178. როგორ მოვიქცეთ, რომ განვმართლდეთ უფლის წინაშე განკითხვის დღეს?
იხილეთ სრულად
1) ხშირად ვამოწმოთ საკუთარი სინდისი, არის თუ არა სუფთა იმ ზომამდე, რომ არ გვეშინოდეს სიკვდილთან შეხვედრისა;2) არაა საკმარისი მოვერიდოთ მხოლოდ მძიმე ცოდვებს. უნდა გავაცნობიეროთ ჩვენი მცირე შეცდომებიც, განვიწმინდოთ გული... ხშირად უნდა ვთქვათ აღსარება და ვეზიაროთ იმ განწყობით, როგორადაც აღვასრულებთ ამ საიდუმლოს სიკვდილის წინ.3) ყოველღამე უნდა დავწვეთ იმ ფიქრით, რომ შეიძლება გავიღვიძოთ უკვე იმქვეყნად.4) მოკლედ რომ ვთქვათ, ის, რასაც ისურვებდი გაგეკეთე...
link
177. როგორ განმარტავენ წმ. მამები ფსალმუნის სიტყვებს: "ვითარცა სურინ ირემსა წყაროთა მიმართ წყალთასა, ეგრე სურინ სულსა ჩემსა შენდამი ღმერთო"?
იხილეთ სრულად
ირმები გემრიელად შეექცევიან ქვეწარმავლებს, რომლებიც მათ ხვრელებიდან გამოჰყავთ. და როცა ისინი, შხამისაგან დამწვარნი, წყალს მიაშურებენ, გაგრილდებიან გესლისაგან. ასევე ჩვენც, როდესაც დავიგესლებით ეშმაკთა შხამისაგან, მივალთ ეკლესიაში და დავეწაფებით წყაროს წყალს, რომელიც არის ქრისტეს სისხლი და ხორცი და განვიწმინდებით ეშმაკთა მთელი სიმწარისაგან.
link
16. რა ძალა აქვს ზიარებას?
3. რომელია უფრო აღმატებული – საეკლესიო ღვთისმსახურებაზე დასწრება თუ შინ აღსრულებული პირადი ლოცვები?
იხილეთ სრულად
ხილული წმიდა ეკლესიის გარეშე არ იქნებოდა ქრისტეს წმიდა საიდუმლო, ურომლისოდაც ადამიანი ვერ დაიმკვიდრებს საუკუნო ცხოვრებას. საეკლესიო ლოცვას ისეთი ძალა და მნიშვნელობა აქვს, რომ ეკლესიაში წარმოთქმული ერთი „უფალო შემიწყალე“ აღემატება პირად ან სენაკში აღსრულებულ ყველა სულიერ ვარჯიშს, სწორედ ამიტომ წმიდა მამები ეკლესიაში იდგნენ ისე, როგორც უფლის წმიდა ტახტის წინ წარდგომილნი.
link
ისევე როგორც უღირსი ზიარებისას, ასევე ცივი და უნიათო ლოცვისას სულს არ ულხინს, წუხს. ეს იმას ნიშნავს, რომ უფალი არ შედის ჩვენს გულებში და ჩვენი ურწმუნოებითა და გულგრილობით შეურაცხყოფილი იქ დამკვიდრების ნებას რთავს ბოროტ სულებს, რომ...
იხილეთ სრულად
ისევე როგორც უღირსი ზიარებისას, ასევე ცივი და უნიათო ლოცვისას სულს არ ულხინს, წუხს. ეს იმას ნიშნავს, რომ უფალი არ შედის ჩვენს გულებში და ჩვენი ურწმუნოებითა და გულგრილობით შეურაცხყოფილი იქ დამკვიდრების ნებას რთავს ბოროტ სულებს, რომ ვიგრძნოთ, რა განსხვავებაა მისსა და ბოროტის უღელს შორის,
link
"... და აჰა, მე თქვენთანა ვარ ვიდრე აღსასრულამდე სოფლისა, ამის! (მათ. 28,20) მეუფეო, შენ მუდმივად ჩვენთანა ხარ, ერთი დღეც კი არ არსებობს უშენოდ, ვერ ვიცოცხლებდით შენი შემწეობის გარეშე. სისხლისა და ხორცის საიდუმლოში ვხვდებით შენი გ...
