასა და ახლის შემუშავებაზე.
    ბოლო დროს მოსახლეობაში დიდი მღელვარება გამოიწვია ბავშვების სექსუალური აღზრდის პროექტმა. ის, რაც კულუარულად იყო ცნობილი, ალბათ, ვერ განხორციელდება საზოგადოების მკვეთრად უარყოფითი პოზიციის გამო. ჯერ-ჯერობით უცნობია მოვლენები როგორ განვითარდება, მაგრამ უნდა ითქვას, რომ სასწავლო პროგრამებზე პასუხისმგებლობა მხოლოდ განათლების სამინისტროს არ უნდა დაეკისროს; განათლების რეფორმა პრეზიდენტისა და მთავრობის განსაკუთრებულ ყურადღებას საჭიროებს და, რადგან საქმე ერის მომავალს ეხება, მისი განხილვა ფართო საზოგადოებრიობის მსჯელობის საგნად უნდა იქცეს.
    თუ ჯანსაღი, ქვეყნის ერთგული, ძლიერი თაობის აღზრდა გვსურს, დიდი დრო უნდა დაეთმოს ქართული ლიტერატურისა და საქართველოს ისტორიის სწავლებას, შრომის კულტურას, აზროვნების განვითარებას, სამშობლოსადმი თავდადებისა და ვაჟკაცობის ამსახველი ქართული და უცხოური ნაწარმოებების გაცნობას.
    კარგად გვესმის, რომ არ შეიძლება მხოლოდ ძველი სტერეოტიპებით ცხოვრება. ჯერ კიდევ რომაელები ამბობდნენ: დრონი იცვლებიან და ჩვენც ვიცვლებით მასთან ერთადო, მაგრამ ისიც აუცილებელია, რომ ახალი ღირებულებების შეთვისებისას, არ დავკარგოთ ჩვენი ტრადიციული და ზნეობრივი ფასეულობანი.
    ცალკე უნდა შეიქმნას აღზრდის პროგრამა, რაც გულისხმობს ურთიერთობების კულტურისა და ქცევის წესების შესწავლას. დღეს სკოლებსა და უმაღლეს სასწავლებლებში ეს მეტად მნიშვნელოვანი ფუნქცია უგულვებელყოფილია და მისთვის მხოლოდ ოჯახი ზრუნავს. საჭიროა აღზრდის საერთო მეთოდით ხელმძღვანელობდეს და ურთიერთკავშირში იყოს ოჯახიც, ეკლესიაც და სასწავლებელიც, ანუ გამთლიანდეს ის გარემო, სადაც მოზარდი ყალიბდება.
    ცნობილი ხელოვანი, შესანიშნავი მკვლევარი, წარმატებული ფერმერი, ან ბიზნესმენი, კარგი მუშა ან ნიჭიერი ახალგაზრდა როგორც ადამიანი, შეიძლება სულაც არ იყოს ზნეობრივი პიროვნება. სულიერი ღირსებების გარეშე კი ნებისმიერი ადამიანი ფასს კარგავს და მისი არსებობა ქვეყანას დიდ სიკეთეს ვერ მოუტანს. იმედია, ჩვენ არ გვსურს ასეთი თაობის აღზრდა.
    როგორც პიროვნების, ისე საზოგადოების ჩამოყალიბებაში სერიოზული წვლილი დღეს ეკლესიასაც შეაქვს. ამიტომ მინდა, შევჩერდე სასულიერო პირის მნიშვნელობასა და ფუნქციაზე.
    მღვდლობა – მოძღვრობაა, ესაა ცხოვრება უფლისა და მოყვასისათვის. ჩვენს ეკლესიაში ეს განცდა ნამდვილად არის, მაგრამ, სამწუხაროდ, ისეთი შემთხვევებიც იჩენს თავს, როცა მღვდლები თავიანთ სულიერ შვილებთან მიმართებაში შეცდომას უშვებენ, უხეშად ერევიან მათ პირად ცხოვრებაში, ზოგჯერ კი ოჯახის შექმნას თუ ბერად აღკვეცას აიძულებენ.
    ლონდონში მრავალი წელი მსახურობდა მიტროპოლიტი ანტონი (ბლუმი), რომელსაც კარგად ვიცნობდი. იგი დიდი სულიერებით გამოირჩეოდა. აი, რას წერს იგი ამ საკითხზე: "ჩემი აზრით, ამგვარი მდგომარეობა აღმაშფოთებელია, რადგან ძალადობა პიროვნებას სულიერად ამახინჯებს, ამიტომაც, უკიდურესად მკაცრი ზომები უნდა მივიღოთ, ასეთი რამ რომ არ მოხდეს, - რადგან ბერობაც და ოჯახის შექმნაც ადამიანის თავისუფალ ნებას და გონივრულ მიდგომას საჭიროებს".
