ყოველივე სოფლისა მსწრაფლ წარმავალი არის; რადგან წარმავალი არის, ცოდვისაგან მოქცევას ნუ ჰყოვნით, თორემ სოფლის წარსულას მერმე სინანულის მუშაკობა აღარ არის. გესმის დიდი იერემია წინაისწარმეტყველისაგან: "წარხდა მკა და წარვიდა ლეწვა". უ...
იხილეთ სრულად
ყოველივე სოფლისა მსწრაფლ წარმავალი არის; რადგან წარმავალი არის, ცოდვისაგან მოქცევას ნუ ჰყოვნით, თორემ სოფლის წარსულას მერმე სინანულის მუშაკობა აღარ არის. გესმის დიდი იერემია წინაისწარმეტყველისაგან: "წარხდა მკა და წარვიდა ლეწვა". უნანელად აქედამ განსრულს ქრისტესაგან ეს არ ესმის: "მოვედით ჩემდა", არამედ "წარვედით ჩემგან", ეს ესმის. წოდება აქ არის, ამასვე სოფელსა და ნუღარ ჰყოვნი, ცოდვის სიბნელიდამ გამოდი.
link
წუთისოფლის სუფრა წვეულების სუფრა არ არის: ამ სუფრაზედ ყველამ თავის საკუთარი კერძი თვითონ უნდა მოიტანოს და დაიდგას, თვითონ უნდა მოჰსთესოს, მოჰხნას, მოიმკოს, მოზილოს და გამოაცხოს თავისი არსებითი პური. ამაების იქით ხსნა არ არის და ტყ...
იხილეთ სრულად
წუთისოფლის სუფრა წვეულების სუფრა არ არის: ამ სუფრაზედ ყველამ თავის საკუთარი კერძი თვითონ უნდა მოიტანოს და დაიდგას, თვითონ უნდა მოჰსთესოს, მოჰხნას, მოიმკოს, მოზილოს და გამოაცხოს თავისი არსებითი პური. ამაების იქით ხსნა არ არის და ტყუილად ვფიქრობნ, ვითომც ახლანდელ დროში სხვისით რჩენა შეიძლებოდეს. წავიდა ის დრო სამუდამოდ და დღეს ვინც თვითონ არის გამრჯელი და მხნე, ბურთი და მოედანი ცხოვრებისა, კეთილისა და ბედნიერებისა იმისია და მარტო იმისი.
link
შენ გემდურიან წუთისოფელო,
ტკბილად ჩენილი, უხილავად მწვდელო ნაღვლის,
წარმავალ სიბრძნით და ნუგეშით მომფონებელო, -
გვინადირებ შენ, დაგვეკარგა რა ცნობა მაღლის.
შენს იქით მხოლოდ გონება ჭვრეტს ციური ნათლით,
იხილეთ სრულად
შენ გემდურიან წუთისოფელო,
ტკბილად ჩენილი, უხილავად მწვდელო ნაღვლის,
წარმავალ სიბრძნით და ნუგეშით მომფონებელო, -
გვინადირებ შენ, დაგვეკარგა რა ცნობა მაღლის.
შენს იქით მხოლოდ გონება ჭვრეტს ციური ნათლით,
წარმავალობის დაღდასმულო - ჰგავხარ არყოფილს,
სიკვდილ-სიცოცხლის საზღვრად მყოფო ცოდვით და მადლით
სულის და ხორცის საშინელი ტანჯვით გაყოფვის.
... ვაი მას, ვინაც შენ მოგენდო, ამაოებას,ვაი მას, ვინაც ღვთის ტალანტი ვერ ატალანტა...
link
საყვარლისა სიახლოვე მოშორვება გაამწარებს,
ვა, საწუთრო ბოლოდ თავსა ასუდარებს, აზეწარებს!
ნუ, ძმანო, ნუ საყვარელნო! ნუ მიენდობით სოფლისა ამის შვებათა და განცხრომათა, ნუ დაივიწყებთ დაუსრულებელსა მას საუკუნესა, არამედ თავითა დამდაბლებულითა მივეგებოდეთ სიმდაბლით მოსრულსა ქრისტესა, ღმერთსა ჩვენსა.
