
ყოველგვარ ბოროტებას წინ უძღვის უმეცრება, მის შემდეგ მეორე კი ურწმუნოებაა
ყოველგვარ ბოროტებას წინ უძღვის უმეცრება, მის შემდეგ მეორე კი ურწმუნოებაა
105. ყოველგვარ უკეთურებას წინ უძღვის უმეცრება, ხოლო მის შემდეგ მეორეა ურწმუნოება.
49. უმეცრება იმას გვიკეთებს, რომ გვაპირისპირებს ჩვენთვის სასარგებლოსთან და გაკადნიერებული ზრდის ბოროტების მიზეზებს.
რადგან სიბრძნე სიტყვით შეიცნობა და ცოდნა ენის მეტყველებით.
წინ ნუ აღუდგები ჭეშმარიტებას და შენი უმეცრებისა გრცხვენოდეს.
თ. 4-6
ძნელი არ არის განსწავლო ცხოველი. ძნელი არ არის განსწავლო უმეცარი. მაგრამ ძნელია განსწავლო ის, ვინც, თავად უვიცი, სხვების მასწავლებელი გახდა
26. არაფერი სარგებელია მოძღვრებათა შესწავლა, თუ სული მოკლებულია კეთილსათნო და ღვთივმოსაწონ მოღვაწეობას, ხოლო ყველა ბოროტების მიზეზი - ესაა ცთომილება, მაცთუნებლობა და უმეცრება ღვთისა
48. ცაში მყოფები უკვდავნი არიან მათში არსებული სიკეთის გამო, მიწაზე მყოფნი კი - მოკვდავნი მათში არსებული თვითარჩევითი ბოროტის გამო, რაც შეემთხვევათ უგუნურთ თავიანთი მცონარებისა და ღვთის შშესახებ უმეცრების გამო
უსაშინელესი მტერი კაცისა, მისი დამღუპველი და წამხდენი არის უმეცრება და უსწავლელობა. უმეცარსა და უჭკუოსა კაცსა არაოდეს არ შეუძლია ქრისტეს თანა ყოფნა; მაშასადამე, თუ გსურს ქრისტეს თანა ყოფნა, შეუდეგი სწავლასა და ჭკუის განათლებასა.
ყურადღებით იყავი, ჩემო შვილო, და განთავისუფლდი უმეცრებისაგან, რომელიც დედაა ყოველგვარი ბოროტებისა. სიკეთის უმეცრება სულის წყვდიადია. და თუ ადამიანი ქრისტეს მოკავშირე არ გახდა, რომელიც არის ნათელი, თავს ვერ დააღწევს წყვდიადის მთავა... იხილეთ სრულად
49. სიკვდილი იმ ადამიანებისთვის, რომლებიც აცნობიერებენ მას, უკვდავებაა, მაგრამ უბირთათვის, რომლებიც ამას ვერ აცნობიერებენ, სიკვდილი სიკვდილია, უნდა გვეშინოდეს კი არა ამ სიკვდილისა, არამედ სულის წარწყმედისა, რაც არის უმეცრება ღვთის... იხილეთ სრულად