    ყველას უნდა გვახსოვდეს, რომ მონასტრის წინამძღვარსა და მის მორჩილებაში მყოფ სასულიერო პირთა შორის ურთიერთობები განსხვავდება სამღვდელოებასა და მის მრევლს შორის დამოკიდებულებისგან. ეს განსხვავება კი იმას გულისხმობს, რომ მოძღვრები თავიანთი სამწყსოს სულიერი მრჩევლები არიან და არა მათი ბედის განმკარგველნი, "სიყვარულით მწყსიდეთ თქვენდამი რწმუნებულ სამწყსოს და ნუ ეუფლებით მას," – გვმოძღვრავს პავლე მოციქული.
    სამწუხაროდ, ისიც ხდება, რომ მოძღვრები თავიანთ სულიერ შვილებს გამოყოფენ სხვა მრევლისგან და ნებას არ აძლევენ, სულიერ საკითხებზე სხვა მღვდლებსაც მიმართონ, თვითონაც შეკითხვის ან აღსარებისთვის მისულ სხვა მოძღვრის სულიერ შვილებს არ იღებენ, რითაც მრევლში განყოფა შეაქვთ. ასეთი დამოკიდებულება გაუმართლებელია და აუცილებლად უნდა გამოსწორდეს.
    მეუფე ანტონი (ბლუმი) ჭეშმარიტი მოძღვრის მსახურებას წმიდა იოანე ნათლისმცემლის მისიას ადარებს. მოძღვარს ადამიანები უფალთან უნდა მიჰყავდეს და არა საკუთარ თავთან; მღვდელი არ უნდა ამაყობდეს იმით, რომ მასთან მრავალი ადამიანი დადის. უმრავლესობა ამ ადამიანებისა სულიერად გამოუცდელია: ისინი, სხვადასხვა განსაცდელით შეწუხებულნი, ნუგეშსა და თანადგომას ეკლესიაში ეძებენ. მათთან მიმართებაში სასულიერო პირი უფლის მადლის გამტარი უნდა იყოს და არა საკუთარი იდეების მქადაგებელი; იგი ადამიანებს არა საკუთარი თავის, არამედ ქრისტეს, ეკლესიისა და სახარების გარშემო უნდა კრებდეს.
    არის სამწუხარო შემთხვევები, როდესაც მოძღვარი თავის მრევლს ისეთ შთაბეჭდილებას უქმნის, რომ იგი თითქოს სხვებზე უფრო მადლმოსილი იყოს, რითაც სხვა მღვდლებისადმი ნებსით თუ უნებლიეთ, უნდობლობას უნერგავს. როგორც კი მოძღვარს ვინმე ამგვარ დამოკიდებულებას შეამჩნევს, უნდა განშორდეს მას და სხვას მიმართოს.
    ღვთის მადლით აღვსილი სასულიერო პირი არასდროს განიკითხავს და დაამცირებს სხვას, მით უმეტეს მღვდელს.
    გახსოვდეთ, თუ ნებისმიერ ადამიანს, განსაკუთრებით ღვთისმსახურს, გაუჩნდება განცდა საკუთარი უპირატესობისა, ეს მისი სულიერი დაცემის დასაწყისია.
    მინდა, შეგახსენოთ მაგალითი წმინდანთა ცხოვრებიდან: ღირსმა ანტონი დიდმა, ეგვიპტეში ბერ-მონაზვნური ცხოვრების დამაარსებელმა, შეიტყო, რომ თებეს უდაბნოში მოღვაწეობდა წმიდა ბერი პავლე თებაიდელი. მოხუცებულობის მიუხედავად იგი თებეში გაემგზავრა, რათა მისგან კურთხევა და წმიდა ლოცვები გამოეთხოვა. პავლე თებაიდელი დაყუდებული იყო და საერთოდ არავის იღებდა, მაგრამ ანტონი დიდის თხოვნამ თავისი ქნა და კარი გააღო. ორი ცრემლმორეული მეუდაბნოე ერთმანეთს გადაეხვია, მათ ერთმანეთი არასოდეს ენახათ, მაგრამ შეხვედრისას ერთმანეთს სახელებით მიმართეს და როგორც უახლოესმა სულიერმა ძმებმა ერთმანეთს საკუთარი გამოცდილება გაუზიარეს.
