ყოველივე ამის აღსრულებით უნდა მიეჩვიოთ ყველგანმყოფი და ყოვლისმხედველი ღვთისადმი ყუირადღების მიპყრობას და ყველას, გადარჩენის მსურველს, ან ამისთვის მზად მყოფს შეეწეიოთ. ეს ჩვევა მაშინ კი არ იძლევა მოწყინების საშუალებას, რო...
იხილეთ სრულად
ყოველივე ამის აღსრულებით უნდა მიეჩვიოთ ყველგანმყოფი და ყოვლისმხედველი ღვთისადმი ყუირადღების მიპყრობას და ყველას, გადარჩენის მსურველს, ან ამისთვის მზად მყოფს შეეწეიოთ. ეს ჩვევა მაშინ კი არ იძლევა მოწყინების საშუალებას, როცა ადგილი აქვს შინაგან ან რაიმე გარეგან წუხილს და შფოთს, რამეთუ აღავსებს სულს და ანიჭებს მას სრულ დაკმაყოფილებას, არ უტოვებს ადგილს სიმწირის ან ნაკლულევანების რაიმე განცდას, რაც აქვს, ყველაფერს ღმერთს გადასცემს და ასე იბადება ღვთი...
link
იესოს ლოცვა ერთ-ერთი იმ საშუალებათაგანია, რომლის მეშვეობითაც ვეჩვევით ღვთის წინაშე სვლას... ლოცვის დროს მთავარია ყურადღებით გულში დადგომა და ყველგანმყოფი უფლის მოხმობა... კეთილგონივრული შინაგანი წესრიგის ფესვი ღვთისმოშიშებაა. მას ...
იხილეთ სრულად
იესოს ლოცვა ერთ-ერთი იმ საშუალებათაგანია, რომლის მეშვეობითაც ვეჩვევით ღვთის წინაშე სვლას... ლოცვის დროს მთავარია ყურადღებით გულში დადგომა და ყველგანმყოფი უფლის მოხმობა... კეთილგონივრული შინაგანი წესრიგის ფესვი ღვთისმოშიშებაა. მას განუშორებლად უნდა დავატარებდეთ... მისგან ყველაფერი მზადყოფნაშია, სხეულის ასოები და აზრები ვერ გალაღდებიან. ღვთისმოშიშება ცოცხალ გულს და ფხიზელ აზრს აღაშენებს.
ყოველთვის უნდა გვახსოვდეს და ვგრძნობდეთ, რომ სულიერ ცხოვრებას...
link
438. როდესაც წასაკითხად ან ხელსაქმისთვის ვზივარ და მინდა ვილოცო, აზრი აღმოსავლეთისაკენ შებრუნებას მაიძულებს, როგორ მოვიქცე ჩემო მამაო?
იხილეთ სრულად
როდესაც ზიხარ, ან დადიხარ, ან რაღაცით დაკავებული ხარ, ან ჭამ, ან სხვა რაიმეს სხეულებრივი მოთხოვნილებისთვის აკეთებ, მაშინ პირით აღმოსავლეთისკენ იქნები თუ დასავლეთისკენ, ამას მნიშვნელობა არა აქვს. ნუ დაგაეჭვებს ლოცვა, რამეთუ ჩვენ მცნება მივიღეთ, რომ ის მოუკლებელად და ყველგან აღვასრულოთ. წერილში ნათქვამია: „გზა-უყავთ მას, რომელი-იგი ამაღლდა დასავალით; უფალ არს სახელი მისი“ (ფსალ. 67, 4), ეს კი იმაზე მიუთითებს, რომ ღმერთი ყველგანაა. მაშინაც კი, როდეს...
link
ყოვლისმცოდნე, ყოვლისმხედველი და ყველგანმყოფი ღმერთი ამბობს: "გარდავიდე და ვიხილო" - მივიდე და ვნახო, მართლა ხდება თუ არა სოდომ და გომორაში ის დიდი უსჯულოებები, მე რომ მესმის. ამ სიტყვებში იგულისხმება: "არ მჯერა ხმების, მინდა საკუთ...
