
ცალკე უნდა შეიქმნას აღზრდის პროგრამა, რაც გულისხმობს ურთიერთობების კულტურასა და ქცევის წესებს.
ცალკე უნდა შეიქმნას აღზრდის პროგრამა, რაც გულისხმობს ურთიერთობების კულტურასა და ქცევის წესებს.
ყმაწვილების სკოლაში შეყვანით ოჯახი მათი რელიგიური-ზნეობრივი აღზრდის მოვალეობისაგან სრულიადაც არ თავისუფლდება, ის ისევ უმთავრეს აღმზრდელ წრედ რჩება. ბავშვები მომეტებულად ოჯახში იმყოფებიან, და ზნეობრივი ცხოვრების ცხად-ყოფისათვის მოხ... იხილეთ სრულად
ყველაზე დიდი და მნიშველოვანი საქმე ღვთისა და ერის წინაშე ქალისთვის არის სათნო, მორწმუნე-კეთილისმყოფელი ბავშვების აღზრდა.
ქართველმა დედამ უნდა აღზარდოს შვილი იმგვარად, როგორც გვასწავლიდა ერის მამა, ილია ჭავჭავაძე: "დედავ, ისმინე ქართვლის ვედრება: ისე აღზარდე შენ შვილის სული, რომ წინ წარუძღვეს ჭეშმარიტება, უკან რჩეს კვალი განათლებული!"
ქართველებს დღეს ბავშვები შეყავთ ფრანგულ ან ამერიკულ სკოლებში ლამის, დაბადებიდან ლამის ასწავლიან უცხო ენას, იგი უცხო ენაზე იწყებს აზროვნებას, უცხო ენაზე უყალიბდება მსოფლმხედველობა. ის ქართველად არ გაიზრდება. შეიძლება გარეგანი ნიშნე... იხილეთ სრულად
უკმარისობა მშობლის მზრუნველობისა და ალერსისა ბავშვის გულში რჩება. შემდგომში ამის გამო ადამიანი უხეშდება და იგი, უპირველეს ყოვლისა, უხეში ხდება საკუთარი მშობლების მიმართ.
უკბილო ყრმას ჯერ რძე უნდა ასვა და მერე მყარი საკვები მისცე
სკოლის მიმართ ხშირად ისმის საყვედური და ჩივილი, რომ მასში მოსწავლე ყმაწვილები ზნეობრივად ფუჭდებიან, რომ ამით მშობლებისა და უფროსების გაგონება-მორჩილება არ აქვთ, ურჩნი, შეუსმენელნი არიან, სხვადასხვა ცუდ ჩვეულებებს იძენენ, საზოგადოე... იხილეთ სრულად
რელიგიურ-ზნეობრივი აღზრდა ყმაწვილებისა დაწყებულ უნდა იქმნეს მათ ბავშვობიდანვე, რაც შეიძლება ადრე, იმ დროიდან, როცა მათში აზრი იბადება, როცა ისინი გარეგან შთაბეჭდილებად ითვისებენ და როცა მათთან არსნი ზნეობრივი თვისებანი ამა თუ იმ ს... იხილეთ სრულად
რა თქმა უნდა, კარგია ცოდნის მიღება და სამსახური, მაგრამ იგი შვილების აღზრდას ვერ შეედრება. თუ ქალი სამსახურს ოჯახზე მაღლა აყენებს, ე.ი. მას დედობრივი სიყვარული აკლია, თუ მას ოჯახიდან განთავისუფლება სურს, ე.ი. ის მეუღლე აღარაა. ამი... იხილეთ სრულად