    პავლე თებაიდელის სიწმიდითა და სულიერი სიმაღლით შეძრული, უდაბნოში უკან დაბრუნებული ანტონი დიდი გოდებით ამბობდა: "ჰოი, როგორი უბადრუკი და გლახაკი ცოდვილი ვარ! მე ვიხილე ილია, ვიხილე იოანე უდაბნოში, ვიხილე პავლე სასუფეველში".
    ასე სწუხდა თავისი უღირსების გამო ეს უდიდესი მოღვაწე ბერი, მაშინ, როდესაც ათასობით ადამიანისთვის თვითონ იყო საოცარი მაგალითი სიმშვიდისა, სიწმინდისა, ღვთივგანბრძნობილობისა, მარხვისა, ლოცვისა და სხვა მრავალ სათნოებათა.
    ცნობილია ანტონი დიდის დიალოგი მის სულიერ შვილთან: წმინდა მამა ეკითხება: "შვილო ჩემო, რატომ ხარ მდუმარედ?" იგი კი პასუხობს: "მამაო ჩემო, ჩემთვის შენი ყურებაც საკმარისია და მრავლის მთქმელი". როგორი სიყვარული და მადლმოსილებაა ამ სიტყვებში!
    ეს გრძნობა მარადიულია და მისი ძალა ულევი. არაფერი ისე არ აახლოებს ადამიანებს, როგორც სიყვარული და წმინდა ცხოვრება. უფალი მოგვიწოდებს: "... იყუარებოდეთ ურთიერთას, ვითარცა მე შეგიყუარეთ თქუენ" (ინ. 15,12). დღეს კი საზოგადოებას დაახლოების ახალ საშუალებას – გლობალიზაციას სთავაზობენ. როგორც თ. დოსტოევსკი ამბობს: "კაცობრიობის მოთხოვნილებად იქცა მსოფლიო და საყოველთაო ერთობა".
    ჩვენ ყველანი ყურადღებითა და სიფრთხილით ვადევნებთ თვალს ამ პროცესს. თუმცა გლობალიზაცია, შესაძლოა, სხვადასხვაგვარად გავიგოთ და ამის მიხედვით, მისდამი დადებითად ან უარყოფითად განვეწყოთ.
    ის, რომ პატარა სახელმწიფოები უმეტეს შემთხვევაში დიდი სახელმწიფოების გავლენის ქვეშ იმყოფებიან და საერთაშორისო ურთიერთობებშიც ხშირად ძალისმიერი პოლიტიკა დომინირებს, ფაქტია, მაგრამ ისიც რელობაა, რომ ასეთი პოლიტიკა გლობალიზაციის პირობებში დიდი ზიანის მომტანი იქნება. ყველამ უნდა გაითვალისწინოს, რომ თუკი გლობალიზაცია აღქმული იქნება, როგორც მხოლოდ უძლიერესის ძალაუფლება, მას სტაბილურობა არ მოჰყვება, - პირიქით, მსოფლიოს მოიცავს დაძაბულობა. ასე რომ არ მოხდეს, გლობალიზაციის შესაძლო ნეგატიური გამოვლინებანი უნდა აღმოიფხვრას: ბატონობის პოლიტიკა ურთიერთნდობის, თანამშრომლობისა და მოლაპარაკებების პოლიტიკით უნდა შეიცვალოს, კონფლიქტური ან თავდაცვითი ტაქტიკა სამართლიან, ურთიერთხელსაყრელ და კონსტრუქციულ დიალოგად უნდა იქცეს. საჭიროა ამ პროცესებს ჩვენი ქვეყანა მომზადებული შეხვდეს. ვფიქრობ, ამისთვის საუკეთესო გზაა ჩვენი და უცხოელი მეწარმეებისა და მეცნიერების მიერ ერთობლივი პროექტების შემუშავება (სადაც ქვეყნის ინტერესები აუცილებლად იქნება დაცული), კულტურის მოღვაწეთა თანამშრომლობა, ცივილიზაციათა დიალოგი. საჭიროა ისეთი პოლიტიკის შემუშავება, რომელიც საფრთხეს არ შეუქმნის როგორც ჩვენი, ისე ნებისმიერი სხვა ერის თვითმყოფადობას, მის ეროვნულ ღირებულებებს და, ამასთან, მეზობელ სახელმწიფოებთან კონფლიქტის გარეშე, ყველას მისცემს საშუალებას ტერიტორიული მთლიანობის აღდგენისა და შენარჩუნებისა.
