წმ. ეკლესია ქრისტიანეს, სხვათაშორის ვალად უდებს ლოცვასა და სასულიერო შინარსის წიგნების კითხვას; და მართლაც რომ აუცილებლად საჭიროა ესა ქრისტიანისთვის; მას დიდი, ფრიად დიდი სარგებლობა მოქვს ადამიანისათვის. ლოცვაში, თუ იგი წრფელი, ღრ...
იხილეთ სრულად
წმ. ეკლესია ქრისტიანეს, სხვათაშორის ვალად უდებს ლოცვასა და სასულიერო შინარსის წიგნების კითხვას; და მართლაც რომ აუცილებლად საჭიროა ესა ქრისტიანისთვის; მას დიდი, ფრიად დიდი სარგებლობა მოქვს ადამიანისათვის. ლოცვაში, თუ იგი წრფელი, ღრმა და მხურვალეა, სული მაღლდება, გონება ივლტის ღვთისადმი, გული ივსება სიხარულითა და ადამიანი გრძნობს ღვთის სიახლოვეს. ზეციური მამა დაინახავს თუ არა აღფრთოვანებულ სულს, მისდამი მტოლველსა და მსურველს მასთან შეერთებისა, თავი...
თუმცაღა ყველანი ვიტყვით, ვინც ქრისტიანედ სახელ-ვიდებით, რომ ჩვენ ქრისტიანენი ვართო, და მერმე ზედაც დავუმატებთ - მართლმადიდებელნიცაო, მაგრამ კი ყველანი სწორედ ქრისტიანენი არა ვართ. ზოგნი სახელითა ვართ ქრისტიანენი და საქმით კი - აღა...
იხილეთ სრულად
თუმცაღა ყველანი ვიტყვით, ვინც ქრისტიანედ სახელ-ვიდებით, რომ ჩვენ ქრისტიანენი ვართო, და მერმე ზედაც დავუმატებთ - მართლმადიდებელნიცაო, მაგრამ კი ყველანი სწორედ ქრისტიანენი არა ვართ. ზოგნი სახელითა ვართ ქრისტიანენი და საქმით კი - აღარა. ზოგნი მარტოდ სიტყვითა ვართ და არა ულითა და ცხოვრებითა. და ზოგთ არც კი ვიცით სწორედ, ქრისტიანობა რასა ჰქვიან. და ამაში საკვირველი და დიდი რამ განყოფილება მოჩანს. ეს სახელი - ქრისტიანე ქრისტე შემოსილსა ნიშვანს. და ქრი...
გადარჩებიან მწვალებლები, კათოლიკეები, ლუთერანები, პროტესტანტები?
იხილეთ სრულად
მსოფლიოს მართლმადიდებლური ეკლესია მწვალებლობას მომაკვდინებელ ცოდვად მიიჩნევს. იგი აღიარებს რომ მწვალებლობის საშინელი სენით დაავადებული ადამიანი სულით მკვდარია, ღვთიურ მადლსა და ხსნის შანსს მოკლებულია, რადგან იგი ეშმაკთან ერთობაშია. ქრისტიანობის არასაკმარისი ცოდნისას ადამიანმა შეიძლება მიიღოს და შეითვისოს ეს არასწორი ღვთისმგმობი აზრი ჭეშმარიტებად და მასთან ერთად შეითვისოს მარადიული დაღუპვა. ამიტომაც დღეს, როგორც არასდროს, საჭირო გახდა ქრისტიანობის...
ქრისტიანობა და თავის თავში ჩაკეტილობა ურთიერთგამომრიცხავი ცნებებია. ქრისტიანისათვის ყოველი ადამიანი, რა ეროვნებისა და სარწმუნოებისაც არ უნდა იყოს იგი, მოყვასია და ღვთის წინაშე ვალდებულია უყვარდეს ის. მოწყალე სამარიტელის იგავი ამის...
