მზაკვარმა მთავარმა ამა ქვეყნისა – ეშმაკმა, რომელიც არის მეუფე წყვდიადისა და თავდაპირველი დამტყვევებელი ადამიანისა, იმგვარად მოიცვა და შემოსა ადამიანის სული წყვიდადის ხელმწიფებით, როგორადაც სამეფო კურთხევისათვის გამზადებულ კაცს შემ...
იხილეთ სრულად
მზაკვარმა მთავარმა ამა ქვეყნისა – ეშმაკმა, რომელიც არის მეუფე წყვდიადისა და თავდაპირველი დამტყვევებელი ადამიანისა, იმგვარად მოიცვა და შემოსა ადამიანის სული წყვიდადის ხელმწიფებით, როგორადაც სამეფო კურთხევისათვის გამზადებულ კაცს შემოსავენ ხოლმე, რაკი მისი გამეფება სურთ, რამეთუ ამ დროს ყველანაირ სამეფო შესამოსელს უძღვნიან მას, რათა თხემით ტერფამდე ერთიანად მეფურად იყოს შემოსილი. ასე შემოსა ცოდვით ადამიანის სულიც ამა ქვეყნის მზაკვარმა მთავარმა, მთელი...
277. როგორ მოქმედებს ეშმაკი ჩვენს წინააღმდეგ?
იხილეთ სრულად
ადამიანის მიერ მოქმედებულ ყოველ საქმეში ისწრაფის მტერი ეშმაკი – შეაგინოს და წაბილწოს იგი, ან ცუდადმზვაობრობისა და ამპარტავნების თესლი დათესოს მასში, დრტვინვასა თუ სხვა რამ ესევითარს შეაზავოს მისი ქველისსაქმე, რათა ღმერთისათვის აღსრულებული კი არ იყოს, არამედ ბოროტით აღრეული.
813. რაში მდგომარეობს არსი და მიზანი სატანისა?
იხილეთ სრულად
არსი და მიზანი სატანისა სიკეთის განელებასა და ბოროტების გავრცელებაში მდგომარეობს, რამეთუ, თავისი მრავალსახოვანი ვნებებით, ეშმა არამარტო თავის თავთანაა განხეთქილებაში, არამედ, როგორც დასაბამიდან სიკეთის წინააღმდგომი და კაცთა მკვლელი – განხეთქილებას აღძრავს სხვებში.
ყოველგვარ სიკეთეს მოკლებულმა ბოროტმა ძალამ შურის გამო სინათლე წაართვა ადამიანებს და ცდილობდა და ცდილობს მის ჩაქრობას, რასაც კეთილი ნების დათრგუნვა მოჰყვა. ნაცვლად იმისა, რომ ნათლით გაბრწყინებულიყო, ადამიანი ბოროტის სადგურად იქცა. ...
იხილეთ სრულად
ყოველგვარ სიკეთეს მოკლებულმა ბოროტმა ძალამ შურის გამო სინათლე წაართვა ადამიანებს და ცდილობდა და ცდილობს მის ჩაქრობას, რასაც კეთილი ნების დათრგუნვა მოჰყვა. ნაცვლად იმისა, რომ ნათლით გაბრწყინებულიყო, ადამიანი ბოროტის სადგურად იქცა. ღვთის ნიშანდებული, ამპარტავნებისა და თვითდაჯერებულობის გამო, ეშმაკის მიერ ცდუნდა, ეშმაკისა, რომელსაც ასე მიმართავს წმ. ისაია: "როგორ ჩამოემხე ციდან მთიებო, ძეო განთიადისა! მიწას დაენარცხე, ხალხთა მტარვალო! გუშინ ამბობდი:...
როგორ მოსწონს მტერს ჩვენი სასულიერო საუბრები?
იხილეთ სრულად
ეშმაკს სიამოვნებს უქმადმეტყველება და მტერია ყოველგვარი სულიერი სწავლებისა. ერთი წმიდა მამა შემდეგ მაგალითზე მიუთითებდა: "როდესაც ზოგიერთ ძმას სულისათვის სასარგებლოზე ვესაუბრებოდი, ისეთი ძილქუში ემართებოდა ხოლმე, რომ ქუთუთოებს ვეღარ ამოძრავებდა".
