რომელი ცოდვა უფრო მეტად ახასიათებს თანამედროვე საზოგადოებას?
იხილეთ სრულად
დღეს საზოგადოებაში მოდად ქცეულა, არ ვილაპარაკოთ უფალსა და ცხონებაზე, მაშინ, როდესაც ადრე მხოლოდ ამ ძვირფას თემებზე საუბრობდნენ. რისკენაც გული მიგვიწევს, იმაზე საუბარიც უფრო სასიამოვნოა. თანამედროვე ადამიანების საუბარს თუ მოუსმენთ, ვერ ვიტყვით, რომ მათ ღმერთი უყვართ და მასზე ფიქრობენ... გამოდის, რომ უფალსა და ჩვენ მთავარ საქმეებზე - ცხონებაზე საუბარი საზოგადოებაში მიღებული სასაუბრო თემებიდან გამორიცხულია.
289. რას ნიშნავს წმ. პეტრე დამასკელის სიტყვები: "მიეცი სისხლი და მიიღე სული?"
იხილეთ სრულად
"მიეცი სისხლი და მიიღე სული" – ეს ნიშნავს, იმას, რომ სისხლისა და ხორცის ყველა ცოდვისმიერი სურვილი უნდა ჩავკლათ, უნდა მოვაკვდინოთ ყველა მათმიერი მოძრაობა სულისა და გონებისა და ხორციც, გონებაც და გულიც სულის განმგებლობაში შევიყვანოთ.
405. რა ცოდვების ჩადენა შეუძლია ადამიანის ენას?
იხილეთ სრულად
ცოდვა, რომელსაც ენა სჩადის, ფრიად მრავალფეროვანია. განრისხდი? ენა წინ გაგისწრებს. ავხორცობამ შეგიპყრო? უწინარეს ყოვლისა შუამავლად ენა გეყოდება, რომელიც შემწეა ცოდვის ჩადენისას და მახლობელთა მაცდუნებელი. ენას იყენებ შენ, აგრეთვე, იარაღად უსამართლობისათვის, როცა იგი გულიდან როდი ლაპარაკობს, არამედ სხვათა მოსატყუებლად. მაგრამ რისთვისღა ჩამოვთვალო ყველა ცოდვა, რომელთა ჩადენაც კი ენას შეუძლია? ჩვენი ცხოვრება აღსავსეა იმგვარი შემთხვევებით, როცა ცოდვით...
სეკულარულმა იდეოლოგიამ პიროვნება ღმერთისაგან დამოუკიდებელ არსებად წარმოაჩინა, კვარცხლბეკზე ცოდვით დამძიმებული ადამიანი დააყენა და ყველაფერი მის ინსტიქტებს დაუქვემდებარა, რითაც მდაბალი ვნებითი მიდრეკილებების ლეგიტიმაცია მოინდომა, მ...
იხილეთ სრულად
სეკულარულმა იდეოლოგიამ პიროვნება ღმერთისაგან დამოუკიდებელ არსებად წარმოაჩინა, კვარცხლბეკზე ცოდვით დამძიმებული ადამიანი დააყენა და ყველაფერი მის ინსტიქტებს დაუქვემდებარა, რითაც მდაბალი ვნებითი მიდრეკილებების ლეგიტიმაცია მოინდომა, მორალური და სულიერი ორიენტირები დაუკარგა და ეს ინდივიდუალიზმის საბაბით გაამართლა.ესაა ყველა მიმართულებით გაშლილი ბრძოლა ტრადიციული შეხედულებების, აღზრდისა და ზნეობის წინააღმდეგ.
712. იმსახურებს თუ არა ერთნაირ სასჯელს მღვდლისა და ერისკაცის ცოდვები?
იხილეთ სრულად
უფალს წინასწარმეტყველებამდე ადრე სურდა ეჩვენებინა, მღვდელთა ცოდვები რომ უფრო მძიმე სასჯელს იმსახურებს, ვიდრე ჩვეულებრივი ადამიანისა და მსხვერპლშეწირვის დადგენისას ბრძანა: მთელი ხალხის ცოდვათა გამომხსნელნი მსხვერპლის ტოლი ზვარაკი შეეწირათ მღვდლის შეცოდებათა გამო (ლევ. 4). ამით მან დაგვანახა, ნაჭრილობევს მღვდლისას სწორედ ისეთი შეწევნა ჭირდება, როგორც წყლულებს მთელი ხალხისას, ერთად აღებულს.
835. რა ძალა გვიბიძგებს ცოდვის ჩადენისას თავის მართლებისაკენ?
იხილეთ სრულად
ცოდვა ბოროტებაა; მაგრამ კიდევ უფრო დიდი ცოდვაა ამ დროს თავის მართლება. სწორედ ესაა ეშმაკის იარაღი. ასე იყო პირველქმნილ ადამიანებთან: მაშინ, როდესაც ადამს უნდა ეღიარებინა ჩადენილი ცოდვა, მან ცოლს დასდო ბრალი; ევამ კი, თავის მხრივ – ეშმაკს. სინამდვილეში კი ასე უნდა ეთქვათ: შევცოდეთ. მათ კი არა თუ აღიარეს, არამედ თავის მართლებაც კი დაიწყეს. რამეთუ სატანა, რომელმაც იცის, რომ ცოდვის აღიარება მისგან გათავისუფლებაა, სულს ურცხვი სიჯიუტისაკენ უბიძგებს. შე...
484. რას ადარებენ წმ. მამები მომაკვდინებელ და არამომაკვდინებელ ცოდვებს?
იხილეთ სრულად
წმ. მამებმა მომაკვდინებელი ცოდვა მძიმე ლოდს შეადარეს, არამომაკვდინებელი კი – კენჭს. ადამიანს კისერზე ლოდი რომ ჩამოვკიდოთ და წყალში ჩავაგდოთ, დაიხრჩობა. ასევე, ერთი მომაკვდინებელი ცოდვაც კმარა, რომ სული ჯოჯოხეთის უფსკრულში გადაეშვას. კენჭი კი მძიმე არ არის. არამომაკვდინებელი ცოდვაც, თუ დროულად მივხედავთ საკუთარ თავს და მოვინანიებთ მას, დაკნინებული და შევედრებულია და ვერ შეცვლის ჩვენი სულის საბოლოო ხვედრს.