კილიკიის ქალაქ სეგოვიდან 50-იოდე კილომეტრში, ერთმანეთისგან ორი საათის სავალზე ორი ბერი ცხოვრობდა, რომლებიც სვეტზე ცხოვრების ერთნაირ ღვაწლს შესდგომოდნენ. მაგრამ ერთი მათგანი, რომელიც უფრო დიდი ხნის მანძილზე მესვეტეობდა, უკეთური სევ...
იხილეთ სრულად
კილიკიის ქალაქ სეგოვიდან 50-იოდე კილომეტრში, ერთმანეთისგან ორი საათის სავალზე ორი ბერი ცხოვრობდა, რომლებიც სვეტზე ცხოვრების ერთნაირ ღვაწლს შესდგომოდნენ. მაგრამ ერთი მათგანი, რომელიც უფრო დიდი ხნის მანძილზე მესვეტეობდა, უკეთური სევერის (მწვალებელი სევერი, დამასკელის ცნობით, უარყოფდა სხეულთა მკვდრეთით აღდგომას, ანუ უარყოფდა უფალ იესო ქრისტეს აღდგომის ჭეშმარიტებას) მწვალებლობის მაღიარებელი იყო, მეორე კი - ერთი წმიდა კათოლიკე და სამოციქულო ეკლესიის წ...
XII საუკუნეში დიოსპოლისში ასეთი სასწაული მოხდა: სარკინოზთა მეფის ძმისწული ნუნერა დიდი შეიარაღებული მხედრობით მიადგა წმიდა გიორგის ეკლესიას და ალყა შემოარტყა. მეომრებმა აქლემები პირდაპირ ტაძარში შეიყვანეს. სამღვდელოება ევედრებ...
იხილეთ სრულად
XII საუკუნეში დიოსპოლისში ასეთი სასწაული მოხდა:სარკინოზთა მეფის ძმისწული ნუნერა დიდი შეიარაღებული მხედრობით მიადგა წმიდა გიორგის ეკლესიას და ალყა შემოარტყა. მეომრებმა აქლემები პირდაპირ ტაძარში შეიყვანეს. სამღვდელოება ევედრებოდა, არ წაებილწათ ეკლესია, მაგრამ მათ არ შეისმინეს და აქლემები ერთიანად დაეხოცათ.ამის შემდეგ მღვდლებმა წმიდა ჟამის წირვა დაიწყეს. სარკინოზთა მეთაურმა იხილა, როგორ დაკლა მღვდელმა ყრმა, მისი სისხლი ბარძიმში ჩაასხა, ხორცი ფეშხუმზ...
გარდაქცევის ანუ გარდაქმნის სასწაული, რომელიც პურისა და ღვინოს ღმერთკაცის ყოვლადწმიდა ხორცად და სისხლად გადაქცევით აღესრულება ზიარების საიდუმლოში, მიუწვდომელად (ე.ი. წარმოუდგენლად) არ უნდა მოგვეჩვენოს, მაშინ, როდესაც ვხედავთ - ჩვენ...
იხილეთ სრულად
გარდაქცევის ანუ გარდაქმნის სასწაული, რომელიც პურისა და ღვინოს ღმერთკაცის ყოვლადწმიდა ხორცად და სისხლად გადაქცევით აღესრულება ზიარების საიდუმლოში, მიუწვდომელად (ე.ი. წარმოუდგენლად) არ უნდა მოგვეჩვენოს, მაშინ, როდესაც ვხედავთ - ჩვენს საკუთარ სხეულში ჩვეულებრივ როგორ გადაიქცევა პური ხორცად და ღვინო - სისხლად.
თუკი ვინმეს ეეჭვება და არ სწამს, რომ წმიდა ზიარების შედეგად პური, რომელიც ტრაპეზზე დევს გარდაიქმნება იესო ქრისტეს - ძე ღვთისას ხორცად, ხოლო ღვინო - მის სისხლად (ლიტურგიის აღსრულებისას) და ისინი მის ჭეშმარიტ ხორცსა და სისხლს წარმოა...
იხილეთ სრულად
თუკი ვინმეს ეეჭვება და არ სწამს, რომ წმიდა ზიარების შედეგად პური, რომელიც ტრაპეზზე დევს გარდაიქმნება იესო ქრისტეს - ძე ღვთისას ხორცად, ხოლო ღვინო - მის სისხლად (ლიტურგიის აღსრულებისას) და ისინი მის ჭეშმარიტ ხორცსა და სისხლს წარმოადგენენ, მაშინ მართლმადიდებელმა ქრისტიანმა მას უნდა ჰკითხოს: "შეუძლია ღმერთს, შექმნას რაიმე ადამიანზე უმეტესი და მის გონებაზე აღმატებული?" და როდესაც იგი მიუგებს - დიახ! მაშინ კვლავ ჰკითხოს: "მაშ რად ვერ შესძლებს იგი, თავ...
მარიამი, მისი სათნოებების სისრულის გამო გამოირჩა დედად ღვთისა, როდესაც თავის წიაღში იტვირთა მაცხოვარი, მან მადლიერების მწვერვალზე მყოფმა იღაღადა: "ყო ჩემთანა დიდებულილ ძლიერმან" (ლუკ. 1, 49). განა ამასვე არ უნდა ამბობდეს ის ქრისტი...
