ნეტარია კაცი, რომელიც არ მისდევს უღმრთოთა რჩევას და ცოდვილთა გზას არ ადგას, არ ზის ავყიათა საკრებულოში.
არამედ უფლის რჯულშია მისი მისწრაფება და მის რჯულზე ფიქრობს იგი დღედაღამ.
და იქნება იგი წყლის ნაკადებთან დანერგილ ხ...
იხილეთ სრულად
ნეტარია კაცი, რომელიც არ მისდევს უღმრთოთა რჩევას და ცოდვილთა გზას არ ადგას, არ ზის ავყიათა საკრებულოში.
არამედ უფლის რჯულშია მისი მისწრაფება და მის რჯულზე ფიქრობს იგი დღედაღამ.
და იქნება იგი წყლის ნაკადებთან დანერგილ ხესავით, თავის დროზე რომ იძლევა ნაყოფს და არ დაჭკნება ფოთოლი მისი. და ყოველივეში, რასაც იქმს, წარმატებულია.
ფსალმუნნი I, 1.
link
რჯული უფლისა სრულყოფილია, სულს განამტკიცებს; მცნება უფლისა ჭეშმარიტია, გააბრძნობს გულუბრყვილოებს.
მართებულია უფლის ბრძანებანი, გულს ახარებენ; მცნება უფლისა სპეტაკია, შუქს აძლევს თვალებს.
შიში უფლისა წმიდა არის, მარადიუ...
იხილეთ სრულად
რჯული უფლისა სრულყოფილია, სულს განამტკიცებს; მცნება უფლისა ჭეშმარიტია, გააბრძნობს გულუბრყვილოებს.
მართებულია უფლის ბრძანებანი, გულს ახარებენ; მცნება უფლისა სპეტაკია, შუქს აძლევს თვალებს.
შიში უფლისა წმიდა არის, მარადიული. უფლის განსჯანი - ჭეშმარიტნი, მართალნი ერთობ.
სასურველი არიან ოქროზე და თვით ბაჯაღლოზე მეტად და უტკბილესნი თაფლისა და გოლეულისა.
ფსალმუნნი 17-19
link
ერისკაცთათვის ორივე გზა შეიძლება გადამრჩენელი იყოს, ბერმონოზვნობაცა და ქორწინებაც. თუ რომელი გზა უნდა აირჩიოს თითოეულმა, ეს საკითხი სხვადასხვანაირად წყდება, არსებითად, ორივეს ერთიდაიგივე მიზანი აქვს - სულიწმიდის მადლის მოპოვება. კ...
იხილეთ სრულად
ერისკაცთათვის ორივე გზა შეიძლება გადამრჩენელი იყოს, ბერმონოზვნობაცა და ქორწინებაც. თუ რომელი გზა უნდა აირჩიოს თითოეულმა, ეს საკითხი სხვადასხვანაირად წყდება, არსებითად, ორივეს ერთიდაიგივე მიზანი აქვს - სულიწმიდის მადლის მოპოვება. კარგი ბერ-მონოზვნობა ოჯახურ ცხოვრებაზე მაღლა დგას. "... უქორწინებელი იგი ზრუნავს უფლისასა, - ამბობს მოციქული, - "ვითარ-ძი სათნო-ეყოს უფალსა" (1 კორ. 7,32).სამაგიეროდ, ბერ-მონოზვნური ცხოვრება საეროზე რთულია, ბერ-მონოზვნურ ...
link
სჯულის დამორჩილება, ერთგულად და სასოებით აღსრულება ყოვლის საღმრთო ჩვეულებისა და წესისა, არის დედა–ბოძი როგორათაც სულიერის, ზნეობითის წარმატებისა, ეგრე მსგავსადვე ამ სოფელში მშვიდობით და მყუდროებით ცხოვრებისა. სჯულის დამორჩილება და...
იხილეთ სრულად
სჯულის დამორჩილება, ერთგულად და სასოებით აღსრულება ყოვლის საღმრთო ჩვეულებისა და წესისა, არის დედა–ბოძი როგორათაც სულიერის, ზნეობითის წარმატებისა, ეგრე მსგავსადვე ამ სოფელში მშვიდობით და მყუდროებით ცხოვრებისა. სჯულის დამორჩილება და პატივისცემა მისთვის არის საძირკველი და ბოძი სულიერი წარმატებისა, რომელ იგი აღვირს უსხმას ვნებათა და ცოდვათა ჩვენთა. მით კაცი მიეჩვევა წესიერებას, რიგიანობას ყოველთვის, სიტყვაში და საქმეში. თუ შენ, ძმაო, ერთგულებით აასრუ...
link
საღმრთოსა ჩვენსა სჯულსა აქვს ორი კერძო, ანუ ორი მხარე: ერთი არის სწავლა, ანუ გონებითი განმარტება სჯულის საზღვართა, ესე იგი, როგორ უნდა გვესმოდეს ჩვენი სჯული, რა უნდა გვრწამდეს, და რას უნდა უარვყოფდეთ. ამ კერძოს სწავლისას ეწოდება „...
