153. შეიძლება თუ არა იმ დაუწერელ წეს–ჩვეულებათა უარყოფა, რომელიც სამოციქულო გადმოცემით მივიღეთ?
იხილეთ სრულად
ეკლესიაში დაცული დოგმატებისა და ქადაგებებისაგან ზოგიერთი მოცემულია წერილობითი მოძღვრების სახით, ხოლო ზოგიერთი მივიღეთ სამოციქულო გადმოცემით, მემკვიდრეობით საიდუმლოში. ერთსაც და მეორესაც თანაბარი ძალა აქვს კეთილმსახურებისათვის და ამას ვერავინ შეეწინააღმდეგება, თუნდაც ნაკლებად ერკვეოდეს საეკლესიო დადგენილებებში. რადგან, თუკი გავბედავთ დაუწერელ წეს–ჩვეულებათა უარყოფას, როგორც თითქოსდა ნაკლები მნიშვნელობის მქონეთ, მაშინ შეფარულად ვავნებთ სახარებას სუ...
link
147. დაიმკვიდრებს თუ არა საუკუნო ნეტარებას ეკლესიის ერთობისაგან განშორებული ადამიანი?
88. როგორ ახასიათებენ წმ. მამები განხეთქილებაში მყოფ მღვდელმსახურთ და ვის ადარებენ მათ?
იხილეთ სრულად
იგია ურჩიმონა, უსჯულო შვილი, ბოროტი ძმა, ეპისკოპოსთა შეურაცხმყოფელი და მღვდელთაგან განდგომილი, იგი სხვა საკურთხევლის აღმართვას ბედავს, სხვა ლოცვების შედგენას იწყებს უჯერო სიტყვებით, ცრუ მსხვერპლშეწირვით ბილწავს ღმრთისადმი შეწირული მსხვერპლის ჭეშმარიტებას და არც კი უნდა გაიგოს, რომ ღმრთაებრივი განწესების წინააღმდეგ მოქმედი ღმრთაებრივი ნებითვე დაისჯება უგუნური კადნიერებისათვის. ასე დაისაჯნენ კორე, დათანი და აბირონი, რომლებიც მოსესა და მღვდელ აარონი...
link
68. რას ამბობენ წმ. მამები იმათ შესახებ, რომლებიც არღვევენ ეკლესიიის ერთიანობას და განხეთქილება შეაქვთ მასში?
იხილეთ სრულად
მტერმა გამოიგონა წვალებანი და განხეთქილებანი, რათა დაამხოს სარწმუნოება, თვით ქრისტეს სახელით აცდუნოს გაუფრთხილებელნი, დაამახინჯოს ჭეშმარიტება, დაარღვიოს ეკლესიის ერტიანობა. თვით ეკლესიიდან იტაცებს ადამიანებს და სწორედ მაშინ, როდესაც ისინი უახლოვდებოდნენ ნათელს... ჰგონიათ, თითქოს ნათელში ვლენან და ღამის წყვდიადში კი დაეხეტებიან. ასეთია მტრის მანქანება, რომელიც მოციქულის თქმით, გარდაისახება "ანგელოსად ნათლისა" (2 კორ. 11, 14) და თავის მსახურებს ნა...
link
3. რომელია უფრო აღმატებული – საეკლესიო ღვთისმსახურებაზე დასწრება თუ შინ აღსრულებული პირადი ლოცვები?
იხილეთ სრულად
ხილული წმიდა ეკლესიის გარეშე არ იქნებოდა ქრისტეს წმიდა საიდუმლო, ურომლისოდაც ადამიანი ვერ დაიმკვიდრებს საუკუნო ცხოვრებას. საეკლესიო ლოცვას ისეთი ძალა და მნიშვნელობა აქვს, რომ ეკლესიაში წარმოთქმული ერთი „უფალო შემიწყალე“ აღემატება პირად ან სენაკში აღსრულებულ ყველა სულიერ ვარჯიშს, სწორედ ამიტომ წმიდა მამები ეკლესიაში იდგნენ ისე, როგორც უფლის წმიდა ტახტის წინ წარდგომილნი.
link
შენ იტყვი, ვითარმედ თავისა მის მოციქულთასა პეტრეს საყდარსა ვზიო, ხოლო ჩვენ პირველწოდებულისა და ძმისა თვისისა მწოდებელისა ნასწავლნი ვართ და სამწყსონი და მის მიერ მოქცეულნი და განათლებულნი და ერთი წმიდათა ათორმეტთა მოციქულთაგანი - ს...