იხილეთ სრულად
"... და აჰა, მე თქვენთანა ვარ ვიდრე აღსასრულამდე სოფლისა, ამის! (მათ. 28,20) მეუფეო, შენ მუდმივად ჩვენთანა ხარ, ერთი დღეც კი არ არსებობს უშენოდ, ვერ ვიცოცხლებდით შენი შემწეობის გარეშე. სისხლისა და ხორცის საიდუმლოში ვხვდებით შენი განსაკუთრებული სიახლოვის ღირსინი. შენ ჭეშმარიტად, ნამდვილად იმყოფები ამ საიდუმლოში! ყოველ ლიტურგიაზე იმოსავ ჩვენს მსგავს სისხლსა და ხორცს (და ამავ დროს, უცხოს ცოდვისათვის) და გვზრდი შენი ცხოველსმყოფელი სხეულით. საიდუმლოს ...
link
მიუწვდომელია კაცისთვის, როგორაა, რომ თავად ქრისტე ერთიანდება ჯვართან და ანიჭებს მას სულიერ ძალას ვნებათა დათმენა-დათრგუნვისას, ამშვიდებს შფოთით ავსებულ გულს. ზუსტად ასევე გაუგებარია, თუ როგორ ხდება, რომ სული უფლისა ჩვენისა იესო ქრ...
იხილეთ სრულად
მიუწვდომელია კაცისთვის, როგორაა, რომ თავად ქრისტე ერთიანდება ჯვართან და ანიჭებს მას სულიერ ძალას ვნებათა დათმენა-დათრგუნვისას, ამშვიდებს შფოთით ავსებულ გულს. ზუსტად ასევე გაუგებარია, თუ როგორ ხდება, რომ სული უფლისა ჩვენისა იესო ქრისტესი ერთვის პურსა და ღვინოს, გარდააქცევს მას სისხლად და ხორცად და აშკარად წმენდს სულს ცოდვებისაგან, ზეციური მშვიდობა და სიწყნარე შეაქვს მასში, კეთილს, თავმდაბალსა და მორჩილს ხდის, ავსებს მას სიმშვიდითა და გულითადი სარწ...
link
რომელსა კაცსა უვის მტერი, ნუ კადნიერობნ მიახლებად საუფლოსა ტაბლასა, და რომელსა ჰნებავს ზიარებად წმიდათა საიდუმლოთა, პირველად დაეგენ მოყუასსა თვისსა, რომელი ემტერების, და მისსა შემდგომად ღირს იქმნნეს მიღებად ხორცსა საღმრთოსა
უკუეთუ ჰყო დღე დღესასწაულისაი მარხვით, უსაზრდელოდ, და მტერობაი და შფოთი გულსა გაქუნდეს, არა შეწირულ არს შენგან არცა დღესასწაული შენი და არცა მარხვაი შენი. ნუუკუე წარმდებ იქმნეა მსხუერპლსა მას წმიდასა მიახლებად ხელითა უბანელითა, რა...
იხილეთ სრულად
უკუეთუ ჰყო დღე დღესასწაულისაი მარხვით, უსაზრდელოდ, და მტერობაი და შფოთი გულსა გაქუნდეს, არა შეწირულ არს შენგან არცა დღესასწაული შენი და არცა მარხვაი შენი. ნუუკუე წარმდებ იქმნეა მსხუერპლსა მას წმიდასა მიახლებად ხელითა უბანელითა, რავდენღა უფროის არს, უკუეთუ სული შენი არა წმიდა იყოს ვნებათაგან? ესე ფრიად უძვირეს და უბოროტეს არს მას, რომელი-იგი ხელითა უბანელითა ეზიარის
link
რატომაა გასაკვირი, რომ უფალი, სიტყვა-ღმერთი, შემოქმედი უხილავი და ხილული სოფლისა, ღვინოსა და პურს თავის პატიოსან სისხლად და ხორცად გადააქცევს? ამ პურსა და ღვინოში მაცხოვარი თავიდან როდი ხორციელდება (იგი განხორციელდა უკვე ერთხელ და...
იხილეთ სრულად
რატომაა გასაკვირი, რომ უფალი, სიტყვა-ღმერთი, შემოქმედი უხილავი და ხილული სოფლისა, ღვინოსა და პურს თავის პატიოსან სისხლად და ხორცად გადააქცევს? ამ პურსა და ღვინოში მაცხოვარი თავიდან როდი ხორციელდება (იგი განხორციელდა უკვე ერთხელ და ეს სრულიად საკმარისია საუკუნეების უსასრულო სიმრავლისათვისაც კი), არამედ ხორციელდება იგივე სხეულით, როგორაც უწინ უკვე განხორციელდა - ზუსტად ისევე, როგორც ხუთი პური გაამრავლა და დააპურა ათასნი. ბუნებაში უამრავია ისეთი საი...
link