იხილეთ სრულად
ყოვლისმცოდნე, ყოვლისმხედველი და ყველგანმყოფი ღმერთი ამბობს: "გარდავიდე და ვიხილო" - მივიდე და ვნახო, მართლა ხდება თუ არა სოდომ და გომორაში ის დიდი უსჯულოებები, მე რომ მესმის. ამ სიტყვებში იგულისხმება: "არ მჯერა ხმების, მინდა საკუთარი თვალით დავრწმუნდე". ამავე სიტყვებშია ჩადებული დარიგება ჩვენთვის, რომ ადვილად არ ვენდოთ ცილისმწამებელს, არ ვიჩქაროთ მოყვასის განკითხვა, განსჯა და დასჯა; არ დავეშუროთ სიმკაცრესა და სისასტიკეს – ჯალათის ხელობას, ვიდრე ჩ...
link
თუკი კაცის აზრთა წყობასა, სურვილსა და გადაწყევილებაში, სიტყვასა და საქმეში - ყველგან ღმერთი მოდის პირველი, ეს იმას ნიშნავს, რომ მის გულს აქვე დაუმკვიდრებია სასუფეველი და მაშინ იგი ყველგან ხედავს ღმერთს: აზრთა სამეფოში, მოქმედებასა...
იხილეთ სრულად
თუკი კაცის აზრთა წყობასა, სურვილსა და გადაწყევილებაში, სიტყვასა და საქმეში - ყველგან ღმერთი მოდის პირველი, ეს იმას ნიშნავს, რომ მის გულს აქვე დაუმკვიდრებია სასუფეველი და მაშინ იგი ყველგან ხედავს ღმერთს: აზრთა სამეფოში, მოქმედებასა და საგნების სფერიში; ასეთი კაცისთვის სრულიად ნათელი ხდება, რომ ღმერთი ყველგანაა და წმინდა შიში იმკვიდრებს მის გულში: ყოველ წუთს ერთს ცდილობს, რომ ემსახუროს ღმერთს და ყოველ წამს იმის შიში აქვს, უნებურად არ შესცოდოს უდალს...
link
სულიერი ცხოვრება დიდ ყურადღებას ითხოვს. ის მეტად ტკბილია, მაგრამ საჭიროა თავდადება. ადამიანმა რომ სული იხსნას ან თავის სისხლით, ან თავისი ცრემლით უნდა განიბანოს. წმინდა წამებულები იწმინდებოდნენ საკუთარი სისხლით, ჩვენ ცრემლი მაინც ...
იხილეთ სრულად
სულიერი ცხოვრება დიდ ყურადღებას ითხოვს. ის მეტად ტკბილია, მაგრამ საჭიროა თავდადება. ადამიანმა რომ სული იხსნას ან თავის სისხლით, ან თავისი ცრემლით უნდა განიბანოს. წმინდა წამებულები იწმინდებოდნენ საკუთარი სისხლით, ჩვენ ცრემლი მაინც ჩამოვაგდოთ. ისეთი ეკლესია არ ვიცი, მშიერი არ იყოს. ყველგან ერთსა და იმავეს ვგრძნობ. პატარა სამლოცველოში შევდივარ და იქ ერთი ხატია, ჩემთვის ესეც საკმარისია. ღმერთი ყველგანაა. ნუ გვგონია, რომ ის მხოლოდ დიდსა და თვალსაჩინო ...
link
30. ვინც სიყვარულში სრულყოფილია და უბიწოების მწვერვალს მიაღწია, არ განასხვავებს თავისას და სხვისას, ერთგულსა და ორგულს, მონასა და აზნაურს, თვით მამრობითსა და მდედრობით სქესსაც კი, არამედ, ვნებათა სიმძლავრეზე ამაღლებული, მხოლოდ ერთ...
