მეკითხებით, ვისაუბროთ თუ არა სხვებთან სულიერი ცხოვრების შესახებ? ისაუბრეთ, მხოლოდ საკუთარი არ წარმოაჩინოთ, ზოგადად იმსჯელეთ; ეცადეთ გაითავისოთ მისი მდგომარეობვა, ვინც კითხვას გისვამთ. ხდება ისეც, რომ ზოგიერთი მხოლოდ იმიტომ იწყებს ...
იხილეთ სრულად
მეკითხებით, ვისაუბროთ თუ არა სხვებთან სულიერი ცხოვრების შესახებ? ისაუბრეთ, მხოლოდ საკუთარი არ წარმოაჩინოთ, ზოგადად იმსჯელეთ; ეცადეთ გაითავისოთ მისი მდგომარეობვა, ვინც კითხვას გისვამთ. ხდება ისეც, რომ ზოგიერთი მხოლოდ იმიტომ იწყებს ამ საკითხზე საუბარს, რომ ილაპარაკოს. და ეს უკეთესია, ვიდრე რაიმე ცხოვრებისეული და ამაო საუბრები. როდესაც ორნი არა ხართ და სხვას ესაუბრებიან, თუ გსურთ, შეგიძლიათ მდუმარება დაიცვათ. თუ საჭიროების გამო ვინმესთან მიდიხართ და...
მთავარი ისაა, რომ ძალამხოლოდ ღვთისადმი განუწყვეტელ გრძნობაშია, რომელიც ყოველმხრივი სსაშუალებებით უნდა გაღვივდეს. ესაა კანონი! თუ ეს გრძნობა არსებობს, მაშინ ყველა კანონი ამ ერთით იცვლება და, თუ ის არ არსებობს, მაშინ მას ვერანაირი კ...
იხილეთ სრულად
მთავარი ისაა, რომ ძალამხოლოდ ღვთისადმი განუწყვეტელ გრძნობაშია, რომელიც ყოველმხრივი სსაშუალებებით უნდა გაღვივდეს. ესაა კანონი! თუ ეს გრძნობა არსებობს, მაშინ ყველა კანონი ამ ერთით იცვლება და, თუ ის არ არსებობს, მაშინ მას ვერანაირი კითხვა და შრომა ვერ შეცვლის. ლოცვითი მეტყველება იმისთვისაა დადგენილი, რომ ეს გრძნობა გამოკვეთოს და, თუ არ კვებავს, მაშინ ის ფუჭი შრომაა, სარგებლის გარეშე. ეს გარეგანი შესამოსელია, რომლის ქვეშაც არ არსებობს სხეული და რომელ...
თუ უკეთური აზრები გვასხმიან, უნდა მოვარიდოთ მას გონების თვალი, უფალს მივმართოთ და მისი სახელით ვდევნოთ ისინი. თუკი აზრი გულს შეეხება, ვგმემოთ საკუთარი თავი და ვევედროთ უფალს, შეგვიწყალოს; მანამ ვიგვემოთ თავი, სანამ გულში საპირისპი...
იხილეთ სრულად
თუ უკეთური აზრები გვასხმიან, უნდა მოვარიდოთ მას გონების თვალი, უფალს მივმართოთ და მისი სახელით ვდევნოთ ისინი. თუკი აზრი გულს შეეხება, ვგმემოთ საკუთარი თავი და ვევედროთ უფალს, შეგვიწყალოს; მანამ ვიგვემოთ თავი, სანამ გულში საპირისპირო გრძნობა არ აღიძვრება, მაგალითად, განკითხვის ნაცვლად სხვისი განდიდების ან, უკიდურეს შემთხვევაში, მისდამი პატივისცემის გულითადი გრძნობა...
აი, ამიტომ გულში უფლის ფერხთით წინასწარ უნდა გვქონდეს წყნარი ადგილი შემზადებული....
