268. როგორ არიგებენ წმ. მამები იმ ადამიანს, რომელიც, მიუხედავად მისი დიდი მცდელობისა, მაინც მუდამ ცოდვით ეცემა?
იხილეთ სრულად
ნუ შეძრწუნდები, თუ ყოველდღე ეცემი; აღდეგ სიმხნით და ნუ განეშორები ღვთის გზას; ანგელოზს, რომელიც გიფარავს სათნოეყოფა შენი მოთმინება და უეჭველად შეგეწევა. როცა წყლული ახალი და ცხელია, ადვილი სამკურნალოა, მაგრამ როცა დაძველდება, ძნელად იკურნება და დიდი შრომა, წამალი და დრო სჭირდება. არის ჭრილობები, რომელსაც ჟამთ სიგრძე ვერ კურნავს, ისინი ღვთის მიერ განიკურნებიან, რადგან „ღმრთის მიერ ყოველივე შესაძლებელ არს“ (მათ. 19. 26).
582. ითვლება თუ არა ცოდვად ის, რასაც ბუნების კანონების თანახმად ვაკეთებთ?
იხილეთ სრულად
ის კი არ არის ცოდვა, როცა ბუნების კანონების თანახმად აკეთებენ რამეს, არამედ ის, როცა, თავისუფალი ნებიდან გამომდინარე, მოიმოქმედებენ რაიმე ცუდს. საზრდოს მიღება არ შეიძლება შეცოდებად მივიჩნიოთ, მაგრამ ცოდვაა მისი მიღება ღმერთისადმი მადლის მიძღვნის გარეშე, მოწიწებისა და თავშკავების გარეშე. არც დანახვა რაიმესი შეიძლება თვისთავად ცოდვა იყოს, მაგრამ სცოდავენ, როცა შურით ხედავენ რაიმეს, ან თუ ამპარტავნებით უყურებენ ვინმეს. მშვიდად მოსმენა რაიმესი კი არ ...
953. რომელია უფრო აღმატებული ადამიანი, რომელსაც გააჩნია საკუთარ ცოდვათა განცდა, თუ ის, ვინც ლოცვით მკვდრებს აღადგენს?
იხილეთ სრულად
იგი, ვისაც გააჩნია საკუთარ ცოდვათა განცდა, აღემატება ადამიანს, თავისი ლოცვით მკვდრებს რომ აღადგენს. ის, ვინც ღირსი შეიქმნება საკუთარ ცოდვათა დანახვისა, აღემატება იმ ადამიანს, ანგელოზებს რომ ხედავს: რადგანაც მეორეს გაეხსნა გრძნობისმიერი ხედვა, ხოლო პირველს აეხილა სულიერი თვალები.
რაკი ადამიანი გამუდმებით სცოდავს, მითუმეტეს ჩვენს დროში, განსაცდელებით ამიტომ ვართ სავსენი? - ეს, მართლაც ასეა. დემონი ყოველნაირად ცდილობს თითოეული ადამიანის სული მიიზიდოს და მიიტაცოს. სთესავს მასში ეჭვსა და ურწმუნოებას, ყველ...
იხილეთ სრულად
რაკი ადამიანი გამუდმებით სცოდავს, მითუმეტეს ჩვენს დროში, განსაცდელებით ამიტომ ვართ სავსენი?- ეს, მართლაც ასეა. დემონი ყოველნაირად ცდილობს თითოეული ადამიანის სული მიიზიდოს და მიიტაცოს. სთესავს მასში ეჭვსა და ურწმუნოებას, ყველაფრისადმი ზერელე დამოკიდებულებას, ბინდავს გონებას ათასგვარი სიამოვნებით და თვალსაწიერს მხოლოდ წუთისოფლით უფარგლავს, რათა იგი გონს არ მოეგოს და ხელიდან არ დაუსხლტეს.ასე იყო ყოველთვის, ასეა დღესაც, თუმცა თანამედროვე ჩვენი ყოფა უ...
