წარმოდგენა და წარმოსახვა გულის, ანუ იგივე სულის ხედვაა და იგი ჭვრეტს ან ქმნის გარკვეულ საგანს. ამიტომაა მყისიერება და სისწრაფე სულიერების დამახასიათებელი ნიშანი. ეს იგივე ფოტოსურათია, რომელსაც სული გარკვეული საგნისგან იღებს. გონებ...
იხილეთ სრულად
წარმოდგენა და წარმოსახვა გულის, ანუ იგივე სულის ხედვაა და იგი ჭვრეტს ან ქმნის გარკვეულ საგანს. ამიტომაა მყისიერება და სისწრაფე სულიერების დამახასიათებელი ნიშანი. ეს იგივე ფოტოსურათია, რომელსაც სული გარკვეული საგნისგან იღებს. გონება - ფერმწერია, რომელიც აქედან ასლს აკეთებს.
link
122. კერპთა მოთაყვანეებს რომ შეეცნოთ და გულით დაენახათ, რას სცემდნენ თაყვანს, არ შეცდებოდნენ ეს უბადრუკნი კეთილმსახურებისგან, არამედ ღვთისგან ქმნილთა და ქმნადთა კეთილშემკობილობის, წესრიგისა და წინაგანგების განმჭვრეტნი შეიმეცნებდნე...
იხილეთ სრულად
122. კერპთა მოთაყვანეებს რომ შეეცნოთ და გულით დაენახათ, რას სცემდნენ თაყვანს, არ შეცდებოდნენ ეს უბადრუკნი კეთილმსახურებისგან, არამედ ღვთისგან ქმნილთა და ქმნადთა კეთილშემკობილობის, წესრიგისა და წინაგანგების განმჭვრეტნი შეიმეცნებდნენ კიდეც იმას, ვინც შექმნა ეს ყოველივე ადამიანისთვის.
link
13. ვინც ხორციელად ლოცულობს და ჯერ კიდევ არა აქვს სულიერი გულისხმისყოფა, იმ ბრმას ემსგავსება, რომელიც ღაღადებდა: "ძეო დავითისო, შემიწყალე მე!" (მარკოზი 10.48). 14. ოდესღაც ბრმა იყო, მაგრამ აეხილა რა თვალი და იხილა უფალი, თაყვ...
იხილეთ სრულად
13. ვინც ხორციელად ლოცულობს და ჯერ კიდევ არა აქვს სულიერი გულისხმისყოფა, იმ ბრმას ემსგავსება, რომელიც ღაღადებდა: "ძეო დავითისო, შემიწყალე მე!" (მარკოზი 10.48).14. ოდესღაც ბრმა იყო, მაგრამ აეხილა რა თვალი და იხილა უფალი, თაყვანისცა მას და ამჯერად არა დავითის ძედ, არამედ ძედ ღვთისად აღიარა (იოანე 9.35-38
link
147. ისინი, რომლებმაც სამოსელი ტალახში ამოსვარეს, მათთან შემხებთა პერანგსაც აჭუჭყიანებენ. ამგვარადვე ისინიც, რომლებიც არჩევანით უკეთურნი არიან და საქმიანობით მრუდენი, თანამყოფობენ რა მარტივთა გვერდით და ესაუბრებიან რა არაჯეროვანთა...
იხილეთ სრულად
147. ისინი, რომლებმაც სამოსელი ტალახში ამოსვარეს, მათთან შემხებთა პერანგსაც აჭუჭყიანებენ. ამგვარადვე ისინიც, რომლებიც არჩევანით უკეთურნი არიან და საქმიანობით მრუდენი, თანამყოფობენ რა მარტივთა გვერდით და ესაუბრებიან რა არაჯეროვანთა შესახებ, ტალახის მსგავსად სვრიან მათ სულებს მოსმენის გზით.
link
ყველაფერში უფლის ნებას დაჰყევით. ლოცვაში ბეჯითნი უნდა იყოთ, საკუთარი ვალდებულებანი ზუსტად აღასრულოთ. მოყვასთან მოწყალე და შემწყნარებელი იყავით, ძმებთან მამა კი არა, დედა უნდა იყოთ და, საერთოდ, ყველასადმი მოწყალეობა და თავმდაბლობა ...
იხილეთ სრულად
ყველაფერში უფლის ნებას დაჰყევით. ლოცვაში ბეჯითნი უნდა იყოთ, საკუთარი ვალდებულებანი ზუსტად აღასრულოთ. მოყვასთან მოწყალე და შემწყნარებელი იყავით, ძმებთან მამა კი არა, დედა უნდა იყოთ და, საერთოდ, ყველასადმი მოწყალეობა და თავმდაბლობა უნდა გამოიჩინოთ. მორჩილება და სიფრთხილე სათნოების მშვენებაა
link
გყვედრიან შენ - ნუ ჰყვედრი, გაგდებენ - დაითმინე, განგიკითხავენ - შეაქე, შენი თავი შენ თავად განსაჯე. ამრიგად უფალიც არ განგსჯის. შენი ნება ღვთის ნებას დაუმორჩილე. არასოდეს იპირფერო, გიყვარდეს შენი სისხლი და ხორცი. თუ ხორციელად იცხ...
