მითხარ-ღა რომელი უმჯობეს არს, გინა უადვილეს ამისა, თუ დავსცხრეთ შფოთისა და მანკიერებისაგან შემაწუხებელთა ჩუენთაისა. ნუუკუე შორსა გზასა გაიძულებაა შენ წარსლვასა მკვირცხლ, გინა მონაგებთა და საფასეთა წარგებასა, გინა მოწლედ ვედრებასა ...
იხილეთ სრულად
მითხარ-ღა რომელი უმჯობეს არს, გინა უადვილეს ამისა, თუ დავსცხრეთ შფოთისა და მანკიერებისაგან შემაწუხებელთა ჩუენთაისა. ნუუკუე შორსა გზასა გაიძულებაა შენ წარსლვასა მკვირცხლ, გინა მონაგებთა და საფასეთა წარგებასა, გინა მოწლედ ვედრებასა მეფეთა და მთავართასა? არამედ გვიღირს ნებაი ოდენ კეთილისაი, და საქმე სრული ქმნულ არს. აწ უკუე რომელთა სატანჯველთა ღირს ვართ შევრდომად, რამეთუ კნინისა და უნდოისა საქმისათვის, რომელი თანა-აც მონათა აღსრულებად, დაგვიტევებიეს...
link
ავისტყვაობა სიძულვილის პირმშოა, შეუმჩნეველი და დაფარული სენი, რომელიც საიდუმლოდ შეაღწევს ადამიანში და წურბელას მსგავსად სისხლს წოვს სიყვარულს. ესაა თვალთმაქცური სიყვარული, გულის სიმძიმისა და შებილწვის მიზეზი. სიწმიდის სრული მოსპობ...
იხილეთ სრულად
ავისტყვაობა სიძულვილის პირმშოა, შეუმჩნეველი და დაფარული სენი, რომელიც საიდუმლოდ შეაღწევს ადამიანში და წურბელას მსგავსად სისხლს წოვს სიყვარულს. ესაა თვალთმაქცური სიყვარული, გულის სიმძიმისა და შებილწვის მიზეზი. სიწმიდის სრული მოსპობა. ზოგიერთი ყრმა ურცხვენელად სცოდავს, სხვები ფარულად და დარცხვენით, მაგრამ უფრო დიდ ცოდვაში არიან, ვიდრე პირველნი. იგივე შეიძლება ითქვას უპატიობის ვნებებზეც. ბევრია ფარულად ცბიერი ყრმა: თვალთმაქცობა, ცბიერება, ნაღველი, ა...
link
880. როგორ განიკურნება ძვირისხსენება?
აწ უკუეთუ მცირედ მიუტეო, მცირედცა მოგიტეოს; და უკუეთუ ფრიად მიუტეო, ფრიადცა მოგიტევნენ. უკუეთუ შენ მიუტეო ყოველივე სიწმიდითა გულისაითა, ეგრეთვე შენ ღმერთმან მოგიტეოს. და უკუეთუ რაჟამს მიუტეო და შეიყუარო იგი მეგობრად საყუარელად, ეგ...
იხილეთ სრულად
აწ უკუეთუ მცირედ მიუტეო, მცირედცა მოგიტეოს; და უკუეთუ ფრიად მიუტეო, ფრიადცა მოგიტევნენ. უკუეთუ შენ მიუტეო ყოველივე სიწმიდითა გულისაითა, ეგრეთვე შენ ღმერთმან მოგიტეოს. და უკუეთუ რაჟამს მიუტეო და შეიყუარო იგი მეგობრად საყუარელად, ეგრეთვე ღმერთმან ყოს შენ თანა სიყუარული. აწ უკუე რაიცა უმეტეს გარდაჰრიოს შეცოდებაი ჩუენდა, ეგოდენცა უმეტეს მივისწრაფოთ მშვიდობისა ყოფად, რამეთუ მიზეზ გუექმნა ურიცხუთა შეცოდებათა ჩუენთა შენდობისა. რაი უკუე გავნო მოყუასმან შ...
link
უკუეთუმცა განგვიკითხვიდა ღმერთი განტევებულად და ურიდად ხედვისათვის თუალთა ჩუენთაისა და გულის-თქუმათა ჩუენთათვის ბოროტთა, რამეთუ შევიწყნარებთ გულის-თქუმათა მწინკულევანთა და მავნებელთა გულის-სიტყუათა. და უკუეთუმცა სიტყუაი მიგუხადა ჩ...
