ხილულ მწუხარებაში ყოველთვის უხილავი მადლი იმალება. "როგორც თესლის აღორძინებისათვის აუცილებელია წვიმა, ისე ჩვენთვის ცრემლები. როგორც მიწას სჭირდება დამუშავება, რომ კეთილი ნაყოფი გამოიღოს, ისე ჩვენს სულებს - მწუხარება და განსაცდელი,...
იხილეთ სრულად
ხილულ მწუხარებაში ყოველთვის უხილავი მადლი იმალება. "როგორც თესლის აღორძინებისათვის აუცილებელია წვიმა, ისე ჩვენთვის ცრემლები. როგორც მიწას სჭირდება დამუშავება, რომ კეთილი ნაყოფი გამოიღოს, ისე ჩვენს სულებს - მწუხარება და განსაცდელი, რომ დარბილდეს ჩვენი სიმკაცრე და დაიძლიოს ჩვენი ამპარტავნება" (იოანე ოქროპირი), რაც განსაკუთრებით გვახასიათებს ჩვენ.
link
თუ ჩვენ ვხედავთ, რომ ისინი, ვინც თავს ღვთისათვის მგლოვიარედ მიიჩნევენ, მრისხანებასა და ამპარტავნებაში არიან, მათი ცრემლი ცდომილებად უნდა ჩავთვალოთ: რამეთუ რაი ზიარება არს ნათლისა ბნელისა მიმართ? (კორ.6,14) ცრუ გლოვა ამპარტავნებას ...
იხილეთ სრულად
თუ ჩვენ ვხედავთ, რომ ისინი, ვინც თავს ღვთისათვის მგლოვიარედ მიიჩნევენ, მრისხანებასა და ამპარტავნებაში არიან, მათი ცრემლი ცდომილებად უნდა ჩავთვალოთ: რამეთუ რაი ზიარება არს ნათლისა ბნელისა მიმართ? (კორ.6,14) ცრუ გლოვა ამპარტავნებას ბადებს, ჭეშმარიტი კი - ნუგეშს. როგორც ცეცხლი სწვავს ლერწამს, ასევე წმიდა ცრემლები ყოველგვარ შინაგან და გარეგან უწმინდურებას დასწვავს.
link
ერთმა გამოცდილმა მოღვაწემ ასეთი რამ მითხრა: - როდესაც ამპარტავნებისკენ ვგრძნობდი სწრაფვას, ან მრისხანება ან ნაყროვანების ვნება მიპყრობდა, მაშინ ცრემლებზე ფიქრი შინაგანად მამხელდა და მეუბნეოდა: - ნუ მიეცემი ამპარტავნებას, თორემ მე ...
იხილეთ სრულად
ერთმა გამოცდილმა მოღვაწემ ასეთი რამ მითხრა: - როდესაც ამპარტავნებისკენ ვგრძნობდი სწრაფვას, ან მრისხანება ან ნაყროვანების ვნება მიპყრობდა, მაშინ ცრემლებზე ფიქრი შინაგანად მამხელდა და მეუბნეოდა: - ნუ მიეცემი ამპარტავნებას, თორემ მე დაგტოვებ, - ამგვარადვე მიცავდა ის სხვა ვნებებისაგანაც. მე კი ვპასუხობდი: - არასოდეს გარდავალ შენს ნებას, ვიდრე ქრისტეს წინაშე არ წარმადგენ
link
ცოდვა ჩვენს სულში სიყვარულს აციებს, კლავს სათნოებას, აშრობს ლმობიერების ცრემლებს, აქრობს სინანულს და ხელს უშლის ჩვენში ქრისტეს მადლის დამკვიდრებას. მაგრამ უფრო დიდი ბოროტებაა, როდესაც მცირე ცოდვებიდან ადვილად გადავდივართ მძიმე, მო...
იხილეთ სრულად
ცოდვა ჩვენს სულში სიყვარულს აციებს, კლავს სათნოებას, აშრობს ლმობიერების ცრემლებს, აქრობს სინანულს და ხელს უშლის ჩვენში ქრისტეს მადლის დამკვიდრებას. მაგრამ უფრო დიდი ბოროტებაა, როდესაც მცირე ცოდვებიდან ადვილად გადავდივართ მძიმე, მომაკვდინებელ ცოდვებზე, რომლებიც სრულიად ღუპავენ საბრალო ადამიანს. ეს ცოდვები აუძლურებენ სულის კეთილ მისწრაფებებს, ხელს უშლიან ღვთის შეწევნას.
link
სახიერი და მართალი მსაჯული ჩვენი, უეჭველია, რომ როგორც ყველაფერში, ასევე გლოვის ღვაწლშიც ჩვენი ბუნების ძალის მიხედვით განიკითხავს. რადგან მინახავს, რომ ზოგიერთი ცრემლის მცირე წვეთს სისხლის ფასად ღვრის, სხვა კი ცრემლთა ნიაღვარს სულ...
