ჩვენმა კაცთმოყვარე ერმა მძიმე ტანჯვა გამოიარა... როგორც კუნძულს მღვრიე ტალღები დიდი მდინარისა, ისე მუდმივად გვადგა ირგვლივ ურიცხვი მტერი... ჩვენი წალეკვა უნდოდა სიბნელისა და ურწმუნოების მძვინვარე ტალღებს... ჩვენი ერი ზღაპრული ძალი...
იხილეთ სრულად
ჩვენმა კაცთმოყვარე ერმა მძიმე ტანჯვა გამოიარა... როგორც კუნძულს მღვრიე ტალღები დიდი მდინარისა, ისე მუდმივად გვადგა ირგვლივ ურიცხვი მტერი... ჩვენი წალეკვა უნდოდა სიბნელისა და ურწმუნოების მძვინვარე ტალღებს... ჩვენი ერი ზღაპრული ძალითა და ენერგიით ებრძოდა მუდამ მტერთა ურდოებს... პირველყოვლისა, ჩვენს ხალხს სწყუროდა არა მხოლოდ თავის გადარჩენა, არამედ გადარჩენა იმ დიდი მადლისა, რომელიც ქრისტეს წმიდა კვართს, მოციქულთა აქ მობრძანებას და ღვთისმშობლის მიერ...
ნუთუ ფიქრობენ, რომ ღვთის და ქრისტეს ჭეშმარიტება განზე დგას ბუნებრივი ჭეშმარიტებისაგან, რომელიც სასარგებლოა ადამიანისა და საზოგადოებისათვის და რომ ამ უკანასკნელს ისევე შეუძლია პირველის გარეშე ცხოვრება, როგორც - მასთან შეერთებით?! შ...
იხილეთ სრულად
ნუთუ ფიქრობენ, რომ ღვთის და ქრისტეს ჭეშმარიტება განზე დგას ბუნებრივი ჭეშმარიტებისაგან, რომელიც სასარგებლოა ადამიანისა და საზოგადოებისათვის და რომ ამ უკანასკნელს ისევე შეუძლია პირველის გარეშე ცხოვრება, როგორც - მასთან შეერთებით?! შეხედეთ ხალხებსა და ადამიანთა საზოგადოებებს, ქრისტიანულსა და არაქრისტიანულს. განა იქ არ ანათებს ბუნებრივი ჭეშმარიტება: საბუნებისმეტყველო, გონებრივი, ბუნებრივი, შემოქმედებითი - კეთილმოწყობილი და გამშვენებული ადამიანთა საზო...
ქრისტიანული რელიგია ისეთია, რომ თუ მისი დასაბამისა და გავრცელების ისტორიიდან ამოვიღებთ ან გამოვრიცხავთ ყველა სასწაულებრივ ფაქტს, მიუხედავად ამისა, ის არ დაკარგავს თავის სასწაულებრივ ხასიათს და ღვთაებრიობას. "ქრისტიანობა, - ამბობს ...
იხილეთ სრულად
ქრისტიანული რელიგია ისეთია, რომ თუ მისი დასაბამისა და გავრცელების ისტორიიდან ამოვიღებთ ან გამოვრიცხავთ ყველა სასწაულებრივ ფაქტს, მიუხედავად ამისა, ის არ დაკარგავს თავის სასწაულებრივ ხასიათს და ღვთაებრიობას. "ქრისტიანობა, - ამბობს ნეტარი ავგუსტინე, - დაფუძნებულია ან სასწაულებით, ან - სასწაულების გარეშე. სასწაულებით არის დაფუძნებული ნიშნავს, რომ ის - ჭეშმარიტი რელიგიაა, ვინაიდან მხოლოდ ერთ ღმერთს ძალუძს, როგორც ყოვლისშემძლე უფალს, ბუნების შემოქმედს...
ვიტყვით, ქრისტიანენი ვართო, და აბა, სად არის თანალმობა, ღვთიური მოწყალება, ერთმანეთის სიკეთის ნდომა, შეწევნა და მიხედვა, პატივისცემა ბუნებისა, წადილი ყოველთ ბედნიერობისა, სურვილით ქება ერთმანეთისა, ხელის აპყრობა მდაბალთა, მიხედვა ...
