თუკი უდიდესი მოწყინება იმით გამოიხატება, რომ დასვენების დროსაც კი მოუთმენლობას აჩენს, მოთმინების უმაღლესი ზომა ისაა, რომ ჭირის დროსაც კი თავს ნუგეშინისცემულად მიიჩნევ.
განსაცდელები! რამდენადაც მცირეა მოთმინება, იმდენად დიდად გვეჩვენება განსაცდელი. და რამდენადაც ეჩვევა ადამიანი მათ დათმენას, იმდენად მცირდებიან და გარჯის გარეშე სძლევს მათ და კლდესავით მყარი ხდება. ასე რომ, მოთმინება! და ის, რ...
იხილეთ სრულად
განსაცდელები! რამდენადაც მცირეა მოთმინება, იმდენად დიდად გვეჩვენება განსაცდელი. და რამდენადაც ეჩვევა ადამიანი მათ დათმენას, იმდენად მცირდებიან და გარჯის გარეშე სძლევს მათ და კლდესავით მყარი ხდება.ასე რომ, მოთმინება! და ის, რაც ახლა შენ ძნელად მისაღწევი გეჩვენება, წლების შემდეგ თავისთავად ჩაგივარდება ხელში, როგორც შენი საკუთრება და ვერ მიხვდები, თუ როგორ მოხდა ეს.ამიტომ, გაისარჯე ახლა, ახალგაზრდობაში, არ თქვა: "რატომ?" და არ მოიწყინო, და როცა დაბე...
სიმშვიდეზე არც კი იფიქრო, თუკი ლაპარაკისას სიმართლეს ეძებ. სიმართლე მოწევნულ განსაცდელთა მამაცური დათმენაა, რათა გამარჯვებული გამოხვიდე, მიუხედავად იმისა, დამნაშავე ხარ თუ არა. ხოლო თუ შენ ამბობ: "კი, მაგრამ რატომ?" - ღმერთს ებრძვ...
იხილეთ სრულად
სიმშვიდეზე არც კი იფიქრო, თუკი ლაპარაკისას სიმართლეს ეძებ. სიმართლე მოწევნულ განსაცდელთა მამაცური დათმენაა, რათა გამარჯვებული გამოხვიდე, მიუხედავად იმისა, დამნაშავე ხარ თუ არა. ხოლო თუ შენ ამბობ: "კი, მაგრამ რატომ?" - ღმერთს ებრძვი, რომელიც მწუხარებას გიგზავნის შენი ვნებიანი მდგომარეობის გამო. ღმერთი გვსჯის, რათა უვნებონი გავხდეთ. და თუკი ამას ვერ იტან, ჭეშმარიტად ღმერთს ებრძვი
ნურასოდეს ეცდები სიმართლის პოვნას, რადგან სწორედ მაშინ იქნები მტყვანი. არამედ ისწავლე განსაცდელთა მამაცურად დათმენა, როგორიც არ უნდა მოუშვას უფალმა. მრავალი თავისმართლების გარეშე თქვი: "მაკურთხეთ!" - და შეუმცდარმა მოინანიე, რომ შე...
იხილეთ სრულად
ნურასოდეს ეცდები სიმართლის პოვნას, რადგან სწორედ მაშინ იქნები მტყვანი. არამედ ისწავლე განსაცდელთა მამაცურად დათმენა, როგორიც არ უნდა მოუშვას უფალმა. მრავალი თავისმართლების გარეშე თქვი: "მაკურთხეთ!" - და შეუმცდარმა მოინანიე, რომ შეცდი. სულის შეგრძნებით, და არა გარეგნულად, ქებისათვის, თქვი, რომ შეცდი და შინაგანად თავი განიკითხე
ძალიან დაიღლები მანამ, სანამ შეიგნებ, რომ ლოცვა მოთმინებისა და სიფხიზლის გარეშე დროის კარგვაა, შრომაა სასყიდლის გარეშე. საჭიროა, რომ ყველა შენს შინაგან თუ გარეგან გრძნობას მიუჩინო დაუძინებელი მცველი - ყურადღება. რადგან უიმისოდ გონ...
იხილეთ სრულად
ძალიან დაიღლები მანამ, სანამ შეიგნებ, რომ ლოცვა მოთმინებისა და სიფხიზლის გარეშე დროის კარგვაა, შრომაა სასყიდლის გარეშე. საჭიროა, რომ ყველა შენს შინაგან თუ გარეგან გრძნობას მიუჩინო დაუძინებელი მცველი - ყურადღება. რადგან უიმისოდ გონება და სულიერი ძალები ისე დაიღვრება თვალებიდან და ჩვევებით, როგორც გზადე უსარგებლოდ მდინარე წყალი. არასდროს არავის მოუპოვებია ლოცვა ყურადღებისა და მღვიძარების გარეშე. არასდროს არავის ღირსებია ზეაღსვლა მანამ, სანამ არ უგუ...
