და აქ არის ორი საქმე საჭიროდ დადებული ღვთისაგანაცა და ყოველთ წმიდათაგანაცა, და მერმე მართლმადიდებელთ ეკლესიისაგანაცა კაცის საცხოვნებლათა. ჯერ პირველად მართლის სარწმუნოების ქონება ღვთისაი მიმართ, რომ სწორედ სწამდეს სიტყვიერს კაცსა ...
იხილეთ სრულად
და აქ არის ორი საქმე საჭიროდ დადებული ღვთისაგანაცა და ყოველთ წმიდათაგანაცა, და მერმე მართლმადიდებელთ ეკლესიისაგანაცა კაცის საცხოვნებლათა. ჯერ პირველად მართლის სარწმუნოების ქონება ღვთისაი მიმართ, რომ სწორედ სწამდეს სიტყვიერს კაცსა და გონიერებით ღვთის ხატებასა და მსგავსებასა ერთი ღმერთი სამებით აღსარებული და ქადაგებული. და რომ მარტო სარწმუნოება უკეთილსაქმოდ ვერ აცხოვნებს კაცსა. ამიტომ არის ახალს მადლში პირველის ეპისკოპოსისაანა თქმული, რომელიც რომ თ...
... ადამიანს ღმერთმა მისცა თავისუფალი ნება, არჩევანი შენ უნდა გააკეთო, შენს მაგივრად ამას ვერავინ გაკეთებს, ღმერთმა ყველაფერი მოგანიჭა, რომ არჩევანი იყოს კეთილგონიერი და შენი სულის მაცხოვნებელი, ხატება და მსგავსება მოგცა, უკანასკნ...
იხილეთ სრულად
... ადამიანს ღმერთმა მისცა თავისუფალი ნება, არჩევანი შენ უნდა გააკეთო, შენს მაგივრად ამას ვერავინ გაკეთებს, ღმერთმა ყველაფერი მოგანიჭა, რომ არჩევანი იყოს კეთილგონიერი და შენი სულის მაცხოვნებელი, ხატება და მსგავსება მოგცა, უკანასკნელ მხოლოდშობილი ძე დაგიკლა, ბევრი რამ კიდევ არ სთქვა რა მოგანიჭა, რა სიკეთეები მოგმადლა უფალმა ღმერთმა. იგი ყოველნაირად განაწყობს შენს შეგნებას, შენს მეობას და შენს თავისუფალ ნებას, რომ მიიღო სწორუპოვერი გადაწყვეტილება, ...
დილის ლოცვებში ვკითხულობთ: „არამედ რაითა მღვიძარედ ვიპოვნეთ აღდგომილნი საქმითა კეთილითა...“ რომელია ეს „საქმე კეთილი“? ეს არის ყველა ის საქმე, შინ და გარეთ – სამსახურში, მონასტერში, რომელიც ჩვენ მოგვიჩინა უფალმა და პასუხს ვაგებთ მ...
იხილეთ სრულად
დილის ლოცვებში ვკითხულობთ: „არამედ რაითა მღვიძარედ ვიპოვნეთ აღდგომილნი საქმითა კეთილითა...“ რომელია ეს „საქმე კეთილი“? ეს არის ყველა ის საქმე, შინ და გარეთ – სამსახურში, მონასტერში, რომელიც ჩვენ მოგვიჩინა უფალმა და პასუხს ვაგებთ მისი კეთილსინდისიერად აღსრულებისათვის, უპირველეს ყოვლისა, უფლის წინაშე. უმრავლესობას ამაზე არც უფიქრია და ამიტომაც ზერელედ ასრულებდა დაკისრებულ მოვალეობას, ხოლო გასამრჯელოს მიღება კი სრულად უნდოდა.
ჩვენი ლოცვა და სხვა სულიერი ღვაწლიც კი სავსეა სიამაყით. ეპისკოპოსი ვარლაამ რიაშენცევი ამბობს: „თუ ადამიანის რომელიმე ღვაწლს ან კეთილ საქმეს საფუძვლად სიმდაბლე არ უდევს, სიკეთედ აღარ ჩაითვლება, მავნებელია კაცისათვის და უცხოა ღმრთის...
