სასუფეველი ღმრთისა სულიწმიდით სიხარულია. მართალია, კაცი თავისი უღირსებისა და ცოდვისთვის ყოველთვის უნდა სწუხდეს და ტიროდეს, მაგრამ სულიწმიდის მიერ სიხარული არათუ სულიერი მწუხარების, სინანულსა და შემუსვრილების წინააღმდეგი, არამედ უშ...
იხილეთ სრულად
სასუფეველი ღმრთისა სულიწმიდით სიხარულია. მართალია, კაცი თავისი უღირსებისა და ცოდვისთვის ყოველთვის უნდა სწუხდეს და ტიროდეს, მაგრამ სულიწმიდის მიერ სიხარული არათუ სულიერი მწუხარების, სინანულსა და შემუსვრილების წინააღმდეგი, არამედ უშუალოდ მათი ნაყოფია. სულიწმიდის მიერ სიხარული მხოლოდ იმ კაცს გაუჩნდება გულში, რომელმაც თავისი სული ყოველ ბიწიერებისაგან მწუხარებითა და ცრემლით განბანა და ამით იესო ქრისტეს სიმართლე, ანუ განმართლება მიიღო და ღმერთსა და თავ...
სასუფეველი როგორც კაცის სულსა და გულში, ისე მის გარეგნულ საქმეებშიცაა. სასუფეველი თავად ადამიანში იმაში მდგომარეობს, რომ იგი ღმრთის ხატი და მსგავსია. მართალია, ცოდვამ დიდად იმოქმედა ადამიანის ბუნებაზე, მაგრამ კვალი იმისა, რომ იგი ...
იხილეთ სრულად
სასუფეველი როგორც კაცის სულსა და გულში, ისე მის გარეგნულ საქმეებშიცაა. სასუფეველი თავად ადამიანში იმაში მდგომარეობს, რომ იგი ღმრთის ხატი და მსგავსია. მართალია, ცოდვამ დიდად იმოქმედა ადამიანის ბუნებაზე, მაგრამ კვალი იმისა, რომ იგი ღმრთის ხატებაა, თვით ყველაზე ცოდვილშიც კი არსებობს. კაცმა პირველ რიგში სასუფევლი საკუთარ სულსა და გულში უნდა ეძებოს იმ საღმრთო გახსენების აღორძინებით, რომელიც მას უფალმა შთაუნერგა. ანუ სუსტი გრძნობა სიმართლისა, ვითარცა მ...
როცა მაცხოვარი გვეუბნება მოახლოებულ არს სასუფეველი ცათა, ამით გვასწავლის, რომ ჩვენი გული და სული სახარებას დავუმორჩილოთ, ანუ ჩვენი შინაგანი სამყარო სახარების მცნებათა მიხედვით მოვაწესრიგოთ. რადგან თუ ჩვენი შინაგანი ცხოვრება სახარე...
იხილეთ სრულად
როცა მაცხოვარი გვეუბნება მოახლოებულ არს სასუფეველი ცათა, ამით გვასწავლის, რომ ჩვენი გული და სული სახარებას დავუმორჩილოთ, ანუ ჩვენი შინაგანი სამყარო სახარების მცნებათა მიხედვით მოვაწესრიგოთ. რადგან თუ ჩვენი შინაგანი ცხოვრება სახარებას დაემორჩილება, გარეგნული საქმეებიც კეთილი იქნება და ღმრთის სასუფევში მთელი არსებით შევალთ. ერთადერთი პირობა, რომლითაც კაცს სასუფეველში შესვლა შეუძლია, სინანულია.
ნათლისღება, ეკლესიაში სიარული და ზიარება სასუფეველში შესასვლელად აუცილებელია, მაგრამ შეიძლება კაცმა ეს ყოველივე აღასრულოს, და სასუფეველის მოქალაქე მაინც ვერ გახდეს, თუ მისი გული ცოდვის მორჩილი იქნება, ანუ თუ მას ღმერთზე მეტად სოფე...
იხილეთ სრულად
ნათლისღება, ეკლესიაში სიარული და ზიარება სასუფეველში შესასვლელად აუცილებელია, მაგრამ შეიძლება კაცმა ეს ყოველივე აღასრულოს, და სასუფეველის მოქალაქე მაინც ვერ გახდეს, თუ მისი გული ცოდვის მორჩილი იქნება, ანუ თუ მას ღმერთზე მეტად სოფელი ეყვარება.
მაცხოვარმა ამქვეყნად დანერგა სასუფეველი და ქრისტიანებს მისი გავრცელება, გაძლიერება და განმტკიცება მოგვანდო. ვინც ამ საქმეს სიტყვითა და საქმით შეეწევა, ის მეგობარია ქრისტესი, რადგან მის საქმეს აღასრულებს, ხოლო ვინც უზნეო საქციელით ...
იხილეთ სრულად
მაცხოვარმა ამქვეყნად დანერგა სასუფეველი და ქრისტიანებს მისი გავრცელება, გაძლიერება და განმტკიცება მოგვანდო. ვინც ამ საქმეს სიტყვითა და საქმით შეეწევა, ის მეგობარია ქრისტესი, რადგან მის საქმეს აღასრულებს, ხოლო ვინც უზნეო საქციელით ძმას აბრკოლებს - ქრისტეს მტერი, მისი სასუფეველი მაოხრებელია. ღმერთმა ქრისტიანებს უმაღლესი პატივი - იმის სასუფევლის მოქალაქობა მოგვცა, ამიტომ დიდი სიფრთხილეც გვმართებს, რომ იგი ჩვენი უღირსებით არ დავკარგოთ.
