image

თემა: მევახშეობა

არა იპარო.
არავის აქვს უფლება აიღოს ის, რაც მას არ ეკუთვნის. აქ შედის შემდეგი ცოდვები: ქურდობა, ანუ სხვისი ნივთის, სხვისი საკუთრების მალულად აღება; ძარცვა - სხვისი ქონების ძალით მიტაცება; მკრეხელობა - ღვთისთვის მიძღვნილი, შეწ...
იხილეთ სრულად
link
image

თემა: მევახშეობა

მრავალი იტყვის: მე პროცენტებს ავიღებ და ღარიბებს დავურიგებ. კარგად კი ამბობ, ოღონდ ღმერთისთვის ასეთი ძღვენი სათნო არ არის. უმჯობესია საერთოდ არ მისცე მოწყალება გლახაკს, ვიდრე ასეთი საშუალებით მოპოვებული გაიღო, რამეთუ უმართებულო მო... იხილეთ სრულად
link
image

თემა: მევახშეობა

შენ ფული იმისთვის კი არ გაქვს, რომ სიღარიბე დათრგუნო, არამედ იმისთვის, რომ ის შეამსუბუქო.მაგრამ შენ დიდსულოვნების ნიღბის ქვეშ სიღარიბეს მხოლოდ აძლიერებ და მოწყალებას ჰყიდი (გაასესხებ რა ფულს პროცენტიან ვალად). გაყიდე, მე არ გიკრძა... იხილეთ სრულად
link
image

თემა: მევახშეობა

შენ ფული იმისთვის კი არ გაქვს, რომ სიღარიბე დათრგუნო, არამედ იმისთვის, რომ ის შეამსუბუქო. მაგრამ შენ დიდსულოვნების ნიღბის ქვეშ სიღარიბეს მხოლოდ აძლიერებ და მოწყალებას ჰყიდი (გაასესხებ რა ფულს პროცენტიან ვალად). გაყიდე, მე არ გიკრძ... იხილეთ სრულად
link
image

თემა: მევახშეობა

რომელი ცოდვებია მომაკვდინებელი?მომაკვდინებელი ცოდვებია: მწვალებლობა, განხეთქილება, ღვთის გმობა, განდგომილება, ამპარტავნება, ჯადოსნობა, სასოწარკვეთილება, თვითმკვლელობა, სიძვა, მემთვრალეობა, მკრეხელობა, კაცის კვლა, ძარცვა, ქურდობა, შური, მევახშეობა, ნაყროვანება, ბოროტი მეხსიერება და ადამიანისთვის ყოველგვარი არაადამიანური წყენის მიყენება. მომაკვდინებელი ცოდვა ართმევს ადამიანს ღვთიურ მადლს და კლავს სულს. მომაკვდინებელი ცოდვა, თუ სათანადოდ არ შეინანეს, სამუდამო ტანჯვის მომტანია (წმ.ეგნატე ბრიანჩანინოვი).
წმიდა მოციქული იაკობი ამბობს: ჩადენილი ცოდვა შობს სიკვდილს. ესე იგი სასიკვდილოა ყოველი მოუნანიებელი ცოდვა, განსაკუთრებით, როდესაც იგი ხშირად მეორდება.
link
image

თემა: მევახშეობა

არა იპარო.
არავის აქვს უფლება აიღოს ის, რაც მას არ ეკუთვნის. აქ შედის შემდეგი ცოდვები: ქურდობა, ანუ სხვისი ნივთის, სხვისი საკუთრების მალულად აღება; ძარცვა - სხვისი ქონების ძალით მიტაცება; მკრეხელობა - ღვთისთვის მიძღვნილი, შეწ...
იხილეთ სრულად
link
image

თემა: მევახშეობა

150. რას გვასწავლიან წმ. მამები ვახშის შესახებ?დიდი სისასტიკეა, როცა ერთი, ვისაც აუცილებელი რამ სჭირდება, ვალს იღებს, რათა სიცოცხლე შეინარჩუნოს, ხოლო მეორე გასესხებულის უკან დაბრუნებით არ კმაყოფილდება და იმაზე ფიქრობს, როგორ აქციოს ღარიბების გასაჭირი შემოსავლისა და მოგების წყაროდ... პროცენტიანი ვახშის ამღებნი, რომელთა სახელების მოსმენაც კი შიშის მომგვრელია და ისინი, ვინც ნამატს ყოველ თვე ითხოვენ, ბნელის წარმომშობ დემონთა მსგავსად მთვარის მიმოქცევის მიხედვით ესხმიან თავს ღარიბებს. ვახშის გადახდა ორივე მხარისათვის უკეთურებაა, იმისთვისაც, ვინც აძლევს და იმისთვისაც, ვინც იღებს. ერთისათვის ფულის დაკარგვა მოაქვს სასჯელად, ხოლო მეორისას სულს ვნებს... ასე რომ „რომელსა უნდეს სესხებად შენგან ნუ გარე მიიქცევი“ (მათ. 5.42) და შენს ვერცხლს ვახშით ნუ გასცემ.
link
image

