822. რისთვის წარმოგზავნის უფალი წმ. ილია თეზბიტელსა და წმ. ენუქს მეორედ მოსვლის წინ?
491. რა მოგველის ქრისტეს მეორედ მოსვლის ჟამს?
მცირედნი დარჩენილნი რჩეულნი (მეორედ მოსვლის დროს) ცხადად იგრძნობენ მოახლოებასა უფლისასა. უმრავლესნი და თითქმის ყოველნი მაშინდელნი ადამიანნი იქმნებიან დაძინებულნი ცოდვათა შინა, არა რაისა მომლოდებელნი, წარტაცებულნი სიმთვრალითა და სი...
იხილეთ სრულად
მცირედნი დარჩენილნი რჩეულნი (მეორედ მოსვლის დროს) ცხადად იგრძნობენ მოახლოებასა უფლისასა. უმრავლესნი და თითქმის ყოველნი მაშინდელნი ადამიანნი იქმნებიან დაძინებულნი ცოდვათა შინა, არა რაისა მომლოდებელნი, წარტაცებულნი სიმთვრალითა და სიმაძღრითა. მაშინ უცბად გამოჩნდეს სასწაული ცათა შინა ძისა კაცისა, და მაშინ იტყებდნენ ყოველნი ტომნი ქვეყანისანი და იხილონ ძე კაცისა, მომავალი ღრუბელთა ზედა ცისათა, ძალითა და დიდებითა მრავლითა
link
ცნობისმოყვარესა კაცის გულსა და გონებასა ყოველთის სურს შეიტყოს დრო იესო ქრისტეს მეორედ მოსვლისა, გარნა სულმან წმიდამან განგებ არ ინება განსაზღვრება ამისა. რისთვის დაფარა მაცხოვარმან ჩვენგან ეს? „იღვიძებდით უკვე“ – გვიპასუხებს ჩვენ ...
იხილეთ სრულად
ცნობისმოყვარესა კაცის გულსა და გონებასა ყოველთის სურს შეიტყოს დრო იესო ქრისტეს მეორედ მოსვლისა, გარნა სულმან წმიდამან განგებ არ ინება განსაზღვრება ამისა. რისთვის დაფარა მაცხოვარმან ჩვენგან ეს? „იღვიძებდით უკვე“ – გვიპასუხებს ჩვენ უფალი, – „რამეთუ არა იცით, რომელსა ჟამსა უფალი მოვიდეს“. გარნა, თუმცა საღმრთო წერილი პირდაპირ არ განსაზღვრებს დროსა მეორედ მოსვლისასა, გარნა იგი აღწერს ზოგიერთსა ნიშნებასა სასწაულთა, რომელნი თავის დროზედ ცხად ყოფენ მოახლ...
link
შეიძარ სულო და შეირიყე! გონებავ, შეძრწუნდი და ძრწოლა შეიდევ! საგრძნობელნო, არევა და ქოთება გეგულებათ შესამთხვევად! ამისთვის რომ წმიდანიცა ზეცისა ძალნი შეიძრნენო, ქრისტე გვიბრძანებს. და არათუ მარტოდ წმიდანი ზეცისა ძალნი, არამედ სრუ...
იხილეთ სრულად
შეიძარ სულო და შეირიყე! გონებავ, შეძრწუნდი და ძრწოლა შეიდევ! საგრძნობელნო, არევა და ქოთება გეგულებათ შესამთხვევად! ამისთვის რომ წმიდანიცა ზეცისა ძალნი შეიძრნენო, ქრისტე გვიბრძანებს. და არათუ მარტოდ წმიდანი ზეცისა ძალნი, არამედ სრულებით ყოველნი დაბადებულნი, ხხილულნიცა და უხილავნიცა, ძრწოლით მოიცვიანო. პირველად ოთხთავე ნივთთა მიეღებისთ ძალი მშობელობისა, წარმდინარეობისა, შვენივრად ბევრისა და ნათლის მფენელობისა. ცანი წარიგრაგნენ, ვითარცა ტყავი, მცესა...
link
მაშინ ღვთის კაცთმოყვარება მრისხანედ მოსამართლედ შეიცვლება, ღვთის მოწყალება მართლმსაჯულებად გადაგვექცევა, ღვთის სიტკბოება - მამხილებელათა და იმისი ყოვლად წმიდაი სახარება შემასმენელათ წარმოგვიდგება. და რომ თვისით მოყვარებით ახლა ყვე...
იხილეთ სრულად
მაშინ ღვთის კაცთმოყვარება მრისხანედ მოსამართლედ შეიცვლება, ღვთის მოწყალება მართლმსაჯულებად გადაგვექცევა, ღვთის სიტკბოება - მამხილებელათა და იმისი ყოვლად წმიდაი სახარება შემასმენელათ წარმოგვიდგება. და რომ თვისით მოყვარებით ახლა ყველას გვითმობს და თავსიდებს ყველას ჩვენსა, როგორც ტკბილი ღმერთი და ჩვენის მოქცევის მომლოდინე სულგრძელებით, მაშინ გულისწყრომით მტრულად თავს დაგვესხმის. ჩვენთვის ქრისტეს ვნება და ჯვარი ჩვენის დაფარულების საძაგელებაებს გამოჰფ...
link
მაშინ გამოჩნდება ცხოველსმყოფელი ჯვარი, ანგელოსთაგან დიდებით ტვირთული. და მოიწევიან ღელესა მას გლოვისასა, რომელსაც რომ ადგილსა დავითის სახლიც ეწოდების. იქ დაიდგმიან საყდარნი სასჯელისანი, სადაც რომ მდინარეც გამოჩნდების ცეცხლისა წუმწ...