    ჩვენი ქვეყნის წინსვლისა და განვითარებისათვის აუცილებელია ერის გამთლიანება. ამ მიმართულებით ხელისუფლებამ პირველი ნაბიჯები უკვე გადადგა და ჩვენმა ეკლესიამაც თავისი წვლილი შეიტანა საქართველოს პირველი პრეზიდენტის, ბატონ ზვიად გამსახურდიას დაბადების 65 წლისთავთან დაკავშირებით გამართულ ღონისძიებებში. ეს პროცესი კვლავაც უნდა გაგრძელდეს და გაღრმავდეს, თუმცა უნდა გვახსოვდეს ისიც, რომ საუკუნეების მანძილზე გარეშე ძალა ყოველთვის ცდილობდა ქვეყნის დაყოფას და კუთხურობის ნიშნით დაპირისპირების შექმნას. დღესაც, თბილისსა და აჭარას შორის წარმოქმნილი პოლიტიკური დაძაბულობა გარკვეულმა ძალებმა სცადეს ქართველებსა და აჭარლებს შორის დაპირისპირებად წარმოეჩინათ. ამ პროვოკაციას ჩვენმა ხალხმა, მათ შორის აჭარის მოსახლეობამაც, საკადრისი პასუხი გასცა, - ჩვენ ვართ ერთი ერი, ერთი სახელმწიფო, გვაქვს ერთი კულტურა და ერთი ისტორია. ჩვენი განუყოფელი ნაწილია აფხაზეთიც და სამაჩაბლოც.
    როდესაც ამ პრობლემებზე ვსაუბრობთ, თავისთავად დგება საკითხი ეკლესიის როლის შესახებაც. მართლმადიდებელი ეკლესია – ეს არის ღვთის მიერ მოწოდებულ ადამიანთა ერთობა, რომლის მიზანია დაიცვას უფლის მცნებები და აღასრულოს მისი ნება. გვწამს, რომ ამქვეყნიურ ყოფაში სულიერი ცხოვრებისა და საეკლესიო საიდუმლოებებში მონაწილეობის გარეშე პიროვნების შინაგანი სრულყოფა და ღმერთთან სიახლოვე შეუძლებელია. ეკლესია კაცობრიობისათვის უდიდესი მადლია. ესაა ღვთის წყალობა, მომნიჭებელი ცოდვათა მიტევებისა და განწმენდისა, სიკვდილზე გამარჯვებისა და ხსნისა.
    საუკუნეთა მანძილზე ბოროტი ძალა სხვადასხვა სახით ებრძოდა ქრისტეს ეკლესიას. ეს ბრძოლა დღესაც გრძელდება. ხშირია შემთხვევა, როდესაც იბეჭდება ცილისმწამებლური წერილები და გამიზნულად ხდება ხელისუფლებასა და ეკლესიას შორის უნდობლობის გაღვივება. მათ ავტორებს ავიწყდებათ, რომ ეკლესია მაცხოვრის მისტიკური სხეულია, რომელიც კლდესა ზედა არის დაშენებული და ბჭენი ჯოჯოხეთისანი ვერ მოერევიან მას. ეკლესია "სვეტი და სიმტკიცეა ჭეშმარიტებისა" (I ტიმ. 3,15).
    წმიდა ბასილი დიდი ასე გვარიგებს: "შენ ხარ კეთილაღნაგი ჭურჭელი, რომელმაც უფლისაგან სიცოცხლე მიიღე: ადიდე შენი შემოქმედი, რადგან იმისთვის ხარ მოწოდებული, რომ იყო ღირსეული გამოვლინება ღვთის მადლისა; ეს სამყარო შენთვის ცოცხალი წიგნია, რომელიც უფლის სიდიადეს ქადაგებს და შენ, გონიერ არსებას, მის იდუმალ და უხილავ ბრწყინვალებას გაზიარებს, რათა შეიცნო ჭეშმარიტების ღმერთი" (გრ. დიაჩენკო, "სარწმუნოება", გვ. 176).
    ყოველწლიურად ჩვენ ყველანი ზეიმით ვეგებებით პასექის ბრწყინვალე დღესასწაულს, რომელსაც მუდამ ახალი, ადრინდელისგან განსხვავებული სიხარული მოაქვს. ესაა განცდა მარადიული ნეტარებისა. ყოველ წელს ჩვენს გულებში ინთება ახალი კანდელი ცათა სასუფევლისკენ ჩვენი მომავალი მსვლელობის გზის გამნათებელი.
    შეიმუსრა ბჭენი ჯოჯოხეთისანი და ჩვენ სიკვდილის დათრგუნვასა და მარადიული ცხოვრების დაწყებას ვდღესასწაულობთ.