თემა: მევახშეობა

679. უნდა აიღოს თუ არა პროცენტები იმან, ვისაც მდიდარი მოვალენი ჰყავს? და დაიბრუნოს თუ არა მიცემული ფული მათგან, ვინც ღარიბია?წერილი მართალ ადამიანზე ამბობს, რომ: "ვეცხლი მისი არა მისცა აღნადგინებად" (ფსალ. 14, 5). ეს კი ნიშნავს, რომ უკან იმდენი უნდა ავიღოთ, რამდენიც მივეცით. 680. მაგრამ, თუ ზოგიერთი მათგანი უკიდურესად ღარიბდება?ამაზეც ნათქვამია: "თუ შენი ძმა ღარიბდება, ნუ შეურაცხყოფ მას მის ტანჯვაში" (ზირ.). 681. თუ ისიც ღარიბია და მეც, ხომ არ შევცოდავ, თუკი მას საკუთარი საჭიროების გამო ვთხოვ?არ შესცოდავ. მაგრამ, რამდენადაც შესაძლებელია, სჯობს ძმებიდან, რომელთაც მოცემა არ შეუძლიათ, არავინ შეურაცხყო.
link
image

თემა: მევახშეობა

756. როდესაც ვინმეს ფულად ანგარიშს ვუსწორებ, აზრი მიდრეკილებით ჩამაგონებს, რომ თუნდაც მცირედი მივითვისო და მოვატყუო ის. როგორ მოვიქცე? პირიქით, ცოტა მეტი მიეცი, იმდენი რამდენიც არ დაგამძიმებს, თუნდაც ერთი სპილენძის მონეტით მეტი, რათა თავი დააღწიო ბოროტ მევახშეობას. რამეთუ ის, ვინც თუნდაც ოდნავ მეტის მიცემას ცდილობს, ამით ცოდვისაგან, ანუ ზედმეტის მითვისებისაგან განაყენებს საკუთარ თავს. ისევე როგორც მცირედი ვნებები დიდს წარმოშობენ, ასევე ადამიანი მცირედით დიდშიც წარემატება. დაე, უფალმა ჩაგაგონოს მისდამი შიში.
link
image

თემა: მევახშეობა

756. როდესაც ვინმეს ფულად ანგარიშს ვუსწორებ, აზრი მიდრეკილებით ჩამაგონებს, რომ თუნდაც მცირედი მივითვისო და მოვატყუო ის. როგორ მოვიქცე?პირიქით, ცოტა მეტი მიეცი, იმდენი რამდენიც არ დაგამძიმებს, თუნდაც ერთი სპილენძის მონეტით მეტი, რათა თავი დააღწიო ბოროტ მევახშეობას. რამეთუ ის, ვინც თუნდაც ოდნავ მეტის მიცემას ცდილობს, ამით ცოდვისაგან, ანუ ზედმეტის მითვისებისაგან განაყენებს საკუთარ თავს. ისევე როგორც მცირედი ვნებები დიდს წარმოშობენ, ასევე ადამიანი მცირედით დიდშიც წარემატება. დაე, უფალმა ჩაგაგონოს მისდამი შიში.757. და თუ ანგარიშსწორების შემდეგ, შევამჩნევ, რომ სურვილის მიუხედავად, ზედმეტი ამიღია, როგორ მოვიქცე?თუ თანხა დიდია, დაუბრუნე. პირიქით რომ მომხდარიყო და შენ მიგეცა ზედმეტი მისთვის, შენც ხომ მოისურვებდი თანხის უკან დაბრუნებას? ამიტომ, რადგან მას ეს შეემთხვა, დაუბრუნე რაც გადმოგაყოლა; ხოლო, თუ შენ იქით დაუტოვებ ისეთ თანხას, რომლის უკან დაბრუნებასაც არ მოისურვებ, მაშინ მსგავს შემთხვევაში შენც შეგიძლია არ დააბრუნო იგივე თანხა, გარდა იმ შემთხვევისა, თუ ის ადამიანი ძალიან ღარიბია; რამეთუ ასეთი ადამიანისთვის მცირედის დაკლებაც ძალიან საგრძნობია. ამ შემთხვევაში შენ იმ ადამიანს მთლიანად უნდა დაუბრუნო თანხა, როგორც სამართლიანობას შეჰფერის.
link