იხილეთ სრულად
სახიერი და მართალი მსაჯული ჩვენი, უეჭველია, რომ როგორც ყველაფერში, ასევე გლოვის ღვაწლშიც ჩვენი ბუნების ძალის მიხედვით განიკითხავს. რადგან მინახავს, რომ ზოგიერთი ცრემლის მცირე წვეთს სისხლის ფასად ღვრის, სხვა კი ცრემლთა ნიაღვარს სულ ადვილად გარდამოადენს. მაგრამ მე მოღვაწეთა ძალისხმევის მიხედვით შემიფასებია მათი საქმე და არა ცრემლთა სიმრავლით. ვფიქრობ, რომ ღმერთიც ასევე სჯის.
link
ქვეყანა უძრავი და უხმო იწყებს ძრვასა და განჰყრის შარშანდელთა მდელოთა, ხმელთა და დამპალთა, და შეიმოსს მწვანეთა შვენიერთა. შენცა განიღვიძე უძრავისა მისგან ძილისა და იწყე ძვრად აღმოცენებად ნაყოფთა და განაბნიე განხმელი და დამპალი, ძოღ...
იხილეთ სრულად
ქვეყანა უძრავი და უხმო იწყებს ძრვასა და განჰყრის შარშანდელთა მდელოთა, ხმელთა და დამპალთა, და შეიმოსს მწვანეთა შვენიერთა. შენცა განიღვიძე უძრავისა მისგან ძილისა და იწყე ძვრად აღმოცენებად ნაყოფთა და განაბნიე განხმელი და დამპალი, ძოღან ნაქმარი ცოდვა, და შეიმოსე მწვანე მშვენიერი, რომელ არს სინანული, და მიისწრაფე სადა დავითს გული უთქუმიდა და იტყოდა: "ადგილსა მწვანვილსა მუნ დამამკვიდრო მე".
link
397. რა არის გლოვა?
ჰოი, ცოდვილნო მოქცეულნო, ნეტარ ხართ ჭეშმარიტად! და დავითცა სამართლად გნატრით, ვინაითგან მარავლმოწყალემან ღმერთმან არა ადრე მოავლინა თქვენ ზედა სიკვდილი და სულგრძელ გექმნა, და აწ სინანულად მოხველ და ღმრთისა მიხვალთ.
ჰოი, ცოდვ...
იხილეთ სრულად
ჰოი, ცოდვილნო მოქცეულნო, ნეტარ ხართ ჭეშმარიტად! და დავითცა სამართლად გნატრით, ვინაითგან მარავლმოწყალემან ღმერთმან არა ადრე მოავლინა თქვენ ზედა სიკვდილი და სულგრძელ გექმნა, და აწ სინანულად მოხველ და ღმრთისა მიხვალთ.
ჰოი, ცოდვილნო, იცან თავი შენი და შენცა ადრე ჰყავ მოქცევა ცოდვისაგან და მისვლა სინანულით მამისა ღმრთისა, რომელსა მართალი უყვარს და ცოდვილსა სწყალობს, და შეინანეთ, რათა არა გეწიოსთ სიკვდილი.
link
ხშირად თვით ჩვენი საცხოვრებლის ადგილმდებარეობა და გარეგნული შესახედაობა გულს ლმობიერებით აღძრავს; ამაში უფლისა ჩვენისა, იესო ქრისტეს, ილიასა და იოანეს მაგალითი გვარწმუნებს. ისინი ხომ განმარტოვებულად ლოცულობდნენ. მაგრამ მე მინახავს...
იხილეთ სრულად
ხშირად თვით ჩვენი საცხოვრებლის ადგილმდებარეობა და გარეგნული შესახედაობა გულს ლმობიერებით აღძრავს; ამაში უფლისა ჩვენისა, იესო ქრისტეს, ილიასა და იოანეს მაგალითი გვარწმუნებს. ისინი ხომ განმარტოვებულად ლოცულობდნენ. მაგრამ მე მინახავს, რომ ბევრს - ქალაქში და შუაგულ შფოთში მოუპოვებია ცრემლი. ეს ცბიერი ეშმაკების ბოროტი განზრახვით ხდება, რათა ვიფიქროთ, რომ ამ შფოთისაგან არაფერი გვევნება და ამ სოფელს დავუახლოვდეთ.
link
დიდად გასაკვირი არ არის, თუ გლოვა სწორად იწყება და არასწორი ცრემლებით მთავრდება; მაგრამ ჭეშმარიტად საქებარია, თუ მცდარი ან ბუნებითი გლოვისაგან სულიერ გლოვას მივაღწევთ. ამ ნათქვამის აზრი ცხადია მათთვის, ვისაც პატივმოყვარეობისკენ აქ...
იხილეთ სრულად
დიდად გასაკვირი არ არის, თუ გლოვა სწორად იწყება და არასწორი ცრემლებით მთავრდება; მაგრამ ჭეშმარიტად საქებარია, თუ მცდარი ან ბუნებითი გლოვისაგან სულიერ გლოვას მივაღწევთ. ამ ნათქვამის აზრი ცხადია მათთვის, ვისაც პატივმოყვარეობისკენ აქვს მიდრეკილება.
ნუ ერწმუნები შენს ცრემლებს, ვიდრე ვნებათაგან სრულად არ განიწმინდები; რადგან ის ღვინო, რომელიც საწნახელიდან პირდაპირ ჭურჭელში ჩაედინება, საიმედო ჯერ კიდევ არ არის.
link