ნუ სცთებით, საყვარელნო, ნუ მიჰყოლიხართ სოფლისა ამის სიმუხთლესა, ნუ დაგივიწყებიესთ წარუვალი დიდება სასუფევლისა მის და ნეტარება ზეციური მცირისა და წუთისა ამის სოფლისათვის.
რასა ხედავთ სოფელსა ამას შინა კეთილსა განგძობილსა და ...
იხილეთ სრულად
ნუ სცთებით, საყვარელნო, ნუ მიჰყოლიხართ სოფლისა ამის სიმუხთლესა, ნუ დაგივიწყებიესთ წარუვალი დიდება სასუფევლისა მის და ნეტარება ზეციური მცირისა და წუთისა ამის სოფლისათვის.
რასა ხედავთ სოფელსა ამას შინა კეთილსა განგძობილსა და ბოროტსა ბოროტსა მოკლებულსა? უკეთუ დიდება მოგეცეს, სიმდიდრე შეგაწუხებს და მრავალნი გაჭირვებენ, ხოლო უკეთუ გლახაკ ხარ, გული გითქვამს სიმდიდრისათვის. უკეთუ გშიის, მუცელი გაშფოთებს, და უკეთუ განსძეღ, სტომაქი შესჭირდების მოდნობად....
link
ვა, სოფელო, რაშიგან ხარ, რას გვაბრუნებ, რა ზნე გჭირსა!
ყოვლის შენის მონდობილი ნიადაგმცა ჩემებრ ტირსა!
სად წაიყვან სადაურსა, სად აღუფხვრი სადით ძირსა?!
მაგრა ღმერთი არ გასწირავს კაცსა, შენგან განაწირსა.
დიდება კაცთა უფრო მეტად შეიყვარეს, ვინემდის დიდება ღმრთისაი. და ვისაც კაცთ დიდება და ჟამიერი ბედნიერობა უფრო მეტად მოსწონს და მიაჩნია, ვინემდის ღმრთის დიდება და საუკუნოდ იმისი ნების მიყოლა, ის საპატიო კაცი ღმრთის სიმართლეს ვერ გაე...
იხილეთ სრულად
დიდება კაცთა უფრო მეტად შეიყვარეს, ვინემდის დიდება ღმრთისაი. და ვისაც კაცთ დიდება და ჟამიერი ბედნიერობა უფრო მეტად მოსწონს და მიაჩნია, ვინემდის ღმრთის დიდება და საუკუნოდ იმისი ნების მიყოლა, ის საპატიო კაცი ღმრთის სიმართლეს ვერ გაეწყობა და ვერც ღმრთის მეგობრობას გამოირჩევს. და ამით დამბრმალი ყოველს თავის საქმესა, რასაც კი წინა აღრჩევითა შვრება და იქმს, ყოველთვის ტყუვდება და ნებსით ცთომაში ვარდება.
link
ბინდის გვარია სოფელი, ეს თურე ამად ბინდდების,
კოკასა შიგან რაცა დგას, იგივე წარმოსდინდების!"
არა არს სოფელსა ამას განსვენება, არცა კეთილი რამე მოუწყინარი, არცაღა გეხსოვნების, გუშინ რა კეთილი იხილე, ანუ ძოღან რა ბოროტი მოგეცა, და არცაღა იცი, ხვალე გინა მწუხრი რა ყოფად არს შენ ზედა. ვითარცა სიზმრისა წუხანდელისა ხსენება, ეს...
იხილეთ სრულად
არა არს სოფელსა ამას განსვენება, არცა კეთილი რამე მოუწყინარი, არცაღა გეხსოვნების, გუშინ რა კეთილი იხილე, ანუ ძოღან რა ბოროტი მოგეცა, და არცაღა იცი, ხვალე გინა მწუხრი რა ყოფად არს შენ ზედა. ვითარცა სიზმრისა წუხანდელისა ხსენება, ესრე არს სილანდელი საქმე შუადღე.
ვინაითგან ესრეთ არს სოფელი ესე, საქმენი მისნი წარმავალ და ცუდ, რაისათვის დაემონები სოფელსა ამას და მოიძულებ სასუფეველსა? რა სარგებელ არს, უკეთუ პირველად სოფელმან ამან კეთილი გიყოს, მას საუკ...
link