იხილეთ სრულად
მაშინ გამოჩნდება ცხოველსმყოფელი ჯვარი, ანგელოსთაგან დიდებით ტვირთული. და მოიწევიან ღელესა მას გლოვისასა, რომელსაც რომ ადგილსა დავითის სახლიც ეწოდების. იქ დაიდგმიან საყდარნი სასჯელისანი, სადაც რომ მდინარეც გამოჩნდების ცეცხლისა წუმწუბითა და გოგირდითა აღრეული, ბნელი და სასტიკად მფოფინარე, რომელშიგაც ეშმაკისა და ცრუწინასწარმეტყველის შთაგდებას გვაჯერებს ღვთისმეტყველთ თავი იოანე უწინვე გამოჩინებისა, სადაც რომ დღე და ღამე უნდა იტანჯებოდნენ საუკუნოდ. და ...
link
იქ სულობით აღარავინ ეწევა ცოდვილთა. აღარას შესჭირსთ რა როდესმე საყვარელად საწოდებელთა. აღარას ნაცვლობენ ტკბილად საყოლთათვის. და რა არის აქ სწორე და ნამდვილ სარწმუნო უცილო მიზეზი? ეს არის ჭეშმარიტი და თავი მიზეზი, რომ ღვთის მართლმს...
იხილეთ სრულად
იქ სულობით აღარავინ ეწევა ცოდვილთა. აღარას შესჭირსთ რა როდესმე საყვარელად საწოდებელთა. აღარას ნაცვლობენ ტკბილად საყოლთათვის. და რა არის აქ სწორე და ნამდვილ სარწმუნო უცილო მიზეზი? ეს არის ჭეშმარიტი და თავი მიზეზი, რომ ღვთის მართლმსაჯულობისაგან საუკუნოდ არიან განწირულნი და საუკუნოდ დასასჯელად მიყრილნი, რომელთაც რომ თავისის ნებითა და წინა აღრჩევითა სიბოროტე გამოირჩივეს და კეთილობა დაიწუნეს და კეთილობასთან - ღმერთიცა. და ამისთვის განიწირნენ და შეიჩვე...
link
დღეს აქა ყოველნი კიდევ როგორმე ვსჩანვართ: სამღვდელონიცა ვითამც რომ სამღვდელოთა, მონაზონნიცა ვითამც რომ ბერებათა, ქრისტიანენიცა ვითამც რომ მართლმადიდებლათა. მაგრამ მაშინ იქა ჩვენისა ნაქმარებისა და დაფარულებისა ზეწრები რომ მოგვეხდებ...
იხილეთ სრულად
დღეს აქა ყოველნი კიდევ როგორმე ვსჩანვართ: სამღვდელონიცა ვითამც რომ სამღვდელოთა, მონაზონნიცა ვითამც რომ ბერებათა, ქრისტიანენიცა ვითამც რომ მართლმადიდებლათა. მაგრამ მაშინ იქა ჩვენისა ნაქმარებისა და დაფარულებისა ზეწრები რომ მოგვეხდება და გავშიშვლდებით და სიყრმითგანი სიკვდილამდის საქმები წარმოგვიდგებიან როგორც საცხადონი, ისე დაფარულნი, სარცხვენელნი და სალაპარაკოდ დასამალავნი და გარდასაფიცნი. და მაშინ რა მსხვილ-მსხვილები საძაგელებაები გამოგვიჩნდებიან ...
link
და რომ გამოვა განჩინება და საუკუნო ჯერ ჩინება მარჯვენეთათვის, ტკბილი და საწადელი, გაუკვდავებისა და განმღრთობისა მბოძებელი და საუკუნოდ შვილ მაღლისა ღვთისაი დამაწესებელი ამ სანატრელის გასაგონის ხმითა: "მოვედით, კურთხეულნო მამისა ჩემ...
იხილეთ სრულად
და რომ გამოვა განჩინება და საუკუნო ჯერ ჩინება მარჯვენეთათვის, ტკბილი და საწადელი, გაუკვდავებისა და განმღრთობისა მბოძებელი და საუკუნოდ შვილ მაღლისა ღვთისაი დამაწესებელი ამ სანატრელის გასაგონის ხმითა: "მოვედით, კურთხეულნო მამისა ჩემისანო, და დაიმკვიდრეთ სასუფეველი თქვენთვის განმზადებული სოფლის დასაბამითგან. რამეთუ მშიოდა და მაჭამეთ მე, მწყუროდა და მასვით მე, შიშველ ვიყავ და შემმოსეთ მე. სნეულ ვიყავ და მომხედეთ. საპყრობილესა შინა ვიყავ და მომხედეთ,"...
link