მხოლოდ ეკლესიაში პოვებს კაცი ცხოვრების აზრს და შინაგან მშვიდობას, რადგან აქ ხდება ადამიანის შეხვედრა უფალთან. ერთ პიროვნებას, რომელსაც დიდი განსაცდელი შეხვდა, ჰკითხეს: საიდან გაქვს ასეთი შინაგანი სიმტკიცე და ღრმა რწმენა? პასუხი ას...
იხილეთ სრულად
მხოლოდ ეკლესიაში პოვებს კაცი ცხოვრების აზრს და შინაგან მშვიდობას, რადგან აქ ხდება ადამიანის შეხვედრა უფალთან. ერთ პიროვნებას, რომელსაც დიდი განსაცდელი შეხვდა, ჰკითხეს: საიდან გაქვს ასეთი შინაგანი სიმტკიცე და ღრმა რწმენა? პასუხი ასეთი იყო: მე ეკლესიაში გავიზარდე.მართლაც, მას, ვინც სულიერად ეკლესიაში დაიბადა და გაიზარდა, ვერ მოერევა სასოწარკვეთა, შური, ეჭვი, შიში და გაუტანლობა, რადგან უფალი არის მასთან და მადლი ღვთისა იცავს მას.
უფალი იშვა ამქვეყნად, რათა ჩვენს სულებს მისცემოდათ საშუალება, ეკლესიის წყალობით მარადიული ნეტარებისთვის შობილიყვნენ ცათა შინა. ეკლესია სხეულია ქრისტესი. მისი დანიშნულება სწორედ ისაა, რომ ადამიანის ცოდვათაგან დამძიმებულსა და დ...
იხილეთ სრულად
უფალი იშვა ამქვეყნად, რათა ჩვენს სულებს მისცემოდათ საშუალება, ეკლესიის წყალობით მარადიული ნეტარებისთვის შობილიყვნენ ცათა შინა.ეკლესია სხეულია ქრისტესი. მისი დანიშნულება სწორედ ისაა, რომ ადამიანის ცოდვათაგან დამძიმებულსა და დასნეულებულ სულს უმკურნალოს. სულიერი ფერისცვალება მხოლოდ ეკლესიაშია შესაძლებელი, რადგან სულიწმინდა აქ მოქმედებს მთელი ძალით და აქ აღესრულება საიდუმლონი, რომელნიც განწმენდენ და განანათლებენ მორწმუნეთ.მაგრამ მარტო ეკლესიაში სიარუ...
სახელმწიფო, ეკლესია, სკოლა და ოჯახი "მოდი, ნათელო ჭეშმარიტო, მოდი, ცხოვრებაო დაუსრულებელო, მოდი, იდუმალებავ, დაფარულო, ... მოდი, მარტომყოფო მარტოსულთან" (სვიმეონ ახალი ღვთისმეტყველი, ნ...
იხილეთ სრულად
სახელმწიფო, ეკლესია, სკოლა და ოჯახი"მოდი, ნათელო ჭეშმარიტო,მოდი, ცხოვრებაო დაუსრულებელო,მოდი, იდუმალებავ, დაფარულო,... მოდი, მარტომყოფო მარტოსულთან"(სვიმეონ ახალი ღვთისმეტყველი, ნაწყვეტი ლოცვიდან).საქართველოს მართლმადიდებელი ეკლესიის ყველა ერთგულ შვილს:შობა უფლისა არის სათავე ჩვენი რწმენისა. სახარებაში ვკითხულობთ:"დასაბამიდან იყო სიტყვა, და სიტყვა იყო ღმერთთან და ღმერთი იყო სიტყვა... და სიტყვა ხორციელ იქმნა და დაემკვიდრა ჩვენ შორის, სავსე მადლითა...
ერთ კეთილ, მაგრამ ღარიბ ადამიანს ვაჟიშვილი ჰყავდა. საუბედუროდ, მათ მხარეში შიმშილობის ჟამი დადგა. როდესაც ამ ადამიანმა დაინახა, რომ თვითონ, მისი ცოლი და შვილი შიმშილისგან ღონეგამოცლილნი იყვნენ, თქვა: -საყვარელო შვილო, ნება მო...
