არის სხვაობა ცოდვის განზრახ ჩადენასა და გატაცების ან უძლურებით ჩადენას შორის?
იხილეთ სრულად
უდიდესი სხვაობაა განზრახ, ცოდვისკენ მიდრეკილების გამო შეცოდებასა და უძლურებით (როდესაც გსურს, უფალს სათნო ეყო, მაგრამ არ ძალგიძს) შეცოდებას შორის. უდიდესი სხვაობაა ცოდვიან ცხოვრებასა და უძლურების გამო შეფერხებათა შორის, როდესაც უფლის გზაზე დადიხარ (წმ. ეგნატე ბრიანჩანინოვი).
740. რატომ შეირაცხება გულის მყისიერი მოძრაობაც კი უკეთურობისაკენ ცოდვად?
იხილეთ სრულად
იმად, რომ მცირედი მოდუნებაც კი გულისმიერი სიფხიზლისა შობს ვნებას, რომელსაც თუ საფუძველშივე არ მოვკვეთთ, მივყავართ უფრო დიდ ცოდვამდე. ადამიანის სული თავისი არსით მარტივია. აქედან გამომდინარე, გულის წამიერი მიდრეკაც კი უკეთურებისაკენ გვიბიძგებს უფრო დიდი ცოდვისაკენ – ადამიანის სრული დაცემისაკენ. საჭიროა გულის სრული შემუსვრილობა, რათა ცოდვიანი აზრის თუნდაც წამიერმა გაელვებამაც კი არ დაგვცეს ძირს და არ მოვიმკოთ სასჯელი.
არავინ იფიქროს, ცოდვა უმნიშვნელო რამ იყოს; ცოდვა - საშინელი ბოროტებაა და სულს აუფასურებს, აქავ და იმავ სოფლისათვისაც. მარადიულ სოფელში ცოდვილს ხელ-ფეხი ეკვრება (სულს ვგულისმობ) და ისე ეშვება წყვდიადის უფსკრულში, როგორც წმინდა წერი...
იხილეთ სრულად
არავინ იფიქროს, ცოდვა უმნიშვნელო რამ იყოს; ცოდვა - საშინელი ბოროტებაა და სულს აუფასურებს, აქავ და იმავ სოფლისათვისაც. მარადიულ სოფელში ცოდვილს ხელ-ფეხი ეკვრება (სულს ვგულისმობ) და ისე ეშვება წყვდიადის უფსკრულში, როგორც წმინდა წერილი ბრძანებს (იგ.5.22) ეს იმას ნიშნავს, რომ მას სრულიად ერთმევა სულიერი ძალები, არადა, სულს, თავისუფალი მოქმედებისათვის დაბადებულს, საშინელი უღონოებისა და გამანადგურებელი უმოქმედობის დათმენა უწევს, არანაირი სიკეთის უნარი...
519. საკმარისია თუ არა, მხოლოდ გარეგანი ცოდვებისაგან რომ მოვიზღუდოთ თავი?
იხილეთ სრულად
როგორადაც ჩვენს გარეგან, ხილულ სხეულებს ვიცავთ ცოდვათაგან, რამეთუ ღმერთის სამკვიდრებელი ტაძარნი არიან და მოციქულის სიტვით „რომელმან ტაძარი ღმრთისა განხრწნეს, განხრწნას იგიცა ღმერთმან“ (1 კორ. 3.17). – აი, ამგვარადვე აუცილებელია ჩვენი შინაგანი კაციც – ჩვენი სულიც – დავიცვათ ყოველგვარი შეგინებისაგან უჯერო ფიქრით თუ ბილწი სურვილით, რადგან იგი ქრისტეს სძალია და სწორედ მისთვის გვეუბნება საღმრთო წერილი: „ყოველი საცო დაიმარხე გულსა შინა, რომლისაგან არია...
291. სიკვდილის იმდენად მეშინია, რომ სასოწარკვეთა მიპყრობს, რას მეტყოდით?