იხილეთ სრულად
გყვედრიან შენ - ნუ ჰყვედრი, გაგდებენ - დაითმინე, განგიკითხავენ - შეაქე, შენი თავი შენ თავად განსაჯე. ამრიგად უფალიც არ განგსჯის. შენი ნება ღვთის ნებას დაუმორჩილე. არასოდეს იპირფერო, გიყვარდეს შენი სისხლი და ხორცი. თუ ხორციელად იცხოვრებ, სულსაც დაღუპავ და სხეულსაც, თუ ღვთისნიერად - ორივეს გადაარჩენ
link
19. ბატონისგან არ ივალდებულება საზღაური მონებისადმი (ე.ი. ბატონს არა აქვს ვალდებულება მონისთვის საზღაურის გადახდისა. იგულისხმება, რომ მონის ვალია ბატონს ემსახუროს და იგი ამაში საზღაურს ვერ მიიღებს, ანუ ბატონს არ შეიძლება მონის ვალ...
იხილეთ სრულად
19. ბატონისგან არ ივალდებულება საზღაური მონებისადმი (ე.ი. ბატონს არა აქვს ვალდებულება მონისთვის საზღაურის გადახდისა. იგულისხმება, რომ მონის ვალია ბატონს ემსახუროს და იგი ამაში საზღაურს ვერ მიიღებს, ანუ ბატონს არ შეიძლება მონის ვალი ჰქონდეს). ამასთან, ვერც უღირსი მონები მოიპოვებენ თავისუფლებას.
link
მოწამეობა, ე.ი. დევნულება-წვალებათა დათმენა, ცხოვრებაში სიმართლის დაცვა-გამოჩენისთვის უკვდავი ღაღადი, სამარადისო ქადაგება, მუდამ მოუძვველებელი მოძღვრებაა ყველა იმის შესახებ, რითაც ძვირფასია კაცის ცხოვრება, რითაც ადამიანი ემსგავსებ...
იხილეთ სრულად
მოწამეობა, ე.ი. დევნულება-წვალებათა დათმენა, ცხოვრებაში სიმართლის დაცვა-გამოჩენისთვის უკვდავი ღაღადი, სამარადისო ქადაგება, მუდამ მოუძვველებელი მოძღვრებაა ყველა იმის შესახებ, რითაც ძვირფასია კაცის ცხოვრება, რითაც ადამიანი ემსგავსება ღმერთს, რაც კაცის ცხოვრებას აძლევს აზრსა და მნიშვნელობას.
link
5. გზააბნეულ გონებას მდგრადს ხდის წიგნისმკითხველობა, მღვიძარება და ლოცვა, გულისთქმას აჭკნოს შიმშილი, დამაშვრალობა და განშორებულობა, აბობოქრებულ მრისხანებას კი აცხრობს ფსალმუნება, სულგრძელება და მოწყალება, რადგან ყოველივე უსაზომო დ...
იხილეთ სრულად
5. გზააბნეულ გონებას მდგრადს ხდის წიგნისმკითხველობა, მღვიძარება და ლოცვა, გულისთქმას აჭკნოს შიმშილი, დამაშვრალობა და განშორებულობა, აბობოქრებულ მრისხანებას კი აცხრობს ფსალმუნება, სულგრძელება და მოწყალება, რადგან ყოველივე უსაზომო და უჟამო სწრაფწარმავალია, რაც საზიანო უფროა, ვიდრე სასარგებლო.
link
3. აუცილებელია გამოვიკვლიოთ წინმავალ მონაზონთა გზები და ამ გზებისკენ ავიღოთ გეზი, რადგან ბევრი რამ არის წინამორბედ მონაზონთა მიერ კეთილად ქმნილი და თქმული, რომელთაგან ერთ–ერთი ამასაც ამბობს, რიმ მყარად დაცულ ხმელისმჭამელობას, სიყვ...
იხილეთ სრულად
3. აუცილებელია გამოვიკვლიოთ წინმავალ მონაზონთა გზები და ამ გზებისკენ ავიღოთ გეზი, რადგან ბევრი რამ არის წინამორბედ მონაზონთა მიერ კეთილად ქმნილი და თქმული, რომელთაგან ერთ–ერთი ამასაც ამბობს, რიმ მყარად დაცულ ხმელისმჭამელობას, სიყვარულთან თანაშეუღლებულს, მალევე შეჰყავს მონაზონი უვნებობის ნავსაყუდელში.