831. როგორ განმარტავენ წმ. მამები სამობით წმიდა ლოცვას: „წმიდაო ღმერთო, წმიდაო ძლიერო, წმიდაო უკვდავო შეგვიწყალენ ჩვენ“?
იხილეთ სრულად
სიტყვებში – „წმიდაო ღმერთო“ – ჩვენ ვგულისხმობთ მამა ღმერთს, თუმცა მხოლოდ მას ერთს არ მივაკუთვნებთ სახელსა ღმრთაებისა, არამედ ვაღიარებთ ძესაც და სულიწმიდასაც. კვალად სიტყვებს – „წმიდაო ძლიერო“ – ჩვენ მივაკუთვნებთ ძეს, ამასთან არ მოვაკლებთ ამ თვისებას – სიძლიერეს – არც მამას და არც სულიწმიდას; აგრეთვე სიტყვებს – „წმიდაო უკვდავო“ – ჩვენ მივაგებთ სულიწმიდას, მაგრამ ამასთან, უკვდავების გარეშე როდი ვაყენებთ მამასა და ძეს. მაშასადამე, ყველა ამ ღვთაებრივ...
763. რას გვასწავლიან წმ. მამები ყოვლადწმიდა სამების შესახებ?
იხილეთ სრულად
როგორც ღმერთშემოსილი მამები გვასწავლიან, ყოვლადარსი სამება არის ერთი სამპიროვანი ღმერთი: გონება – მამა, სიტყვა – ძე, სული – სულიწმიდა, – აი, სწორედ ესაა ჩვენი სასოების საფუძველთა საფუძველი. ერთი ჭეშმარიტი ღმერთის ცნობა საღმრთო წერილის მიხედვით არის დასაბამი უკვდავებისა, ხოლო სამპიროვანი ერთი ღმერთის შეცნობა – სრულყოფილი სიმართლეა.
598. რატომ ვაძლევთ თავს უკეთური საქმეების ჩადენის უფლებას?
იხილეთ სრულად
ღმერთი სუფევს ყოველგან, ყოველთვის არის ჩვენთან და ჩვენში; მაგრამ ჩვენ ყოველთვის არა ვართ ღმერთთან, რადგანაც არ გვახსოვს იგი. იმის გამო, რომ ღმერთი დავივიწყეთ, თავს უფლებას ვაძლევთ, ისეთი რამ ჩავიდინოთ, რასაც არ დავუშვებდით ღმერთი რომ გვხსომებოდა.
555. როგორი თანაზიარობა გააჩნია ღმერთთან ჩვენს უკვდავ სულს?
იხილეთ სრულად
არ არსებობს სხვა ისეთი სიახლოვე და თანაზიარობა, როგორიც ჩვენს უკვდავ სულს აქვს ღმერთთან და ღმერთს – სულთან. ღმერთმა სხვადასხვა ქმნილებანი შექმნა, ცანი და ქვეყანა, მზე და მთვარე, მიწა და წყალნი, ნაყოფიერი ხენი და პირუტყვთა მრავალგვარი სახეობა დაჰბადა. მაგრამ, უფალი ღმერთი არც ერთ მათგანში არ დაიმკვიდრებს, არც ერთში არ შესახლდება თავის ამ ქმნილებათაგან და არ მოისვენებს. ყოველი ქმნილება ღმერთის ხელმწიფებას ექვემდებარება, მაგრამ არც ერთ მათგანში არ დ...
497. როგორი იყო მაცხოვრის გარეგნობა გადმოცემათა მიხედვით?
იხილეთ სრულად
იესოს გარეგნობის ყველაზე ადრეული აღწერილობანი უკვე საკმაოდ გვიანდელ ხანას განეკუთვნება; თუმცა სავსებით შესაძლებელია, ისინი ზუსტად ესადაგებოდნენ წმ. იოანე ღვთისმეტყველის, ირინეოს ლიონელის და პაპიუსის დროინდელ გადმოცემებს.წმ. ნიკიფორეს მოჰყავს მე–8 ასწლეულის საეკლესიო მამის, იოანე დამასკელის მიერ იესოს აღწერილობა და ამბობს, რომ იესო ჰგავდა ქალწულ მარიამს; იყო ლამაზი და გასაცვიფრებლად მაღალი, ოდნავ წელში მოხრილი, ღია ფერის რამდენადმე დახვეული თმებით...
სანამ სოფელი გაჩნდებოდა, მხოლოდ უსაზღვრო, ცოცხალი ღმერთი იყო და როცა ქვეყანა არარსებობიდან არსებობაში დაემტკიცა, ცხადია, ღმერთი, ამით არ შემოიფარგლება: სრული სისავსე, სიცოცხლე, უსაზღვროება მასთან დარჩა. და ეს სისრულე, სიცოცხლე და ...
იხილეთ სრულად
სანამ სოფელი გაჩნდებოდა, მხოლოდ უსაზღვრო, ცოცხალი ღმერთი იყო და როცა ქვეყანა არარსებობიდან არსებობაში დაემტკიცა, ცხადია, ღმერთი, ამით არ შემოიფარგლება: სრული სისავსე, სიცოცხლე, უსაზღვროება მასთან დარჩა. და ეს სისრულე, სიცოცხლე და უსაზღვროება, მის ქმნილებებშიაც აისახა, რომელთა (ქმნილებების) რიცხვიც აურაცხელია, სიცოცხლის ბეჭედი დევს ყველაფერში.