ზოგჯერ რაღაც საქმეს ვიწყებთ და უამრავი დაბრკოლება ჩნდება. როგორ გავიგოთ, ღვთისგან არის ეს თუ არა?
გამოვიძიოთ ამაში ჩვენ ხომ არ მიგვიძღვის ბრალი. თუ ჩვენ არ ვართ დამნაშავენი, მაშ დაბრკოლება ღვთისაგან ყოფილა და იგი ჩვენს სასიკ...
იხილეთ სრულად
ზოგჯერ რაღაც საქმეს ვიწყებთ და უამრავი დაბრკოლება ჩნდება. როგორ გავიგოთ, ღვთისგან არის ეს თუ არა?
გამოვიძიოთ ამაში ჩვენ ხომ არ მიგვიძღვის ბრალი. თუ ჩვენ არ ვართ დამნაშავენი, მაშ დაბრკოლება ღვთისაგან ყოფილა და იგი ჩვენს სასიკეთოდაა. ამიტომაც გუნება არ უნდა წაგვიხდეს, რომ საქმე არ გაკეთდა ან დასრულება ყოვნდება.
link
ყველა საქმე, რომელსაც ღვთის სახელისა და მისი ლოცვა-კურთხევის გარეშე აღასრულებ, მწარე ნაყოფს გამოიღებს, რამეთუ მასზე არ გარდამოდინდება ზეციური დალოცვილი ნამი და მაცოცხლებელი ნათელი.
რა საქმესაც არ უნდა მოჰკიდო ხელი, ყური მიუგ...
იხილეთ სრულად
ყველა საქმე, რომელსაც ღვთის სახელისა და მისი ლოცვა-კურთხევის გარეშე აღასრულებ, მწარე ნაყოფს გამოიღებს, რამეთუ მასზე არ გარდამოდინდება ზეციური დალოცვილი ნამი და მაცოცხლებელი ნათელი.
რა საქმესაც არ უნდა მოჰკიდო ხელი, ყური მიუგდე ღვთის ხმას.
შენი ცხოვრების თითოეული სახე და მოხატულობა ზეციური ძაფებით მოქსოვე.
link
ნებისმიერი საქმის წარმატებისათვის განწყობას გადამწყვეტი მნიშვნელობა აქვს, რადგან მისი საშუალებით ხდება ამა თუ იმ მიმართულებით ჩვენი სულიერი და ფიზიკური ძალების მობილიზება. (დიმიტრი უზნაძის განწყობის თეორია). ადამიანს შეუძლია თავის...
იხილეთ სრულად
ნებისმიერი საქმის წარმატებისათვის განწყობას გადამწყვეტი მნიშვნელობა აქვს, რადგან მისი საშუალებით ხდება ამა თუ იმ მიმართულებით ჩვენი სულიერი და ფიზიკური ძალების მობილიზება. (დიმიტრი უზნაძის განწყობის თეორია). ადამიანს შეუძლია თავისი ენერგია მოახმაროს აღმშენებლობას, ან ნგრევას, ანდა დატოვოს იგი გამოუყენებელი.
link
ცხოვრებისეული აზრები მოიწესრიგეთ. ისეთი განწყობა ეძიეთ, რომ სხეულით ჩვეული საქმები აკეთოთ, ხოლო სულით მიდამ უფალთან იყოთ. უზრუნველობა უფლის წყალობით გვენიჭება, რის შედეგადაც ვახერხებთ ყველაფრის დროულ მოგვარებასისე, რომ აღარაფერი გ...
იხილეთ სრულად
ცხოვრებისეული აზრები მოიწესრიგეთ. ისეთი განწყობა ეძიეთ, რომ სხეულით ჩვეული საქმები აკეთოთ, ხოლო სულით მიდამ უფალთან იყოთ. უზრუნველობა უფლის წყალობით გვენიჭება, რის შედეგადაც ვახერხებთ ყველაფრის დროულ მოგვარებასისე, რომ აღარაფერი გვითრევს გადაჭარბებულ მზრნველობაში და აღარ გვთანგავს. ეძიეთ, ითხოვეთ და მოგეცემათ
link
შენთვის მეტისმეტად საძნელოს ნუ ეშურები და შენს ძალაზე აღმატებულს ნუ გამოიკვლევ.
რაც გებრძანება, ის გულისხმაჰყავ, რადგან დაფარული არ გჭირდება.
შენს მრავალ საქმეთაგან ზედმეტს ნუ ეშურები, რადგან მასზე მეტი გამოგეცხადა, რი...
იხილეთ სრულად
შენთვის მეტისმეტად საძნელოს ნუ ეშურები და შენს ძალაზე აღმატებულს ნუ გამოიკვლევ.
რაც გებრძანება, ის გულისხმაჰყავ, რადგან დაფარული არ გჭირდება.
შენს მრავალ საქმეთაგან ზედმეტს ნუ ეშურები, რადგან მასზე მეტი გამოგეცხადა, რისი შეცნობაც ადამიანს შეუძლია.
რადგან მრავალი აცდუნა მათმა განზრახულმა და უკეთურმა ოცნებამ დაღუპა მათი გონება.
თ. 3-4
link
მოციქული პავლე გვაუწყებს (კოლ. 3, 23), რომ ყოველი საქმე ისე აღვასრულოთ, ვითარცა ღმრთისა. ღმერთს არა მხოლოდ მაშინ ვემსახურებით, როდესაც მაგალითად, ეკლესიაში ვდგავართ და ვლოცულობთ, ან როცა ღმრთის მცნებათა შესაბამისად, რომელიმე ქველ ...