661. რომელია უფრო აღმატებული – ადამიანი, რომელმაც სცოდა და ინანიებს, თუ ის, რომელსაც ცოდვა არ ჩაუდენია და არც სინანული გააჩნია?
იხილეთ სრულად
ადამიანი, ცოდვის ჩამდენი და მონანული, უმეტესად აღმატებულად მიმაჩნია მასზე, ვისაც ცოდვა არ ჩაუდენია და არც სინანული გააჩნია. პირველს, თვლის რა თავს ცოდვილად, აქვს კეთილი გულისთქმა, ხოლო მეორე – ცრუდ და სულის წარმწყმედელად ფიქრობს, საკუთარ თავს მართალ ადამიანად რომ მიიჩნევს.
აუცილებელია ლოცვისათვის მომზადება, იმის გაცნობიერება, თუ ვინა ხარ შენ და ვისთან მოგელის საუბარი. ბიბლიაში წერია: "არა მოიღო სახელი უფლისა ღმრთისა შენისა ამაოსა ზედა" (გამოსვლა 20, 7). სინას მთაზე მოცემული ეს მცნება ყოველი ლოცვის გარდაუვალი პირობაა, უამისოდ ლოცვა უქმისმეტყველებად იქცევა. ლოცვისათვის მომზადება კი ნიშნავს, რომ უნდა მოვწყვიტოთ გონება მიწას, სული ღმერთისკენ მივმართოთ, ვიფიქროთ ღვთის დიდებულებაზე, მის აღთქმებზე, კაცის გონებაზე აღმატებუ...
რატომ ითვლება ადამიანი დამნაშავედ, თუ უცოდინრობის გამო ჩაიდინა ცოდვა? საჭიროა ამ ცოდვის მონანიება? ამ დროს რა დონის პასუხისმგებლობა არსებობს?
იხილეთ სრულად
იმტომ, რომ ადამიანი ვალდებული იყო სცოდნოდა. ყველაფერი იციან და ყველაფერი აინტერესებთ, ხოლო ის, თუ რატომ ცხოვრობენ, რა არის მიწაზე ადამიანის ცხოვრების მიზანი, მარადიულობა, ღმერთი, სარწმუნოება არ აინტერესებთ. ამიტომაც სახარებაში ვკითხულობთ, რომ ყმაც არცოდნის გამო დაისჯება, თუმცა იმაზე ნაკლებად, ვინც იცოდა. რა თქმა უნდა, უნებლიე ცოდვებიც უნდა მოვინანიოთ. ერთმა მღვდელმა მიამბო, რომ მან ჰკითხა ერთ ასაკოვან ქალს, იცოდა თუ არა რაიმე ლოცვა? მან უპასუხა:-...
393. ვინაიდან, არცთუ იშვიათად, დავიწყება ჩემი მრავალი შეცოდების ხსოვნას მინადგურებს, ხოლო ზოგჯერ კი საერთოდ არ მახსენდება ისინი, ამიტომ გეკითხები: როგორ მოვიქცე?
იხილეთ სრულად
არიან უწინგური ადამიანები, რომელთაც ერთგული გამსესხებლები ჰყავთ და რადგან სრულიად ენდობიან მათ, ამიტომ როცა რაიმე ავიწყდებათ, ასე მიმართავენ მათ: ჩვენ იმდენს გადავიხდით, რამდენიც თქვენი ანგარიშით გვმართებს. ასევე შენც, ღმერთზე უფრო საიმედო გამსესხებელს ვის ნახავ, რომელმაც ისიც კი იცის, რაც ჯერ არ მომხდარა. ამრიგად, მას მიანდე შენგან დავიწყებული შეცოდებების ანგარიში და უთხარი მას: მეუფეო! ვინაიდან საკუთარი ცოდვების დავიწყებაც ცოდვაა, ამიტომ მე ყვე...