იხილეთ სრულად
ქრისტიანობა და თავის თავში ჩაკეტილობა ურთიერთგამომრიცხავი ცნებებია. ქრისტიანისათვის ყოველი ადამიანი, რა ეროვნებისა და სარწმუნოებისაც არ უნდა იყოს იგი, მოყვასია და ღვთის წინაშე ვალდებულია უყვარდეს ის. მოწყალე სამარიტელის იგავი ამის ნათელი დადასტურებაა.ამიტომაც, ერთი შეხედვით სადაო არაფერი უნდა გვქონდეს მათთან, რომელნიც უარყოფენ ნაციონალურ-სახელმწიფოებრივი განსხვავების აუცილებლობას და მსოფლიო ერთიანი ოჯახისა და მსოფლიო მოქალაქის ცნებების დამკვიდრებ...
შინაგანი, სულიერი ნათელი ღმერთთან მყოფი ადამიანისა გარეთაც აშუქებს. კაცი მის პირველ დანახვაზედვე რწმუნდება რომ ის მაღალზნეობისაა, რომ მისი სული სავსეა ციური ტკბილი გრძნობითა, რომ მასთან ერთი სუფევს, და უნებურად ყველა მისკენ ილტვის...
იხილეთ სრულად
შინაგანი, სულიერი ნათელი ღმერთთან მყოფი ადამიანისა გარეთაც აშუქებს. კაცი მის პირველ დანახვაზედვე რწმუნდება რომ ის მაღალზნეობისაა, რომ მისი სული სავსეა ციური ტკბილი გრძნობითა, რომ მასთან ერთი სუფევს, და უნებურად ყველა მისკენ ილტვის. მისი სიმპათიური სახე კაცს მუდამ თვალწინ ეხატება, მის მოგონებაზე სიხარულით ივსება; თითქმის ბოროტნიც კი კის წინაშე თავს იხრიან; ის ავრცელებს თავის გარშემო სითბოსა და სიცოცხლეს, ათბობს გაყინულ გულთა, არბილებს მედიდურ გრძნ...
ქრისტიანთა გაძლიერებული დევნა იულიანე განდგომილის იმპერატორობისას ახალი სისასტიკით დაიწყო. მან დაუნდობელი ბრძოლა გამოუცხადა იესუ ქრისტეს. ქრისტიანობას ასეთი ძლიერი მტერი არ ჰყოლია. ამ მხრივ ვერც ნერონი, ვერც დომიციანე და ვერც დიოკ...
იხილეთ სრულად
ქრისტიანთა გაძლიერებული დევნა იულიანე განდგომილის იმპერატორობისას ახალი სისასტიკით დაიწყო. მან დაუნდობელი ბრძოლა გამოუცხადა იესუ ქრისტეს. ქრისტიანობას ასეთი ძლიერი მტერი არ ჰყოლია. ამ მხრივ ვერც ნერონი, ვერც დომიციანე და ვერც დიოკლეტიანე იულიენეს ვერც შეედრებოდნენ, ამ ნამდვილ ანტიქრისტეს ქრისტიანებმა მძულვარებით აღსავსე ეპითეტით: "განდგომილი" შეარქვეს.იულიანე ქრისტიანობას "მკვდრებისა და კუბოების რელიგიას უწოდებდა. იგი ქრისტიანობას ებრძოდა ცეცხლით...
რასაც ვერ მისაღწია ცოდვილის კაცის გონებამ, - ის გვაუწყა და გვასწავლა დღეინდელ დღეს განხორციელებულმა უფალმა. მან ცხად ჰყო კაცობრიობისათვის, რომ ადამიანს შეუძლია აღასრულოს თვისი დანიშნულება ქვეყანაზედ მარტო მაშინ, როდესაც იგი იცნობს...
იხილეთ სრულად
რასაც ვერ მისაღწია ცოდვილის კაცის გონებამ, - ის გვაუწყა და გვასწავლა დღეინდელ დღეს განხორციელებულმა უფალმა. მან ცხად ჰყო კაცობრიობისათვის, რომ ადამიანს შეუძლია აღასრულოს თვისი დანიშნულება ქვეყანაზედ მარტო მაშინ, როდესაც იგი იცნობს მხოლოსა ჭეშმარიტსა ღმერთსა (იოანე 17, 3), რომელი არა მსგავს არს ოქროსა, გინა ვერცხლსა, ანუ ასთრაკსა, გამოხატულა სუროებით, განზრახვითა კაცთაითა (საქმე მოციქ. 17, 29), არამედ სულ არს (იოანე 4, 24), და შემოქმედი სოფლისა და...
