
12. ღვთის დაშვებით ჩვენი მაცდუნებელნი ან სულის გულისთქმის ნაწილს აღვივებენ, ან გულისწყრომის ნაწილს აფორიაქებენ, ან გონიერ ნაწილს აბნელებენ, ან სხეულს იპყრობენ, ანდა ხორციელ მოთხოვნილებებს იტაცებენ.
12. ღვთის დაშვებით ჩვენი მაცდუნებელნი ან სულის გულისთქმის ნაწილს აღვივებენ, ან გულისწყრომის ნაწილს აფორიაქებენ, ან გონიერ ნაწილს აბნელებენ, ან სხეულს იპყრობენ, ანდა ხორციელ მოთხოვნილებებს იტაცებენ.
მხოლოდ ლოცვა კი არ გვმართებს, არამედ ყურადღებით ყოფნაც. გულისსიტყვათა მიმართ სიფხიზლე, მათი წარმართვა დიდი ოსტატობით. წინააღმდეგ შემთხვევაში თავად გმართავენ. და ბოლოს და ბოლოს ეშმაკთა დასაცინი გახდები
87. მონაზვნებს სამი უმთავრესი ზნეობრივი მდგომარეობა გააჩნიათ: პირველი, როცა საქმით არასდროს სცოდავენ, მეორე, როცა ცოდვილ გულისთქმებს სულში დაყოვნების საშუალებას არ აძლევენ, მესამე, როცა გონებაში დედაკაცსა და შეურაცხმყოფელთ უბიწოდ ... იხილეთ სრულად
როდესაც შევწყვეტთ ცოდვის ჩადენას საქმით, ბრძოლა გადაინაცვლებს შიგნით, გულში. აქ მთავარია გულისთქმები; გულისთქმას მოყვება თანაგრძნობა; თანაგრძნობას სურვილი; შემდეგ ცოდვის ჩადენისაკენ განწყობა, დათანხმება, გადაწყვეტილების მიღება და ... იხილეთ სრულად
დაიცავით თქვენი შინაგანი სამყარო ვნებათა დუღილისაგან... ნელ-ნელა განიწმინდეთ სულიერი ატმოსფერო. რაც უფრო ხშირად ივლით ტაძარში, მით უფრო მეტად დაეხმარებით თქვენს სულს.ყველაზე ძალიან დაიცავით თავი ავხორცული ტკბობისაგან, მას ებ... იხილეთ სრულად
33. გონების მანკიერების საფუძველია, პირველ რიგში, არასწორი ცოდნა, მეორე - საყოველთაოდ აუცილებლის უცოდინრობა, (ამას ვამბობ ადამიანის გონებასთან დაკავშირებით, რამეთუ ანგელოზთათვის არაა ნიშანდობლივი რაიმეს ნაწილობრივი ცოდნა); მესამე ... იხილეთ სრულად
გულისთქმანი უნდა განდევნთ, არ გააჩეროთისინი ნებით. როგორც კი გაჩნდებიან თანაგრძნობა ან ტკბობა - ჩაახშე მთელი ძალებით... ეს არის შინაგანი ბრძოლის თავიდათავი. როგორ? მთელი ყურადღებით ჩაეშვით გულში, დადექით იქ უფლის წინაშე და არ შეუშ... იხილეთ სრულად
34. სული მანკიერია იმის გამო, რომ იგი თავისი ბუნებისამებრ არ მოქმედებს და ამიტომ მასში ვნებიანი გულისთქმანი წარმოიქმნება. ბუნებისამებრ კი სული მაშინ მოქმედებს, როცა მის ვნებიან ძალებზე, ე.ი. გულისწყრომასა და გულისთქმაზე, საგნების ... იხილეთ სრულად
ყოველგვარი სიკეთე ღმრთისაგან იღებს დასაბამს. გულისსიტყვა არ ხდება კეთილი, თუ იგი ღმრთისაგან არ არის, და - ბოროტი თუკი ეშმაკისგან არაა. ამრიგად, რაც უნდა კარგი გაიფიქრო, თქვა, გააკეთო - ყველაფერი ეს ღმრთის ნიჭისგანაა. "ყოველი ნიჭი ... იხილეთ სრულად
ხორციელი თავშეკავება ქრისტიანისთვის პირველდაწყებითი სწავლებაა. ამის შემდეგ მეტი მოგვეთხოვება, ვისწავლოთ გონების, გულისა და ნების მოთოკვა. გონებას თუ მოვთოკავთ, მასში უწმინდურ ფიქრებს ადგილი აღარ ექნება. გულს თუ მოვთოკავთ, ვნებიანი... იხილეთ სრულად