იხილეთ სრულად
ერთ კეთილ, მაგრამ ღარიბ ადამიანს ვაჟიშვილი ჰყავდა. საუბედუროდ, მათ მხარეში შიმშილობის ჟამი დადგა. როდესაც ამ ადამიანმა დაინახა, რომ თვითონ, მისი ცოლი და შვილი შიმშილისგან ღონეგამოცლილნი იყვნენ, თქვა:-საყვარელო შვილო, ნება მომეცი, გაგყიდო; მტანჯველია შენთან განშორება, მაგრამ მხოლოდ ამ საშუალებით შეგვიძლია მეც და შენც თავი დავაღწიოთ შიმშილით სიკვდილს.-მოიქეცი ისე, როგორც გინდა, მამა, - უპასუხა შვილმა, - მე სიამოვნებით დაგემორჩილები.-მაგრამ, შვილო ჩ...
იერუსალიმის დანგრევის შემდეგ რომაელები მთელ იუდეის სამეფოს მოედვნენ; რადგანაც ისინი წარმართნი იყვნენ, ბუნებრივია, იერუსალიმში წარმართული საკერპეები უნდა გავრცელებულიყო. რომის სხვა იმპერატორებზე მეტად საკერპეებს ელიოს ადრიანე აშენე...
იხილეთ სრულად
იერუსალიმის დანგრევის შემდეგ რომაელები მთელ იუდეის სამეფოს მოედვნენ; რადგანაც ისინი წარმართნი იყვნენ, ბუნებრივია, იერუსალიმში წარმართული საკერპეები უნდა გავრცელებულიყო. რომის სხვა იმპერატორებზე მეტად საკერპეებს ელიოს ადრიანე აშენებდა. მას იუდეველები და ქრისტიანები სძულდა და გადაწყვიტა, ადამიანთა ხსოვნიდან ამოეშალა ყველა ადგილი, რომელთაც ერთნი და მეორენი წმინდად მიიჩნევდნენ. იერუსალიმს მის პატივსაცემად ელიოსი ეწოდა; ბეთლემში, სადაც სამყაროს მაცხოვ...
ამბა ლეონტიმ, წმიდა თეოდოსი დიდის კინოვიის წინამძღვარმა, თავის მოწაფეებს მოუთხრო: "ერთ კვირა დღეს ეკლესიაში მოვედი, რათა უფლის წმიდა საიდუმლოთ ვზიარებოდი. ტაძარში შესულმა ვიხილე ანგელოზი, რომელიც საყდრის - ტრაპეზის მარჯვნივ ი...
იხილეთ სრულად
ამბა ლეონტიმ, წმიდა თეოდოსი დიდის კინოვიის წინამძღვარმა, თავის მოწაფეებს მოუთხრო:"ერთ კვირა დღეს ეკლესიაში მოვედი, რათა უფლის წმიდა საიდუმლოთ ვზიარებოდი. ტაძარში შესულმა ვიხილე ანგელოზი, რომელიც საყდრის - ტრაპეზის მარჯვნივ იდგა. სახილველით შეძრწუნებული ტაძრიდან გამოვედი და ჩემს სენაკში განვმარტოვდი. და ისმა ხმა ჩემდა მომართ: "იმ დროიდან, როცა ეს საყდარი იკურთხა, ნაბრძანები მაქვს, განუშორებლად ვიმყოფებოდე მის გვერდით!"
849. ეკლესიის კანონმდებლობა გვიანი საღამოს და ასევე წარმართულ დღესასწაულთა სანახაობებს კრძალავს (სანახაობები, თამაშები და წარმოდგენები აკრძალულია მე-6 მსოფლიო კრების 24-ე და 51-ე კანონით და კართაგენის კრების 57- ე კანონით, - შენიშვ). ხოლო გამგებელს მისი დარღვევა სურს; რას მიბრძანებ, რა მივწერო მას ამის შესახებ?
