ღვთივსათნო ცხოვრების უმთავრესი მტერი მრავლისადმი მზუნველობაა. ეს არის ღერძი, რომელსაც მოძრაობაში მოჰყავ თვითგამომგონებლური ამსოფლიური საქმიანობა. გათენებიდან გვიან დაღამებამდე, ყოველ დღე, დაარბენინებს ის თავის სათნომყოფელებს ერთი ...
იხილეთ სრულად
ღვთივსათნო ცხოვრების უმთავრესი მტერი მრავლისადმი მზუნველობაა. ეს არის ღერძი, რომელსაც მოძრაობაში მოჰყავ თვითგამომგონებლური ამსოფლიური საქმიანობა. გათენებიდან გვიან დაღამებამდე, ყოველ დღე, დაარბენინებს ის თავის სათნომყოფელებს ერთი საქმიდან მეორეზე და არ აძლევს არცერთი წუთით მოსვენების საშუალებას. ისინიც ვერასოდეს პოულობენ დროს, რათა მიიქცენ ღვთისკენ და თუნდაც მცირედი ხნით იყვნენ მასთან ლოცვით ურთიერთობაში. ასეთ მრავალმზრუნველობას მონაზვნობა გარიდე...
link
თუ აირჩიე მონასტერი, მაშ, განემზად მარტოობისათვის! მონასტერში იმ ადამიანს ძალზედ გაუჭირდება, ვინც ისეთივე ურთიერთობებს გააგრძელებს ყველასთან, როგორც ერში ჰქონდა. მონასტერში მხოლოდ წინამძღვარს და სულიერ მამას ან ბერს უნდა ვცნობდეთ,...
იხილეთ სრულად
თუ აირჩიე მონასტერი, მაშ, განემზად მარტოობისათვის! მონასტერში იმ ადამიანს ძალზედ გაუჭირდება, ვინც ისეთივე ურთიერთობებს გააგრძელებს ყველასთან, როგორც ერში ჰქონდა. მონასტერში მხოლოდ წინამძღვარს და სულიერ მამას ან ბერს უნდა ვცნობდეთ, სხვები თითქოს იქ არც იმყოფებიან. მაშინ ყველაფერი კარგად წარიმართება, უამისოდ კი ისეთი შინაგანი შფოთი და აურზაური ატყდება, საერო წვეულებებზეც რომ ვერ ნახავთ.
link
მოგიწიათ საქმის კეთებამ? რადგანაც ისინი თქვენ მორჩილებით არ გევალებათ და საკუთარი ნებით ასრულებთ, ისეთნაირად შეგიძლიათ განაგოთ ისინი, რომ ოდნავადაც არ მოგწყვიტონ მათ თქვენი შინაგანი საქმიანობისაგან. მიენდეთ ამ მხრივ წმ. ისააკ ასურ...
იხილეთ სრულად
მოგიწიათ საქმის კეთებამ? რადგანაც ისინი თქვენ მორჩილებით არ გევალებათ და საკუთარი ნებით ასრულებთ, ისეთნაირად შეგიძლიათ განაგოთ ისინი, რომ ოდნავადაც არ მოგწყვიტონ მათ თქვენი შინაგანი საქმიანობისაგან. მიენდეთ ამ მხრივ წმ. ისააკ ასურს. ის არ მოგვიწოდებს შრომისაკენ და გვირჩევს, მხოლოდ საჭიროების შემთხვევაში დავკავდეთ საქმით, ისიც იშვიათად. რამეთუ ის გონებას თავისკენ ტაცებს და საჭირო ხდება განსაკუთრებული ჩვევის გამომუშავება, ამას რომ ავცდეთ. ჩვენი ყოფ...
link
საქმიანობის ყველანაირი სახე და განრიგი კარგია, თუ ღვთის ხსოვნას უწყობს ხელს. აუცილებელი როდია წინასწარ რაიმე დაიგეგმოს. თუ ერთი საქმე ლოცვას გწყეტთ, უნდა მიატოვოთ დამეორეზე გადახვიდეთ. ვთქვათ, გადაშალეთ წიგნი და კითხვა დაიწყეთ, მა...