იხილეთ სრულად
მოციქული პავლე გვაუწყებს (კოლ. 3, 23), რომ ყოველი საქმე ისე აღვასრულოთ, ვითარცა ღმრთისა. ღმერთს არა მხოლოდ მაშინ ვემსახურებით, როდესაც მაგალითად, ეკლესიაში ვდგავართ და ვლოცულობთ, ან როცა ღმრთის მცნებათა შესაბამისად, რომელიმე ქველ საქმეს ან სათნოებას აღვასრულებთ, არამედ მაშინაც, როდესაც ჩვენს საკუთარ, სოფლიურ საქმეს ვაკეთებთ, თუკი იგი ღმრთის წინაშე პატიოსნად და ერთგულად იქნება შესრულებული.
link
რა არის მხოლოდ სწავლება ქმნის გარეშე, ანდა მხოლოდ სიტყვა - საქმის გარეშე, მათი ცხოვრებაში აღსრულების გარეშე, თუნდაც ეს იყოს საცხოვნებელი სიტყვები და სწავლებები, თუ არ იქნება ცოდნისა და სიბრძნის სრულყოფილება, მით უმეტეს, ვერ აცხოვნ...
იხილეთ სრულად
რა არის მხოლოდ სწავლება ქმნის გარეშე, ანდა მხოლოდ სიტყვა - საქმის გარეშე, მათი ცხოვრებაში აღსრულების გარეშე, თუნდაც ეს იყოს საცხოვნებელი სიტყვები და სწავლებები, თუ არ იქნება ცოდნისა და სიბრძნის სრულყოფილება, მით უმეტეს, ვერ აცხოვნებენ იმას, ვინც ასე საუბრობს და ასწავლის, ვერც უხელმძღვანელებს მათ ცხონებას, ვისაც ამას ეუბნებიან და ასწავლიან, - ამ აზრის შესახებ საუბარია თავში "სიტყვა და საქმე"
link
თქვენ მწერთ: "ვშრომობ, როგორც ახალდამწყები, მორჩილებთან ერთად". მე არ მესმის რაშია საქმე? საქმე შეიძლება მოსაწონი ან დაწუნებული იყოს იმ სულისკვეთების მხედვით, რომლითაც აღესრულება. დააკვირდით ამას და ამით დაკავდით შესაამისად.
იხილეთ სრულად
თქვენ მწერთ: "ვშრომობ, როგორც ახალდამწყები, მორჩილებთან ერთად". მე არ მესმის რაშია საქმე? საქმე შეიძლება მოსაწონი ან დაწუნებული იყოს იმ სულისკვეთების მხედვით, რომლითაც აღესრულება. დააკვირდით ამას და ამით დაკავდით შესაამისად.
თუ ბრალდებებს წაგიყენებენ, სამკურნალო ტალახივით მიიღეთ. კარგად იქცევით, თუ არ კარგავთ ძმურ დამოკიდებულებას მათ მიმართ, რომლებიც ასეთ კურნებას იყენებენ თქვენს მიმართ.
link
ზოგი საქმე თითქოს კარგია, მაგრამ მისი შემსრულებლის განზრახვაა არაკეთილი. ზოგიერთი კი ისე აღესრულება, თითქოს ცუდია, მაგრამ შემსრულებლის განზრახვაა კეთილი. აღნიშნული მაგალითის თანახმად, ზოგიერთები არა მარტო საქმეს აკეთებენ, არამედ ს...
იხილეთ სრულად
ზოგი საქმე თითქოს კარგია, მაგრამ მისი შემსრულებლის განზრახვაა არაკეთილი. ზოგიერთი კი ისე აღესრულება, თითქოს ცუდია, მაგრამ შემსრულებლის განზრახვაა კეთილი. აღნიშნული მაგალითის თანახმად, ზოგიერთები არა მარტო საქმეს აკეთებენ, არამედ სიტყვასაც წარმოთქვამენ, რამდენადაც ერთნი საქმეს სხვაგვარ იერს ანიჭებენ საკუთარი გამოუცდელობისა და უცოდინრობის, სხვანი მზაკვრული განზრახვის, ხოლო ზოგნი ღვთისმოსაობის გამო.
link
ერთმა ძმამ ჰკითხა აბბა აღათონს: მითხარი, აბბა, რა უფრო დიდია, სხეულისმიერი შრომა, თუ გულის დაცვა? აბბამ უპასუხა: ადამიანი ხეს წააგავს, სხეულით შრომა ფოთლებია, ხოლო გულის დაცვა - ნაყოფი. რადგანაც წმ. წერილი გვეუბნება: რომ ყველა ხემ...
იხილეთ სრულად
ერთმა ძმამ ჰკითხა აბბა აღათონს: მითხარი, აბბა, რა უფრო დიდია, სხეულისმიერი შრომა, თუ გულის დაცვა? აბბამ უპასუხა: ადამიანი ხეს წააგავს, სხეულით შრომა ფოთლებია, ხოლო გულის დაცვა - ნაყოფი. რადგანაც წმ. წერილი გვეუბნება: რომ ყველა ხემან, რომელმან არა გამოიღოს ნაყოფი კეთილი, მოიკუეთოს და ცეცხლსა დაედვას (მათე 3, 10), ამიტომ ცხადია, ჩვენი ყველანაირი მცდელობა ნაყოფისაკენ უნდა მივმართოთ, ანუ გონებას გავუფრთხილდეთ. თუმცა ჩვენთვის ფოთოლიც საჭიროა, ანუ სხეუ...
link