ნანდვილვე ნეტარ არიან იგი თუალნი, რომელთა იხილეს ესევითარი უფალი, და ნეტარ არიან ყურნიცა იგი, რომელთა ესმნეს ტკბილნი იგი სიტუანი ცხოვრებისანი პირისაგან მისისა, რამეთუ ესევითართა სიტყვათა ეტყოდა უფალი, მაცხოვარი ყოველთაი.
ძირი ყოვლისა სასოებისა კეთილისაი ესე არს - სარწმუნოებაი პირველად შეურყეველი, მარხვაი სიწმიდით, ლოცვაი და ვედრებაი გულსმოდგინედ, გლახაკთმოწყალებაი, სტუმართმოყვარებაი, უცხოთა შეწყნარებაი. და დასაბეჭდველად ამის ყოვლისა, რაითა განჰყიდ...
იხილეთ სრულად
ძირი ყოვლისა სასოებისა კეთილისაი ესე არს - სარწმუნოებაი პირველად შეურყეველი, მარხვაი სიწმიდით, ლოცვაი და ვედრებაი გულსმოდგინედ, გლახაკთმოწყალებაი, სტუმართმოყვარებაი, უცხოთა შეწყნარებაი. და დასაბეჭდველად ამის ყოვლისა, რაითა განჰყიდო მონაგები შენი და მისცე გლახაკთა და სიმართლე შენი ეგოს უკუნისამდე. ამისთვის თვით თავადი უფალი გუასწავებს და იტყვის, ვითარმედ: "განყიდე მონაგები შენი და მიეც გლახაკთა და აღიღე ჯუარი და შემომიდეგ მე და გაქუნდეს საფასე მოუ...
link
ხოლო უკეთუ შეიმოსოთ სათნოებაი ღმრთისაი და ყოველი განზრახვაი განვიშოროთ, მაშინ გესმეს, რამეთუ: "რავდენი-იგი ჰყავთ ერთსა მცირეთაგანსა ზედა, იგი მე მიყავთ". ხოლო შენ, რაჟამს იქმოდი ქველისსაქმესა შენსა, ნუ ჰქადაგებ წინაშე კაცთა, ვითარ...
იხილეთ სრულად
ხოლო უკეთუ შეიმოსოთ სათნოებაი ღმრთისაი და ყოველი განზრახვაი განვიშოროთ, მაშინ გესმეს, რამეთუ: "რავდენი-იგი ჰყავთ ერთსა მცირეთაგანსა ზედა, იგი მე მიყავთ". ხოლო შენ, რაჟამს იქმოდი ქველისსაქმესა შენსა, ნუ ჰქადაგებ წინაშე კაცთა, ვითარცა იგი ორგულთა და ფარისეველთა ყვიან, რამეთუ უყუარნ მათ, შორის ერსა და შორის უბანთა და შესაკრებელთა ზედა ყივიედ, რაითამცა იდიდნენ კაცთაგან. მართლად გეტყვ თქვენ, რამეთუ მათაგნ მიიღიან სასყიდელი მათი. ჰოი, საყვარელნო, რაისა...
link
ხოლო ძირი ყოვლისა უკეთურებისაი არს ვერცხლისმოყუარებაი, რომელმან შეკრის გონებაი კაცისაი და მისგან გამოვლენან ანგაჰრებანი ბოროტნი, სიძვანი და არაწმიდებანი, ბილწებანი და კერპთმსახურებანი, მტერობანი და ხდომანი, შურობანი, გულისწყომანი,...