იხილეთ სრულად
შენ იტყვი, ვითარმედ თავისა მის მოციქულთასა პეტრეს საყდარსა ვზიო, ხოლო ჩვენ პირველწოდებულისა და ძმისა თვისისა მწოდებელისა ნასწავლნი ვართ და სამწყსონი და მის მიერ მოქცეულნი და განათლებულნი და ერთი წმიდათა ათორმეტთა მოციქულთაგანი - სვიმონს ვიტყვი კანანელსა - ქუეყანასა ჩვენსა დამარხულ არს აფხაზეთს, რომელსა ნიკოფსი ეწოდების. ერთი ღმერთი გვიცნობიეს, არღარა უარ-გვიყვიეს და არღა ოდეს წვალებისა მიმართ მიდრეკილ არს ნათესავი ჩვენი... ჯერ არს წოდებული იგი მწ...
link
სახიერმან და კაცთმოყვერემან ღმერთმან ყოველი აღმოსავლეთი საღმრთოთა ნათლითა განაბრწყინვა და წმიდანი ეკლესიანი ქართლისანი ახლად შეამკვნა.
ცოდვა აურაცხელი გვაქვს. ქრისტიანობა ძნელი გასაგებია ჩვენთვის, მაგრამ ცოდვათა სამკურნალო საშუალებებით მეტისმეტად მდიდარია დედა ეკლესია.
რაში გჭირდება შენ, მართლმადიდებელო ქრისტიანო, ცოდნა ცრუ მოძღვრებათა ან კიდევ მეგობრობა სექტანტებთან? იოანე ოქროპირი ამბობს: „თუ ცხონება გინდა, იყავი ეკლესიაში და იგი არ დაუთმობს შენს თავს ბოროტს. ეკლესია ზღუდეა და თუ შენ ამ ზღუდის...
იხილეთ სრულად
რაში გჭირდება შენ, მართლმადიდებელო ქრისტიანო, ცოდნა ცრუ მოძღვრებათა ან კიდევ მეგობრობა სექტანტებთან? იოანე ოქროპირი ამბობს: „თუ ცხონება გინდა, იყავი ეკლესიაში და იგი არ დაუთმობს შენს თავს ბოროტს. ეკლესია ზღუდეა და თუ შენ ამ ზღუდის შიგნით იმყოფები, მგელი ვერ წარგიტაცებს. თუკი გამოხვალ გარეთ, მხეცის ლუკმა გახდები. ნუ განუდგები ეკლესიას, ამქვეყნად მასზე ძლიერი არაფერია, ის არის შენი სასოება, მასშია შენი ბედნიერება“.
link
საყდარი არის მანუგეშებელი კაცისა ყოველთა შინა მისთა მწუხარებათა; საყდარი არის განმაღვიძებელი კაცისა ყოვლისა კეთილისა საქმისათვის; საყდარი არის განმანათლებელი კაცისა ყოველთა შინა სულიერთა ნივთთა და საქმეთა; საყდარი არის სულიერი გამ...
იხილეთ სრულად
საყდარი არის მანუგეშებელი კაცისა ყოველთა შინა მისთა მწუხარებათა; საყდარი არის განმაღვიძებელი კაცისა ყოვლისა კეთილისა საქმისათვის; საყდარი არის განმანათლებელი კაცისა ყოველთა შინა სულიერთა ნივთთა და საქმეთა; საყდარი არის სულიერი გამზრდელი კაცისა და შემაერთებელი კაცთა. სოფელი გაჰყოფს კაცთა, გააშორებს მოყვასთა მოყვასისაგან, ეკლესია შეაერთებს ყოველთა, რათა ერთითა ბაგითა და ერთითა გულითა უგალობდნენ და აქებდნენ ერთსა ზეციერსა ყოველთა მამასა და შემოქმედს...
link