    სააღდგომო საგალობელში ვკითხულობთ: "დღეს მეუფემან წარმოსტყვენა ჯოჯოხეთი და აღადგინა კრულნი, რომელნი საუკუნითგან ბოროტად პყრობილ იყვნეს მას შინა".
    მაშ, დავივიწყოთ მიწიერი განსაცდელი და ამ წარმავალი წუთისოფლიდან თვალი მარადიულობას მივაპყროთ. მოვიგონოთ ჩვენი მშობლები და კეთილმორწმუნე წინაპრები. დაე, მარად გიცავდეთ დედის სითბო და მამის მზრუნველობა. პატივი მიაგეთ მათ, ხოლო თუ ისინი გარდაცვლილნი არიან, მაინც ჩვეულებრივ ესაუბრეთ და დახმარებაც სთხოვეთ. გახსოვდეთ, მათ ყოველივე ესმით, კვლავინდებურად უყვარხართ და ლოცულობენ თქვენთვის.
    სერბი მღვდელმთავარი ნიკოლოზი წერს: ჩვენ მუდამ უნდა გვახსოვდეს დედის ღიმილი დამტევნელი სიბრძნისა, წყალობისა, სიყვარულისა და, რაც მთავარია, მარადიულობისა, რადგან სიცილიცა და ტირილიც დროებითია და წარმავალი და მხოლოდ ღიმილია – მარადიული.
    თქვენდამი სიყვარულით გამთბარი გულით კიდევ ერთხელ გილოცავთ ბრწყინვალე აღდგომის დღესასწაულს.
    ქრისტე აღდგა!
    დაე, სიხარული სუფევდეს თქვენს სულში.
    ვილოცოთ ჩვენი ძვირფასი სამშობლოს მშვიდობის, ერთობისა და კეთილდღეობისათვის. ვილოცოთ მსოფლიოს მშვიდობისთვისაც. უფალი შეისმენს ჩვენს ვედრებას, რამეთუ ჩვენთან არს ღმერთი!
    აღდგომა ქრისტესი
    თბილისი, 2004 წ.

გახადე შენი რჩეული
17571

11 აპრილი (ახალი სტილით: 24 აპრილი) დღეს არის ხსენება:
მღვდელმოწამე ანტიპა - პერგამონის ეპისკოპოსი (I)
მოწამენი: პროკლე და მარტინიანე (I)
ღირსი ფარმუთი (IV)
ღირსი იოანე - გრიგოლ დეკაპოლელის მოწაფე (IX)

ხელისუფლების რომელ პოზიციას უჭერთ მხარს, აზარტულ თამაშებთან დაკავშირებით?

 
სულიერი მდელო (3118)
ათასი კითხვა დედა-ეკლესიას (966)
სათნოებათმოყვარეობა (პირველი წიგნის პირველი ნაწილი) (843)
ქადაგებანი იმერეთის ეპისკოპოსისა გაბრიელისა. I ტომი (739)
ეპისტოლენი, ქადაგებანი, სიტყვანი (ნაწილი III) (442)
სულიერი ცხოვრების სახელმძღვანელო (ნაწილიII) (401)
ქადაგებანი იმერეთის ეპისკოპოსისა გაბრიელისა. II ტომი (368)
ღმერთი და ადამიანები (287)
ბერის დიადემა (278)
მონაზვნური გამოცდილების გადმოცემა (274)
გონებრივი ღვაწლი. იესოს ლოცვის შესახებ (232)
ჩემი ცხოვრება ქრისტეში (192)
კიბე ანუ კლემაქსი (ნაწილი 2) (181)
აღსარების აგების გამოცდილება (177)
რა აღასრულა ღმერთმა ჩვენი გადარჩენისათვის (162)
სულის საწამლო ბალახები (160)
კრებული (წმ. ეპისკოპოსი ეგნატე ბრიანჩანინოვი) (154)
სათნოებათა სასწავლებელი წმინდა მამათა ცხოვრებიდან (II ნაწილი) (152)
კიბე ანუ კლემაქსი (ნაწილი 1) (144)
წმიდა მამათა სწავლანი (115)
სწავლანი (წმ. ნილოს სინელი) (115)
მრევლთან შეხვედრა (111)
ოქროს წყარო (106)
სწავლანი (98)
