რადგან ჩვენ შევრყვენით ჩვენი გონება, ჩვენი გული და სხეული სიტყვით, საქმით და გულისხმისყოფით, აღარ გვაქვს კადნიერება. აღარ გვაქვს საქორწინე სამოსელი. ამიტომ უნდა განვიწმინდოთ: აღსარებით, ცრემლებით, სულის ტკივილით, და იმით, რაც ყოვე...
იხილეთ სრულად
რადგან ჩვენ შევრყვენით ჩვენი გონება, ჩვენი გული და სხეული სიტყვით, საქმით და გულისხმისყოფით, აღარ გვაქვს კადნიერება. აღარ გვაქვს საქორწინე სამოსელი. ამიტომ უნდა განვიწმინდოთ: აღსარებით, ცრემლებით, სულის ტკივილით, და იმით, რაც ყოველთა აღმატებულია - ლოცვით, რომელიც განწმენდს და სრულყოფს ადამიანს
ტკივნეული ლოცვა გლოვას შობს. გლოვას ცრემლები მოაქვს. ცრემლები, თავის მხრივ, უფრო სუფთა ლოცვას შობს. რადგან ცრემლები, როგორც კეთილსურნელოვანი მირონი, ჩამორეცხავს ჭუჭყს, და იწმინდება ღმრთის სუნთქვა, რომელიც, როგორც მტრედი, გამომწყვდ...
იხილეთ სრულად
ტკივნეული ლოცვა გლოვას შობს. გლოვას ცრემლები მოაქვს. ცრემლები, თავის მხრივ, უფრო სუფთა ლოცვას შობს. რადგან ცრემლები, როგორც კეთილსურნელოვანი მირონი, ჩამორეცხავს ჭუჭყს, და იწმინდება ღმრთის სუნთქვა, რომელიც, როგორც მტრედი, გამომწყვდეულია ოთხ კედელს შორის, როგორც ოთხ სტიქიაში... და მაშინ, როგორც კი დაირღვევა და დაეცემა კედლები, მტრედი აფრინდება თავის მამასთან, რომლისგანაც გამოვიდა
მამაო ჩვენო
ყოველივე ჭეშმარიტისა ქოისტიანობის პირველი დასამტკიცებელი და შესაწყნარებელი, ყოველთავე უწყით, ესე არს ორი ესე: პირველად, სარწმუნოება მართალი და მეორედ, საქმენი კეთილნი, ვითარცა დასწერს. მაგრამ ეს საუფო ლოცვა ვინათ...
იხილეთ სრულად
მამაო ჩვენო
ყოველივე ჭეშმარიტისა ქოისტიანობის პირველი დასამტკიცებელი და შესაწყნარებელი, ყოველთავე უწყით, ესე არს ორი ესე: პირველად, სარწმუნოება მართალი და მეორედ, საქმენი კეთილნი, ვითარცა დასწერს. მაგრამ ეს საუფო ლოცვა ვინათგან უფალმან იესომ წმიდასა სახარებასა შინა დაგვიწერა, ვითარმედ "რაჟამს ილოცვიდეთ, ესრეთ ჰსთქუათ: მამაო ჩვენო..." ეს დიახ, მტკიცედ მისაღებელი და შესაწყნარებელი არის. ამისთვის პირველად წინას სიტყვასა ამას დაგვარიგებს და გვიბრძანე...
პირველ ყოვლისა ლოცვის დროს საჭიროა ყურადღება, გულის ხმის ყოფა. ჩვენ-კი ხშირად ვიმეორებდით ზეპირად დასწავლილ ლოცვებს, ვისმენთ სხვის მიერ წაკითხულ წმიდა სიტყვებს, ვიწერთ პირჯვარსა, მოვიყრით მუხლსა, მაგრამ ყურადღება სხვა საგანზედ გვა...
