"სულსა აქვს სიღრმე ფრიადი", - ეს სიღრმე მდგომარეობს გონებრივ სისპეტაკით სულიერ ხედვათა საიდუმლოებაში, რომელიც აქაცა განწმენდილ მაღალ საზომზე მყოფ დიდ-მამებს ზესთა გრძნობითი მადლი სული წმიდის მოვლენით ენიჭებოდა. - ხედვიდენ ხედვათა ...
იხილეთ სრულად
"სულსა აქვს სიღრმე ფრიადი", - ეს სიღრმე მდგომარეობს გონებრივ სისპეტაკით სულიერ ხედვათა საიდუმლოებაში, რომელიც აქაცა განწმენდილ მაღალ საზომზე მყოფ დიდ-მამებს ზესთა გრძნობითი მადლი სული წმიდის მოვლენით ენიჭებოდა. - ხედვიდენ ხედვათა დიდ საკვირველებათა და ასეთი საკვირველებითი ხედვა და გამოცხადება თანდათანობით ღრმავდება მათ შინაგანში დაუსრულებლად, რაზედაც იგივე მაკარი იტყვის: "სულნი უვნბელნიმარადის საწადელისა მიმართ განუძღომელად მიისწრაფვიან და ესრეთ ...
არავინ იფიქროს, ცოდვა უმნიშვნელო რამ იყოს; ცოდვა - საშინელი ბოროტებაა და სულს აუფასურებს, აქავ და იმავ სოფლისათვისაც. მარადიულ სოფელში ცოდვილს ხელ-ფეხი ეკვრება (სულს ვგულისმობ) და ისე ეშვება წყვდიადის უფსკრულში, როგორც წმინდა წერი...
იხილეთ სრულად
არავინ იფიქროს, ცოდვა უმნიშვნელო რამ იყოს; ცოდვა - საშინელი ბოროტებაა და სულს აუფასურებს, აქავ და იმავ სოფლისათვისაც. მარადიულ სოფელში ცოდვილს ხელ-ფეხი ეკვრება (სულს ვგულისმობ) და ისე ეშვება წყვდიადის უფსკრულში, როგორც წმინდა წერილი ბრძანებს (იგ.5.22) ეს იმას ნიშნავს, რომ მას სრულიად ერთმევა სულიერი ძალები, არადა, სულს, თავისუფალი მოქმედებისათვის დაბადებულს, საშინელი უღონოებისა და გამანადგურებელი უმოქმედობის დათმენა უწევს, არანაირი სიკეთის უნარი...
ის, რაც განსაკუთრებულად მნიშვნელოვანია და ცხოვრებაა ნებისმიერი სულდგმულისა, ღრმად, ამ არსების სიღრმეში გადამალა შემოქმედმა. ასეა ადამიანშიც: სული არსების შუაშია, გულშია, ამიტომაც სულს ხშირად გულს უწოდებენ და გულს - სულს "გული წმიდ...
იხილეთ სრულად
ის, რაც განსაკუთრებულად მნიშვნელოვანია და ცხოვრებაა ნებისმიერი სულდგმულისა, ღრმად, ამ არსების სიღრმეში გადამალა შემოქმედმა. ასეა ადამიანშიც: სული არსების შუაშია, გულშია, ამიტომაც სულს ხშირად გულს უწოდებენ და გულს - სულს "გული წმიდა დაბადე ჩემთანა ღმერთო და სული წრფელი განმიახლე გუამსა ჩემსა. მოეწყინა ჩემთანა სულსა ჩემსა და ჩემს შორის შემიძრწუნდა გული ჩემი" (ფს. 142,4, ფს, 50,12).
ჩვენი სული, თუ შეიძლება ასე ითქვას, ღვთის სულის ანარეკლია: რაც უფრო დიდი და მკაფიოა ეს ანარეკლი, მით უფრო ნათელია და რამდენადაც მცირე, იმდენად ბუნდოვანი და ამღვრეული. და ჩვენ სულსა და გულზე რაღა ვთქვათ? რა და, მასში უსათუოდ, საგრძ...
იხილეთ სრულად
ჩვენი სული, თუ შეიძლება ასე ითქვას, ღვთის სულის ანარეკლია: რაც უფრო დიდი და მკაფიოა ეს ანარეკლი, მით უფრო ნათელია და რამდენადაც მცირე, იმდენად ბუნდოვანი და ამღვრეული. და ჩვენ სულსა და გულზე რაღა ვთქვათ? რა და, მასში უსათუოდ, საგრძნობლად, მადლიერების გრძნობით უნდა ირეკლებოდეს ღვთის ჭეშმარიტება და უმკრთალესი ანარეკლიც კი არ უნდა ჩანდეს სიცრუისა. ღვთის სიყვარულს უნდა გრძნობდე მის წმინდა საიდუმლოებებში, ყველა ლოცვის ჭეშმარიტებებს უნდა სწვდებოდე. სარკ...