სათნოებათა სასწავლებელი წმინდა მამათა ცხოვრებიდან (I ნაწილი) (95)
სულიერი ბრძოლა (94)
მართლმადიდებელი ეკლესიის პასუხები სულიერი ცხოვრების 1141-2407 კითხვაზე (93)
ვეფხისტყაოსანი (80)
ცხონდება თუ არა მდიდარი (69)
ღირსი სერაფიმე საროველი - სასწაულმოქმედი (61)
ქადაგებები, სტატიები 1 - არქიმანდრიტი რაფაელი (59)
აბორტის ცოდვის შესახებ (თანამედროვე ჰეკატომბა) (58)
სულიერი სწავლებანი - წმინდა მარკოზ განშორებული (55)
ილია (45)
საპატრიარქოს ახალგაზრდული ცენტრი (29)
მხეცნი - მორჩილნი ადამიანთა (26)
არქიმანდრიტ რაფაელის ქადაგებანი (22)
ამბიონის ქადაგებები (22)
ჩვენთან არს ღმერთი (21)
სულის ფარული სნეულებანი (20)
რელიგია და მეცნიერება (19)
სულიერ მოძღვართა შესახებ (17)
მხეცის საიდუმლო (16)
შენ გაიმარჯვე გალილეველო (14)
მართლმადიდებლური ეკლესიის საიდუმლოებანი (12)
სულიერი გამოღვიძება (11)
ხმა მწყემსისა (მოძღვრებანი და სიტყვანი) (11)
წმიდა მამათა სწავლანი (მოსკ. წმ. გიორგის ქართული ეკლესია) (4)
წმიდა სილუანის ცხოვრება და სწავლანი (3)
ცხოვრება და რჩეული თხზულებანი წმიდათა შორის მამისა ჩვენისა იოანე ოქროპირისა (3)
ვაჟა ფშაველას მშობელი მამის, მამა პავლეს (რაზიკაშვილი) ქადაგებანი (3)
თესლი კეთილი (3)
ილია II (2777)
წმ. ეპისკოპოსი გაბრიელი(ქიქოძე) (1246)
წმ. ბარსანოფი დიდი და იოანე (835)
წმ. იოანე ოქროპირი (763)
წმ. იოანე სინელი(კიბისაღმწერელი) (629)
წმ. ნიკოლოზ სერბი(ველიმიროვიჩი) (595)
პაისი მთაწმინდელი (544)
წმ. მარკოზ მონაზონი(განშორებული) (520)
წმ. ეგნატე ბრიანჩანინოვი (486)
არქიმანდრიტი გაბრიელი(ურგებაძე) (380)
იოსებ ათონელი(ისიხასტი) (367)
წმ. ნიკოდიმოს მთაწმინდელი (355)
წმ. თეოფანე დაყუდებული (315)
წმ. ნილოს სინელი (301)
წმ. ანტონი დიდი (278)
წმ. ტიხონ ზადონელი (240)
წმ. იოანე კრონშტადტელი (226)
წმ. სერაფიმე საროველი (215)
არქიმანდრიტი რაფაელი(კარელინი) (213)
წმ. ბასილი დიდი (209)
წმ. ევსუქი ხუცესი (201)
არქიმანდრიტი იოანე კრესტიანკინი (184)
წმ. ეფრემ ასური (145)
წმ. ისააკ ასური (136)
ნეტარი ავგუსტინე (132)
წმ. გრიგოლ ღვთისმეტყველი (126)
წმ. ანტონ ჭყონდიდელი (122)
არქიმანდრიტი ეპიფანე თეოდოროპულოსი (108)
სულხან-საბა ორბელიანი (100)
წმ. ილია მართალი (98)
იგავნი სოლომონისა (97)
შოთა რუსთაველი (95)
სიბრძნე ზირაქისა (93)
დეკანოზი პ. ხელიძე (83)
ამბა ისაია (71)
მამა გიორგი ბასილაძე (58)
პროტოპრესვიტერი მიხეილ პომაზანსკი (57)
წმ. დიმიტრი როსტოველი (56)
კიევო-პეჩორის ლავრის მღვდელ-მონაზონი ვლადიმერი (56)
წმ. მარკოზ მოსაგრე (54)
სახარება მათესი (52)
აბბა დოროთე (52)
დეკანოზი ვალენტინ ამფითეატროვი (50)
ბერი პორფირი (49)
წმ. იოანე დამასკელი (43)
კორინთელთა მიმართ პირველი ეპისტოლე პავლე მოციქულისა (40)