იხილეთ სრულად
პირველ ყოვლისა ლოცვის დროს საჭიროა ყურადღება, გულის ხმის ყოფა. ჩვენ-კი ხშირად ვიმეორებდით ზეპირად დასწავლილ ლოცვებს, ვისმენთ სხვის მიერ წაკითხულ წმიდა სიტყვებს, ვიწერთ პირჯვარსა, მოვიყრით მუხლსა, მაგრამ ყურადღება სხვა საგანზედ გვაქვს მიქცეული, გვაგონდება ცოლი და შვილი, ნაცნობნი და მეგობარნი, მათი დავალება და საჭიროებანი. აბა ჩაეკითხენით ხანდის-ხან თქვენს გონებასა, რას მოგვითხრობდა წირვაზედ წაკითხული სამოციქულო ანუ სახარება, და დარწმუნდებით, რომ ტ...
პირველი მიზეზი ჩვენი ლოცვების წარუმატებლობისა არის უგულისყურობა ლოცვის დროს. ზოგნი შემოდიან ეკლესიაში, ამბობს წმ. იოანე ოქროპირი, ლოცვის უამრავ ტაეპს წაიკითხავენ და გადიან კარში ისე, რომ არ იციან რას, ან რაზე მეტყველებდნენ. და თუ ...
იხილეთ სრულად
პირველი მიზეზი ჩვენი ლოცვების წარუმატებლობისა არის უგულისყურობა ლოცვის დროს. ზოგნი შემოდიან ეკლესიაში, ამბობს წმ. იოანე ოქროპირი, ლოცვის უამრავ ტაეპს წაიკითხავენ და გადიან კარში ისე, რომ არ იციან რას, ან რაზე მეტყველებდნენ. და თუ შენ თვით არ გესმის თავისი ლოცვა, მაშინ როგორ გინდა, რომ უფალმა ყურადიღოს ლოცვა შენი?
მოდიან და მეკითხებიან: მამაო, როგორ ვილოცო? იცით, ეს რას მაგონებს? შვილს რომ დედა ენატრება, დაინახავს და იმას ფიქრობს, რომელი სიტყვებით მივმართოო. შენ ღმერთი შეიყვარე და, რა მნიშვნელობა აქვს, რომელი ლოცვით მიმართავ. დიახ, მართალია...
იხილეთ სრულად
მოდიან და მეკითხებიან: მამაო, როგორ ვილოცო? იცით, ეს რას მაგონებს? შვილს რომ დედა ენატრება, დაინახავს და იმას ფიქრობს, რომელი სიტყვებით მივმართოო. შენ ღმერთი შეიყვარე და, რა მნიშვნელობა აქვს, რომელი ლოცვით მიმართავ. დიახ, მართალია, არსებობს სხვადასხვა ლოცვა, მაგრამ განა ეს არის მთავარი? ამგვარად რომ ვუხსნით ხოლმე, ხშირად არ მოსწონთ, ბრკოლდებიან და უჭირთ მისი მიღება. მაშინ ვეუბნებოდით: მთავარია, კარგი ქრისტიანი იყო, ლოცვაში ხარისხია მნიშვნელოვანი,...
ერთ-ერთი მიზეზი ჩვენი ლოცვების შეუწყნარებლობისა, ის არის, რომ ჩვენ ღვთის მცნებებს ვარღვევთ. შენ გინდა, მლოცველო, რომ შენი ლოცვა ღმერთმა მაშინვე შეიწყნაროს, თვით კი არღვევ მის მცნებებს, ხოლო თუ შენ დაემორჩილები მას, მაშინ იგიც შეგი...
იხილეთ სრულად
ერთ-ერთი მიზეზი ჩვენი ლოცვების შეუწყნარებლობისა, ის არის, რომ ჩვენ ღვთის მცნებებს ვარღვევთ. შენ გინდა, მლოცველო, რომ შენი ლოცვა ღმერთმა მაშინვე შეიწყნაროს, თვით კი არღვევ მის მცნებებს, ხოლო თუ შენ დაემორჩილები მას, მაშინ იგიც შეგიწყნარებს შენ; დაემორჩილე მის კანონებს და იგიც მიიღებს შენს ლოცვებს.
