სული წმიდა გვიფარავს ჩვენ ყოველი ბოროტებისაგან, როდესაც სული წმიდა, სული სიყვარულისა ჩვენს გულში განმტკიცდება, მაშინ ის იქიდან აძევებს მეთავისეობას, ეგოისტურ, პატივმოყვარების გრძნობას, რომლისგანაც მთელი ბოროტება წარმოიშობა. ადამია...
იხილეთ სრულად
სული წმიდა გვიფარავს ჩვენ ყოველი ბოროტებისაგან, როდესაც სული წმიდა, სული სიყვარულისა ჩვენს გულში განმტკიცდება, მაშინ ის იქიდან აძევებს მეთავისეობას, ეგოისტურ, პატივმოყვარების გრძნობას, რომლისგანაც მთელი ბოროტება წარმოიშობა. ადამიანი, რომლის გულშიაც დამკვიდრებულია სული წმიდა, ღვთისაგან შობილია. "ყოველი ღვთისაგან შობილი", წერს მოციქული იოანე, "არ ცოდავს".
სული წმიდა გვასწავლის ჩვენ ყოველ ჭეშმარიტებას. ჩვენ თვით არ შეგვიძლია ღვთისგან გამოცხადებულ ჭეშმარიტებაში მტკიცედ დარწმუნება. სული წმიდა არის ძალა, რომელიც გვაჯერებს, გვარწმუნებს ჩვენ ღვთის სიტყვის ჭეშმარიტებაში და განგვამტკიცებს ...
იხილეთ სრულად
სული წმიდა გვასწავლის ჩვენ ყოველ ჭეშმარიტებას. ჩვენ თვით არ შეგვიძლია ღვთისგან გამოცხადებულ ჭეშმარიტებაში მტკიცედ დარწმუნება. სული წმიდა არის ძალა, რომელიც გვაჯერებს, გვარწმუნებს ჩვენ ღვთის სიტყვის ჭეშმარიტებაში და განგვამტკიცებს მასში, რადგან ქრისტე ამბობს, როდესაც სული წმიდა მოვ, მაშინ ის დარწმუნებს ქვეყანას ცოდვაში, სიმართლეში და სამართალში.
სული წმიდა გვანუგეშებს ჩვენ ყოველს ჩვენს ტანვებსა და მწუხარებაში. იეოს ქრისტემ აღუთქვა ქვეყანას სული წმიდის მოვლენა, განსაკუთრებით როგორც მანუგეშებელი, ამიტომ წერს მოციქული პავლე კირინთელთა მიმართ, ეპისტოლეში! "ღმერთმან ჩვენ მოგვც...
იხილეთ სრულად
სული წმიდა გვანუგეშებს ჩვენ ყოველს ჩვენს ტანვებსა და მწუხარებაში. იეოს ქრისტემ აღუთქვა ქვეყანას სული წმიდის მოვლენა, განსაკუთრებით როგორც მანუგეშებელი, ამიტომ წერს მოციქული პავლე კირინთელთა მიმართ, ეპისტოლეში! "ღმერთმან ჩვენ მოგვცა საწინდარი სულისა წმიდისა, და ამიტომ ვართ ჩვენ ყოველთვის მხნე და მხიარულნი თავის გულში".
მაშ ასე, საყვერელნო, ილოცეთ და გულითადად ევედრეთ სული წმიდას, განსაკუთრებით დღევანდელ დღეს, რათა იგი დაემკვიდროს ჩვენს გულში. ილოც...
სული წმიდა განგვანათლებს ჩვენ. ადამიანი შექმნილია ღვთის ხატად და მსგავსად, ბრძენ და გონიერ არსებად. მაგრამ მიუხედავად ამისა, როდესაც ჩვენ ქრისტეს სწავლა-მოძღვრებას ვისმენთ, საკუთარი ძალა არ შეგვწევს, რომ მის ღრმა აზრში ჩავწვდეთ; ა...
იხილეთ სრულად
სული წმიდა განგვანათლებს ჩვენ. ადამიანი შექმნილია ღვთის ხატად და მსგავსად, ბრძენ და გონიერ არსებად. მაგრამ მიუხედავად ამისა, როდესაც ჩვენ ქრისტეს სწავლა-მოძღვრებას ვისმენთ, საკუთარი ძალა არ შეგვწევს, რომ მის ღრმა აზრში ჩავწვდეთ; არ შეგვიძლია გამოვარკვიოთ ის გზა, რომელსაც ჩვენ ხსნისაკენ მივყავართ და ადვილად ვადგებით დამღუპველ გზას. ამიტომ გვესაჭიროება ჩვენ ზეგარდამო განათლება, რათა ჩვენთვის გასაგები იყოს სიტყვა უფლისა, მისი სწავლა-მოძღვრება და ა.შ...
სული წმიდა განგავამტკიცებს ჩვენ ყოველ სიკეთეში. ადამიანი თავისთავად სუსტია, ზარმაცია კეთილი საქმის გაკეთებაში, ძალა არ შეწევს, რომ თავის ავხორცულ მიდრეკილებაზე უფლობდეს. მაგრამ სული წმიდა ზეციური მისი ძალით წვდება მისი გულის სიღრმ...
