"ეტყოდეთ თავთა თვისთა ფსალმუნითა და გალობითა და შესხმითა სულიერითა, უგალობდით და აქებდით გულითა თქვენითა უფალსა" (ეფეს. 5, 19).
როგორ გავიგოთ ეს გამონათქვამი? ასე ხომ არა - როცა აღივსებით სულით, მაშინ იგალობეთ გულით და ბაგეე...
იხილეთ სრულად
"ეტყოდეთ თავთა თვისთა ფსალმუნითა და გალობითა და შესხმითა სულიერითა, უგალობდით და აქებდით გულითა თქვენითა უფალსა" (ეფეს. 5, 19).
როგორ გავიგოთ ეს გამონათქვამი? ასე ხომ არა - როცა აღივსებით სულით, მაშინ იგალობეთ გულით და ბაგეებით? თუ ასე - თუ გინდათ სულით აღივსენით, იგალობეთ. ე.ი. გასარკვევია, ბაგეებით და გულით გალობა შედეგია სულით აღვსებისა, თუ ისინი საშუალებებია საამისოდ?
სულის მოძიება ჩვენ არ ხელგვეწიფება, ის მაშინ მოდის როცა ამას თავად ინებებს....
ასე რომ, გონიერი ლოცვის გარეშე გამოსავალი არ არსებობს. ულოცველობა არ ძალგვიძს, რადგან ჩვენი სულიერი ბუნება ლოცვას მოითხოვს. ღმერთთან მიახლება კი სხვაგვარად არ ხელგვეწიფება, თუ არა გონიერი ლოცვით, რამეთუ ღმერთი გონიერია. არსებობს გ...
იხილეთ სრულად
ასე რომ, გონიერი ლოცვის გარეშე გამოსავალი არ არსებობს. ულოცველობა არ ძალგვიძს, რადგან ჩვენი სულიერი ბუნება ლოცვას მოითხოვს. ღმერთთან მიახლება კი სხვაგვარად არ ხელგვეწიფება, თუ არა გონიერი ლოცვით, რამეთუ ღმერთი გონიერია. არსებობს გონიერი, სიტყვიერად და გარეგნულად აღსრულებული ლოცვა - პირადი იქნება ეს, თუ საეკლესიო - და არის ასევე ლოცვა გონიერი, თავისთავადი, ყოველგვარი გარეგნული ფორმისა და სხეულის მდგომარეობისაგან დამოუკიდებელი, მაგრამ საქმის არსი ი...
ვინც არ ფლობს გონიერი შინაგანი ლოცვის უნარს, მას არ ძალუძს არანაირი ლოცვა, რამეთუ მხოლოდ გონიერი ლოცვაა ჭეშმარიტი ლოცვა, ღვთისთვის სათნო და სასიამოვნო, თუ ასეთი ლოვის სულით არ აღევლინება საეკლესიო და პირადი ლოცვები, მაშინ მლოცველო...
იხილეთ სრულად
ვინც არ ფლობს გონიერი შინაგანი ლოცვის უნარს, მას არ ძალუძს არანაირი ლოცვა, რამეთუ მხოლოდ გონიერი ლოცვაა ჭეშმარიტი ლოცვა, ღვთისთვის სათნო და სასიამოვნო, თუ ასეთი ლოვის სულით არ აღევლინება საეკლესიო და პირადი ლოცვები, მაშინ მლოცველობას მხოლოდ გარეგნული სახე აქვს და შინაარსით ის ლოცვა არაა.
მაინც რა არის ლოცვა? ლოცვა არის გონებისა და გულის ღვთისაკენ ამაღლება. მისდამი მადლიერების გამოსახატავად და მის სადიდებლად, რომელიც გულისხმობს სულიერ სიკეთეთა და...
ლოცვისას მთლიანად სინანულს ჩაუღრმავდი. არსებობს განახლებული მდგომარეობა - ეს იცი - თუმცა ძველ მდგომარეობაში იმყოფები! ამიტომ მუდამ თან უნდა გდევდეს გლოვა და მაცხოვნებელი მწუხარება. უარყავ თავი შენი; მიბაძე წმინდა მოციქულს და ნუ შე...
იხილეთ სრულად
ლოცვისას მთლიანად სინანულს ჩაუღრმავდი. არსებობს განახლებული მდგომარეობა - ეს იცი - თუმცა ძველ მდგომარეობაში იმყოფები! ამიტომ მუდამ თან უნდა გდევდეს გლოვა და მაცხოვნებელი მწუხარება. უარყავ თავი შენი; მიბაძე წმინდა მოციქულს და ნუ შერაცხ უპატიოსნეს სულისა შენისა შენს თავს(შდრ. საქმე 20,24)! იგი შეაფასე მხოლოდ საკუთარი თავის განკითხვით. იყავი უანგარო ღმრთის წინაშე. არაფრით მისცე ნება თავს, რომ მადლის მოლოდინში იყო - ეს არის თვითცდუნებულთა, ჭეშმარიტებ...
უფალმა თავის განგებულებით შეუმსუბუქა ბრძოლა ახალმოსულებს, რათა მაშინვე კვლავ სოფელს არ დაუბრუნდნენ. ამიტომ უფლის მიერ გიხაროდეთ ყველას, ვინც ქრისტეს მონა ხართ და ეს მიიჩნიეთ ნიშნად უფლის სიყვარულისა, რომელიც თქვენდამი აქვს და გჯერ...