იხილეთ სრულად
საღმრთოსა ჩვენსა სჯულსა აქვს ორი კერძო, ანუ ორი მხარე: ერთი არის სწავლა, ანუ გონებითი განმარტება სჯულის საზღვართა, ესე იგი, როგორ უნდა გვესმოდეს ჩვენი სჯული, რა უნდა გვრწამდეს, და რას უნდა უარვყოფდეთ. ამ კერძოს სწავლისას ეწოდება „დოგმატი“. მეორე მხარე ჩვენი სჯულისა არის თვით საქმე, ანუ ცხოვრება, ყოფა–ქცევა, ესე იგი, როგორი ცხოვრება უნდა გვქონდეს და რა საქმე უნდა აღვასრულოთ. ცხადია, რომ პირველი სჯულის კერძო, ანუ დოგმატი არის და უნდა იყოს შეურყეველ...
link
457. როგორია ისეთი ხელმწიფე, რომელმაც არ უწყის საღმრთო სჯული?
131. შეიძლება თუ არა რაიმეს შეცვლა ქრისტეს სჯულში?
იხილეთ სრულად
წესი და რიგი, რაც ქრისტიანობამ გვიანდერძა, უცვლელად უნდა დავიცვათ. ხოლო, რაც შეეხება განახლებასა და ცვლილებას, ეს ჩვენში უნდა მოხდეს. ნუ განიზრახავთ რაიმეს შეცვლას ან უარყოფას. ყოველდღიურად სრულყავით თქვენი თავი იმ პირობის მიხედვით, რომელსაც ქრისტეს სჯული გთავაზობთ... გულმლოდგინედ გასწიეთ იქით, საითაც მაცხოვარი მიგიძღვით
link
სული, რომელიც სხეულის საშუალებით სულთა სამყაროსგან დაფარული და გამოყოფილია, ის მუდმივად და თანდათანობით აყალიბებს საკუთარ თავს ღვთის სჯულის, იგივე ქრისტიანობის შესწავლით და ამით სიკეთისა და ბოროტების გარჩევას სწავლობს. მაშინ ადამი...
იხილეთ სრულად
სული, რომელიც სხეულის საშუალებით სულთა სამყაროსგან დაფარული და გამოყოფილია, ის მუდმივად და თანდათანობით აყალიბებს საკუთარ თავს ღვთის სჯულის, იგივე ქრისტიანობის შესწავლით და ამით სიკეთისა და ბოროტების გარჩევას სწავლობს. მაშინ ადამიანს სულების სულიერი ხედვის უნარი მიენიჭება და გრძნობადი სატყუარა და ცდუნება მისთვის უკვე ნაკლებად საშიში გახდბა, გამოცდილება და ცოდნა კი დიდად სასარგებლო. ხილული სიკვდილის საშუალებით, სულისა და ხორცის გაყრისას, ჩვენ კვლა...
link
971. გვესაჭიროება თუ არა სჯულის კანონის მიხედვით ცხოვრება?
იხილეთ სრულად
ქრისტიანული აზროვნების სიჯანსაღე მოითხოვს, რომ ჩვენ არა მხოლოდ ჩვენი ქცევები და საქმეები, არამედ აზრები და შეხედულებები შევუსაბამოთ სჯულის კანონს, წმ. მამათა კანონებსა და დადგენილებებს და ღვთის მცნებებს. ის, რაც ჩვენში უფლის მცნებებთან და სჯულის კანონთან შეუსაბამო აღმოჩნდება, ჩვენ უნდა შევინანოთ და დავმდაბლდეთ ღვთისა და ადამიანთა წინაშე, ხოლო საკუთარ ქცევათა გასასამართლებელ ახალ კანონთა გამოგონებას თავი ვანებოთ.
link
567. როგორ უნდა მოვიქცეთ, თუ ღვთის სჯული ერთს გვავალდებულებს, ხოლო ამ სოფლის კანონი საპირისპიროს ითხოვს? აზრი მეუბნება: რადგან საზოგადოება ამ სოფლის კანონებს ეყრდნობა, ამიტომ უსამართლოდ იქცევა ის, ვინც მათ არღვევს