იხილეთ სრულად
სული წმიდა განგავამტკიცებს ჩვენ ყოველ სიკეთეში. ადამიანი თავისთავად სუსტია, ზარმაცია კეთილი საქმის გაკეთებაში, ძალა არ შეწევს, რომ თავის ავხორცულ მიდრეკილებაზე უფლობდეს. მაგრამ სული წმიდა ზეციური მისი ძალით წვდება მისი გულის სიღრმეს, და მასში ნერგავს წმიდა სიყვარულს. უკანასკნელად კი სასწაულებრივ აღორძინებს და სცვლის მთელ ადამიანს. "მოფენია ჩვენს გულში სული წმიდა", ამბობს მოციქული პავლე.
მაღალსა და უცნაურსა სიკეთესა შინაპირმშოსა ხატებისასა მივიპატიჟებით ყველანი ღმრთისაიგან, ახალსა და საკვირველსა ზედა მადლსა მივიწოდებით ღმრთისა სიტკბოებითა უსასყიდლოდ და ნუვინ დავზარდებით, ღმერთი გვპატიჟობს. ქრისტემ გვიქადაგა, თუ ვი...
იხილეთ სრულად
მაღალსა და უცნაურსა სიკეთესა შინაპირმშოსა ხატებისასა მივიპატიჟებით ყველანი ღმრთისაიგან, ახალსა და საკვირველსა ზედა მადლსა მივიწოდებით ღმრთისა სიტკბოებითა უსასყიდლოდ და ნუვინ დავზარდებით, ღმერთი გვპატიჟობს. ქრისტემ გვიქადაგა, თუ ვისმე სწყუროდესო, ჩემთან მოვიდესო და ჩემის მეცნიერებით წყურვილი მოიკლასო და სვასო მეცნიერების წყარო და როგორც წიგნი იტყვისო, მდინარენი მუცლისა მისისაგან დიოდენო წყლისა ცხოველისანი. და ეს ცხოველი წყალი სულის წმიდის ნიჭებსა ...
ესე ღმერთი საუკუნო და სამარადისო, მამისა საუკუნოსა და ძისა ღმრთისაი თანა არსისა მამისა, არსებითა და ბუნებითა და დამბადებლობითა თანასწორი არს ორთავე ყოველთა შინა. მამისაგან გამომავალი და მისა შორის განსვენებული. და რომ ძე ღმერთი გვ...
იხილეთ სრულად
ესე ღმერთი საუკუნო და სამარადისო, მამისა საუკუნოსა და ძისა ღმრთისაი თანა არსისა მამისა, არსებითა და ბუნებითა და დამბადებლობითა თანასწორი არს ორთავე ყოველთა შინა. მამისაგან გამომავალი და მისა შორის განსვენებული. და რომ ძე ღმერთი გვეზიარა კაცთა ბუნებისა მიღებითა და სიკვდილითა და ჯვარითა თვისითა დაგვაგნა ღმერთსა მამასა, მაშინ გვებოძა სულისაცა ყოვლად წმიდისა ზიარება, რომლისაცა მადლითა ნათესავ ღმრთაებისა ვითქმით. ესე არის გონება და სიბრძნე ყოველთა კეთ...
"მე ვარ უფალი ღმერთი და ესე არს სახელი ჩემი" (გამოს.20,5) და დიდებაი ჩემი სხუათა არა მივსცე, არცა სათნოებაი ჩემი გამოქანდაკებულთა" (ესაია.42.8)
უფლის ეს სიტყვები დიდების შესახებ ყოველთვის სრულდება, თუკი მე მისი საქმეების დიდ...
იხილეთ სრულად
"მე ვარ უფალი ღმერთი და ესე არს სახელი ჩემი" (გამოს.20,5) და დიდებაი ჩემი სხუათა არა მივსცე, არცა სათნოებაი ჩემი გამოქანდაკებულთა" (ესაია.42.8)
უფლის ეს სიტყვები დიდების შესახებ ყოველთვის სრულდება, თუკი მე მისი საქმეების დიდებას, წმინდა საიდუმლოებებით აღსრულებულთ, ვინმეს და რამეს მივაწერ და არ აღვუვლენ მას საკადრის დიდებას მელი გულით. იგი უმალ იძიებს შურს ამ საიდუმლოებების დაკნინებისათვის თავისი საოცარი, განმაცოცხლებელი და სამართლიანი მსჯავრით: ს...
ჩვენი ღმერთი არის ღმერთი წყალობისა, უხვი და კაცთმოყვარე. "შემწყნარებელ და მოწყალე არს უფალი, სულგრძელ და დიდად მოწყალე" (ფს.102,8) და არა ღმერთი მტანჯველი და სასჯელის მიმნიჭებელი. ტანჯვა - ჩვენი ცოდვებისა და ღვთის უხორცო მტრების ნ...
იხილეთ სრულად
ჩვენი ღმერთი არის ღმერთი წყალობისა, უხვი და კაცთმოყვარე. "შემწყნარებელ და მოწყალე არს უფალი, სულგრძელ და დიდად მოწყალე" (ფს.102,8) და არა ღმერთი მტანჯველი და სასჯელის მიმნიჭებელი. ტანჯვა - ჩვენი ცოდვებისა და ღვთის უხორცო მტრების ნამოქმედარია და შედეგი. ამიტომ, როცა გული წუხს, ამის მიზეზად მხოლოდ და მხოლოდ შენი ცოდვა ან ეშმაკი იგულე, უფრო სწორედ, საკუთარი თავი დაადანაშაულე, რადგან ეშმაკი ვერაფერს მიაღწევს, თუ არ ნახა შენში ისეთი რომ, რასაც მერე გა...