იხილეთ სრულად
სიკვდილის რომ გეშინია, ეს სწორიც არის და სასარგებლოც. ვისაც თუნდაც მცირედი ცოდვები გააჩნია, შეუძლებელია, სიკვდილის რომ არ ეშინოდეს მას. მაგრამ შენ სასოწარკვეთილ ცოდვილთა რიცხვს კი არ განეკუთვნები, არამედ იმ კეთილ სამწყსოს, მონანული და საკუთარ ცოდვებზე გულშემუსვრილ კაცთაგან რომ შედგება. ამიტომაც სასოს ნუ წარიკვეთ! მე ბევრად უფრო უარესი ვარ შენზე, მაგრამ გამუდმებით ასე შევღაღადებ ღმერთს: "უფალო, რომელი მოხვედ ცოდვილთა ცხონებად და არა მართალთა სინან...
არჩევანის თავისუფლება უფლისაგან ადამიანისათვის ბოძებული ერთ-ერთი უმთავრესი მადლია, მაგრამ ქრისტიანულ მოძღვრებასა და ფსევდო-ლიბერალების მიერ შემოთავაზებული "თავისუფლებას" შორის ფუნდამენტური სხვაობაა. ფსევდო-ლიბერალური "არჩევან...
იხილეთ სრულად
არჩევანის თავისუფლება უფლისაგან ადამიანისათვის ბოძებული ერთ-ერთი უმთავრესი მადლია, მაგრამ ქრისტიანულ მოძღვრებასა და ფსევდო-ლიბერალების მიერ შემოთავაზებული "თავისუფლებას" შორის ფუნდამენტური სხვაობაა.ფსევდო-ლიბერალური "არჩევანის თავისუფლება" ასარჩევ მოცემულობათა თანაბარ ღირებულებებს გულისხმობს და ყველაფერს თანაბრად კარგად მიიჩნევს.ქრისტიანობა (ზოგადად, რელიგიური აზროვნება) კი გვასწავლის, რა არის კარგი და რა - მიუღებელი, რა არის ცოდვა და რა - მადლი,...
ულოცველობა. ესაა არაეკლესიურობის კერძო შემთხვევა, საყოველთაოდ გავრცელებული ცოდვა. როდესაც სულიერი ცხოვრების ამ უმნიშვნელოვან მხარეზე ლაპარაკობს, აღმსარებელმა უნდა თქვას, როგორ ლოცულობს, რა ნაყოფი გამოაქვს მის ლოცვას, ლოცვა სულიერ ...
იხილეთ სრულად
ულოცველობა. ესაა არაეკლესიურობის კერძო შემთხვევა, საყოველთაოდ გავრცელებული ცოდვა. როდესაც სულიერი ცხოვრების ამ უმნიშვნელოვან მხარეზე ლაპარაკობს, აღმსარებელმა უნდა თქვას, როგორ ლოცულობს, რა ნაყოფი გამოაქვს მის ლოცვას, ლოცვა სულიერ ნუგეშისცემას ანიჭებს თუ უსიამოვნო ბეგარად აწევს, რომლისგანაც თავის დაღწევას ყველანაირად ცდილობს, მართლმადიდებლური ლოცვანით სარგებლობს თუ ზეპირად იცის ლოცვები, კითხულობს თუ არა სახარებას და ა.შ. ყოველი მორწმუნე ყოველდღიურ...
როდესაც საუბარია ზოგადად ცოდვაზე და მის მიერ მოწევნულ ტანჯვაზე უნდა შევიმეცნოთ შემდეგი: როგორც აღვნიშნეთ ეს არის მოქმედება, რომელიც პირველად მოიმოქმედეს ევამ და ადამმა ედემის ბაღში. ასე შომოვიდა იგი ქვეყნიერებასა და და პირველი ად...
იხილეთ სრულად
როდესაც საუბარია ზოგადად ცოდვაზე და მის მიერ მოწევნულ ტანჯვაზე უნდა შევიმეცნოთ შემდეგი: როგორც აღვნიშნეთ ეს არის მოქმედება, რომელიც პირველად მოიმოქმედეს ევამ და ადამმა ედემის ბაღში. ასე შომოვიდა იგი ქვეყნიერებასა და და პირველი ადამიანის მემკვიდრეობაში. ამ განშორებამ შემდგედ წარმოშვა მრავალი ამდაგვარი მოქმედება კაცობრიობაში. ათი მცნების შემოსვლამ ამხილა ცოდვა, რომელიც საყოველთაო საღმრთო წესრიგის წინააღმდეგ მიმართული ქმედება. ცოდვის, როგორც უწესრ...