იხილეთ სრულად
საქმიანობის ყველანაირი სახე და განრიგი კარგია, თუ ღვთის ხსოვნას უწყობს ხელს. აუცილებელი როდია წინასწარ რაიმე დაიგეგმოს. თუ ერთი საქმე ლოცვას გწყეტთ, უნდა მიატოვოთ დამეორეზე გადახვიდეთ. ვთქვათ, გადაშალეთ წიგნი და კითხვა დაიწყეთ, მაგრამ გულს ვერ უდებთ. მიატოვეთ ეს წიგნი და სხვა აიღეთ. თუ ვერც ამას კითხულობთ, კითხვა მიატოვეთ და მუხლმოყრებით ან ფიქრით დაკავდით. ისეთი ხელსაქმე უნდა გაგვაჩნდეს, რომელიც ყურადღებას არ განაბნევს... როცა ღვთის მიმართ ყურად...
link
მონასტერში ცხოვრების ორგვარი წესია: ერთი შინაგანი, მეორე - გარეგანი. მორჩილებები, რომლებიც მონასტერში დგინდება, უკლებლივ გარეგნულ ცხოვრების წესს ეხება. ვინც არ იცის, რომ მონასტერში მუსულთ ძირითადად ფიზიკურად ასაქმებენ და რომ სულის...
იხილეთ სრულად
მონასტერში ცხოვრების ორგვარი წესია: ერთი შინაგანი, მეორე - გარეგანი. მორჩილებები, რომლებიც მონასტერში დგინდება, უკლებლივ გარეგნულ ცხოვრების წესს ეხება. ვინც არ იცის, რომ მონასტერში მუსულთ ძირითადად ფიზიკურად ასაქმებენ და რომ სულის ცხოვნების პროცესი ასეთი მორჩილებების ფონზემიმდინარეობს, შესაძლოა, პირველივე ნაბიჯებიდან პირი იბრუნოს მონასტრისაგან იმის გამო, თითქოს ეს არ შეესაბამება მის მიზანს და სულისკვეთებას; ან მონასტერში დარჩენილმა მთელი მონასტრუ...
link
668. როდესაც აუცილებელია ქალებთან საუბარი, როგორ მოვიქცე და როგორ ვილაპარაკო? მითხარი, ღვთისმოსაობის ან თანაგრძნობის საბაბით, გამართლებულია თუ არა მათ საქმეებში მონაწილეობის მიღება?
ეშმაკის ცდუნება ყმაწვილის მიმართ
მონაზონი იგია, ვინც საკუთარი სული სიმდაბლის უფსკრულად აქცია და მასში დანთქა და მოაშთო ყოველგვარი ვნება.
601. ზოგჯერ ჩვენთან მორწმუნე ქალები და ძმების დედები მოდიან, ჩვენ კი მათ მონასტრის იმ გარე სენაკში ვიღებთ, რომელსაც მონასტერთან ფანჯრები აკავშირებს. ვესაუბრო მათ ამ ფანჯრებიდან თუ არა? და კიდევ: რადგან ჩემმა ბებიამ არ მოისურვა ბიძაშვილებთან ცხოვრება და მთელი თავისი საკუთრება მე გადმომცა, დამრთავ თუ არა ნებას, რომ როდესაც ის დროგამოშვებით მოვა, ვესაუბრო და მივაწოდო რაც სჭირდება? თუ არა? როგორ მოვიქცე?
იხილეთ სრულად
601. ზოგჯერ ჩვენთან მორწმუნე ქალები და ძმების დედები მოდიან, ჩვენ კი მათ მონასტრის იმ გარე სენაკში ვიღებთ, რომელსაც მონასტერთან ფანჯრები აკავშირებს. ვესაუბრო მათ ამ ფანჯრებიდან თუ არა? და კიდევ: რადგან ჩემმა ბებიამ არ მოისურვა ბიძაშვილებთან ცხოვრება და მთელი თავისი საკუთრება მე გადმომცა, დამრთავ თუ არა ნებას, რომ როდესაც ის დროგამოშვებით მოვა, ვესაუბრო და მივაწოდო რაც სჭირდება? თუ არა? როგორ მოვიქცე?
link