534. რომელი ნათელი განცხადდა მაცხოვრის ფერისცვალებისას თაბორის მთაზე?
იხილეთ სრულად
გვწამს, რომ ფერისცვალებისას განცხადდა არა სხვა რომელიმე ნათელი, არამედ მხოლოდ ის, რომელიც დაფარული ჰქონდა ხორციელი კრეტსაბმელის მიღმა. ეს ნათელი საღმრთო ბუნებისაა – ხელთუქმნელი, ღვთიური. მსგავსად ამისა, ღვთისმეტყველ მამათა სწავლებით, იესო ქრისტემ ფერი იცვალა მთაზე ისე, რომ არაფერი მიუღია (გარედან) და არაფერ ახალში, რაც მანამდე არ ჰქონია, არ გარდასახულა. თავის მოწაფეებს უჩვენა მხოლოდ ის, რაც უკვე გააჩნდა.
link
მამა გაბრიელ, რა ბედნიერი ხართ, თქვენ ყველაფერს მიაღწიეთ, ჩვენ სხვა დრო დაგვიდგა
link
725. რატომ დაუდგინა სჯულმა ისრაელ ერს მეშვიდე დღეს განსვენება?
იხილეთ სრულად
უნდა ვიცოდეთ, რომ რიცხვი შვიდი აღნიშნავს მთელს აწინდელ დროს, როდესაც ამბობს ყოვლადბრძენი სოლომონი: მიეცი ნაწილი ქონებისა შვიდს, რვასაც კი, რადგან არ იცი, რა უბედურება მოელის ქვეყნიერებასაო (ეკლ. 11, 2); და ღმრთისმეტყველი დავითიც, რაცა „მერვისათვის“ გალობდა (ფსალმ. 6,1), სწორედ მომავალ მდგომარეობაზე გალობდა, ანუ ადამიანის ყოფაზე მკვდრეთით აღდგომის შემდეგ. ამიტომაც სჯულმა, ბრძანებდა რა, მეშვიდე დღე ხორციელ სიამეთაგან განსვენებაში გაეტარებინათ და სუ...
link
მამა გაბრიელ, ვნახე, თქვენს სენაკში უფლის ხატი ლაპარაკობდა, მხოლოდ რას ამბობდა ვერ გავიგე
link
354. რას ნიშნავს "ქება–ქებათას" სიტყვები: "შავ ვარ და შვენიერ, ასულნი იერუსალიმისანო" (ქებ. 1, 4)?
link
ვაი, რომ ბევრმა ვერ შეძლო დიდი ნიჭი - თავისუფლება, რომელიც ადამიანებს ღმერთმა უბოძა და კაცის ხელთაა ნება: კეთილი იქნება, თუ ბოროტი. დაცემულს კი ბოროტისკენ უფრო უადვილდება სიარული, ვიდრე კეთილისაკენ. შემოქმედს საყვედურობენ ამის გამ...
იხილეთ სრულად
ვაი, რომ ბევრმა ვერ შეძლო დიდი ნიჭი - თავისუფლება, რომელიც ადამიანებს ღმერთმა უბოძა და კაცის ხელთაა ნება: კეთილი იქნება, თუ ბოროტი. დაცემულს კი ბოროტისკენ უფრო უადვილდება სიარული, ვიდრე კეთილისაკენ. შემოქმედს საყვედურობენ ამის გამო, ამბობენ: რატომ შეგვქმნა ასეთებად, რატომ ისეთებად არ გაგვაჩინა, რომ შეცოდება და ბოროტება არ შეგვძლებოდაო?! სხვები ადამიანის არასრულყოფილებით ხსნიან იმ ამბავს, რომ მავანი ცოდვით ისვრება და ასე, ამგვარი მსჯელობებისას თავ...
