ხშირად გაისმის ურწმუნოთაგან ეს სიტყვები: „მეზობელი მყავს მორწმუნე. ხშირად დადის ეკლესიაში, მაგრამ როგორი ბოღმიანი და მავნებელი ადამიანია“. ვაი ჩვენდა, ვისი კაცთმოძულეობის გამოც შეიბღალება სახელი ღმრთისა. ყველამ გულში ჩაიხედეთ და ჰ...
იხილეთ სრულად
ხშირად გაისმის ურწმუნოთაგან ეს სიტყვები: „მეზობელი მყავს მორწმუნე. ხშირად დადის ეკლესიაში, მაგრამ როგორი ბოღმიანი და მავნებელი ადამიანია“. ვაი ჩვენდა, ვისი კაცთმოძულეობის გამოც შეიბღალება სახელი ღმრთისა. ყველამ გულში ჩაიხედეთ და ჰკითხეთ საკუთარ სინდისს – თქვენი საქციელი ხომ არ გამხდარა ვინმეს ცდუნების მიზეზი და თუ ამით ცოდვილნი ხართ, შეინანეთ.
link
არიან ადამიანები, დიდებულნიც კი, რომლებიც როცა იმყოფებიან გაცბუნებაში, არ ეკითხებიან უფალს. საჭიროა პირდაპირ უთხრა: „უფალო, მე ცოდვილი ადამიანი ვარ, არ ვიცი როგორ მოვიქცე, შენ მოწყალე ხარ, მითხარი მე, როგორ მოვიქცე“. გულმოწყალე უფ...
იხილეთ სრულად
არიან ადამიანები, დიდებულნიც კი, რომლებიც როცა იმყოფებიან გაცბუნებაში, არ ეკითხებიან უფალს. საჭიროა პირდაპირ უთხრა: „უფალო, მე ცოდვილი ადამიანი ვარ, არ ვიცი როგორ მოვიქცე, შენ მოწყალე ხარ, მითხარი მე, როგორ მოვიქცე“. გულმოწყალე უფალს არ უნდა, რომ ჩვენი სული იმყოფებოდეს შეშფოთებაში მტრისგან. იგი შთაგვაგონებს რა უნდა გავაკეთოთ და რა არ უნდა გავაკეთოთ.
link
სამყარო მუდმივად არ არსებობდა, იგი დროში წარმოიქმნა;
სამყარო თავისით არ შექმნილა, იგი ამას ღვთის ნებას უნდა უმადლოდეს;
სამყარო მყისიერად არ წარმოშობილა, იგი თანდათანობით იქმნებოდა უმარტივესიდან რთულისაკენ;
სამყარ...
იხილეთ სრულად
სამყარო მუდმივად არ არსებობდა, იგი დროში წარმოიქმნა;
სამყარო თავისით არ შექმნილა, იგი ამას ღვთის ნებას უნდა უმადლოდეს;
სამყარო მყისიერად არ წარმოშობილა, იგი თანდათანობით იქმნებოდა უმარტივესიდან რთულისაკენ;
სამყარო აუცილებლობით არ შექმნილა, იგი საღვთო, თავისუფალი ნების ნაყოფია;
სამყარო შეიქმნა ღვთის სიტყვით და ცხოველმყოფელი სულის მონაწილეობით.
link
ადამიანი საბოლოოდ უნდა გამოვიდეს ყოველივე ხილულისაგან, უნდა დადგეს ნივთიერი სამყაროს გარეთ, უნდა განეშოროს ხორცის საფარველს, მთლიანად უნდა განიწმიდოს საკუთარი არსება ყოველივე ზედმეტისა და სხეულებრივისაგან, რათა მთლიანად გარდაიქმნა...
იხილეთ სრულად
ადამიანი საბოლოოდ უნდა გამოვიდეს ყოველივე ხილულისაგან, უნდა დადგეს ნივთიერი სამყაროს გარეთ, უნდა განეშოროს ხორცის საფარველს, მთლიანად უნდა განიწმიდოს საკუთარი არსება ყოველივე ზედმეტისა და სხეულებრივისაგან, რათა მთლიანად გარდაიქმნას და სრულად შეერთოს აზრისმიერს, უნივთოს, რითაც პირველსახის სიმშვენიერის ყველაზე მკაფიო და მბრწყინავ გამოსახულებად იქცევა.
link
ჭეშმარიტი საზრდო, საჭმელი და სასმელი სულისა ჩვენისა არის საღმრთო სწავლა და მადლი სულისა წმიდისა. ვისაც არა აქვს სურვილი მიღებად საღმრთოისა ამის საჭმელისა და სასმელისა, ვინც ანუ ისმენს სწავლასა ამას, ანუ კითხულობს საღმრთოსა წერილსა...
იხილეთ სრულად
ჭეშმარიტი საზრდო, საჭმელი და სასმელი სულისა ჩვენისა არის საღმრთო სწავლა და მადლი სულისა წმიდისა. ვისაც არა აქვს სურვილი მიღებად საღმრთოისა ამის საჭმელისა და სასმელისა, ვინც ანუ ისმენს სწავლასა ამას, ანუ კითხულობს საღმრთოსა წერილსა, ანუ სდგას ეკლესიასა შინა წირვა–ლოცვად, გარნა ვერ გრძნობს გემოვნებასა და გული მისი არს გრილ, ცხადი არის, რომელ იგი ავადმყოფია სულიერად.
link
მღვდელნო ღვთისანო! შეძელით და რწმენის ნუგეში ეცით, გაჭირვებულ ქრისტიანს, ცხედარი მწუხარებისა სიხარულის ცხედრად უქციეთ, შეძელით და იგი ვისაც უბედური ჰგონია თავი, ამსოფლად ყველაზე ბედნიერ კაცად აქციეთ და დაარწმუნეთ - "და მცირედღა თუ...
