ყოველდღიური ფაქტები ნათლად გვიმტკიცებენ, რომ კაცი ბედნიერებას პოულობს მხოლოდ მაშინ, როცა იგი თავის გულს ვისმე დაუკავშირებს. ყველა ადამიანი გაფაციცებით და მოუსვენრად ეძებს თავის გარშემო თანამგრძნობელ გულს; თუ იგი ვერ პოულობს სიყვარ...
იხილეთ სრულად
ყოველდღიური ფაქტები ნათლად გვიმტკიცებენ, რომ კაცი ბედნიერებას პოულობს მხოლოდ მაშინ, როცა იგი თავის გულს ვისმე დაუკავშირებს. ყველა ადამიანი გაფაციცებით და მოუსვენრად ეძებს თავის გარშემო თანამგრძნობელ გულს; თუ იგი ვერ პოულობს სიყვარულს, მაშინ ის უბედურად რაცხს თავის თავს, მას ვერაფერი, ვერც მეცნიერება, ვერც ხელოვნება, ვერც სისწორით ასრულება თანამდებობისა, ვერც განცხრომით ცხოვრება ვერ ანიჭებს მას კმაყოფილებას: ის გრძნობს თავის თავს მარტოხელად, ყველა...
წმ. ეკლესია ქრისტიანეს, სხვათაშორის ვალად უდებს ლოცვასა და სასულიერო შინარსის წიგნების კითხვას; და მართლაც რომ აუცილებლად საჭიროა ესა ქრისტიანისთვის; მას დიდი, ფრიად დიდი სარგებლობა მოქვს ადამიანისათვის. ლოცვაში, თუ იგი წრფელი, ღრ...
იხილეთ სრულად
წმ. ეკლესია ქრისტიანეს, სხვათაშორის ვალად უდებს ლოცვასა და სასულიერო შინარსის წიგნების კითხვას; და მართლაც რომ აუცილებლად საჭიროა ესა ქრისტიანისთვის; მას დიდი, ფრიად დიდი სარგებლობა მოქვს ადამიანისათვის. ლოცვაში, თუ იგი წრფელი, ღრმა და მხურვალეა, სული მაღლდება, გონება ივლტის ღვთისადმი, გული ივსება სიხარულითა და ადამიანი გრძნობს ღვთის სიახლოვეს. ზეციური მამა დაინახავს თუ არა აღფრთოვანებულ სულს, მისდამი მტოლველსა და მსურველს მასთან შეერთებისა, თავი...
თუმცაღა ყველანი ვიტყვით, ვინც ქრისტიანედ სახელ-ვიდებით, რომ ჩვენ ქრისტიანენი ვართო, და მერმე ზედაც დავუმატებთ - მართლმადიდებელნიცაო, მაგრამ კი ყველანი სწორედ ქრისტიანენი არა ვართ. ზოგნი სახელითა ვართ ქრისტიანენი და საქმით კი - აღა...
იხილეთ სრულად
თუმცაღა ყველანი ვიტყვით, ვინც ქრისტიანედ სახელ-ვიდებით, რომ ჩვენ ქრისტიანენი ვართო, და მერმე ზედაც დავუმატებთ - მართლმადიდებელნიცაო, მაგრამ კი ყველანი სწორედ ქრისტიანენი არა ვართ. ზოგნი სახელითა ვართ ქრისტიანენი და საქმით კი - აღარა. ზოგნი მარტოდ სიტყვითა ვართ და არა ულითა და ცხოვრებითა. და ზოგთ არც კი ვიცით სწორედ, ქრისტიანობა რასა ჰქვიან. და ამაში საკვირველი და დიდი რამ განყოფილება მოჩანს. ეს სახელი - ქრისტიანე ქრისტე შემოსილსა ნიშვანს. და ქრი...
გადარჩებიან მწვალებლები, კათოლიკეები, ლუთერანები, პროტესტანტები?
იხილეთ სრულად
მსოფლიოს მართლმადიდებლური ეკლესია მწვალებლობას მომაკვდინებელ ცოდვად მიიჩნევს. იგი აღიარებს რომ მწვალებლობის საშინელი სენით დაავადებული ადამიანი სულით მკვდარია, ღვთიურ მადლსა და ხსნის შანსს მოკლებულია, რადგან იგი ეშმაკთან ერთობაშია. ქრისტიანობის არასაკმარისი ცოდნისას ადამიანმა შეიძლება მიიღოს და შეითვისოს ეს არასწორი ღვთისმგმობი აზრი ჭეშმარიტებად და მასთან ერთად შეითვისოს მარადიული დაღუპვა. ამიტომაც დღეს, როგორც არასდროს, საჭირო გახდა ქრისტიანობის...
