
25. ღვთის გახსენების ჟამს გაამრავლე ვედრება, რომ მისი დავიწყებისას უფალმა მოგიხსენოს შენ.
25. ღვთის გახსენების ჟამს გაამრავლე ვედრება, რომ მისი დავიწყებისას უფალმა მოგიხსენოს შენ.
23. ადამიანმა, რომელსაც ბოროტმოქმედება ეწადა, უპირველესად ჩვეულებისამებრ ილოცა გონებით და განგებულებითად დაბრკოლებულმა ბოლოს მრავალი სამადლობელი აღავლინა.
22. მრავალია ლოცვის სახე, ერთი-მეორეზე უაღმატებულესი, თუმცა ლოცვის არც ერთი სახეობა არ არის საზიანო, გარდა რამ ისეთისა, რაც არ არის ლოცვა, არამედ სატანური ქმედება (როგორც ჩანს, იგულისხმება სატანურ მსახურებაში ჩართული ლოცვები, რაც ... იხილეთ სრულად
13. ვინც ხორციელად ლოცულობს და ჯერაც არა აქვს სულიერი ცოდნა, მსგავსია იმ ბრმისა, რომლიც ღაღადებდა და ამბობდა: "დავითის ძეო, შემიწყალე მე" (მრკ. 10.48; ლკ. 18.38).
7. მოუხმე ღმერთს, რომ გაგიხსნას გულის თვალები და იხილო შენ ის სარგებელი, რაც გამოცდილებით შემეცნებულ (აქ ხაზია გასმული ქრისტიანული მოღვაწეობის მთავარ ნიშანზე: ყოველი ლოცვა თუ საკითხავი გააზრებულად, მთელ შეგნებით, ცოდნისმიერად უნდა... იხილეთ სრულად
24. ჟამი ითხოვს ჩვენგან ლოცვას, ისევე როგორც მესაჭეს - ქარები, ტალღები და საჰაერო ქარიშხლები, რადგან მიმღებნი ვართ აზრთა შემოტევებისა, - როგორც სათნოთა, ასევე უკეთურთა. ითქმის, რომ ვნებათა მეუფეა კეთილმსახურებითი და ღვთისმოყვარე ა... იხილეთ სრულად
6. თუ შენმა გულმა ბუნებით (ე.ი. მთელი არსებით) შეიძულა ცოდვა, დაუმარხებია იგი და თავისი თავი განუშორებია ცოდვის მიზეზთაგან. შენც შენს წინაშე წარმოაჩინე სატანჯველი, (ცოდვას რომ მოსდევს), იცოდე, რომ შენი შემწე თანამყოფია შენთან და ა... იხილეთ სრულად
ლოცვის სახეობა მრავალია. ყველა მათგანი კარგია, თუ ადამიანი გაუცნობიერებელია და უბრალოებით ლოცულობს. მაგრამ თუ მას ვინმე დამოძღვრავს, ის კი არ დაუჯერებს, მაშინ მისი ლოცვის ძალისხმევა სხვა მიმართულებას იღებს და წარმოისვება ხიბლი
თავიდან, როცა ადამიანი სიწრფოებით ლოცულობს, რომელიც მას თავდაპირველად აქვს, მრავალი ცრემლის დათხევით - ეს ყველაფერი ღმრთის მადლია, განმწმენდელ მადლად წოდებული, რომელიც ანკესივით იჭერს ადამიანს და სინანულისაკენ მიჰყავს იგი
სამოსი, რომლისთვისაც ვგალობთ ვნების შვიდეულში: "სასძლოსა შენსა ვხედავ, მაცხოვარ, შემკობილსა! სამკაული არა მაქუს, რათა შევიდე" - ღმრთის მადლია, რომელიც გულმოდგინე წმინდა ლოცვით მიიღწევა