ღვაწლი, ჩემო შვილო, გაჭირვებას მოითხოვს. სიკეთეს ვერ პოვებ აბაზანასა და საამურ ცხოვრებაში. საჭიროა ღვაწლი და დიდი ჯაფა. დღე და ღამე ქრისტეს უნდა უხმობდე. მოთმინება გვმართებს ყველა განსაცდელსა თუ ჭირში. უნდა ჩაახშო რისხვა და გულისთ...
იხილეთ სრულად
ღვაწლი, ჩემო შვილო, გაჭირვებას მოითხოვს. სიკეთეს ვერ პოვებ აბაზანასა და საამურ ცხოვრებაში. საჭიროა ღვაწლი და დიდი ჯაფა. დღე და ღამე ქრისტეს უნდა უხმობდე. მოთმინება გვმართებს ყველა განსაცდელსა თუ ჭირში. უნდა ჩაახშო რისხვა და გულისთქმა
ადამიანის ცხოვრება, ჩემო შვილო, ტანჯვაა, რადგან განდევნილობაში მიმდინარეობს. ნუ ეძებ სრულ განსვენებას. ჩვენმა ქრისტემ ჯვარი აიღო და ჩვენც ავიღებთ. თუ ყველა ჭირს დავითმენთ, მადლს ვპოვებთ ღმერთის წინაშე. იმიტომ გვტოვებს უფალი გამოსა...
იხილეთ სრულად
ადამიანის ცხოვრება, ჩემო შვილო, ტანჯვაა, რადგან განდევნილობაში მიმდინარეობს. ნუ ეძებ სრულ განსვენებას. ჩვენმა ქრისტემ ჯვარი აიღო და ჩვენც ავიღებთ. თუ ყველა ჭირს დავითმენთ, მადლს ვპოვებთ ღმერთის წინაშე. იმიტომ გვტოვებს უფალი გამოსაცდელად, რომ გამოსცადოს ჩვენი მოშურნეობა და სიყვარული მის მიმართ. ამიტომ მოთმინება გვმართებს. მოთმინების გარეშე ადამიანი არ ხდება მუშაკი, ვერ განისწავლება სულიერში, ვერ აღწევს სათნოებისა და სრულყოფილების საზომს
ვაებისა მიცემად ღირს არს საწყალობელი იგი კაცი, რომესა არა აქუს მოთმინებაი, რამეთუ წერილ არს: ვაი მათდა, რომელთა არა აქუს მოთმინებაი, ვითარცა ფურცელი ქარისაგან მიმოიტაცებინ, ამან არცა ჭირი თავს იდვის და არცა გინებაი დაითმინის. რომე...
იხილეთ სრულად
ვაებისა მიცემად ღირს არს საწყალობელი იგი კაცი, რომესა არა აქუს მოთმინებაი, რამეთუ წერილ არს: ვაი მათდა, რომელთა არა აქუს მოთმინებაი, ვითარცა ფურცელი ქარისაგან მიმოიტაცებინ, ამან არცა ჭირი თავს იდვის და არცა გინებაი დაითმინის. რომელსა არა აქუს მოთმინებაი, არაოდეს წარემართის საქმე მისი, არამედ არნ იგი შფოთის მოყუარე და მოყუსისა განსუენებასა მოძულე, ლოცვასა დახსნილ და მარხვასა მოწყინე, ღამის თევასა მცონარ და ცუდის მმეტყუელებასა მოსწრაფე, წიგნის კითხ...
რომელმან მოიგო მოთმინებაი, მან მოიგო სათნოებაი და სასოებაი. და ესე განშუენებულ არს ყოვლითა საქმითა კეთილითა და კადნიერად ღაღადებს ღმრთისა მიმართ და იტყვის: "თმენით დაუთმე უფალსა, მომხედა მე და ისმინა ლოცვისა ჩემისაი"
აწ გამოვიძიოთ და ვიხილოთ, თუ რავდენი სარგებელი აქუს მოთმინებასა. და არა ხოლო თუ ერთსა საქმესა ზედა ოდენ სახმარ არს იგი, არამედ ფრიად მრავალსა: მოთმინე მხიარულ არს ჭირთა მოწევნასა, და გამოიცადის იგი განსაცდელთა შემთხუევასა, და განმ...
იხილეთ სრულად
აწ გამოვიძიოთ და ვიხილოთ, თუ რავდენი სარგებელი აქუს მოთმინებასა. და არა ხოლო თუ ერთსა საქმესა ზედა ოდენ სახმარ არს იგი, არამედ ფრიად მრავალსა: მოთმინე მხიარულ არს ჭირთა მოწევნასა, და გამოიცადის იგი განსაცდელთა შემთხუევასა, და განმზადებულ არნ იგი ყოველთა მორჩილებად; მოთმინე განშუენდის სულგრძელებითა და სავსე არნ სიყუარულითა და მავნებელთა ჰლოცავნ; დუმილსა იმარხავნ და წიგნის კითხვასა სურვიელ არნ; მარხვასა მოსწრაფე და ლოცვასა გულმოდგინე, ხელთ საქმარსა...