საერთოდ, წესად გქონდეთ, თუ რა არის თქვენთვის დასაშვები, განსაზღვრეთ იმ ზემოქმედების მიხედვით, რასაც ის ახდენს თქვენს შინაგანზე. რაც მას აღაშენებს, ჰქმენით, ხოლო რაც არღვევს, აღიკრძალეთ და ეკრძალენით. საღად მოაზროვნე რომელი თქვენგა...
იხილეთ სრულად
საერთოდ, წესად გქონდეთ, თუ რა არის თქვენთვის დასაშვები, განსაზღვრეთ იმ ზემოქმედების მიხედვით, რასაც ის ახდენს თქვენს შინაგანზე. რაც მას აღაშენებს, ჰქმენით, ხოლო რაც არღვევს, აღიკრძალეთ და ეკრძალენით. საღად მოაზროვნე რომელი თქვენგანი გაიწვდის ხელს ჭიქა წყლისაკენ, რომელშიც შხამია ჩაწვეთებული? ვინ მოიქცევა ასე?!
გავიხსენოთ, როგორ მოქმედებენ მტრის განსაცდელები. მტრის მიერ მახვილის მოქნევა აზრის ჩათესვას ნიშნავს, იმ იმედით, რომ გული მას თანაგრძნობით გამოეხმაურება, რის საფუძველზეც ის შემდეგ ძლიერ განსაცდელს მოგვივლენს. მაგალითად, თვალწინ დაგ...
იხილეთ სრულად
გავიხსენოთ, როგორ მოქმედებენ მტრის განსაცდელები. მტრის მიერ მახვილის მოქნევა აზრის ჩათესვას ნიშნავს, იმ იმედით, რომ გული მას თანაგრძნობით გამოეხმაურება, რის საფუძველზეც ის შემდეგ ძლიერ განსაცდელს მოგვივლენს. მაგალითად, თვალწინ დაგვიყენებს შეურაცხმყოფელის სახეს, რითაც მტერი მახვილს გვიღერს. თუ ამას გული შეურაცხმყოფელის მიმართ უსიამოვნო გრძნობით უპასუხებს, ეს ნიშნავს, რომ მახვილმა ჩვენი სულის სხეულში გაიარა და დაჭრა იგი. მაშინვე მიეახლება ჩვენს სულ...
ხოლო არიან, რომელნი უდებ–ჰყოფენ გზასა ამას და თვით გაუსწორებელნი მისდევენ გასწორებასა ქვეყნისასა. ესე ვითართა პირთათვის მშვენივრად მოეზავების სიტყვა ესე მაცხოვრისა: „მკურნალო, განიკურნე პირველად თავი თვისი“. ყოველი, რომელიც თავის ...
იხილეთ სრულად
ხოლო არიან, რომელნი უდებ–ჰყოფენ გზასა ამას და თვით გაუსწორებელნი მისდევენ გასწორებასა ქვეყნისასა. ესე ვითართა პირთათვის მშვენივრად მოეზავების სიტყვა ესე მაცხოვრისა: „მკურნალო, განიკურნე პირველად თავი თვისი“. ყოველი, რომელიც თავის შინაგან ცხოვრების გასწორებას არ ეცდება და არ დაამყარებს თვის შორის სრულ მშვიდობას, იგი საერთოდ კაცთა შორის მშვიდობას, იგი საერთოდ კაცთა შორის მშვიდობიანობას ვერ დააფუძნებს, არამედ პირიქით, ხშირად დაარღვევს მას.
აი, რას მ...
კაცი, რომელიც არ ებრძვის თავის უწესო თვისებებს, სიბრძნისაგან ყოვლად ცარიელ არს და ცხოვრება მისი ამაო არს.
ბრძოლა თავის თავთან დიდსულობაა და მებრძოლი იგი ახოვანების ბაირაღით შევალს უვნებლობის საყდარში, სადაცა განისვენებს მეუფება მა...
იხილეთ სრულად
კაცი, რომელიც არ ებრძვის თავის უწესო თვისებებს, სიბრძნისაგან ყოვლად ცარიელ არს და ცხოვრება მისი ამაო არს.
ბრძოლა თავის თავთან დიდსულობაა და მებრძოლი იგი ახოვანების ბაირაღით შევალს უვნებლობის საყდარში, სადაცა განისვენებს მეუფება მაღლისა.