იხილეთ სრულად
მარიამი, მისი სათნოებების სისრულის გამო გამოირჩა დედად ღვთისა, როდესაც თავის წიაღში იტვირთა მაცხოვარი, მან მადლიერების მწვერვალზე მყოფმა იღაღადა: "ყო ჩემთანა დიდებულილ ძლიერმან" (ლუკ. 1, 49). განა ამასვე არ უნდა ამბობდეს ის ქრისტიანი, რომლის სულიც ტერტულიანეს თქმით, საღვთო ტრაპეზის მიღების შემდეგ თვით ღვთის მიერ არის გაპოხიერებული?!
ხვდები კი, ადამიანო, რაოდენ პატივის ღირსი გახდი? რაგვარი ტრაპეზით საზრდოობ? რასაც ძრწოლით უცქერენ ანგელოზები და მისგან გამომავალი ბრწყინვალების გამო თვალის გასწორებას ვერ ბედავენ, სწორედ ამით ვიკვებებით ჩვენ, მას ვეზიარებით და ვხდ...
იხილეთ სრულად
ხვდები კი, ადამიანო, რაოდენ პატივის ღირსი გახდი? რაგვარი ტრაპეზით საზრდოობ? რასაც ძრწოლით უცქერენ ანგელოზები და მისგან გამომავალი ბრწყინვალების გამო თვალის გასწორებას ვერ ბედავენ, სწორედ ამით ვიკვებებით ჩვენ, მას ვეზიარებით და ვხდებით ერთხორცი და ერთი სხეული ქრისტესი; "ვიდრე იტყოდის ძლიერებათა უფლისათა, სასმენელყვნეს ყოველი ქებულებანი მისნი?" (ფს. 105, 2).
ღმერთს რომ მთელი თავისი კაცთმოყვარებით ადამიანისთვის მიეცა ნება, რომ მას ეთხოვა ღვთისგან ყოველივე, რასაც მოინდომებდა და რის წარმოდგენასაც კი შესძლებდა, განა თუნდაც ასეთ ვითარებაში გაბედავდა ადამიანი, ეფიქრა იმაზე, რასაც მას ამჟამა...
იხილეთ სრულად
ღმერთს რომ მთელი თავისი კაცთმოყვარებით ადამიანისთვის მიეცა ნება, რომ მას ეთხოვა ღვთისგან ყოველივე, რასაც მოინდომებდა და რის წარმოდგენასაც კი შესძლებდა, განა თუნდაც ასეთ ვითარებაში გაბედავდა ადამიანი, ეფიქრა იმაზე, რასაც მას ამჟამად ზიარების საიდუმლოთი სთავაზობენ?!
მღვდელმოქმედებას, რომელზედაც ზიარების წმიდა საიდუმლო აღესრულება, ევქარისტია (სამადლობელი) ეწოდება განსაკუთრებულად იმიტომ, რომ ამ დროს უმეტესად მადლობის გრძნობით ვართ აღსავსენი, ვიდრე - ვედრების; რადგანაც აქ ჩვენ იმაზე მეტს ვიღებთ,...
იხილეთ სრულად
მღვდელმოქმედებას, რომელზედაც ზიარების წმიდა საიდუმლო აღესრულება, ევქარისტია (სამადლობელი) ეწოდება განსაკუთრებულად იმიტომ, რომ ამ დროს უმეტესად მადლობის გრძნობით ვართ აღსავსენი, ვიდრე - ვედრების; რადგანაც აქ ჩვენ იმაზე მეტს ვიღებთ, ვიდრე ვითხოვდით, და არც რჩება რაიმე, რასაც ზიარების საშუალებით არ გვაძლევს ღმერთი
ღმერთის უსაზღვრო სიყვარულის რაოდენ მიუწვდომელი სასწაული გაიხსნება ჩვენთვის ზიარების საიდუმლოს საშუალებით! – "ღმერთი, მთელი თავისი ყოვლისშემძლეობით, ვერ შეძლებდა მოეცა ჩვენთვის რაიმე, უფრო აღმატებული; მთელი თავისი სიბრძნითაც კი ვერ...
იხილეთ სრულად
ღმერთის უსაზღვრო სიყვარულის რაოდენ მიუწვდომელი სასწაული გაიხსნება ჩვენთვის ზიარების საიდუმლოს საშუალებით! – "ღმერთი, მთელი თავისი ყოვლისშემძლეობით, ვერ შეძლებდა მოეცა ჩვენთვის რაიმე, უფრო აღმატებული; მთელი თავისი სიბრძნითაც კი ვერ იპოვიდა რაიმეს უკეთესს და მთელი თავისი სიმდიდრის მიუხედავად, ვერც ექნებოდა რაიმე - ამაზე აღმატებული - ჩვენთვის მოსაძღვნელად" - ამბობდა ნეტარი ავგუსტინე.
ზიარების საიდუმლო, თუ მას მთელი სისრულით გავიაზრებთ, მარადიულობას მოიცავს: იმიტომ, რომ ეს წმიდა საიდუმლო ღვთის ყოვლადძლიერების, სიბრძნისა და ჩვენდამი სიყვარულის მწვერვალს წარმოადგენს.