რომელია უმთავრესი სულიერი საკითხები?
როგორ გავიგოთ სახარებაში მაცხოვრის იგავი ბრძენ მოურავზე?
იხილეთ სრულად
მაცხოვარი თითქოს ამბობს: "ხედავთ, როგორ მოიქცა მოურავი უბედურების მოლოდინში? - ვაი-ვუი კი არ დაიწყო, არც დაელოდა, სანამ უბედურება მთელი სიმძიმით დაატყდებოდა თავს, არამედ მაშინვე, როგორც კი გაიგო, რაც ელოდა, ხელი მოკიდა საქმეს და შეეცადა მის მოგვარებას. ასე მოიქეცით თქვენც, როდესაც იგრძნობთ, რომ მთავარი უბედურება გემუქრებათ. რომელი უბედურება? ის, რომ ცოდვიანი ხართ; ცოდვებისგან კი რა მოგელით? განკითხვა და იმგვარი ყოფა, რომელზე უარესიც წარმოუდგენელ...
link
როგორ მივიღოთ ადამიანებისაგან მოწყალება?
ურწმუნო ადამიანი როდესაც სიკეთეს აკეთებს, ფიქრობს, რომ მხოლოდ იგია მადლიერების ღირსი და მას ეკუთვნის სათანადო დაფასება. იგი ვერ აცნობიერებს, რომ ასეთი ქველმოქმედება პირადად მისთვის ახალი დიდი ცოდვის მიზეზი ხდება, რადგან ქება ამპარ...
იხილეთ სრულად
ურწმუნო ადამიანი როდესაც სიკეთეს აკეთებს, ფიქრობს, რომ მხოლოდ იგია მადლიერების ღირსი და მას ეკუთვნის სათანადო დაფასება. იგი ვერ აცნობიერებს, რომ ასეთი ქველმოქმედება პირადად მისთვის ახალი დიდი ცოდვის მიზეზი ხდება, რადგან ქება ამპარტავნებას უძლიერებს და მის სულს კიდევ უფრო აზიანებს.ხოლო, როდესაც მორწმუნე აღასრულებს სიკეთეს, ამას უფლის სახელით იქმს და ამასთან, მადლობს შემოქმედს, რომ საშუალება მისცა სხვისთვის სიხარულის მინიჭებისა; ხარობს გაცემით, თუმ...
link
ქართული სულის ერთ-ერთი სახასიათო თვისება შოთა რუსთაველმა ასე გამოთქვა: "რასაცა გასცემ შენია, რას არა, დაკარგულია". ზოგიერთი ვერ ხვდება მის შინაარსს, რადგან, მიწიერი ლოგიკით, სხვისთვის მიცემული ნივთი თუ ქონება გამცემს აღარ ეკუთვნის...
იხილეთ სრულად
ქართული სულის ერთ-ერთი სახასიათო თვისება შოთა რუსთაველმა ასე გამოთქვა: "რასაცა გასცემ შენია, რას არა, დაკარგულია". ზოგიერთი ვერ ხვდება მის შინაარსს, რადგან, მიწიერი ლოგიკით, სხვისთვის მიცემული ნივთი თუ ქონება გამცემს აღარ ეკუთვნის და ეს ნათქვამი, ბუნებრივია, მისთვის გაუგებარია.არადა, აღნიშნული აფორიზმი შეიცავს ღრმა ქრისტიანულ სწავლებას ადამიანის უკვდავების შესახებ. მორწმუნეს სწამს, რომ მის მიერ აღსრულებული უანგარო ქველმოქმედება სათნოა ღვთისათვისა...
link
პავლე მოციქული იმასაც ბრძანებს, რომ თუ სიყვარული არა გვაქვს, ფუჭია ქველმოქმედებაც, სასწაულთმოქმედების უნარიც, მოსაგრეობაც, თვით მოწამეობრივი აღსასრულიც კი, რადგან უსიყვარულოდ ყველა სიკეთე უქმ იქნების.
სიმდიდრე და ქველმოქმედება განუყოფელი უნდა იყოს
მართალი ფილარეტი მდიდარი, კეთილშობილი და ყველასგან პატივცემული იყო; ყველაზე მეტად მაინც ის აღამაღლებდა, რომ ქველმოქმედი და იმდენად მოწყალე იყო, სიცოცხლეში არასოდეს უთქვამს უარი, თუ გლახაკი რაიმეს სთხოვდა. მაგრამ უფალმა, რომელ...
იხილეთ სრულად
მართალი ფილარეტი მდიდარი, კეთილშობილი და ყველასგან პატივცემული იყო; ყველაზე მეტად მაინც ის აღამაღლებდა, რომ ქველმოქმედი და იმდენად მოწყალე იყო, სიცოცხლეში არასოდეს უთქვამს უარი, თუ გლახაკი რაიმეს სთხოვდა.მაგრამ უფალმა, რომელიც ყველაფერს ჩვენს სასარგებლოდ აწყობს, მისი სიმტკიცის გამოცდა მოისურვა. მის სამშობლოს თავს აგარიანელები დაესხნენ და ააოხრეს, რაც გზად შემოხვდათ: ადამიანები და პირუტყვი თან წაიყვანეს, ყანები დატბორეს, ბაღები გადაწვეს. ეს საშინე...
link
635. ერთმა ქრისტესმოყვარე კაცმა ერთ ადამიანს, რომელსაც ის სანდო ადამიანად თვლიდა, გლახაკთათვის დასარიგებლად შესაწირი მისცა და უთხრა: „მიიღე ეს და ღმერთს გასცემ ამისთვის პასუხს“. მაგრამ მან ვერ გაიგო, რომ ქველმოქმედმა ამით მას მძიმე პასუხისმგებლობა დააკისრა. მან იფიქრა, რომ რადგანაც საკუთარ თავზე აიღო მოწყალების დარიგება, ის უკვე ისედაც პასუხისმგებელი იყო ღვთის წინაშე, მიუხედავად იმისა, ეტყოდა თუ არა ამას ძმა. ხოლო როდესაც ამის თაობაზე იმავე ბერს (იოანეს) ჰკითხა, მან უპასუხა:
იხილეთ სრულად
მოტყუვდა ის, ვინც ეს საკუთარ თავზე აიღო, იმიტომ, რომ მან კადნიერად წარმოიდგინა თავი იმ მდგომარეობაში, თითქოს ყოველი საქმისთვის შეუძლია ღვთისათვის პასუხის გაცემა, დაავიწყდა რა ნათქვამი: „ვინ იტყვის: სუფთა გული მაქვს და ცოდვისაგან განვიწმინდეო?“ (იგავ. 20, 9). ეს სრულყოფილ მამათა საქმეა. მას უნდა ეთქვა ქველმოქმედისთვის: „იმ პირობით, რომ ღმერთს პასუხს გავცემ, მე ამას ვერ ავიღებ, რადგანაც ცოდვილი ადამიანი ვარ; მაგრამ შევეცდები ყველაფერი გავაკეთო ჩემი...
link