ექვთიმე ათონელს, სახარების ქართულად სულიწმიდის მადლით მთარგმნელს ჰყავდა მეგობარი, თესალონიკელი კათალიკოსი, რომელსაც ერთი სჯულისმეცნიერი იუდეველის მოქცევა ეწადა და თანადგომისათვის მიმართა ექვთიმეს. როდესაც საღვთისმეტყველო არგუმენტე...
იხილეთ სრულად
ექვთიმე ათონელს, სახარების ქართულად სულიწმიდის მადლით მთარგმნელს ჰყავდა მეგობარი, თესალონიკელი კათალიკოსი, რომელსაც ერთი სჯულისმეცნიერი იუდეველის მოქცევა ეწადა და თანადგომისათვის მიმართა ექვთიმეს. როდესაც საღვთისმეტყველო არგუმენტების წინააღმდეგ ვერაფერი გააწყო, ებრაელმა დაიწყო ქრისტიანობის გმობა, უდიერი სიტყვების გაგონებით შეძრწუნებულმა ექვთიმემ შერისხა ებრაელი:-დაიყავნ პირი შენი, ბილწო ჰურიაო!და იმ წუთასვე დამუნჯდა იუდეველი. მისი თვისტომნი, რომე...
დავხატოთ მოკლედ ის გზა, რომლითაც ქრისტიანი თავისი ნების გაუმჯობესებას უნდა შეუდგეს. თავდაპირველად ქრისტიანი ყურადღებას ამყარებს თავისთავზე, იხედება თავისი სულის სიღრმეში, პირუთვნელად იკვლევს, თუ რა ნაკლულოვანება აქვს მას, და ამ სა...
იხილეთ სრულად
დავხატოთ მოკლედ ის გზა, რომლითაც ქრისტიანი თავისი ნების გაუმჯობესებას უნდა შეუდგეს. თავდაპირველად ქრისტიანი ყურადღებას ამყარებს თავისთავზე, იხედება თავისი სულის სიღრმეში, პირუთვნელად იკვლევს, თუ რა ნაკლულოვანება აქვს მას, და ამ სახით თავის თავს ცნობს. თავისთავის გამოცდისაგან ჩნდება მასში თავისი უღირსობის, ცოდვიანობის შეგნება. ეს შეგნება მასში ბადებს სითავმდაბლეს, მეურვეობას თავისი სულიერი ენისათვის და თვითგასწორების საქმისათვის შედგომის გადაწყვეტ...
უკეთურმა მწვალებელმა არიოზმა დაიწყო სწავლება, რომ უფალი იესო ქრისტე არის მხოლოდ პირველი და უსრულყოფილესი ქმნილება ღვთისა და არა თვით ღმერთი. მაშინ წმინდა მამებმა განიკითხეს იგი ამისათვის და განკვეთეს ეკლესიის ერთობისაგან. ყველასაგ...
იხილეთ სრულად
უკეთურმა მწვალებელმა არიოზმა დაიწყო სწავლება, რომ უფალი იესო ქრისტე არის მხოლოდ პირველი და უსრულყოფილესი ქმნილება ღვთისა და არა თვით ღმერთი. მაშინ წმინდა მამებმა განიკითხეს იგი ამისათვის და განკვეთეს ეკლესიის ერთობისაგან. ყველასაგან მოძაგებულმა არიოზმა არ იცოდა, რა ეღონა. და აი, ბოროტმა სულმა ჩააგონა მას, თავი ჭეშმარიტ მორწმუნედ მოეჩვენებინა და იმპერატორ კონსტანტინე დიდისათვის ეთხოვა, რათა მას ებრძანებინა და კვლავ მიეღოთ ეკლესიის ერთობაში. მშვიდო...