ადამიანები თავის წარსაწყმედად მიესწრაფვიან სიმდიდრის მოხვეჭას, ხორციელ სიამეთა ამ აუცილებელ თანამგზავრს. მან კი (ქრისტემ) გლახაკად ყოფნა ამჯობინა; იმათ ქვეყნიური დიდება-პატივი და ძალაუფლება სწყუროდათ, მან კი არ ისურვა ქვეყნიური მე...
იხილეთ სრულად
ადამიანები თავის წარსაწყმედად მიესწრაფვიან სიმდიდრის მოხვეჭას, ხორციელ სიამეთა ამ აუცილებელ თანამგზავრს. მან კი (ქრისტემ) გლახაკად ყოფნა ამჯობინა; იმათ ქვეყნიური დიდება-პატივი და ძალაუფლება სწყუროდათ, მან კი არ ისურვა ქვეყნიური მეფობა. ხორციელ შვილთა ყოლას ადამიანები უდიდეს სიკეთედ მიიჩნევენ, მან კი უგულებელყო თავისთვის ქორწინება და ხორციელი შთამომავლობის დატოვება; ისინი უკიდურესი ზიზღით უფრთხიან თავის უპატიო-ყოფასა და დამცირებას, იესო ქრისტემ კი...
უფლის სულს ქრისტე გვიგზავნის, ამიტომაც არ შეიძლება, რომ იგი ღვთის მტრის, ეშმაკის, უღმერთოს, ანდა კაცთმოძულის გამოგზავნილი იყოს. მისი გამოგზავნა მხოლოდ მეგობარს, ნათესავს, ჩვენს მოყვარულს, მხოლოდ უფალს ჩვენსას იესო ქრისტეს ძალუძს.
...
იხილეთ სრულად
უფლის სულს ქრისტე გვიგზავნის, ამიტომაც არ შეიძლება, რომ იგი ღვთის მტრის, ეშმაკის, უღმერთოს, ანდა კაცთმოძულის გამოგზავნილი იყოს. მისი გამოგზავნა მხოლოდ მეგობარს, ნათესავს, ჩვენს მოყვარულს, მხოლოდ უფალს ჩვენსას იესო ქრისტეს ძალუძს.
სული ღმრთისა - სული ჭეშმარიტისა, მამიდან რომ გამომდინარეობს, სული მამისა მამობრივია, ამიტომაცაა იგი დალოცვილი და სასიხარულო. სიხარულითა და სიკეთით ამოიცნობთ მას.
და ბოლოს, სულიწმიდა ქრისტეზე მოწმობს, ამტკიცებს, რომ ქრისტ...
ჩვენ უნდა გვიყვარდეს ქრისტეს პიროვნება. ეს სიყვარული აუცილებელია ჩვენი სულებისთვის. და ასევე სიყვარული ღვთის ქმნილებებისადმი: ცხოველებისადმი, ხეებისადმი, ყვავილებისადმი, ფრინველებისადმი და უპიველეს ყოვლისა, ღვთის უსრულყოფილესი ქმნ...
იხილეთ სრულად
ჩვენ უნდა გვიყვარდეს ქრისტეს პიროვნება. ეს სიყვარული აუცილებელია ჩვენი სულებისთვის. და ასევე სიყვარული ღვთის ქმნილებებისადმი: ცხოველებისადმი, ხეებისადმი, ყვავილებისადმი, ფრინველებისადმი და უპიველეს ყოვლისა, ღვთის უსრულყოფილესი ქმნილების - ადამიანისადმი.
ღმერთმა ადამიანთა მიმართ თავისი სიყვარული იმით დაამტკიცა, რომ წარმოგზავნა თავისი საყვარელი ძე ცოდვილთა ცხონებისათვის (ინ. 3, 16), მისცა იგი ვნებისა და სიკვდილისთვის, რათა ამით გამოეხსნა მორწმუნენი ცოდვისა და მარადიული წარწყმედისაგ...
