სოლომონ ბრძენი ამბობს: "შიში ღმრთისა - დასაბამი სიბრძნისა" - და მამები ეთანხმებიან. და მეც გეუბნებით: ნეტარია და სამგზის ნეტარი, ღმრთისმოშიში კაცი. ღმერთის ამ შიშისაგან იშვება ღმერთისადმი ნდობა. და ადამიანს მთელი გულით სჯერა, რომ,...
იხილეთ სრულად
სოლომონ ბრძენი ამბობს: "შიში ღმრთისა - დასაბამი სიბრძნისა" - და მამები ეთანხმებიან. და მეც გეუბნებით: ნეტარია და სამგზის ნეტარი, ღმრთისმოშიში კაცი. ღმერთის ამ შიშისაგან იშვება ღმერთისადმი ნდობა. და ადამიანს მთელი გულით სჯერა, რომ, ვინაიდან სრულიად უძღვნა თავი ღმერთს, ღმერთიც მთლიანად ზრუნავს მასზე. და საკვებისა და ჭერის გარდა, რომელზე ზრუნვისთვისაც თვითონ ღმერთი აღძრავს ადამიანს, სხვა საზრუნავი კაცს არ გააჩნია. ხოლო დაჰყვება რა ღმრთის ნებას, იგი ...
რწმენა ძალაა, რომელიც ადამიანის გონებასა და ნებაშია დავანებული. გონება ზეციური ნათლით ნათდება და საკუთარ თავში შეიცავს იმას, რასაც უფალი უცხადებს მას. ასევე ნებაც ღვთისაგან მართულია იმ ჭეშმარიტის აღსასრულებლად, რასაც გონება უბრძან...
იხილეთ სრულად
რწმენა ძალაა, რომელიც ადამიანის გონებასა და ნებაშია დავანებული. გონება ზეციური ნათლით ნათდება და საკუთარ თავში შეიცავს იმას, რასაც უფალი უცხადებს მას. ასევე ნებაც ღვთისაგან მართულია იმ ჭეშმარიტის აღსასრულებლად, რასაც გონება უბრძანებს მას. როდესაც რწმენა უძლურია, გონებას არ ძალუძს, გაიგოს ღვთის საიდუმლოებები, ნებას კი, იმაზე უწინ, ვიდრე გონება გაიგებდეს, არ სურს მათი შეყვარება. ნეტარმა ავგუსტინემ ბრძანა, რომ ადამიანს შეუძლია, უყვარდეს უხილავი, მაგ...
წმინდანთა ცხოვრებაში მრავალი მაგალითია იმისა, რომ რწმენით ნათქვამი სიტყვა გარეულ ცხოველებს და ფრინველებსაც კი ესმით. ერთხელ წმიდა აკაკი, მელიტინელი ეპისკოპოსი, რომელიც V საუკუნის დასაწყისში ცხოვრობდა (ხსენეხა 17/IV), ტამარში ქადაგ...
იხილეთ სრულად
წმინდანთა ცხოვრებაში მრავალი მაგალითია იმისა, რომ რწმენით ნათქვამი სიტყვა გარეულ ცხოველებს და ფრინველებსაც კი ესმით. ერთხელ წმიდა აკაკი, მელიტინელი ეპისკოპოსი, რომელიც V საუკუნის დასაწყისში ცხოვრობდა (ხსენეხა 17/IV), ტამარში ქადაგებას კითხულობდა. ტამრის სახურავის ქვეშ კი მერცხლები ფუსფუსებდნენ, ბუდეს აგებდნენ და თან ხმამაღლა ჟღურტულებდნენ, რითაც ხალხს ქადაგების მოსმენაში ხელს უშლიდნენ. მაშინ წმიდა აკაკიმ ფრინველებს ასე მიმართა: - საყვარელო მერცხლ...
აწ განვიზრახოთ მოკლედ, თუ რაისთვის უმეტესი აქვს ფასი სარწმუნოებასა ჩვენსა, ვიდრე სარწმუნოებასა მათსა, რომელნი თვალითა თვისითა ხედვიდენ მაცხოვარსა. სარწმუნოებასა ჩვენსა, ძმანო ქრისტიანენო, მისთვის აქვს უმეტესი ფასი, რომელ იგი პირვე...
