დამნაშავეთა განკითხვასა და დასჯას წინ განსჯა უნდა უძღოდეს. ეს დაავიწყდა მოციქულთა სწორ იმპერატორ კონსტანტინესაც, რომელმაც სიკვდილით დასაჯა თავისი კეთილშობილი, ყველასათვის საყვარელი ძე – კრისპოსი. კრისპოსს დედინაცვალმა იმავე მიზეზ...
იხილეთ სრულად
დამნაშავეთა განკითხვასა და დასჯას წინ განსჯა უნდა უძღოდეს. ეს დაავიწყდა მოციქულთა სწორ იმპერატორ კონსტანტინესაც, რომელმაც სიკვდილით დასაჯა თავისი კეთილშობილი, ყველასათვის საყვარელი ძე – კრისპოსი. კრისპოსს დედინაცვალმა იმავე მიზეზით დასწამა ცილი, რომლითაც იოსებს – ეგვიპტელმა ქალმა. ამის შემდეგ სიმართლე გამომჟღავნდა, მეფე ღრმა მწუხარებას მიეცა, ტირილი და გლოვა დაიწყო, შეინანა თავისი დაუფიქრებელი საქციელი და მოვალედ მიიჩნია თავი, რაკი უდანაშაულო მო...
ნუ განსჯი შენი აზრისა და წარმოდგენის მიხედვით, ვიღაცის გადმოცემის, მითქმა-მოთქმისა თუ ჭორების საფუძველზე რომ შეგექმნა, არამედ მიბაძე ღმერთს, რომელმაც თქვა: "ღაღადებაი სოდომისაი და გომორისაი განმრავლებულ არს და ცოდვანი მათნი დიდ არ...
იხილეთ სრულად
ნუ განსჯი შენი აზრისა და წარმოდგენის მიხედვით, ვიღაცის გადმოცემის, მითქმა-მოთქმისა თუ ჭორების საფუძველზე რომ შეგექმნა, არამედ მიბაძე ღმერთს, რომელმაც თქვა: "ღაღადებაი სოდომისაი და გომორისაი განმრავლებულ არს და ცოდვანი მათნი დიდ არიან. გარდავიდე და ვიხილო, უკუეთუ ღაღადებისაებრ მათისა, რომელნი მოიწევიან ჩემდა, ეგრეთ აღესრულებიან". თუ შენგან კანონი მოითხოვს ვინმეს განსჯას, ზუსტად გამოიძიე საქმე და მხოლოდ მაშინ გამოიტანე მსჯავრი: იგივე კანონი ხომ მოყ...
ბოროტადმეტყველ კაცს განუკითხველი არავინ დარჩება, რას არ დააბრალებს იგი სხვას და რაში არ შეეპარება ეჭვი! თუ ნახა, რომ ვინმე ყოველდღე დადის ეკლესიაში და ყოველდღე ევედრება ღმერთს, იტყვის, ფარისეველიაო; თუ ნახა, რომ ყოველთვის არ დადის...
იხილეთ სრულად
ბოროტადმეტყველ კაცს განუკითხველი არავინ დარჩება, რას არ დააბრალებს იგი სხვას და რაში არ შეეპარება ეჭვი! თუ ნახა, რომ ვინმე ყოველდღე დადის ეკლესიაში და ყოველდღე ევედრება ღმერთს, იტყვის, ფარისეველიაო; თუ ნახა, რომ ყოველთვის არ დადის - ურწმუნოაო; თუ ვინმე სიმართლის თქმას ცდილობს, კაცთმოძულე არისო, კაცის სიკეთე არ სურსო; მშვიდი და მდაბალი კაცი არ მოსწონს - სუსტიაო; მტკიცე და მაგარი ხასიათის კაცზე იტყვის - სასტიკი და ფიცხელიაო და ა.შ. ერთი სიტყვით, ყო...
ხშირად გაიგონებთ რომ ახალგაზრდამ თავის ამხანაგს დანით ათობით სასიკვდილო ჭრილობა მიაყენა და მას კი სინანული არ დაუფლებია; ანდა შვილმა მშობელი მალულად მოკლა, მერე მშვიდად იდგა ცხედართან და ახლობლებისა და ნაცნობებისაგან სამძიმარს იღე...