იხილეთ სრულად
მღვდელნო ღვთისანო! შეძელით და რწმენის ნუგეში ეცით, გაჭირვებულ ქრისტიანს, ცხედარი მწუხარებისა სიხარულის ცხედრად უქციეთ, შეძელით და იგი ვისაც უბედური ჰგონია თავი, ამსოფლად ყველაზე ბედნიერ კაცად აქციეთ და დაარწმუნეთ - "და მცირედღა თუ ისწავნენ, დიდძალ ქველყოფილ იყვნენ" (სიბრძნე,3,5.) ასე გაუხდებით ხალხს მეგობრად, მოევლინებით ნუგეშისმცემელ ანგელოზად, სული წმიდის საყვირად.
link
უხილავი უფალი ხილულად მოქმედებს სულზე, როგორც მარადის ჩემთან მყოფი, ხედავს ყველა ჩემს აზრს და გრძნობას, სიზარმაცეს, ჭირვეულობას, ვნებას ჩემსას, რომელთაც საკადრისი სასჯელიც მოსდევს თან. საერთოდ კი, თუკი ჩემი შინაგანი განწყობა, შეუფ...
იხილეთ სრულად
უხილავი უფალი ხილულად მოქმედებს სულზე, როგორც მარადის ჩემთან მყოფი, ხედავს ყველა ჩემს აზრს და გრძნობას, სიზარმაცეს, ჭირვეულობას, ვნებას ჩემსას, რომელთაც საკადრისი სასჯელიც მოსდევს თან. საერთოდ კი, თუკი ჩემი შინაგანი განწყობა, შეუფერებელია და კნინია მისი სიწმინდისათვის, გულში ცეცხლივით მწველი სასჯელის დათმენა მიწევს და თუ სწორ განწყობას ვინარჩუნებ, მშვიდი და მხიარული ვარ.
link
როცა ჩვენში მწუხარება და სასოწარკვეთილება მძლავრობს, შესაფეროსო სონანულის შეწირვა აღარ ძალგვიძს, ვეღარ განვიკითხავთ და ვსაყვედურობთ თავს, თუმცა ძლიერი მწუხარებით შეპყრობილნი არაღც ვცოდავთ. შემდეგ, როცა ეს ცეცხლი მინელდება, ჩვენი მ...
იხილეთ სრულად
როცა ჩვენში მწუხარება და სასოწარკვეთილება მძლავრობს, შესაფეროსო სონანულის შეწირვა აღარ ძალგვიძს, ვეღარ განვიკითხავთ და ვსაყვედურობთ თავს, თუმცა ძლიერი მწუხარებით შეპყრობილნი არაღც ვცოდავთ. შემდეგ, როცა ეს ცეცხლი მინელდება, ჩვენი მტანჯველი კვლავ ღვთის გულმოწყალებას ჩაგვაგონებს, რომ ისევ დავეცეთ. უფალი როგორც უხრწნელი და უხორცო, ჩვენი სხეულის სიწმინდითა და უხორცობით ხარობს.
link
სამყარო ღმერთივით დაუსაბამო რომ ყოფილიყო, მაშინ რაღაცით მისი თანასწორი იქნებოდა და დამოუკიდებლად იარსებებდა. ამ შემთხვევაში სამყარო თავისი ცვლილებებით, ბოროტებით, ხრწნადობითა და სიკვდილით, ნახევარღმერთად მოგვევლინებოდა. ეს კი საღვ...
იხილეთ სრულად
სამყარო ღმერთივით დაუსაბამო რომ ყოფილიყო, მაშინ რაღაცით მისი თანასწორი იქნებოდა და დამოუკიდებლად იარსებებდა. ამ შემთხვევაში სამყარო თავისი ცვლილებებით, ბოროტებით, ხრწნადობითა და სიკვდილით, ნახევარღმერთად მოგვევლინებოდა. ეს კი საღვთო შეზღუდულობამდე მიგვიყვანდა, ანუ გამოიწვევდა ღმერთის, როგორც შემოუსაზღვრელი არების შესახებ იდეის დამახინჯებასა და ორღმერთიანობის დაშვებას.
link
83. ისინი, რომლებიც ივიწყებენ ღირსეულ და ღვთისსათნო მოღვაწეობას და არ დამაშვრალობენ მართალი და ღვთისმოყვარე დოგმატების გამო, არათუ უნდა მოვიძაგოთ, არამედ უმალ გვებრალებოდეს როგორც განმსჯელობითი უნარის დამკარგავი, და გულითა და გონე...
იხილეთ სრულად
83. ისინი, რომლებიც ივიწყებენ ღირსეულ და ღვთისსათნო მოღვაწეობას და არ დამაშვრალობენ მართალი და ღვთისმოყვარე დოგმატების გამო, არათუ უნდა მოვიძაგოთ, არამედ უმალ გვებრალებოდეს როგორც განმსჯელობითი უნარის დამკარგავი, და გულითა და გონებით ბრმები, რადგან ბოროტებას ისე იღებენ, როგორც სიკეთეს და უმეცრებისგან წარწყმდებიან. ვერ ცნობენ ისინ იღმერთს, - ეს სამგზის საბრალონი და სულით უგუნურნი.