იხილეთ სრულად
აწ განვიზრახოთ მოკლედ, თუ რაისთვის უმეტესი აქვს ფასი სარწმუნოებასა ჩვენსა, ვიდრე სარწმუნოებასა მათსა, რომელნი თვალითა თვისითა ხედვიდენ მაცხოვარსა. სარწმუნოებასა ჩვენსა, ძმანო ქრისტიანენო, მისთვის აქვს უმეტესი ფასი, რომელ იგი პირველად გაჩნდება გულსა შინა ჩვენსა და გულისაგან გამოვა გარეშე სიტყვათა და საქმეთა შინა ჩვენთა. ხოლო სარწმუნოება თანამედროვეთა მაცხოვრისათა, რომელნი ხედვიდენ მას თვალითა თვისითა, გაუჩნდებოდა ხედვისაგან და მერმე შევიდოდა გულსა...
47. რის მიხედვით გვანიჭებს ღმერთი მადლს?
იხილეთ სრულად
რწმენა და კეთილი საქმეებია სწორედ ყველაზე მთავარი და ერთმანეთისაგან განუყოფელი რამ; სარწმუნოება კეთილი საქმეებისათვისაა, ხოლო კეთილი საქმეები სარწმუნოებისათვის კი არ მოიმოქმედება, არამედ სარწმუნოებით და სარწმუნოებაში... და სწორედ ყოველი ადამიანის რწმენისებრ, ვინ როგორ გამოავლენს ქვეყნიური ცხოვრების ჟამს, ანიჭებს ღმერთი მადლს.
მიუწვდომელია კაცისთვის, როგორაა, რომ თავად ქრისტე ერთიანდება ჯვართან და ანიჭებს მას სულიერ ძალას ვნებათა დათმენა-დათრგუნვისას, ამშვიდებს შფოთით ავსებულ გულს. ზუსტად ასევე გაუგებარია, თუ როგორ ხდება, რომ სული უფლისა ჩვენისა იესო ქრ...
იხილეთ სრულად
მიუწვდომელია კაცისთვის, როგორაა, რომ თავად ქრისტე ერთიანდება ჯვართან და ანიჭებს მას სულიერ ძალას ვნებათა დათმენა-დათრგუნვისას, ამშვიდებს შფოთით ავსებულ გულს. ზუსტად ასევე გაუგებარია, თუ როგორ ხდება, რომ სული უფლისა ჩვენისა იესო ქრისტესი ერთვის პურსა და ღვინოს, გარდააქცევს მას სისხლად და ხორცად და აშკარად წმენდს სულს ცოდვებისაგან, ზეციური მშვიდობა და სიწყნარე შეაქვს მასში, კეთილს, თავმდაბალსა და მორჩილს ხდის, ავსებს მას სიმშვიდითა და გულითადი სარწ...
მორწმუნეები ბრკოლდებიან ხოლმე ურწმუნოთა საუბრების შემდეგ, რადგან ისინი კმაყოფილდებიან უბრალო რწმენით და თავის სარწმუნოების საფუძვლების შესწავლას არ ცდილობენ (ესე იგი, არ კითხულობენ წმინდა წიგნებს, არ იგებენ სჯულის შესახებ ბრძენ, გამოცდილ მორწმუნეთაგან). ურწმუნოთა საუბრები მათ აბნევთ, რის შედეგადაც დაეჭვდებიან და ბრკოლდებიან ხოლმე (წმ. თეოფანე დაყუდებული).
ცოდნა და რწმენა განუყრელადაა დაკავშირებული და ავსებს ურთიერთს. როგორც ამბობს ეკლესიის ცნობილი მასწავლებელი და ფილოსოფოსი კლიმენტი ალექსანდრიელი (215 წ.), "არ არსებობს ცოდნა, რომელიც დაკავშირებული არ იყოს რწმენასთან, ისევე როგორც ა...
იხილეთ სრულად
ცოდნა და რწმენა განუყრელადაა დაკავშირებული და ავსებს ურთიერთს. როგორც ამბობს ეკლესიის ცნობილი მასწავლებელი და ფილოსოფოსი კლიმენტი ალექსანდრიელი (215 წ.), "არ არსებობს ცოდნა, რომელიც დაკავშირებული არ იყოს რწმენასთან, ისევე როგორც არ არსებობს რწმენა, რომელიც დამოკიდებული არ იქნება ცოდნაზე" (კლიმენტი ალექსანდრიელი, "სტრომატა", წ.V, თ.I). ყოველი მეცნიერება, ამბობს ის, - დაფუძნებულია პირველსაწყისებზე, რომელნიც წარმოადგენენ თვალნათლივ ცხად ჭეშმარიტებებ...