ჩვენ ჯერ კიდევ არ გაგვიაზრებია ის ფაქტი, რომ ეშმაკს ღვთის ქმნილების დაღუპვა აქვს განზრახული. მან მოაწყო „პანკინია“, რათა სამყარო დაღუპოს, ის გაცოფებულია, რადგან ქვეყნიერებაზე სიკეთე ამოქმედდა. ის გაკოტრებულია, რადგან იცის, რომ სამ...
იხილეთ სრულად
ჩვენ ჯერ კიდევ არ გაგვიაზრებია ის ფაქტი, რომ ეშმაკს ღვთის ქმნილების დაღუპვა აქვს განზრახული. მან მოაწყო „პანკინია“, რათა სამყარო დაღუპოს, ის გაცოფებულია, რადგან ქვეყნიერებაზე სიკეთე ამოქმედდა. ის გაკოტრებულია, რადგან იცის, რომ სამოქმედოდ დიდი დრო აღარ დარჩენია“. ის ახლა იქცევა იმ დამნაშავესავით, რომელიც, რადგანაც ხედავს, რომ ალყაშია მოქცეული, ამბობს: „ვერ გადავრჩები, ისინი შემიპყრობენ“... და მარჯვნივ და მარცხნივ ყოველივეს ანადგურებს. ანდა როგორც ...
239. რა არის ეშმაკი და რატომ ეწოდება სატანა?
იხილეთ სრულად
სატანა იმიტომ ეწოდება, რომ მტერია სიკეთისა. "სატანა" ებრაული სიტყვაა და ნიშნავს მოწინააღმდეგეს, როგორც წერია მეფეთა წიგნში: "აღუდგინა ღმერთმა სოლომონს სატანა ადერ, მეფე ასურთა" (3 მეფ. 11.14). ხოლო ეშმაკი ეწოდება იმიტომ, რომ შემასმენელია. "ეშმაკი" თარგმანებით ნიშნავს შემასმენელს. იგი ცოდვების ჩადენაში შეგვეწევა, არის შემასმენელი, უხარია ჩვენი წარწყმედა და განაქიქებს ჩვენს საქმეებს. ხოლო იგი არის უხორცო (ეფეს. 6. 12) და მთავარი ამა ქვეყნისა.
803. რა საშუალებით შემოდის ჩვენში უხორცო მტერი?
იხილეთ სრულად
უხორცო მტერი ჩვენში შემოდის ყველა გრძნობის საშუალებით: მხედველობით, სმენით, ბაგეებით, გემოვნებით, სტომაქით, გრძნობით. იგი გვეუფლება ყველა სულიერი ძალით: გონებით, მეხსიერებით, წარმოსახვით, გულით, სხვადასხვა სურვილებითა თუ ვნებებით: თავმოყვარეობით, გემოთმოყვარეობით, ავხორცობით, ცოდვით ტკბობით, პირმოთნეობით, ბოროტებით, შურით, მრუშობით, მოუთმენლობით, ჩივილით და ურჩობით.
ამ სოფლის მთავრად ითქმის ეშმაკი და სატანა, როგორც რომ თვით ძე ღმრთისაი სახელსდებს: "და აწ დასჯილარს მთავარი ამის სოფლისა და აწ განვარდეს გარე". და ის მთავარი სიბოროტეში ხელოვანთ მთავარიც არის, გამოცდილი სიბოროტითა და კაცთ განხრწნი...
იხილეთ სრულად
ამ სოფლის მთავრად ითქმის ეშმაკი და სატანა, როგორც რომ თვით ძე ღმრთისაი სახელსდებს: "და აწ დასჯილარს მთავარი ამის სოფლისა და აწ განვარდეს გარე". და ის მთავარი სიბოროტეში ხელოვანთ მთავარიც არის, გამოცდილი სიბოროტითა და კაცთ განხრწნილთა განმრყვნელობითა, რომელიც ძალიან თავგამოდებით მუშაობს ჩვენს წარწყმედასა და შერცხვენასა და თავისთან საუკუნო ტანჯვასა და შეურაცხებასა ღვთისმგმობელობითა. და ჩვენ რომ კაცნი ხორცთმოკვდაებითა ვართ მობლარდნილნი, ამისთვის მალ...