ზოგიერთი ქრისტიანი შეცდომით ფიქრობს, რომ სასუფეველი ღმრთისა მხოლოდ მომავალ ცხოვრებაში, ცათა შინა არსებობს. მაგრამ კაცთა შორის სასუფეველი ცათა ამქვეყნადვე იწყება; ესაა უხილავი, შინაგანი ცხოვრება კაცისა, როცა იგი თავის გულს სახარები...
იხილეთ სრულად
ზოგიერთი ქრისტიანი შეცდომით ფიქრობს, რომ სასუფეველი ღმრთისა მხოლოდ მომავალ ცხოვრებაში, ცათა შინა არსებობს. მაგრამ კაცთა შორის სასუფეველი ცათა ამქვეყნადვე იწყება; ესაა უხილავი, შინაგანი ცხოვრება კაცისა, როცა იგი თავის გულს სახარების სიმართლეს დაუმორჩილებს და ცხოვრებას მაცხოვრის მცნებათა მიხედვით ატარებს.
ძიება სასუფეველისა ჰგავს ბრძენს სიძესა, რომელიც რომ ყოველის სიკეთით თავისს ქცევას საზომით აქცევდეს და მეცნიერებით ჰმართებდეს თავისს თავსა შვენიერის სარძლოს საშოვნელათა, ისე სასუფევლის მოძებარნი ყოვლის ღონისძიებითა აღარას შრომასა დ...
იხილეთ სრულად
ძიება სასუფეველისა ჰგავს ბრძენს სიძესა, რომელიც რომ ყოველის სიკეთით თავისს ქცევას საზომით აქცევდეს და მეცნიერებით ჰმართებდეს თავისს თავსა შვენიერის სარძლოს საშოვნელათა, ისე სასუფევლის მოძებარნი ყოვლის ღონისძიებითა აღარას შრომასა და სასჯელსა არიდებენ თავისს თავსა. და საქებელნიც არიან, რომელთაც რომ მაგალითითა და ანდაზათა აქვსთ ხმა პორფილ შემოსილის წინასწარმეტყველისა: "ვითარცა სახედ სურინ ირემსა წყაროთა მიმართ წყალთასა, ეგრეთ სურინ სულსა ჩემსა ღმრთი...
ცანი ნიშნავს სასუფეველს... ქრისტე ღმერთმა ჯერ შექმნა სასუფეველი, ცანი რომ გავიაზროთ რა არის ნათქვამი? "ცანი განიხვნა", ცა კი არ გაიხსნა... აი, როგორ განმარტავს სულხან-საბა ცას და ზეცას. ცა მარტივად რომ ვთქვათ არის ზეაღსახედი - ის ...
იხილეთ სრულად
ცანი ნიშნავს სასუფეველს... ქრისტე ღმერთმა ჯერ შექმნა სასუფეველი, ცანი რომ გავიაზროთ რა არის ნათქვამი? "ცანი განიხვნა", ცა კი არ გაიხსნა... აი, როგორ განმარტავს სულხან-საბა ცას და ზეცას. ცა მარტივად რომ ვთქვათ არის ზეაღსახედი - ის რაც ზევით სჩანს, უფრო ღრმად კი ცაი არს გარეშემცველი ყოველთა დაბედებულთა და შექმნილთა ნივთიერთა, რაც შექმნილია ხილულ სამყაროში, ხოლო ცას მოიცავს სასუფეველი სასუფევლისგან არის მოცული და არს საყოფელი ანგელოზთა და წმიდათა.
...
ჩვენ მოგახსენეთ, რომ არსებობს ისეთი სამი განზომილება ზესკნელი ანუ სასუფეველი, ქვესკნელი ჯოჯოხეთი და გარესკნელიგარკვეული აზრით არის დედამიწაც, ანუ ეს არის გამოსაცდელი ადგილი ადამიანისათვის, ეს არ არის არც სამოთხე, არც ჯოჯოხეთი, მაგ...
იხილეთ სრულად
ჩვენ მოგახსენეთ, რომ არსებობს ისეთი სამი განზომილება ზესკნელი ანუ სასუფეველი, ქვესკნელი ჯოჯოხეთი და გარესკნელიგარკვეული აზრით არის დედამიწაც, ანუ ეს არის გამოსაცდელი ადგილი ადამიანისათვის, ეს არ არის არც სამოთხე, არც ჯოჯოხეთი, მაგრამ ადამიანს აქვს ამ გარესკნელში მიწიერი ცხოვრებით შეუძლია მოიპოვოს სასუფეველი. როგორ? უფალი გვასწავლის "სასუფეველი თქვენს შორის არს". თქვენშიაო სასუფეველი, ამას სჭირდება გამოვლინება, გამოვლინება კი ხდება წმიდა სინანულით...
ყოველივე, რაც სოფელსა შინა დგას: გულისთქმა ხორცთა, გულისთქმა თვალთა და სილაღე (სიმაყე) ამა ცხოვრებისა, დამაბრკოლებელია, ქრისტიანენო, ზეციური სასუფევლისათვის. ცოდვებმა ჩვენ გამოგვაძევა პირველი სასუფევლიდან, ცოდვები ჩვენ მეორეშიც არ...
იხილეთ სრულად
ყოველივე, რაც სოფელსა შინა დგას: გულისთქმა ხორცთა, გულისთქმა თვალთა და სილაღე (სიმაყე) ამა ცხოვრებისა, დამაბრკოლებელია, ქრისტიანენო, ზეციური სასუფევლისათვის. ცოდვებმა ჩვენ გამოგვაძევა პირველი სასუფევლიდან, ცოდვები ჩვენ მეორეშიც არ დაგვიშვებს.