იხილეთ სრულად
ხშირად გაიგონებთ რომ ახალგაზრდამ თავის ამხანაგს დანით ათობით სასიკვდილო ჭრილობა მიაყენა და მას კი სინანული არ დაუფლებია; ანდა შვილმა მშობელი მალულად მოკლა, მერე მშვიდად იდგა ცხედართან და ახლობლებისა და ნაცნობებისაგან სამძიმარს იღებდა.საიდან მოდის ასეთი დაუნდობლობა, ასეთი სისასტიკე?გეკითხებით, განა შეიძლება, ნამდვილად მორწმუნე, ღვთისმოსავმა ადამიანმა ასეთი საშინელი დანაშაული ჩაიდინოს?რა თქმა უნდა, არა, თუ იგი ფსიქიურად არ არის დაავადებული.აი, სადა...
როცა ეკლესიის მსახურს ჩვეულებრივი ადამიანური სისუსტისა და ნაკლის გამო განვიკითხავთ, ამას ისეთი მიკერძოებითა და სიმკაცრით ვაკეთებთ, თითქოს თავისი ხორციელი ბუნებით მღვდელი ისეთივე ადამიანი არ იყოს, როგორც ჩენ. თუ გიფიქრიათ, მრისხანე...
იხილეთ სრულად
როცა ეკლესიის მსახურს ჩვეულებრივი ადამიანური სისუსტისა და ნაკლის გამო განვიკითხავთ, ამას ისეთი მიკერძოებითა და სიმკაცრით ვაკეთებთ, თითქოს თავისი ხორციელი ბუნებით მღვდელი ისეთივე ადამიანი არ იყოს, როგორც ჩენ. თუ გიფიქრიათ, მრისხანე და შეუწყალებელო მსაჯულნო, რომ როდესაც მღვდლად ეკურთხა, ამქვეყნიური უპატიობისათვის გასწირა ადამიანმა თავისი თავი, რათა ტაძრებში აღესრულოს ღმრთისმსახურება, და თქვენ ეზიაროთ ქრისტეს წმინდა საიდუმლოს, რათა ჩატარდეს ნათლობა,...
ერთხელ ერთმა ბერმა რაღაც ცოდვა ჩაიდინა, რის გამოც სულიერმა ძმებმა განკითხვა დაუწყეს. მას არ უცდია თავის გამართლება, ლოცულობდა, ტიროდა და ჩადენილს მწარედ ნანობდა. მონასტრის წევრებმა გადაწყვიტეს, სასჯელი დაედოთ მისთვის და ამ მიზნით ...
იხილეთ სრულად
ერთხელ ერთმა ბერმა რაღაც ცოდვა ჩაიდინა, რის გამოც სულიერმა ძმებმა განკითხვა დაუწყეს. მას არ უცდია თავის გამართლება, ლოცულობდა, ტიროდა და ჩადენილს მწარედ ნანობდა. მონასტრის წევრებმა გადაწყვიტეს, სასჯელი დაედოთ მისთვის და ამ მიზნით მოიწვიეს მეუდაბნოე ცნობილი სულიერი მოძღვარი. იგი თავდაპირველად კრებაზე არ მოვიდა, მერე კი გამოცხადდა ზურგზე ძველი დიდი ტომრით, საიდანაც სილა იყრებოდა. ბერებმა ჰკითხეს, თუ რას ნიშნავდა ეს. მოძღვარმა კი უპასუხა: "სილა – ეს...
ერთმანეთისაგან უნდა განვასხვავებდეთ განსჯას და განკითხვას. ცოდვა დასაბამს იღებს მაშინ, როცა გულში ვინმესადმი მისი რაიმე ცუდი საქციელის გამო, სიძულვილი ჩაისახება. დამნაშავე განაჩენის გარეშე უნდა საჯოთ. თუ ამავე დროს, გულში აღიძვრის...
იხილეთ სრულად
ერთმანეთისაგან უნდა განვასხვავებდეთ განსჯას და განკითხვას. ცოდვა დასაბამს იღებს მაშინ, როცა გულში ვინმესადმი მისი რაიმე ცუდი საქციელის გამო, სიძულვილი ჩაისახება. დამნაშავე განაჩენის გარეშე უნდა საჯოთ. თუ ამავე დროს, გულში აღიძვრის მის მიმართ სიბრალული, მისი გამოსწორების სურვილი და თან ერთვის ლოცვა, ეს არ იქნებ განკითხვის ცოდვა, არამედ აღსრულდება სიყვარუის საქმე.განკითხვის ცოდვა უფრო გულიდან მომდინარეობს და არა ენიდან. სიტყვა შეიძლება ჩაითვალოს ან...