რატომ ჩვენი ნათხოვარი არ გვისრულდება, იმავე იოანე ოქროპირის მოძღვრებით, იმაშია, რომ ყოველთვის არ ვთხოვთ ღმერთს ჩვენთვის სასარგებლო საქმეზე. მივიღებთ, თუ არა მივიღებთ ნათხოვარს, მაინც გულმოდგინედ უნდა ვლოცულობდეთ და ღმერთს მადლობას...
იხილეთ სრულად
რატომ ჩვენი ნათხოვარი არ გვისრულდება, იმავე იოანე ოქროპირის მოძღვრებით, იმაშია, რომ ყოველთვის არ ვთხოვთ ღმერთს ჩვენთვის სასარგებლო საქმეზე. მივიღებთ, თუ არა მივიღებთ ნათხოვარს, მაინც გულმოდგინედ უნდა ვლოცულობდეთ და ღმერთს მადლობას უნდა ვწირავდეთ, არა მხოლოდ მაშინ, როდესაც ნათხოვარი გვისრულდება, არამედ მისი შეუსრულებლობის შემთხვევაშიც. მიტომ, რომ ნათხოვარის მიუღებლობაც, როდესაც იგი ხდება ღვთის ნებითა და განგებით, არა ნეკლებ საკეთილდღეოა ჩვენთვის, ...
ლოცვის უნაყოფობის მიზეზად შეგვიძლია ჩავთვალოთ თხოვნის ასრულების უსარგებლობა. მოჰხდება ხოლმე, ჩვენ ვევედრებით უფალს, მოგვანიჭოს ისეთი რამ, რომელიც ჩვენთვის მავნებელი თუ არა, მარგებელი მაინც არა არის. ამგვარი თხოვნა ჩვენი წარმოსდგებ...
იხილეთ სრულად
ლოცვის უნაყოფობის მიზეზად შეგვიძლია ჩავთვალოთ თხოვნის ასრულების უსარგებლობა. მოჰხდება ხოლმე, ჩვენ ვევედრებით უფალს, მოგვანიჭოს ისეთი რამ, რომელიც ჩვენთვის მავნებელი თუ არა, მარგებელი მაინც არა არის. ამგვარი თხოვნა ჩვენი წარმოსდგება იქითგან, რომ მყოფადი ანუ მომავალი არ ვიცით; ამისგამო საგანს ყოვლის მხრივ ვერ განსჭვრეტთ და ის, რაც სუკიერად ზრდისათვის მავნებელია, სასარგებლო გვგონია. ესეთი განუჭვრეტელობა სჩვევია არათუ ჩვეულებრივ ქრისტეანეს, არამედ ღვ...
ლოცვას აქვს ძალა და ეს იარაღია. ლოცვა გატყორცნილი ისარივითაა - ის აუცილებლად ესობა ბოროტს, მაგრამ ისინი ამით არ ნადგურდებიან და აუცილებლად განახორციელებენ საპასუხო დარტყმას, და აქ მორწმუნემ უნდა იცოდეს, როგორ დაიცას თავი. ბერები ს...
იხილეთ სრულად
ლოცვას აქვს ძალა და ეს იარაღია. ლოცვა გატყორცნილი ისარივითაა - ის აუცილებლად ესობა ბოროტს, მაგრამ ისინი ამით არ ნადგურდებიან და აუცილებლად განახორციელებენ საპასუხო დარტყმას, და აქ მორწმუნემ უნდა იცოდეს, როგორ დაიცას თავი. ბერები საპასუხო დარტყმებს ასკეტიზმით - მარხვით, მღვიძარებით, ლოცვების საუკუნოვანი მწყობრი სისტემით იგერიებდნენ, ერისკაცებს კი ზოგადად ასეთი პირობები და შესაძლებლობები არ გააჩნიათ, ამიტომ ერისკაცებმა ზუსტად უნდა იცოდნენ, რამდენი ...