იხილეთ სრულად
ვიტყვით, ქრისტიანენი ვართო, და აბა, სად არის თანალმობა, ღვთიური მოწყალება, ერთმანეთის სიკეთის ნდომა, შეწევნა და მიხედვა, პატივისცემა ბუნებისა, წადილი ყოველთ ბედნიერობისა, სურვილით ქება ერთმანეთისა, ხელის აპყრობა მდაბალთა, მიხედვა ქვრივთა, ობოლთა მამობა და აღზრდა, შეიწრებულთათვის ზრუნვა და ნუგეში, მოხუვებულთ მსახურება და პატივით სიამოვნება. სნეულთა მოილვა და კეთილის ყოფა, ბრმათა და მკელობელთა ტვირთვა და გამოზრდა.
ვიტყვით, ქრისტიანენი ვართო და აბა...
გარნა ნუ დაგავიწყდებათ, ძვირფასნო მსმენელნო, რომ მხოლოდ ცოდნა და შეგნება რომელიმე ჭეშმარიტებისა, რომელიმე მოძღვრისა და აზრისა თავისთავად არაფერს ძვირფასს და სახარბიელოს არ წარმოადგენს, თუ იგი ჭეშმარიტება და მოძღვრება არ გავიხადეთ ...
იხილეთ სრულად
გარნა ნუ დაგავიწყდებათ, ძვირფასნო მსმენელნო, რომ მხოლოდ ცოდნა და შეგნება რომელიმე ჭეშმარიტებისა, რომელიმე მოძღვრისა და აზრისა თავისთავად არაფერს ძვირფასს და სახარბიელოს არ წარმოადგენს, თუ იგი ჭეშმარიტება და მოძღვრება არ გავიხადეთ ჩვენი საქციელისა, ჩვენი მოქმედებისა და მოქალაქობის ქვა-კუთხედად, საძირკვლად, დედა ბოძად. სხვათა შორის იმითია ქრისტიანობა ძვირფასი და სათაყვანო, რომ იგი მარტტო გონებით არაა შესატვისებელი, რომ სრულებით არა კმარა მხოლოდ შეს...
ეროვნულობა ქრისტიანობაში ნიშნავს ზრუნვას შენი ხალხის იმ ნაკლულევანებათა გამოსწორებისთვის, რაც მის ცხოვრებას თან სდევს; ნიშნავს ზრუნვას მისი სულიერი და ზნეობრივი განვითარებისათვის, ნიშნავს იმ ტრადიციებისა და ზნე-ჩვეულებების დაცვას,...
იხილეთ სრულად
ეროვნულობა ქრისტიანობაში ნიშნავს ზრუნვას შენი ხალხის იმ ნაკლულევანებათა გამოსწორებისთვის, რაც მის ცხოვრებას თან სდევს; ნიშნავს ზრუნვას მისი სულიერი და ზნეობრივი განვითარებისათვის, ნიშნავს იმ ტრადიციებისა და ზნე-ჩვეულებების დაცვას, რაც მის თავისთავადობას, მეობას განაპირობებს. ყოველივე ეს, ამავე დროს, სხვა ხალხებისა და ქვეყნებისადმი პატივისცემასა და კეთილგანწყობას გულისხმობს.აი, რას ამბობს ვაჟა-ფშაველა პატრიოტიზმის შესახებ: "... რომელი ადამიანიც თა...
ერთხელ წმიდა კონონი სასწაულებრივად გადაიყვანეს აპოლონის გამოქვაბულიდან, სადაც წარმართული დღესასწაული უნდა გამართულიყო. წმიდა კონონმა კერპს მიმართა: -გიბრძანებს შენ უფალი ჩემი, იესო ქრისტე, გამოდი საკერპედან და აქ მოდი! კ...