იხილეთ სრულად
უკუეთუმცა განგვიკითხვიდა ღმერთი განტევებულად და ურიდად ხედვისათვის თუალთა ჩუენთაისა და გულის-თქუმათა ჩუენთათვის ბოროტთა, რამეთუ შევიწყნარებთ გულის-თქუმათა მწინკულევანთა და მავნებელთა გულის-სიტყუათა. და უკუეთუმცა სიტყუაი მიგუხადა ჩუენ გინებისათვის, ვითარცა თქუმულ არს, ვითარ: "რომენ ჰრქუას ძმასა თვისსა ცოფ, თანამდებ არს იგი გეჰენიასა ცეცხლისასა", და შე-მე-მცა უძლეთა აღებად პირთა ჩუენთა, გინა სიტყუაი მივეცით, ანუმცა ვთქუთ რაი, დიდი გინა მცირე? არა ს...
link
529. როგორ მოვიქცე, როდესაც მავანი ძვირს მეუბნება?
352. შეიძლება თუ არა მონათესავე ადამიანზე ცუდის თქმა?
დაღაცათუ მრავალ გზის გვიცოდავს ცოდვაი, რომელი კაცთაგანმან არავინ უწყის, თვინიერ ჩუენსა და ღმრთისა, განმკითხველისა ჩუენისა დღესა მას განკითხვისასა, რომელმან იგი ცხადად განაცხადნეს ყოველნი დაფარულნი ჩუენნი წინაშე ყოველთა დაბადებულთა...
იხილეთ სრულად
დაღაცათუ მრავალ გზის გვიცოდავს ცოდვაი, რომელი კაცთაგანმან არავინ უწყის, თვინიერ ჩუენსა და ღმრთისა, განმკითხველისა ჩუენისა დღესა მას განკითხვისასა, რომელმან იგი ცხადად განაცხადნეს ყოველნი დაფარულნი ჩუენნი წინაშე ყოველთა დაბადებულთა, ოდეს-იგი გულისაცა ჩუენისა ზრახვანი გამოიძინეს. აწ ამათ ესევითართა სირცხვილთა, ესეთართა ცოდვათა და ესევითარსა განკითხვასა შემძლებელ ვართ ახოცად და განბანად შენდობითა ჩუენითა ძმათა ჩუენთა. არარაი ესწორების ამას საქმესა კ...
link
აწ უკუე გვიღირს ჩუენ დამარხვაი ყოველთა მცნებათა ღმრთისათაი და უფროისღა, რომელსა-იგი გუამცნებს, რაითა არა გუესუას ჩუენ მტერი ქუეყანასა ზედა და არცა ვის ზედა გულძვირ ვიყუნეთ ყოლადვე. არამედ უკუეთუ შეგუემთხვიოს ჩუენ შფოთი და მწუხარებ...
იხილეთ სრულად
აწ უკუე გვიღირს ჩუენ დამარხვაი ყოველთა მცნებათა ღმრთისათაი და უფროისღა, რომელსა-იგი გუამცნებს, რაითა არა გუესუას ჩუენ მტერი ქუეყანასა ზედა და არცა ვის ზედა გულძვირ ვიყუნეთ ყოლადვე. არამედ უკუეთუ შეგუემთხვიოს ჩუენ შფოთი და მწუხარებაი ძმათაგან, მუნთქუესვე დავეგნეთ. რამეთუ ვითარცა მეძავნი და მგმობარნი ვერ შემძლებელ არიან ზიარებად ტაბლასა ამას სამღვდელოსა, ეგრეთვე რომელსა მტერი ესუას და გულ-ძვირობაი ეპყრას გულსა შინა თვისსა, ვერ შემძლებელ არს შუებად ...
link
რაიმე უკუე ვყოთ კუალად ფიცისა და ტყუილისათვის, შფოთისა და შურისათვის, რომელმან შეგვიპყრნის მრავალგზის მათთვის, რომელნი ცხოვნდიან; არა ხოლო თუ მტერნი, არამედ მეგობარნიცა ჩუენნი და მწუხარებაი მათი ნუგეშინის-ცემა ჩუენდა გუგონიედ. და ...
იხილეთ სრულად
რაიმე უკუე ვყოთ კუალად ფიცისა და ტყუილისათვის, შფოთისა და შურისათვის, რომელმან შეგვიპყრნის მრავალგზის მათთვის, რომელნი ცხოვნდიან; არა ხოლო თუ მტერნი, არამედ მეგობარნიცა ჩუენნი და მწუხარებაი მათი ნუგეშინის-ცემა ჩუენდა გუგონიედ. და უკუეთუმცა მოგუაგებდა ღმერთი უდებებათა ჩუენთათვის ჟამსა ლოცვისასა, რამეთუ ოდეს ღმერთი გუზრახავნ ჩუენ, პირითა წინასწარმეტყუელთა თვისთაითა, დაუტევით იგი და მივექცით და ვზრახვიდით ნათესავთა ჩუენთა თანა საქმისა რაისათვისმე უჯ...
link