პირველი საფეხური გულისხმობს გარეგნულ ლოცვას - კითხვით, დგომით და მუხლთადრეკით გამოხატულს. თუმცა ამ დროს ყურადღება იფანტება, გული ლოცვაში არ მონაწილეობს, განწყობა არ არის. ამიტომ საჭიროა მოთმინება, შრომა და ოფლისღვრა. ეს ნუ შეგაშინ...
იხილეთ სრულად
პირველი საფეხური გულისხმობს გარეგნულ ლოცვას - კითხვით, დგომით და მუხლთადრეკით გამოხატულს. თუმცა ამ დროს ყურადღება იფანტება, გული ლოცვაში არ მონაწილეობს, განწყობა არ არის. ამიტომ საჭიროა მოთმინება, შრომა და ოფლისღვრა. ეს ნუ შეგაშინებს, დადექი მშვიდად და დაიწყე ლოცვა. ეს ქმედითი ლოცვაა.
მეორე საფეხური კი ყურადღებით ლოცვაა. ლოცვისას გონება ეჩვევა აზრების მოკრებას და აცნობიერებს წარმოთქმულ სიტყვებს. ყურადღება ამ დროს შერწყმულია ლოცვის სიტყვებთან და წ...
"ფსალმუნითა და გალობითა და შესხმითა სულიერითა, მადლითურთ უგალობდით გულთა შინა თქუენთა უფალსა" (კოლ. 3, 16). "ფსალმუნითა და გალობითა და შესხმითა სულიერითა" - გულისხმობს სიტყვიერ ლოცვას, ხოლო "მადლითურთ უგალობდით გულთა შინა თქუენთა ...
იხილეთ სრულად
"ფსალმუნითა და გალობითა და შესხმითა სულიერითა, მადლითურთ უგალობდით გულთა შინა თქუენთა უფალსა" (კოლ. 3, 16). "ფსალმუნითა და გალობითა და შესხმითა სულიერითა" - გულისხმობს სიტყვიერ ლოცვას, ხოლო "მადლითურთ უგალობდით გულთა შინა თქუენთა უფალსა" - შინაგან ლოცვას, ანუ გონიერ-გულისმიერ ლოცვას. ფსალმუნები, გალობები, ჰიმნები, ოდები სულიერ საგალობელთა სხვადასხვა დასახელებებია, რომლებიც შედგენილობითა და ფორმით იმდენად ჰგავენ ერთმანეთს, რომ რაიმე განსხვავების მ...
ასე რომ, გონიერი ლოცვის გარეშე გამოსავალი არ არსებობს. ულოცველობა არ ძალგვიძს, რადგან ჩვენი სულიერი ბუნება ლოცვას მოითხოვს. ღმერთთან მიახლება კი სხვაგვარად არ ხელგვეწიფება, თუ არა გონიერი ლოცვით, რამეთუ ღმერთი გონიერია. არსებობს გ...
იხილეთ სრულად
ასე რომ, გონიერი ლოცვის გარეშე გამოსავალი არ არსებობს. ულოცველობა არ ძალგვიძს, რადგან ჩვენი სულიერი ბუნება ლოცვას მოითხოვს. ღმერთთან მიახლება კი სხვაგვარად არ ხელგვეწიფება, თუ არა გონიერი ლოცვით, რამეთუ ღმერთი გონიერია. არსებობს გონიერი, სიტყვიერად და გარეგნულად აღსრულებული ლოცვა - პირადი იქნება ეს, თუ საეკლესიო - და არის ასევე ლოცვა გონიერი, თავისთავადი, ყოველგვარი გარეგნული ფორმისა და სხეულის მდგომარეობისაგან დამოუკიდებელი, მაგრამ საქმის არსი ი...
ვინც არ ფლობს გონიერი შინაგანი ლოცვის უნარს, მას არ ძალუძს არანაირი ლოცვა, რამეთუ მხოლოდ გონიერი ლოცვაა ჭეშმარიტი ლოცვა, ღვთისთვის სათნო და სასიამოვნო, თუ ასეთი ლოვის სულით არ აღევლინება საეკლესიო და პირადი ლოცვები, მაშინ მლოცველო...
იხილეთ სრულად
ვინც არ ფლობს გონიერი შინაგანი ლოცვის უნარს, მას არ ძალუძს არანაირი ლოცვა, რამეთუ მხოლოდ გონიერი ლოცვაა ჭეშმარიტი ლოცვა, ღვთისთვის სათნო და სასიამოვნო, თუ ასეთი ლოვის სულით არ აღევლინება საეკლესიო და პირადი ლოცვები, მაშინ მლოცველობას მხოლოდ გარეგნული სახე აქვს და შინაარსით ის ლოცვა არაა.
მაინც რა არის ლოცვა? ლოცვა არის გონებისა და გულის ღვთისაკენ ამაღლება. მისდამი მადლიერების გამოსახატავად და მის სადიდებლად, რომელიც გულისხმობს სულიერ სიკეთეთა და...
"ეტყოდეთ თავთა თვისთა ფსალმუნითა და გალობითა და შესხმითა სულიერითა, უგალობდით და აქებდით გულითა თქვენითა უფალსა" (ეფეს. 5, 19).
