კიბე ანუ კლემაქსი (ნაწილი 2)
Loading..
წმ. იოანე სინელი(კიბისაღმწერელი)

თემა: სიმშვიდე

სიმშვიდე გონების შეუცვლელი მდგომარეობაა, როდესაც ის პატივსა და შეურაცხყოფას ერთნაირად იღებს. სიმშვიდე ის არის: როდესაც მოყვასი გაგინებს და შეურაცხგყოფს, შენ განწმენდილი გულით მთელი სულით ლოცულობ მისთვის
link
წმ. იოანე სინელი(კიბისაღმწერელი)

თემა: სიმშვიდე

სიმშვიდე არის გულისწყრომის ზღვაში აღმართული კლდე, რომელიც მომდგარ ყოველგვარ ღელვას დაამარცხებს და თვითონ არ ირყევა. სიმშვიდე ყოველგვარი განსაცდელის მადლობით და სიხარულით დათმენაა.
link
წმ. იოანე სინელი(კიბისაღმწერელი)

თემა: სიმშვიდე

სიმშვიდე არის მოთმინების განმამტკიცებელი და სიყვარულის კარი, უფრო მეტად კი - დედა მისი , ის არის ძალა გონებისა, რადგან ნათქვამია: უფალმა "ასწავლნეს მშვიდთა გზანი მისნი" (ფლ.24,9) ის არის ცოდვათა შენდობის მომნიჭებელი, ლოცვაში - კად... იხილეთ სრულად
link
წმ. იოანე სინელი(კიბისაღმწერელი)

თემა: სიმშვიდე

სიმშვიდე მორჩილების დამხმარეა, ის ღვთის შიშის წინამძღვარია, გულისწყრომის აღვირი, მრისხანების დამაცხრობელი, სიხარულის მომნიჭებელი, ქრისტეს მიმსგავებულობა, ანგელოზებრივი თვისება, ეშმაკთა ბორკილი და ვნებათა საწინააღმდეგო იარაღი.
link
წმ. იოანე სინელი(კიბისაღმწერელი)

თემა: სიმშვიდე,  უბრალოება

მშვიდის სული უბრალოების სამყოფელია, ხოლო მრისხანე გონება უკეთურებისა და მზაკვრობას მოიმოქმედებს. მშვის სულში სიბრძნის სიტყვები მკვიდრდება, რადგან ნათქვამია: "უძღვეს მშვიდთა სასჯელსა შინა უფალი (ფს.24.9) და უმეტესად განაბრძნობს მათ... იხილეთ სრულად
link
წმ. იოანე სინელი(კიბისაღმწერელი)

თემა: სიმშვიდე

მრისხანე და მზაკვარი ადამიანი ერთმანეთს შეხვდა და მათი საუბრისას არც ერთი გულწრფელი სიტყვა არ თქმულა. თუ პირველს გაუხსნი გულს - იქ განკითხვას იპოვი, ხოლო თუ მეორის გულს გამოიძიებ, იქ მზაკვრობას ნახავ.
link
წმ. იოანე სინელი(კიბისაღმწერელი)

თემა: სიმშვიდე

მზაკვრობა არის სამართლიანობის გარყვნა, გონების განდიდება, საკუთარი თავის ამაოდ გამართლება - კეთილი განზრახვის მომიზეზებით, ცრუ ფიცი, ორაზროვანი სიტყვა, გულდახურულობა, პირფერობის უფსკრული, სიცრუის ჩვეულება, ბუნებად გადაქცეული თვითგ... იხილეთ სრულად
link
წმ. იოანე სინელი(კიბისაღმწერელი)

თემა: სიმშვიდე,  უბრალოება

ბუნებრივი უბრალოებაც კარგი და სანატრელია, მაგრამ არა იმდენად, რამდენადაც იგი, ვინც უკეთურებისაგან შრომითა და ოფლით მობრუნდა და მოიპოვა უბრალოება, რადგან პირველის მფლობელი უკეთურებისა და ვნებებისგან არის დაცული, მეორე კი დიდი სიმშვ... იხილეთ სრულად
link