სწორედ ისე, როგორც სულს დააქვს მთელი გვამი, ასევე მთელი მსოფლიოს, ყველა ქვეყნების ერთად მზიდველი - ღმერთია და ისინი მაინც ვერ მოიცავენ მას. სული აღავსებს მთელ სხეულს - "რამეთუ სულმან უფლისამან აღავსო სოფელი" (სიბრძნე 1,7.) ოღონდ ...
იხილეთ სრულად
სწორედ ისე, როგორც სულს დააქვს მთელი გვამი, ასევე მთელი მსოფლიოს, ყველა ქვეყნების ერთად მზიდველი - ღმერთია და ისინი მაინც ვერ მოიცავენ მას. სული აღავსებს მთელ სხეულს - "რამეთუ სულმან უფლისამან აღავსო სოფელი" (სიბრძნე 1,7.) ოღონდ ჩვენი სული სხეულში, შიგნითაა დაბეჭდილი, შემოსაზღვრული, თუმცა, კაცმა რომ თქვას, მთლად ასეც არაა, რადგან სულს მაინც შეუძლია ყველგან ქროლვა. ღვთის სული არაა არსად ჩარაზული ანუ შემოფარგლული მსოფლიოთი, როგორაც კაცის სული.
ვინც თავისი სხეულის სილამაზეზე ზრუნავს და დღეს მოდადქცეული სპორტული ვარჯიშებით აღწევს სასურველ შედეგს, დააკვირდით მათ, როგორ არ იშურებენ ძალასა და დროს, უზღუდავენ თავს საკვებს. მკურნალობისა და ორგანიზმის გაახალგაზრდავების ახალი ხე...
იხილეთ სრულად
ვინც თავისი სხეულის სილამაზეზე ზრუნავს და დღეს მოდადქცეული სპორტული ვარჯიშებით აღწევს სასურველ შედეგს, დააკვირდით მათ, როგორ არ იშურებენ ძალასა და დროს, უზღუდავენ თავს საკვებს. მკურნალობისა და ორგანიზმის გაახალგაზრდავების ახალი ხერხიც კი მოიგონეს – ხანგრძლივი შიმშილი. ყოველივე ამას აკეთებენ ხორციელი, ფიზიკური ჯანმრთელობისათვის, ანუ ხანმოკლე მიწიერი ცხოვრებისათვის. ჩვენ კი, ქრისტიანები, გამოსყიდულნი მარადიული სიკვდილისაგან უფლისა ჩვენისა იესო ქრის...
თუ ჩვენ არ ვზრუნავთ სულის გადარჩენისათვის, გამოდის რომ საკუთარი ხელით ვკლავთ მას. როგორ თავს დავკანკალებთ ჩვენს მოკვდავ ხორცს და როგორ არ ვზრუნავთ უკვდავ სულზე! გვავიწყდება მისი განბანვა სინანულის ცრემლით, გამოკვება ლოცვით, კეთილი...
იხილეთ სრულად
თუ ჩვენ არ ვზრუნავთ სულის გადარჩენისათვის, გამოდის რომ საკუთარი ხელით ვკლავთ მას. როგორ თავს დავკანკალებთ ჩვენს მოკვდავ ხორცს და როგორ არ ვზრუნავთ უკვდავ სულზე! გვავიწყდება მისი განბანვა სინანულის ცრემლით, გამოკვება ლოცვით, კეთილი საქმეებით, რითაც მარადიულობისათვის მოვემზადებოდით. სად გვაქვს სულზე ზრუნვის თავი, როცა ჩაფლულები ვართ ამაქვეყნიურ ამაო საზრუანავში. ვცხოვრობთ იმ ცრუ იმედით, რომ ცხონება ბუნებრივი დასასრული იქნება ცხოვრებისა. „სასუფეველი...
სული რომ იღვიძებს, ჩვენს გულში ღმრთისა და სულიერი სამყაროს არსებობს მოწმობაც იღვიძებს. რით განსხვავდება მორწმუნე ადამიანი ურწმუნოსგან? - ურწმუნო გამოთიშულია ღმრთისგან, სულიერი სამყაროსგან. მას მხოლოდ იმის აღქმა შეუძლია, რასაც მისი...
იხილეთ სრულად
სული რომ იღვიძებს, ჩვენს გულში ღმრთისა და სულიერი სამყაროს არსებობს მოწმობაც იღვიძებს. რით განსხვავდება მორწმუნე ადამიანი ურწმუნოსგან? - ურწმუნო გამოთიშულია ღმრთისგან, სულიერი სამყაროსგან. მას მხოლოდ იმის აღქმა შეუძლია, რასაც მისი გრძნობის ორგანოები აწვდიან. მორწმუნე ადამიანი თავის გულში გრძნობს ღმერთს, სულით აცნობიერებს მარადისობას, სულიერი სამყაროს არსებობას. ადამიანის გულის ეს შინაგანი ცოდნა შეუღლებულია განსაკუთრებულ გრძნობასთან, მშვიდობისა და...