იხილეთ სრულად
30. ვინც სიყვარულში სრულყოფილია და უბიწოების მწვერვალს მიაღწია, არ განასხვავებს თავისას და სხვისას, ერთგულსა და ორგულს, მონასა და აზნაურს, თვით მამრობითსა და მდედრობით სქესსაც კი, არამედ, ვნებათა სიმძლავრეზე ამაღლებული, მხოლოდ ერთადერთს, ადამიანის ბუნებას ხედავს, ყველას თანაბრად უცქერის და ყველასადმი თანასწორადაა განწყობილი. მასში არც იუდეველია, არც ელინი, არც მამრობითი სქესია, არც მდედრობითი, არც მონაა და არც აზნაური, არამედ ყველგან და ყველაფერშ...
link
88. კვეთებისგან არის მრავალი გულისზრახვა, ამათგან კი – უკეთური გრძნობადი საქმე, მაგრამ ვინც იესუს შეწევნით პირველი მათგანი მყისიერად დაშრიტა, განერიდა შემდგომს; და გამდიდრდება იგი საღვთო ტკბილი ცოდნით, რის შედეგადაც ჰპოვებს ღმერთ...
იხილეთ სრულად
88. კვეთებისგან არის მრავალი გულისზრახვა, ამათგან კი – უკეთური გრძნობადი საქმე, მაგრამ ვინც იესუს შეწევნით პირველი მათგანი მყისიერად დაშრიტა, განერიდა შემდგომს; და გამდიდრდება იგი საღვთო ტკბილი ცოდნით, რის შედეგადაც ჰპოვებს ღმერთს, ყველგან მყოფს, ხოლო მის წინ გონების სარკის დამდგმელი, დღენიადაგ გასინათლდება გაწმენდილი შუშისა და გრძნობადი მზის მსგავსად. და მაშინ, საწადელთა მწვერვალს მიღწეული გონება მოისვენებს თავის შიგნით ყველა სხვა მჭვრეტელობისგ...
link
მოღვაწე გონებას მრავალი კეთილი საქმე აქვს: ის სწავლობს ღვთის სიყვარულს, სიკვდილის ხსოვნას, ღვთის ხსოვნას - ზეციური სასუფევლის ხსოვნას, წმიდა მოწამეთა მოშურნეობას და თვით ღვთის ყველგანმყოფობას, მეფსალმუნის სიტყვით: ვხედავ უფალსა წი...
იხილეთ სრულად
მოღვაწე გონებას მრავალი კეთილი საქმე აქვს: ის სწავლობს ღვთის სიყვარულს, სიკვდილის ხსოვნას, ღვთის ხსოვნას - ზეციური სასუფევლის ხსოვნას, წმიდა მოწამეთა მოშურნეობას და თვით ღვთის ყველგანმყოფობას, მეფსალმუნის სიტყვით: ვხედავ უფალსა წინაშე ჩემსა მარადის.(ფს. 15, 8) - წმიდათა და გონიერ ძალთა, სულის განსვლის, ტანჯვის, წამების, მარადიული სამსჯავროს გახსენებას, ჩვენ უდიდეს საგნებიდან დავიწყებთ და ისეთებით დავამთავრეთ, რომლებიც დაცემას აღუდგებიან წინ.
link
992. როგორ უნდა გავიგოთ: „მამაო ჩვენო, რომელი ხარ ცათა შინა“?
იხილეთ სრულად
თქმულია „ცათა შინა“ იმის აღსანიშნავად კი არა, თითქოს ღმერთი ცათა შინა ბინადრობს, არამედ მლოცველის დედამიწიდან ასამაღლებლად, მისი ზეციურ ბინადრებთან აღსაყვანად; როგორც წმ. იოანე ოქროპირი ამბობს. იმისთვისაც არის თქმული, რომ ზეცა ყველა რჩეულის მამულია, სადაც ღმერთი მთელი თავისი ძალით მჟღავნდება და თვისთა წმინდანთა გულებს განამხიარულებს. სხვაგვარად კი, ღმერთი არსებითად ყველგანაა, ცათა შინა და ქვეყანასა ზედაც, როგორც ფსალმუნი გვაუწყებს.
link