სრულ ჯილდოს ან სრულ სასჯელს ადამიანები მეყვსეულად კერძო სამსჯავროს შემდეგ არ მიიღებენ, არამედ
სრულ ჯილდოს ან სრულ სასჯელს ადამიანები მეყვსეულად კერძო სამსჯავროს შემდეგ არ მიიღებენ, არამედ უკანასკნელი სამსჯავროს შემდეგ, რამეთუ ჯილდოს თანაზიარიც და სასჯელისაც სამართლიანობის მიხედვით, სულიც უნდა იყოს და ხორციც, ეს კი მოხდება საყოველთაო აღდგომის შემდეგ.
განმარტება:
I. მეორედ მოსვლის შესახებ იესო ქრისტემ ბრძანა: "რაჟამს მოვიდეს ძე კაცისა დიდებითა თვისითა და ყოველნი ანგელოზნი მისნი მის თანა, მაშინ დაჯდეს საყდართა დიდებისა თვისისათა".
II. ასევე ბრძანებდა უკანასკნელი სამსჯავროს შესახებ უფალი იესო ქრისტე და მისი სიტყვები ზედმიწევნითაა ჩაწერილი მათეს სახარებაში (25, 31-46). ამასთან შეგვახსენებდა, რომ სამართლიანი გადაწყვეტილებით მართალნი საუკუნო ცხოვრებას დაიმკვიდრებენ, ხოლო ცოდვილნი საუკუნო სატანჯველს.
III. პავლე მოციქული წერს: "რამეთუ ჩვენ ყოველნი განცხადებათ ვართ წინაშე საყდართა ქრისტესთა რაითა მოიღოს კაცად-კაცადმან ხორცთა ამათგან, რაცა-იგი ქმნა გინა თუ კეთილი, გინა თუ ბოროტი (II კორ. 5, 10). შემდეგ პავლე მოციქული ამბობს, რომ უფალმა იესო ქრისტემ მეორედ მოსვლით: "განანათლოს დაფარული იგი ბნელისა" (I კორ. 4, 5).
IV. პირველად უფალი იესო ქრისტე ქვეყნად მოვიდა ვითარცა უპავარი ყრმა; მეორედ იგი მოვიდა დიდებითა თვისითა.
V. თუმცა უფალმა იესო ქრისტემ არ გამოგვიცხადა სამყაროს აღსასრული ჟამი, მაგრამ მიგვითითა, რომ ამ აგსასრულს წინ უსწრებ: ადამიანთა შორის რწმენისა და სიყვარულის მოკლება, ცოდვისა და საცთურის გამრავლება, აგრეთვე გამოჩენა ადამიანისა, რომელიც თავს ქრისტედ გამოაცხადებს, სინამდვილეში კი იქნება ქრისტეს მტერი, ანუ ანტიქრისტე (ქრისტეს წინააღმდგომი), რისთვისაც მას მიეზღვება და განადგურდება უფალ იესო ქრისტეს მეორედ მოსვლით (II თეს. 2, 3-8). სამყაროს აღსასრული არ დადგება იმაზე ადრე, ვიდრე ყველა ხალხები არ განათლდებიან ქრისტეს სახარებით (მთ. 24, 14).
VI. ქრისტეს ხელმწიფება შედგება სამი ნაწილისაგან:
1. მთელი ქვეყნიერება,
2. მორწმუნენი დედამიწაზე,
3. მართალნი ზეცაში.
უფალი ჩვენი იესო ქრისტე ყოველთა უფალია. პავლე მოციქული უწოდებს მას "მხოლოსა ძლიერსა მეუფესა მეუფეთასა და უფალსა უფლებათასა, რომლისა არს პატივი და ძალი საუკუნოი (I ტიმ. 6, 15-16).
VII. უფალ იესო ქრისტე მეორედ მოსვლა საყოველთაო განსჯისთვის იქნება მისი მკვდრეთით აGდგომისა და დიდებით ზეცად ამაღლების დაგვირგვინება და ნიში მის მიერ ბოროტების სრული ძლევისა და სიკეთის საბოლოო გამარჯვებისა.
განმარტება:
I. მეორედ მოსვლის შესახებ იესო ქრისტემ ბრძანა: "რაჟამს მოვიდეს ძე კაცისა დიდებითა თვისითა და ყოველნი ანგელოზნი მისნი მის თანა, მაშინ დაჯდეს საყდართა დიდებისა თვისისათა".
II. ასევე ბრძანებდა უკანასკნელი სამსჯავროს შესახებ უფალი იესო ქრისტე და მისი სიტყვები ზედმიწევნითაა ჩაწერილი მათეს სახარებაში (25, 31-46). ამასთან შეგვახსენებდა, რომ სამართლიანი გადაწყვეტილებით მართალნი საუკუნო ცხოვრებას დაიმკვიდრებენ, ხოლო ცოდვილნი საუკუნო სატანჯველს.
III. პავლე მოციქული წერს: "რამეთუ ჩვენ ყოველნი განცხადებათ ვართ წინაშე საყდართა ქრისტესთა რაითა მოიღოს კაცად-კაცადმან ხორცთა ამათგან, რაცა-იგი ქმნა გინა თუ კეთილი, გინა თუ ბოროტი (II კორ. 5, 10). შემდეგ პავლე მოციქული ამბობს, რომ უფალმა იესო ქრისტემ მეორედ მოსვლით: "განანათლოს დაფარული იგი ბნელისა" (I კორ. 4, 5).
IV. პირველად უფალი იესო ქრისტე ქვეყნად მოვიდა ვითარცა უპავარი ყრმა; მეორედ იგი მოვიდა დიდებითა თვისითა.
V. თუმცა უფალმა იესო ქრისტემ არ გამოგვიცხადა სამყაროს აღსასრული ჟამი, მაგრამ მიგვითითა, რომ ამ აგსასრულს წინ უსწრებ: ადამიანთა შორის რწმენისა და სიყვარულის მოკლება, ცოდვისა და საცთურის გამრავლება, აგრეთვე გამოჩენა ადამიანისა, რომელიც თავს ქრისტედ გამოაცხადებს, სინამდვილეში კი იქნება ქრისტეს მტერი, ანუ ანტიქრისტე (ქრისტეს წინააღმდგომი), რისთვისაც მას მიეზღვება და განადგურდება უფალ იესო ქრისტეს მეორედ მოსვლით (II თეს. 2, 3-8). სამყაროს აღსასრული არ დადგება იმაზე ადრე, ვიდრე ყველა ხალხები არ განათლდებიან ქრისტეს სახარებით (მთ. 24, 14).
VI. ქრისტეს ხელმწიფება შედგება სამი ნაწილისაგან:
1. მთელი ქვეყნიერება,
2. მორწმუნენი დედამიწაზე,
3. მართალნი ზეცაში.
უფალი ჩვენი იესო ქრისტე ყოველთა უფალია. პავლე მოციქული უწოდებს მას "მხოლოსა ძლიერსა მეუფესა მეუფეთასა და უფალსა უფლებათასა, რომლისა არს პატივი და ძალი საუკუნოი (I ტიმ. 6, 15-16).
VII. უფალ იესო ქრისტე მეორედ მოსვლა საყოველთაო განსჯისთვის იქნება მისი მკვდრეთით აGდგომისა და დიდებით ზეცად ამაღლების დაგვირგვინება და ნიში მის მიერ ბოროტების სრული ძლევისა და სიკეთის საბოლოო გამარჯვებისა.
|