ქრისტიანობა და თავის თავში ჩაკეტილობა ურთიერთგამომრიცხავი ცნებებია. ქრისტიანისათვის ყოველი ადამიანი, რა ეროვნებისა და სარწმუნოებისაც არ უნდა იყოს იგი, მოყვასია და ღვთის წინაშე ვალდებულია უყვარდეს ის. მოწყალე სამარიტელის იგავი ამის...
იხილეთ სრულად
ქრისტიანობა და თავის თავში ჩაკეტილობა ურთიერთგამომრიცხავი ცნებებია. ქრისტიანისათვის ყოველი ადამიანი, რა ეროვნებისა და სარწმუნოებისაც არ უნდა იყოს იგი, მოყვასია და ღვთის წინაშე ვალდებულია უყვარდეს ის. მოწყალე სამარიტელის იგავი ამის ნათელი დადასტურებაა.ამიტომაც, ერთი შეხედვით სადაო არაფერი უნდა გვქონდეს მათთან, რომელნიც უარყოფენ ნაციონალურ-სახელმწიფოებრივი განსხვავების აუცილებლობას და მსოფლიო ერთიანი ოჯახისა და მსოფლიო მოქალაქის ცნებების დამკვიდრებ...
შინაგანი, სულიერი ნათელი ღმერთთან მყოფი ადამიანისა გარეთაც აშუქებს. კაცი მის პირველ დანახვაზედვე რწმუნდება რომ ის მაღალზნეობისაა, რომ მისი სული სავსეა ციური ტკბილი გრძნობითა, რომ მასთან ერთი სუფევს, და უნებურად ყველა მისკენ ილტვის...
იხილეთ სრულად
შინაგანი, სულიერი ნათელი ღმერთთან მყოფი ადამიანისა გარეთაც აშუქებს. კაცი მის პირველ დანახვაზედვე რწმუნდება რომ ის მაღალზნეობისაა, რომ მისი სული სავსეა ციური ტკბილი გრძნობითა, რომ მასთან ერთი სუფევს, და უნებურად ყველა მისკენ ილტვის. მისი სიმპათიური სახე კაცს მუდამ თვალწინ ეხატება, მის მოგონებაზე სიხარულით ივსება; თითქმის ბოროტნიც კი კის წინაშე თავს იხრიან; ის ავრცელებს თავის გარშემო სითბოსა და სიცოცხლეს, ათბობს გაყინულ გულთა, არბილებს მედიდურ გრძნ...
ქრისტიანთა გაძლიერებული დევნა იულიანე განდგომილის იმპერატორობისას ახალი სისასტიკით დაიწყო. მან დაუნდობელი ბრძოლა გამოუცხადა იესუ ქრისტეს. ქრისტიანობას ასეთი ძლიერი მტერი არ ჰყოლია. ამ მხრივ ვერც ნერონი, ვერც დომიციანე და ვერც დიოკ...
იხილეთ სრულად
ქრისტიანთა გაძლიერებული დევნა იულიანე განდგომილის იმპერატორობისას ახალი სისასტიკით დაიწყო. მან დაუნდობელი ბრძოლა გამოუცხადა იესუ ქრისტეს. ქრისტიანობას ასეთი ძლიერი მტერი არ ჰყოლია. ამ მხრივ ვერც ნერონი, ვერც დომიციანე და ვერც დიოკლეტიანე იულიენეს ვერც შეედრებოდნენ, ამ ნამდვილ ანტიქრისტეს ქრისტიანებმა მძულვარებით აღსავსე ეპითეტით: "განდგომილი" შეარქვეს.იულიანე ქრისტიანობას "მკვდრებისა და კუბოების რელიგიას უწოდებდა. იგი ქრისტიანობას ებრძოდა ცეცხლით...
რასაც ვერ მისაღწია ცოდვილის კაცის გონებამ, - ის გვაუწყა და გვასწავლა დღეინდელ დღეს განხორციელებულმა უფალმა. მან ცხად ჰყო კაცობრიობისათვის, რომ ადამიანს შეუძლია აღასრულოს თვისი დანიშნულება ქვეყანაზედ მარტო მაშინ, როდესაც იგი იცნობს...
იხილეთ სრულად
რასაც ვერ მისაღწია ცოდვილის კაცის გონებამ, - ის გვაუწყა და გვასწავლა დღეინდელ დღეს განხორციელებულმა უფალმა. მან ცხად ჰყო კაცობრიობისათვის, რომ ადამიანს შეუძლია აღასრულოს თვისი დანიშნულება ქვეყანაზედ მარტო მაშინ, როდესაც იგი იცნობს მხოლოსა ჭეშმარიტსა ღმერთსა (იოანე 17, 3), რომელი არა მსგავს არს ოქროსა, გინა ვერცხლსა, ანუ ასთრაკსა, გამოხატულა სუროებით, განზრახვითა კაცთაითა (საქმე მოციქ. 17, 29), არამედ სულ არს (იოანე 4, 24), და შემოქმედი სოფლისა და...