
მშვიდ სულში სიბრძნის სიტყვები მკვიდრდება, რადგან ნათქვამია: "უძღვეს მშვიდთა სასჯელსა შინა უფალი (ფს. 24,9) და უმეტესად განაბრძნობს მათ
მშვიდ სულში სიბრძნის სიტყვები მკვიდრდება, რადგან ნათქვამია: "უძღვეს მშვიდთა სასჯელსა შინა უფალი (ფს. 24,9) და უმეტესად განაბრძნობს მათ
სიმშვიდე გულისხმობს თავმდაბლობას, რადგან სწორედ თავმდაბლობა გამორიცხავს ყოველგვარ გაღიზიანებასა და მრისხანებას, ანუ მიზეზს შფოთისას
მშვიდობა ყველასათვის სასურველია, მაგრამ მისი მიღწევა იოლი არ არის. ჩვენს გარშემოც და ჩვენს სულშიც მშვიდობა რომ სუფევდეს, მშვიდობისმოყვარე გული უნდა გვქონდეს
მეფე დავით წინასწარმეტყველი ასე ლოცულობდა: „მოიხსენე, უფალო, დავით და ყოველი სიმშვიდე მისი“. დღეს, როცა საოცარი წინააღმდეგობა და ბრძოლაა ადამიანებს შორის, შევთხოვოთ უფალს, რომ როგორც დავით მეფეს მიმადლა სიმშვიდე, ისე მიანიჭოს საქა... იხილეთ სრულად
176. როდესაც წილად გხვდება ასწავლო უფლის შესახებ, არ გისმენენ კი, შეიჭირვე გონებით, მაგრამ გარეგნულად მშფოთვარებას ნუ მიეცემი, რადგან შეიჭირვებ რა, ამის გამო არ დაიგმობი იმასთან ერთად, ვინც არ გისმენს, მაგრამ მშფოთვარებას თუ მიეცე... იხილეთ სრულად
ჯერ-არს უკუე, ძმანო ჩემნო, გლოვაი და მწუხარებაი მისთვის, რომლისა თანა არა არს სიმშვიდე, რამეთუ სავსე არს იგი ყოვლითა მედგრობითა და უკეთურებითა, და სული წმიდაი იტყვის ეგევითარისათვის, ვითარმედ: "ნუ გშურნ უკეთურთაი, რამეთუ უკეთურნი ... იხილეთ სრულად
ნეტარ არიან მშვიდნი ჭეშმარიტად, რამეთუ უფალი ჩვენი იესუ ქრისტე მისცემს მათ ნეტარებასა და იტყვის: "ნეტარ იყვნენ მშვიდნი, რამეთუ მათ დაიმკვიდრონ ქუეყანაი". რაი უკუე უდიდეს არს ამის ნეტარებისა ანუ რომელსა სიხარულსა მიიწიოს კაცი უფროი... იხილეთ სრულად
აწ უყუე მოწსრაფე იყვენით, ძმანო ჩემნო, რაითა არა თანაწარგხდეს ესევითარი ნეტარებაი და სიხარული მიუწდომელი და მოიგეთ სიმშვიდე და მყუდროებაი. რამეთუ კაცი მშვიდი დამ მდაბალი შემკულ არს ყოვლითა საქმითა კეთილითა, რამეთუ მშვიდნი შეურაცხ... იხილეთ სრულად
აწ უკუე მღვიძარე იყუენით, რაითა არა გეუფლოს თქუენ ვნებაი ესე და მისსა შემდგომად თავსა თვისსა აბრალებდეთ. კაცსა უკეთურსა მარადის უხარინ ბოროტსა ზედა, რამეთუ სავსე არნ ზაკუვითა და მედგრობითა, მარადის შფოთ არნ, მარადის ირისხვინ, მარა... იხილეთ სრულად
755. შეიძლება თუ არა ადამიანის შესახებ მისი გარეგნული მხარეების მიხედვით ვიმსჯელოთ?