იხილეთ სრულად
ღმერთმა ადამიანთა მიმართ თავისი სიყვარული იმით დაამტკიცა, რომ წარმოგზავნა თავისი საყვარელი ძე ცოდვილთა ცხონებისათვის (ინ. 3, 16), მისცა იგი ვნებისა და სიკვდილისთვის, რათა ამით გამოეხსნა მორწმუნენი ცოდვისა და მარადიული წარწყმედისაგან.
სულიერი სიყვარული თავისუფალი ნებით ჩნდება და არა იძულებით. ადამიანმა ქრისტესთან მიახლოება თვითონ უნდა მოინდომოს. როგორ უნდა შევიდეს იესო ქრისტე იმ კაცის გულში, რომელიც სოფლის ამაო საზრუნავებითაა სავსე და იქ უფლის დასამკვდრებლად ად...
იხილეთ სრულად
სულიერი სიყვარული თავისუფალი ნებით ჩნდება და არა იძულებით. ადამიანმა ქრისტესთან მიახლოება თვითონ უნდა მოინდომოს. როგორ უნდა შევიდეს იესო ქრისტე იმ კაცის გულში, რომელიც სოფლის ამაო საზრუნავებითაა სავსე და იქ უფლის დასამკვდრებლად ადგილი აღარაა. ვისაც უფალთან ყოფნა უნდა, ხშირად უნდა ფიქრობდეს მასზე, მის ღმრთეებრივ ხატს ხშირად უნდა წარმოიდგენდეს, ყოველდღე უნდა კითხულობდეს სახარებას და მაშინ შეიტყობს, რომ მისი აღთქმა უტყუარია. სადაც სახარების სიტყვა ს...
როცა ჩვენს გულში ქრისტეს სიყვარული არ არის, მაშინ ჩვენ არაფრის გაკეთება არ ძალგვიძს და ვემსგავსებით ხომალდს, რომელსაც ძრავებისთვის საწვავი გამოელია. ყოველთვის სიყვარულით მოვიგონოთ ქრსიტე; მაშინ ჩვენი გული ათრთოლდება სიხარულისაგან.
ქმნილებასთან მიმართებაში სიტყვა ღმერთი წმიდა წერილში იმიტომაც იწოდება პირველშობილად, რომ სიტყუა, რომელიც დასაბამად ჰქმნიდა ყოველივე არსებულს, თავის დამდაბლებით გარდამოხდა ქმნილებასთან, რათა მათ შესძლებოდათ არსებობად მოსვლა... და კ...
იხილეთ სრულად
ქმნილებასთან მიმართებაში სიტყვა ღმერთი წმიდა წერილში იმიტომაც იწოდება პირველშობილად, რომ სიტყუა, რომელიც დასაბამად ჰქმნიდა ყოველივე არსებულს, თავის დამდაბლებით გარდამოხდა ქმნილებასთან, რათა მათ შესძლებოდათ არსებობად მოსვლა... და კიდევ იმიტომაც იწოდება ასე, რომ თავისი თვითდამდაბლებითა და ქმნილებასთან მისვლით ღვთის შვილებად შეექმნა ყველა ადამიანი.
გამოცხადების ღმერთი სიტყუაა, რამეთუ სიტყვამ, ყოველგან განვრცობილმა, ღვთისმცნობელობით აღავსო ყოველივე ზენა და ქვენა სამყაროში, სიღრმესა თუ სივრცეში, ზენა სამყაროში - სულიერ ქმნილებათა შორის, ქვენა სამყაროში - თავისი ხორციელქმნითა ...
იხილეთ სრულად
გამოცხადების ღმერთი სიტყუაა, რამეთუ სიტყვამ, ყოველგან განვრცობილმა, ღვთისმცნობელობით აღავსო ყოველივე ზენა და ქვენა სამყაროში, სიღრმესა თუ სივრცეში, ზენა სამყაროში - სულიერ ქმნილებათა შორის, ქვენა სამყაროში - თავისი ხორციელქმნითა და განკაცებით, სიღრმეში - ჯოჯოხეთად შთასვლით და მუნმყოფთა აღმოყვანით, სივრცეში კი - ამქვეყნად მოსვლითა და თავისი საზოგადო მხსნელი მსახურების აღსრულებით.