როგორ გავიგოთ ეს გამონათქვამი? ასე ხომ არა - როცა აღივსებით სულით, მაშინ იგალობეთ გულით და ბაგეე...
იხილეთ სრულად
"ეტყოდეთ თავთა თვისთა ფსალმუნითა და გალობითა და შესხმითა სულიერითა, უგალობდით და აქებდით გულითა თქვენითა უფალსა" (ეფეს. 5, 19).
როგორ გავიგოთ ეს გამონათქვამი? ასე ხომ არა - როცა აღივსებით სულით, მაშინ იგალობეთ გულით და ბაგეებით? თუ ასე - თუ გინდათ სულით აღივსენით, იგალობეთ. ე.ი. გასარკვევია, ბაგეებით და გულით გალობა შედეგია სულით აღვსებისა, თუ ისინი საშუალებებია საამისოდ?
სულის მოძიება ჩვენ არ ხელგვეწიფება, ის მაშინ მოდის როცა ამას თავად ინებებს....
ლოცვის მეორე სახე გონიერ-გულისმიერი ლოცვაა. თუმცა პირველიც ასეთივე უნდა იყოს, მაგრამ იგი იბადება სიტყვიერი, უკვე მზა ლოცვის წარმოთქმასთან ერთად; ხოლო ეს უშუალოდ გულიდან იღებს დასაბამს და იქიდან აღევლინება ღვთისადმი. ასეთი იყო მოსე...
იხილეთ სრულად
ლოცვის მეორე სახე გონიერ-გულისმიერი ლოცვაა. თუმცა პირველიც ასეთივე უნდა იყოს, მაგრამ იგი იბადება სიტყვიერი, უკვე მზა ლოცვის წარმოთქმასთან ერთად; ხოლო ეს უშუალოდ გულიდან იღებს დასაბამს და იქიდან აღევლინება ღვთისადმი. ასეთი იყო მოსეს ლოცვა მეწამულ ზღვასთან. ასეთ ლოცვას მოციქული შემდეგი სიტყვებით ხსნის: "მადლითურთ უგალობდით გულთა შინა თქუენთა უფალსა". გვეუბნება "მადლის ზემოქმედებით იგალობეთ, არამხოლოდ ბაგეებით, არამედ ღვთის წინაშე ყურადღებით და აზრე...
გაუფრთხილდი ამ საჩუქარს - ის ღვთის წყალობით გეძლევათ, როგორ? უპირველეს ყოვლისა, სიმდაბლით, ყველაფერი მადლს მიაწერეთ და არა საკუთარ თავს, რადგან როგორც კი აზრი საკუთარი თავისკენ გადაიხრება, მადლი შემცირდება და თუ დროზე არ მოეგებით...
იხილეთ სრულად
გაუფრთხილდი ამ საჩუქარს - ის ღვთის წყალობით გეძლევათ, როგორ? უპირველეს ყოვლისა, სიმდაბლით, ყველაფერი მადლს მიაწერეთ და არა საკუთარ თავს, რადგან როგორც კი აზრი საკუთარი თავისკენ გადაიხრება, მადლი შემცირდება და თუ დროზე არ მოეგებით გონს, სრულიად შეწყვეტს მოქმედებას, მერე იწყება ცრემლების ღვრა და ვედრება. მეორე - თუ გრძნობთ, რომ მიწა ხართ და ნაცარი, იყავით ისეთნი, როგორიც ხართ, ანუ აუცილებლობის გარეშე არაფერს მიაპყროთ გული და გონება. ყოველთვის იყავ...
ლოცვა არის რელიგიურ-ზნეობრივი ცხოვრების მთავარი საქმე. ასეთი ცხოვრების ქვაკუთხედი თავისუფალი, შეგნებული ურთიერთობაა ღმერთთან, რომელიც შემდგომში ყოველივეს წარმართავს. ლოცვა ამ ურთიერთობის ასპარეზია, როგორც ურთიერთსაუბარი, ანუ ეს არ...
იხილეთ სრულად
ლოცვა არის რელიგიურ-ზნეობრივი ცხოვრების მთავარი საქმე. ასეთი ცხოვრების ქვაკუთხედი თავისუფალი, შეგნებული ურთიერთობაა ღმერთთან, რომელიც შემდგომში ყოველივეს წარმართავს. ლოცვა ამ ურთიერთობის ასპარეზია, როგორც ურთიერთსაუბარი, ანუ ეს არის ასპარეზი, სადაც მჟღავნდება ჩვენი ზნეობრივი დამოკიდებულება ღმერთთან, ხოლო მოღვაწეობა არის ის ასპარეზი, სადაც ირკვევა ჩვენი ზნეობრივი დამოკიდებულება ღმერთთან, ხოლო მოღვაწეობა არის ის ასპარეზი, სადაც ირკვევა ჩვენი ზნეობრ...
ლოცვა ყოველთვის სინჯია, ლოცვა ყოველთვის წყაროცაა; ლოცვა ყოვლისმოქმედია, ლოცვა ყველაფრის წარმმართველია. რამდენადაც ლოცვაა რიგიანი, იმდენადაა ყველაფერი მოწესრიგებული. რამეთუ ის არ დაუშვებს რაიმე უწესრიგობას.