ამბროსი ნეკრესელი (40)
წმ. ამბროსი მედიოლანელი (40)
ეპისკოპოსი ზენონი (39)
ვალაამის მონასტრის სქემიღუმენი იოანე (39)
წმ. სვიმეონ ახალი ღვთისმეტყველი (36)
დეკანოზი თეოდორე გიგნაძე (34)
სულიერი მარგალიტი (34)
მღვდელი ვლადიმერ ელისეევი (33)
დეკანოზი არჩილ მინდიაშვილი (32)
ეპისკოპოსი პეტრე (31)
წმ. პიმენი დიდი (30)
წმ. ესაია განშორებული (30)
წმ. მეფე დავით მეფსალმუნე (30)
ბერი ამფილოქე (30)
ბერი იერონიმე (30)
ღირსი ზოსიმე პალესტინელი (28)
მთავარეპისკოპოსი ზოსიმე (28)
დეკანოზი დავით ლონდარიძე (28)
წმ. დიდმოწამე ვლადიმერი(ბოგოიავლინსკი) (28)
წმ. სილუან ათონელი (27)
წმ. ევაგრე მონაზონი (27)
წმ. ისიდორე პელუზიელი (27)
ამბა დოროთე (27)
წმ. ამბროსი ოპტინელი (27)
პროტოპრესვიტერი ალექსანდრე შმემანი (26)
ამბა ევაგრე (26)
კათოლიკე ეპისტოლენი იაკობ მოციქულისა (25)
ძველი პატერიკი (24)
მიტროპოლიტი ანტონ სუროჟელი (24)
მთავარეპისკოპოსი თადეოზი (22)
პირველი ეპისტოლე იოანე მოციქულის (22)
დეკანოზი ალექსანდრე გალდავა (22)
წმ. კირილე იერუსალიმელი (20)
მთავარეპისკოპოსი სტეფანე კალაიჯიშვილი (20)
ოპტინელი ბერი სტარეცი (20)
ვ. გუბანოვი (19)
ნეტარი იერონიმე (19)
ფილარეტი, მიტროპოლიტი მოსკოვისა (19)
წმ. გრიგოლ პალამა (19)
წმ. ლეონიდე ოქროპირიძე (18)
ეკლესიასტე (18)
პროტოპრესვიტერი პ. სოკოლოვი (17)
მღვდელი ანდრეი გორბუნოვი (17)
წმ. ალექსი ბერი (16)
წმ. კასიანე რომაელი (16)
სიბრძნე სოლომონისა (16)
დეკანოზი დავით ქვლივიძე (16)
წმ. მაქსიმე აღმსარებელი (15)
წმ. გერმანე კონსტანტინეპოლელი (15)
დეკანოზი თეიმურაზ თათარაშვილი (15)
დეკანოზი დავით ციცქიშვილი (14)
სქემარქიმანდრიტი ლავრენტი ჩერნიგოველი (14)
პ. ი. მალკოვი (14)
ამბა პიმენი (14)
ეპისკოპოსი ეფრემი გამრეკელიძე (14)
წმ. მაკარი ეგვიპტელი (14)
წმ. პეტრე დამასკელი (14)
წმ. კვიპრიანე კართაგენელი (14)
ეპ.ლეონიდე ოქროპირიძე (14)
პროტოპრესვიტერი მ. ტყემალაძე (13)
დავით ეპისკოპოსი (13)
წმ. ტიმოთე ალექსანდრიელი (13)
თეოლიპტე მიტროპოლიტი (13)
ისიხი იერუსალიმელი პრესვიტერი (12)
წმ. მაკარი დიდი (12)
ამბა ფალასი (12)
წმ. ბარსანოფი ოპტინელი (11)
არქიეპისკოპოსი პავლე (11)
წმ. შიო (11)
წმ. ნიკონ ოპტინელი (11)
წმ. გრიგოლ დიოლოღოსი (10)
წმ. კლიმენტი ალექსანდრიელი (10)
წმ. ბარსანოფი დიდი (10)
ბერი იოსები (10)
დეკანოზი გიორგი თევდორაშვილი (10)
ბერი იოილი (10)
პირველი ეპისტოლე პეტრე მოციქულისა (10)
ინოკენტი, არქიეპისკოპოსი ხერსონისა (9)
ბერი იაკობი (9)
წმ. იოანე ზედაზნელი (9)
წმ. გრიგოლ ნოსელი (9)
წმ. გრიგოლ სინელი (9)
ტერტულიანე (8)
ფსიქოთერაპევტი თეა გოგოტიშვილი (8)
ბერი ევსევი (8)
ბერი ფილოთეოსი (8)
არქიმანდრიტი თეოფანე ნოვოზერელი (8)