ადამიანი მარადის უნდა იყოს აღჭურვილი საბრძოლად თავის სიბოროტესთან, ვინაიდგან ყოველი ვნება მას შინა შესისხლხორცებული იზიდავს მას მონებად და ამ მონებითა კარგავს იგი კაცობრივ მაღალ სიმტკიცეს და ღირსებას და ერთვის ბუნ...
უფალსა და მარადიულ ჩვენს მეუფეს, რომლის ქალაქსაც ჩვენ (მისი მიმდევრები) შევადგენთ, ჩვენთან მოსვლა უნდა, ამიტომ ჩვენც უნდა განუმზადოთ მას ალაგი წრფელი, რადგან ბევრია ჩვენში უფლის მოსვლისათვის დამაბრკოლებელი მიზეზი. არის სივიწროვე, ...
იხილეთ სრულად
უფალსა და მარადიულ ჩვენს მეუფეს, რომლის ქალაქსაც ჩვენ (მისი მიმდევრები) შევადგენთ, ჩვენთან მოსვლა უნდა, ამიტომ ჩვენც უნდა განუმზადოთ მას ალაგი წრფელი, რადგან ბევრია ჩვენში უფლის მოსვლისათვის დამაბრკოლებელი მიზეზი. არის სივიწროვე, ანუ ჩვენი სინიდისის შემავიწროებელი მიდრეკილებანი; არის ბორცები, ანუ ამაყი აზრები, სიტყვები და ქმედებანი; არის ვარდნილები, ანუ ურჩი, უხერხული ჯიუტობანი, და რაც უმთავრესია, არ აქვს ჩვენს გულს ისეთი ჭიშკარი, რომლითაც შესაძლ...
უხილავ მტერთან ბრძოლისას, სასო არ წარიკვეთო, გაჭირვებისა და სულის შეიწროებისას, ყველაზე მძიმე მომენტებშიაც კი, ადიდე უფალი. ბრძოლა და ვნება, მისი სახელისთვისაა, მისი გულისთვის იგესლები დაუნდობელი გველისაგან ყოველ წამს. შენ რომ ღვთ...
იხილეთ სრულად
უხილავ მტერთან ბრძოლისას, სასო არ წარიკვეთო, გაჭირვებისა და სულის შეიწროებისას, ყველაზე მძიმე მომენტებშიაც კი, ადიდე უფალი. ბრძოლა და ვნება, მისი სახელისთვისაა, მისი გულისთვის იგესლები დაუნდობელი გველისაგან ყოველ წამს. შენ რომ ღვთისმოშიში ცხოვრება არ აგერჩია, ღმერთთან სიახლოვეს არ დაშურებოდი, მტერი ახლოსაც არ გაგეკარებოდა, არ გაწამებდა.
როდესაც ეკლესიის კედლებს დატოვებთ და ერში გამოხვალთ, ქრისტიანის სამი მთავარი მტრის წინააღმდეგ საბრძოლველად მოემზადეთ, ესენია: წუთისოფელი, ხორცი და ეშმაკი.
წუთისოფელი ჩვენს წინაღმდეგ თავის განსაცდელებს აამხედრებს: სიმდიდრითა ...
იხილეთ სრულად
როდესაც ეკლესიის კედლებს დატოვებთ და ერში გამოხვალთ, ქრისტიანის სამი მთავარი მტრის წინააღმდეგ საბრძოლველად მოემზადეთ, ესენია: წუთისოფელი, ხორცი და ეშმაკი.
წუთისოფელი ჩვენს წინაღმდეგ თავის განსაცდელებს აამხედრებს: სიმდიდრითა და ამაო დიდების წყურვილით, ურწმუნო ადამიანებთან ურთიერთობით, პოლიტიკური ვნებებითა და მატერიალური საზრუნავებით შემოგვიტევს. ეცდება ჩვენში დანაშაულებრივი ქმედებებისა და ომის საფრთხის წინაშე აღძრას შიში, გარყვნილების ქადაგებით და...