იხილეთ სრულად
ხოლო ძირი ყოვლისა უკეთურებისაი არს ვერცხლისმოყუარებაი, რომელმან შეკრის გონებაი კაცისაი და მისგან გამოვლენან ანგაჰრებანი ბოროტნი, სიძვანი და არაწმიდებანი, ბილწებანი და კერპთმსახურებანი, მტერობანი და ხდომანი, შურობანი, გულისწყომანი, წამლობანი, შფოთებანი, ბილწობანი, მთვრალობანი, სიღოდანი, ცილისწამებანი და მსგავსნი ამათნი, ვითარცა წმიდაი მოციქული იტყვს, რამეთუ: "ესევითარისა მოქმედთა სასუფეველი ღმრთისაი ვერ დაიმკვიდრონ". ამისთვისცა გუასწავებს თვით თავ...
link
რომელი-იგი გარდამოხდა წიაღთაგან მამისათა და წიაღნი მამისანი არა დააცალიერნა, რომელი-იგი საყდართა ზედა მჯდომარეი მამისა თანა განაგებს და საშოსა ქალწულისასა უთესლოდ დაემკვიდრა და იშვა მისგან ხორციელად და რომელი-იგი ცათა შინა მამისა ...
იხილეთ სრულად
რომელი-იგი გარდამოხდა წიაღთაგან მამისათა და წიაღნი მამისანი არა დააცალიერნა, რომელი-იგი საყდართა ზედა მჯდომარეი მამისა თანა განაგებს და საშოსა ქალწულისასა უთესლოდ დაემკვიდრა და იშვა მისგან ხორციელად და რომელი-იგი ცათა შინა მამისა და სულისა წმიდისა თანა ანგელოზთა მიერ თაყვანის-იცემებოდა და იდიდებოდა, ქვეყანასა ზედა გამოჩნდა და კაცთა შორის იქცეოდა მსგავსად წერილისა მის, ვითარცა იტყვის იერემია წინაისწარმეტყველი, ვითარმედ: შემდგომად მისა ქუეყანასა ზე...
link
"და რაჟამს იმარხვიდეთ, ნუ იყოფით, ვითარცა-იგი ორგულნი და ფარისეველნი, მწუხარე, რამეთუ განირყუნიან პირნი მათნი მრავალფერითა წამლითა, აჩუენიან მწუხარებაი პირისა მათისაი კაცთა. მართლიად გეტყვ თქუენ: იგი არს სასყიდელი მათი. ხოლო შენ, ...
იხილეთ სრულად
"და რაჟამს იმარხვიდეთ, ნუ იყოფით, ვითარცა-იგი ორგულნი და ფარისეველნი, მწუხარე, რამეთუ განირყუნიან პირნი მათნი მრავალფერითა წამლითა, აჩუენიან მწუხარებაი პირისა მათისაი კაცთა. მართლიად გეტყვ თქუენ: იგი არს სასყიდელი მათი. ხოლო შენ, რაჟამს იმარხვიდე, იცხე თავსა შენსა და დაიბანე პირი შენი და განიშორე მწუხარებაი და განიფრთხე და შეიმოსე სიხარული და უჩუენე სიწმიდე გულისა შენისაი მამასა შენსა, რომელ არს ცათა შინა და ხედავს დაფარულთა გულისათა, და მან მოგა...
link
და რაჟამს ილოცვიდეთ, ნუ მრავლისმეტყუელ ხართ, ვისარცა-იგი ორგულნი, რამეთუ ჰგონებედ და იტყვედ, ვითარმედ მრავლისმეტყველებითა მათითა ისმინოს მათი. კაცო, რაისათვის შურები, რომლისა სასყიდელი არა მოგაქუს, ანუ რაისათვის სთესავ, რომელი-იგი...
იხილეთ სრულად
და რაჟამს ილოცვიდეთ, ნუ მრავლისმეტყუელ ხართ, ვისარცა-იგი ორგულნი, რამეთუ ჰგონებედ და იტყვედ, ვითარმედ მრავლისმეტყველებითა მათითა ისმინოს მათი. კაცო, რაისათვის შურები, რომლისა სასყიდელი არა მოგაქუს, ანუ რაისათვის სთესავ, რომელი-იგი არა მომკად გიც? ანუ რაისა ეძიებ, რომელსა ვერ მიმთხუევად ხარ?
ხოლო ჩუენდა არა ჯერ-არს მსგავსებაი მათი, არამედ ესრე გუასწავებს თვით იგი თავადი უფალი და იტყვის: "ხოლოთქუენ, რაჟამს ილოცვიდეთ, ესრე თქვით: მამაო, ჩვენო, რომელ...
link