წმ. იოანე ღვთისმეტყველი (8)
ეგნატე და კალისტე კსანთოპულები (8)
ამბა მოსე (8)
არქიმანდრიტი ლაზარე(აბაშიძე) (8)
დეკანოზი დავით შარაშენიძე (8)
წმ. იოანე(მაქსიმოვიჩი) (8)
დეკანოზი ალექსი ადამაშვილი (7)
ფილარეტი, არქიეპისკოპოსი ჩერნიგოვისა (7)
რომაელთა მიმართ ეპისტოლე პავლე მოციქულისა (7)
სენეკა (7)
კათოლიკოს-პატრიარქი კალისტრატე ცინცაძე (7)
იოვანე ბოლნელი (7)
ფილადელფოს კიკნაძე (7)
იღუმენი ბენიამენი ბელქანია (7)
წმ. ეპიფანე კვიპრელი (7)
წმ. ზოსიმე პალესტინელი (7)
იღუმენი ლაზარე(გაგნიძე) (7)
წმ. ათანასე ალექსანდრიელი (7)
მთავარეპისკოპოსი ამბერკი (6)
პროტოპრესვიტერი ივანე ტოლმაჩოვი (6)
წმ. ბონიფანტე (6)
ამბა აგაფონი (6)
წმ. იუსტინე(პაპოვიჩი) (6)
წმ. ექვთიმე მთაწმინდელი (6)
წმ. თეოდორე სტუდიელი (6)
წმ. ფილოთეოს სინაელი (6)
წმ. დავით გარეჯელი (5)
წმ. მაკარი ოპტინელი (5)
წმ. ათანასე დიდი (5)
დეკანოზი ღვთისო შალიკაშვილი (5)
იღუმენი არსენი (5)
არქიმანდრიტი სერაპიონ ჯიშკარიანი (5)
ეპისკოპოსი ლეონიდე ოქროპირიძე (5)
ნეტარი თეოფილაქტე (5)
ბერი ეპიფანე (5)
სახარება მარკოზისა (5)
წმ. ანტონი ოპტინელი (5)
არქიმანდრიტი სოფრონი(სახაროვი) (5)
წმ. ევსევი (5)
წმ. გიორგი მთაწმინდელი(ათონელი) (5)
მიტროპოლიტი მაკარი ბულგაკოვი (5)
აბბა ისაია (5)
მღვდელი სიმონ ჭელიძე (5)
დეკანოზი კ. ცინცაძე (5)
ბერი არსენი ათონელი (5)
ეპისკოპოსი იაკობი (4)
ამბა იოანე (4)
პლუტარქე (4)
წმ. აბბა თალასე (4)
წმ. ტიხონ ვორონეჟელი (4)
ბერი გიორგი ათონელი (4)
თეოლოგი აკაკი მინდიაშვილი (4)
წმ. იოანე მმარხველი (4)
ნეტარი თეოდორიტე (4)
ბერი ანთიმოზი (4)
არქიეპისკოპოსი არსენი ჩუდოვი (4)
ტიმოთეს მიმართ პირველი ეპისტოლე პავლე მოციქულისა (4)
წმ. ისიქი იერუსალიმელი (4)
ღირსი აბბა ესაია (4)
წმ. სინკლიტიკია (4)
წმ. სვიმეონ თესალონიკელი (4)
ღირსი ესაია ეგვიპტელი (4)
ამბა ისიხი (4)
კორინთელთა მიმართ მეორე ეპისტოლე პავლე მოციქულისა (3)
სქიმონაზონი თეოფილე (3)
ბერი დანიელი (3)
წმ. იუსტინე მარტვილი (3)
წმ. ავგუსტინე (3)
მოწამე მეფე არჩილი (3)
წმ. კონსტანტინე დიდი (3)
წმ. აბბა მოსე (3)
მეუფე დანიელი (3)
ეპისკოპოსი ლეონიდი (3)
წმ. ანატოლი ოპტინელი (3)
გრიგოლ განმანათლებელი (3)
წმ. იოანე ლესტვიჩნიკი (3)
იღუმენი ნიკონი (3)
მამა ბარსანუფი ღაზელი (3)
ლიმონარი (3)
ტერტულიანე (3)
ეფესელთა მიმართ მეორე ეპისტოლე პავლე მოციქულისა (3)
ბერი ილიოდორ გლინელი (3)
ამბა ისაკი (3)
ამბა ევგენი (3)
ეპისკოპოსი ეგნატე (3)
სქიმონაზონი ზოსიმე (3)
ამბა თეოგნოსტე (3)
სახარება ლუკასი (3)
სქიმონაზონი პართენი (3)
მამა იოანე კართაგენელი (3)
სულიერი განმარტებანი (3)
წმ. მეფე დემეტრე თავდადებული (3)
ამბა სისო (3)
ამბა სილუანი (3)