იხილეთ სრულად
ასე მისწერე მას: მოციქულის სიტყვის თაანხმად, შენ ღვთის მსახური ხარ“ (რომ 13, 4) და ნაბრძანები გაქვს მისი მცნებების დაცვა ისევე, როგორც მე მაქვს ნაბრძანები. ამრიგად, ჩვენ ეკლესიის უფლებების და უპირატესობის დაცვა ღვთის სადიდებლად და ჩვენს საქებრად მოგვეთხოვება. გვიყვარხართ რა, როგორც ჩვენი მეგობარი, შეგახსენებთ ამას, რამეთუ ქრისტიანებს და თქვენნაირ ქრისტესმოყვარე პიროვნებებს არ შეჰფერით ის, რომ ადამიანური გართობები, რომლებიც სულს აზიანებენ, ღვთის მ...
844. ეპისკოპოსის, მეორე ბერის, იოანესადმი. წარჩინებულ მოქალაქეებს ჩემთან შეთანხმებით ეკლესიაში სიახლის შემოტანა სურთ და იმ ღვინოზე, რომელიც ახლომდებარე ნავსადგურში შემოდის, გადასახადის (ბაჟის) დაწესებას აპირებენ. ზოგი გვირჩევს, რომ ბაჟი მთლიანად ეკლესიის სარგებელს მოვახმაროთ და ამბობენ, რომ ეს მას დიდ შემოსავალს მოუტანს. გვიბრძანებ ბაჟის აღებას თუ არა?
იხილეთ სრულად
ეკლესიამ ბაჟი არ უნდა აიღოს, რამეთუ ეს ერისკაცების საქმეა. მაგრამ უთხარი მათ: რადგან ჩვენ ქრისტიანები ვართ, არაა საჭირო ხალხის აზრის მოსმენა, არამედ თვით მაცხოვარს უნდა გავყვეთ, რომელიც ამბობს: „ყოველი, რომელი გინდეს თქუენ, რაითა გიყონ კაცთა, ეგრეცა თქუენ ყავთ მათა მიმართ“ (მათე 7, 12). უნდა იცოდეთ, რომ ეკლესიის საკუთრება ღმერთს ეკუთვნის და ამიტომ თქვენთვის არ იქნება სასარგებლო მისი შემოსავლებიდან რაიმეს მოკლება, რამეთუ ვაი იმას, ვინც მას რაღაცაშ...
839. რადგან ე.წ. ხარკის ამკრეფნი ჩვენს ქალაქშიც მოდიან და ყოველთვის ეძიებენ, რომ ძღვენს მიიღებენ ეკლესიისგან, ამიტომ საგონებელში ვარ ჩავარდნილი და არ ვიცი როგორ მოვიქცე. თუ გავუგზავნი, მეშინია ღვთის წინაშე შეცოდებისა, რამეთუ არამართებულად გავცემ იმას, რაც გლახაკებს ეკუთვნის; თუ არ გავუგზავნი, მაშინ ბრალს დამდებენ გამგებლების წინაშე. რას მიბრძანებ, როგორ მოვიქცე?
იხილეთ სრულად
ხარკის ამკრეფნი ადამიანური ხელისუფლების მსახურნი არიან და მათთვის ძღვენის გაგზავნა ადამიანური შიშის ნიშანია. თუ გვინდა მათი არ გვეშინოდეს, მაშინ ღვთის შიშით მტკიცედ უნდა დავდგეთ ჭეშმარიტების მხარეს და მოციქულს მოვუსმინოთ, რომელიც ამბობს: „გნებავს თუ, რაითა არა გეშინოდის ხელმწიფებისაგან? კეთილსა იქმოდე და მოიღო ქებაი მისგან“ (რომ. 13, 3). ხოლო ბრალდებაზე ნუ ზრუნავ. წერილი ამბობს: „რომელნი-იგი ძვირსა იტყოდიან თქუენთვის, ჰრცხუენოდის, რომელნი-იგი ჰმძ...