link
სასტუმრო ოთახში სითბო იყო და იმიტომ გთხოვეთ იქ გადასვლა, თქვენ კი ისევ აქ დაბრუნდით
იხილეთ სრულად
იქ დემონების ჯგუფი დამადგა თავზე. ათზე მეტი იქნებოდნენ, ამბობდნენ: ეს ჩვენი მტერიაო, ხელებით ცდილობდნენ ჩემთვის თვალები ამოეჩიჩქნათ, თან არც ხატი და არც ჯვარი არ მქონდა, ლოცვით ვიგერიებდი. წამოვდექი და ჩემს სენაკში წამოვედი. შემოვედი თუ არა, მაშინვე მომეშვნენ, აქ ღვთის მადლი მიცავს
link
ჰოი ყოვლად საწადელო წმიდაო მამაო იოანე ოქროპირო, ოქრო-სიტყვაი, ოქროს მდინარეო, ოქროს წყაროო, ოქროვანითა სწავლითა შენითა მომრწყველო ყოვლისა სოფლისაო, ოქროსა ხმაო, სინანულისა ქადაგო, ოქროსა ნესტო, ხმა ტკბილად მეტყველო, ოქროსა ქნარო...
იხილეთ სრულად
ჰოი ყოვლად საწადელო წმიდაო მამაო იოანე ოქროპირო, ოქრო-სიტყვაი, ოქროს მდინარეო, ოქროს წყაროო, ოქროვანითა სწავლითა შენითა მომრწყველო ყოვლისა სოფლისაო, ოქროსა ხმაო, სინანულისა ქადაგო, ოქროსა ნესტო, ხმა ტკბილად მეტყველო, ოქროსა ქნარო პირმეტყველთა ცხოვართაო, გევედრებით, წმიდაო მამაო, განამტკიცენ ეკლესიანი, განაშვენე მღვდელობაი, განაბრწყინვე მეფეობაი, განაძლიერე მხედრობაი და განანათლე მართლ-მადიდებლობაი. ხოლო ჰსწავლისა შენისა მოსურნეთა, მოგვფინე მადლი...
link
453. როგორ უნდა მოიქცეს ადამიანი, რომელსაც აქვს რაიმეს საჭიროება, მაგრამ ვერ იღებს მას?
იხილეთ სრულად
როცა ადამიანს აქვს რაიმეს საჭიროება და ვერ იღებს მას, ევალება თქვას: „ღმერთმა ჩემზე უკეთი იცის, ამიტომ ჩემთვის უმჯობესი რომ ყოფილიყო, წარმიძღვებოდა და მომცემდა მას“. თუ ადამიანი განსვენების ღირსია და საჭიროა მისი სულისთვის განსვენება, სარკინოზის გულსაც მოდრეკს ღემრთი, რომ განუსვენოს მას. ხოლო თუკი არ იქნება ღირსი, ან არ არის საჭირო მისთვის, ახალი ცა და ახალი მიწაც რომ შექმნას, მაინც ვერ იპოვის განსვენებას.
link
როგორც მზესა შეუდგების დღე და ნათელსა – შვენიერება არსთქმნულებისა, ბუნებასა მისდევს სიცოცხლე და სიმრთელესა არღარა ჰშორდების ცხოვრება, ისე ეს საკვირველნი მოწაფენი ერთს ბრძანებას მისდევენ სულით შეკრულნი. როდესაც რომ ქრისტე გენესარეთ...
იხილეთ სრულად
როგორც მზესა შეუდგების დღე და ნათელსა – შვენიერება არსთქმნულებისა, ბუნებასა მისდევს სიცოცხლე და სიმრთელესა არღარა ჰშორდების ცხოვრება, ისე ეს საკვირველნი მოწაფენი ერთს ბრძანებას მისდევენ სულით შეკრულნი. როდესაც რომ ქრისტე გენესარეთის ზღვის კიდეზედ იყო მდგომარე და იქ ერი მრავალი დაესხმოდა მას სმენად სიტყვასა ღმრთისასა, იქ ნახნა ორნი ნავნი მდგომარენი კიდესა მას ტბისასა. ხოლო მესათხეველნი იგი გამოვიდეს ნავისა მისგან და განრცხიდეს ბადეთა. და შევიდა ერ...