იხილეთ სრულად
ჩვენი ლოცვა და სხვა სულიერი ღვაწლიც კი სავსეა სიამაყით. ეპისკოპოსი ვარლაამ რიაშენცევი ამბობს: „თუ ადამიანის რომელიმე ღვაწლს ან კეთილ საქმეს საფუძვლად სიმდაბლე არ უდევს, სიკეთედ აღარ ჩაითვლება, მავნებელია კაცისათვის და უცხოა ღმრთისთვის“. იქნებ ზოგიერთი თქვენგანი უფრო ხშირად დადის ტაძარში და შინაც მეტს ლოცულობს, იქნებ კეთილი საქმეც აღასრულა მოყვასისათვის, მაგრამ ერთხელ მაინც თუ მოსვლია აზრად, რომ ეს საქციელი დამსახურებაა ღმრთის წინაშე, ყველაფერი და...
ოდეს ჰქმნე რაიმე კეთილი საქმე, ნუ აღზუავნები, რამეთუ სხვათავე თანა მრავალ-ფერთა ბრძოლათა ბოროტთა ამითცა გუბრძავსვე მტერი ჩუენი. იხილ, უბადრუკო, და ნუ შეურაცხ-ჰყოფ ღმერთსა დაბადებულობითა შენითა მის მიერ, რამეთუ ვითარცა მართალთაგან ...
იხილეთ სრულად
ოდეს ჰქმნე რაიმე კეთილი საქმე, ნუ აღზუავნები, რამეთუ სხვათავე თანა მრავალ-ფერთა ბრძოლათა ბოროტთა ამითცა გუბრძავსვე მტერი ჩუენი. იხილ, უბადრუკო, და ნუ შეურაცხ-ჰყოფ ღმერთსა დაბადებულობითა შენითა მის მიერ, რამეთუ ვითარცა მართალთაგან იდიდების ღმერთი, ეგრეთვე ცოდვილთანაგ შეურაცხ იქმნების
რა სარგებელი ექმნება იმ კაცს, რომელიც თუმცა კი იქმს ზოგჯერ ზოგიერთთა კეთილთა საქმეთა, გარნა არა საუნჯისაგან კეთილისა გულისა თვისისა, როგორადაც იტყვის საღმრთო წერილი, არამედ შემთხვევით, ანუ სხვა რომელიმე უჯერო მიზეზისაგან, მაშინ რო...
იხილეთ სრულად
რა სარგებელი ექმნება იმ კაცს, რომელიც თუმცა კი იქმს ზოგჯერ ზოგიერთთა კეთილთა საქმეთა, გარნა არა საუნჯისაგან კეთილისა გულისა თვისისა, როგორადაც იტყვის საღმრთო წერილი, არამედ შემთხვევით, ანუ სხვა რომელიმე უჯერო მიზეზისაგან, მაშინ როდესაც ყოველთა ცოდვათა და ცუდ საქმეთა იგი იქმს ხშირად გულითადი ერთგულებით, ანუ როგორადაც თქმულ არს საღმრთოსა წერილსა შინა: „ბოროტისაგან საუნჯისა გულისა მისისა გამოიღის ბოროტი“.
კეთილი საქმის აღსრულებისათვის კაცი უნდა იყოს თავგამომეტებული, თავგადადებული. კეთილთა საქმეთა შორის იგინი უფრო დიდი ფასისა არიან, რომელნიც ჩვენგან მოითხოვენ მომეტებულსა შრომასა და თავის დადებასა.
თუ ქრისტიანე მარტო შიშისაგან სასჯელთასა და სურვილისა გამო ჯილდოისა მოერიდება ცოდვათა და იქმს კეთილსა საქმესა, იგი სდგას დაბალსა ზედა ხარისხსა სათნოებისათა, იგი ანგაარებით იქმს კეთილსა საქმესა. ხოლო უმაღლესი ხარისხი სათნოებისა ის ა...
იხილეთ სრულად
თუ ქრისტიანე მარტო შიშისაგან სასჯელთასა და სურვილისა გამო ჯილდოისა მოერიდება ცოდვათა და იქმს კეთილსა საქმესა, იგი სდგას დაბალსა ზედა ხარისხსა სათნოებისათა, იგი ანგაარებით იქმს კეთილსა საქმესა. ხოლო უმაღლესი ხარისხი სათნოებისა ის არის, როდესაც ქრისტიანე კაცი კეთილსა იქმს, წმინდად სცხოვრობს, განღვიძებული ღვთის სიყვარულითა და მოყვსის სიყვარულითა.