იხილეთ სრულად
უფალმა თავის განგებულებით შეუმსუბუქა ბრძოლა ახალმოსულებს, რათა მაშინვე კვლავ სოფელს არ დაუბრუნდნენ. ამიტომ უფლის მიერ გიხაროდეთ ყველას, ვინც ქრისტეს მონა ხართ და ეს მიიჩნიეთ ნიშნად უფლის სიყვარულისა, რომელიც თქვენდამი აქვს და გჯეროდეთ, რომ მან მოგიხმოთ თქვენ.
ქრისტიანული ასკეტიზმი შეიძლება განისაზღვროს როგორც ადამიანის ნებაყოფლობითი ღვაწლი და ამასთანავე, ბრძოლა ქრისტიანული სრულყოფილების მისაღწევად. მაგრამ ამგვარი სრულყოფილება ადამიანის ბუნებაში ...
სამყარო ფიქრობს, რომ ბერ–მონაზვნები – უსარგებლონი არიან. ტყუილად ფიქრობენ ისინი ასე. მათ არ იციან, რომ ბერი მლოცველია მთელი ქვეყნიერებისათვის. ისინი ვერ ხედავენ მის ლოცვებს და არ იციან რა სიყვარულით ღებულობს უფალი მას. ბერ–მონაზვე...
იხილეთ სრულად
სამყარო ფიქრობს, რომ ბერ–მონაზვნები – უსარგებლონი არიან. ტყუილად ფიქრობენ ისინი ასე. მათ არ იციან, რომ ბერი მლოცველია მთელი ქვეყნიერებისათვის. ისინი ვერ ხედავენ მის ლოცვებს და არ იციან რა სიყვარულით ღებულობს უფალი მას. ბერ–მონაზვები საშინელ ბრძოლას აწარმოებენ ვნებებთან დ ამ ბრძოლისთვის განდიდდებიან ღმერთში.
რა თქმა უნდა, ბერი არასდროს ამბობს: – „მე ვიხსნი მსოფლიოს“. იგი ლოცულობს სამყაროს გადარჩენაზე საკუთარი ცხონებისათვის ლოცვის პარალელურად. ხოლო, როცა სახიერი უფალი გაიგონებს მის ლოცვას, დაეხმარება სამყაროს. ბერი არ ამბობს: – „მე გად...
იხილეთ სრულად
რა თქმა უნდა, ბერი არასდროს ამბობს: – „მე ვიხსნი მსოფლიოს“. იგი ლოცულობს სამყაროს გადარჩენაზე საკუთარი ცხონებისათვის ლოცვის პარალელურად. ხოლო, როცა სახიერი უფალი გაიგონებს მის ლოცვას, დაეხმარება სამყაროს. ბერი არ ამბობს: – „მე გადავარჩინე სამყარო“. არამედ – „ღმერთმა იხსნა ქვეყნიერება“. ბერმა ისეთ მდგომარეობას უნდა მიაღწიოს, რომ ლოცულობდეს: – „ღმერთო ჩემო, მე ნუ გადმომხედავ, მე ნუ შემიწყალებ. იზრუნე ქვეყნიერებაზე, შეიწყალე იგი“. ბერი ასე ლოცულობს ...
ბერ–მონაზვნობის და სულიერი ცხოვრების სიხარული რომ განიცადო, მთელი სულით და გულით უნდა ილოცო, ითმინო და დუმდე. ლოცვის გარეშე ძნელია მოთმენაც და დუმილიც. ღვთის წყალობით, ყოველივე ეს განვახორციელე ცხოვრებაში. ასე მკვიდრდება ქრისტე ჩვ...
იხილეთ სრულად
ბერ–მონაზვნობის და სულიერი ცხოვრების სიხარული რომ განიცადო, მთელი სულით და გულით უნდა ილოცო, ითმინო და დუმდე. ლოცვის გარეშე ძნელია მოთმენაც და დუმილიც. ღვთის წყალობით, ყოველივე ეს განვახორციელე ცხოვრებაში. ასე მკვიდრდება ქრისტე ჩვენს გულებში.
ბერი უნდა ებრძოდეს თავის ვნებებს და ღმერთის დახმარებით დაამარცხოს იგი. ბერი ხანდახან ნეტარებს ღმერთში და ცხოვრობს როგორც ღმერთთან სამოთხეში, ხანდახან კი ტირის მთელი ქვეყნიერებისათვის, რათა ყველა გადარჩეს. ასე ასწავლა მას სულიწმიდა...
იხილეთ სრულად
ბერი უნდა ებრძოდეს თავის ვნებებს და ღმერთის დახმარებით დაამარცხოს იგი. ბერი ხანდახან ნეტარებს ღმერთში და ცხოვრობს როგორც ღმერთთან სამოთხეში, ხანდახან კი ტირის მთელი ქვეყნიერებისათვის, რათა ყველა გადარჩეს. ასე ასწავლა მას სულიწმიდამ უყვარდეს ღმერთი და უყვარდეს სამყარო. შეიძლება შენ სთქვა: ეხლა არ არიან ისეთი მონაზვნები, რომლებიც ლოცულობენ მთელი ქვეყნიერებისათვის; მე კი გეტყვი: როცა არ იქნებიან დედამიწაზე მლოცველები, სამყაროს აღსასრული დადგება, იქნ...