იხილეთ სრულად
ერთხელ წმიდა კონონი სასწაულებრივად გადაიყვანეს აპოლონის გამოქვაბულიდან, სადაც წარმართული დღესასწაული უნდა გამართულიყო. წმიდა კონონმა კერპს მიმართა:-გიბრძანებს შენ უფალი ჩემი, იესო ქრისტე, გამოდი საკერპედან და აქ მოდი!კერპი უეცრად თავისი სადგომიდან გამოვარდა, წმიდა კონონთან მიგორდა და კვლავ ფეხზე დადგა. წარმართთა ბრბო ძლიერ შეძრწუნდა და შიშმა მოიცვა.-გვითხარი, ვინ არის ჭეშმარიტი ღმერთი? - შეეკითხა კონონი კერპს.-ერთია ჭეშმარიტი ღმერთი, შენს მიერ ქა...
ასე, ადამიანი დაიწყებს რა თავისი ბოროტი სურვილების წინააღმდეგობასა და შემუსვრას, დგება თვითგაუმჯობესების ნამდვილ გზაზე, ეჩვევა ცუდი სურვილების უარყოფას და კეთილ წადილთა განხორცილებას. ეს ბედნიერი ჩვეულება ადამიანმა უნდა მოიპოვოს ს...
იხილეთ სრულად
ასე, ადამიანი დაიწყებს რა თავისი ბოროტი სურვილების წინააღმდეგობასა და შემუსვრას, დგება თვითგაუმჯობესების ნამდვილ გზაზე, ეჩვევა ცუდი სურვილების უარყოფას და კეთილ წადილთა განხორცილებას. ეს ბედნიერი ჩვეულება ადამიანმა უნდა მოიპოვოს სიყმაწვილეში, რადგან მერმე, როცა იგი ცხოვრების მორევში შეცურავს, როცა იგი ოჯახს მოეკიდება, როცა მას სხვადასხვა ზრუვნა, ფიქრი, მოთხოვნილება მოემატება, როცა მასში ვნებანი გამაგრებულნი იქნებიან, - ძნელია, ფიად ძნელია იმის მო...
სოფელი ჯვარს არ აცვამს მას, ვინც ჭეშმარიტებას სიცრუესთან, სინათლეს წყვდიადთან, სიკეთეს ბოროტებასთან შეათავსებს. სოფელი ჯვარს აცვა ქრისტე. თუ ქრისტე გწამთ, როგორ უნდა გაათანაბროთ ჭეშმარიტება სიცრუესთან. განა ქრისტე თავის სწავლებას ...
იხილეთ სრულად
სოფელი ჯვარს არ აცვამს მას, ვინც ჭეშმარიტებას სიცრუესთან, სინათლეს წყვდიადთან, სიკეთეს ბოროტებასთან შეათავსებს. სოფელი ჯვარს აცვა ქრისტე. თუ ქრისტე გწამთ, როგორ უნდა გაათანაბროთ ჭეშმარიტება სიცრუესთან. განა ქრისტე თავის სწავლებას რომაულ კერპთაყვანისმცემლობასთან, აფრიკულ ფეტიშიზმთან, ინდურ ნიჰილიზმთან ან იუდეურ ფარისევლობასთან ათანაბრებდა? "რაი მოყვასება არს ნათლისა და ბნელისა? ანუ რაი შეტყუება ქრისტესი ბელიარის თანა? ანუ რაი ნაწილ უცს მორწმუნესა ...
ქრისტიანებმა არ იციან ქრისტიანობა, იმიტომ რომ არ სწავლობენ მას - არ კითხულობენ, არ ეკითხებიან არავის; საერთოდ არავითარ ყურადღებას არ აქცევენ განკაცებული ღმერთის მიერ კაცობრიობის გამოსყიდვას, ღვთის ამ დიდ საქმეს ფეხქვეშ თელავენ, იმიტომ, რომ არ ზრუნავენ და არ ფიქრობენ თავის ცხონებაზე. უგულებელყოფენ რა ღვთის ნაბოძებს, ისინი მთლიანად გადაყოლილნი არიან ამაოებას, რაც იგივე ხიბლი და კერპთაყვანისმცემლობაა. მაჰმადიანებს უფრო მეტი შვება ექნება ღვთის სამსჯ...