გლოცავ თქვენ, ძმანო ჩემნო, ისწავლეთ და მიეჩვიეთ ეკლესიაში დუმილით და კრძალვით ლოცვასა.
ზოგიერთნი, ტაძარში დგომისას უფალთან მაცხოვნებელი საუბრის ნაცვლად ადამიანებთან ამაოდმეტყველებენ.
ის ვინც ღვთსმსახურების დროს ამაოდ მეტყველებს, არა მარტო უსარგებლოდ დადის ტაძარში, არამედ თავის თავის საზიანოდაც.
წარმოიდგინე, რომ ვიღაც, მეფის წინაშე წარსდგა და ესაუბრება მას, მაგრამ მონის ძახილზე ტოვებს მეფეს და მასთან იწყებს საუბარს; ასეთია ისიც, ვინც საუბრობს და დაბნეული ხდება ღვთისმსახურების დროს
განათლებულ ქვეყნებში ზოგიერთნი ღვთისმოყვარენი პირნი საყდარში წასვლის დროს იცვამენ უკანასკნელს ღარიბ ტანისამოსს, თუმცაღა იყვნენ მდიდარნი, ეკლესიაში დადგებიან სადმე კუთხეში ანუ მოეფარებიან სვეტს და ისე გაატარებენ წირვას, რომ ერთს კა...
იხილეთ სრულად
განათლებულ ქვეყნებში ზოგიერთნი ღვთისმოყვარენი პირნი საყდარში წასვლის დროს იცვამენ უკანასკნელს ღარიბ ტანისამოსს, თუმცაღა იყვნენ მდიდარნი, ეკლესიაში დადგებიან სადმე კუთხეში ანუ მოეფარებიან სვეტს და ისე გაატარებენ წირვას, რომ ერთს კაცს არ შეხედავენ და ხმას არავის გასცემენ. ჩვენ ქვეყანაში კი მიმსვლელი ეკლესიად ჩაიცვამს უმჯობესსა თვისსა სამკაულსა, საყდარში დადგება წინ, ერთ კაცს არ დასტოვებს, რომ არ მოელაპარაკოს, ლოცვას კი ერთსაც ყურადღებით არ მოისმენს...
link
744. დასაშვებია თუ არა ვინმესთვის ტაძარში საუბარი?
იხილეთ სრულად
წმინდა ლიტურგიის დროს, ღვთის სახლში, ვინც არ უნდა იყოს, არამც და არამც არ უნდა ისაუბროს, არამედ ლოცვაში უნდა ივარჯიშოს და საღმრთო წერილს გულმოდგინედ უსმინოს, რომელიც გვაუწყებს იმას, თუ რა ემსახურება ჩვენი სულების ცხონებას. თუ საჭიროება აუცილებლად მოითხოვს რაღაცის თქმას, მაშინ უნდა ვთქვათ მოკლედ, მიმდინარე მსახურებისადმი კეთილკრძალულებითა და შიშით, და ვიცოდეთ, რომ ეს საქციელი სხვა რამეს ისე არ ემსახურება, როგორც ჩვენსავე განკითხვას.
link
17. შეიძლება თუ არა საუბარი მაშინ, როდესაც ღვთისმსახურება მიმდინარეობს?
იხილეთ სრულად
აბა, წარმოიდგინე, რა საქციელი იქნება, მავანი ხელმწიფეს ესაუბრებოდეს, ამ დროს ვიღაც მონამ დაუძახოს, მან მეფეს ზურგი შეაქციოს და იმ მონასთან დაიწყოს ლაპარაკი! აი, ზუსტად ამგვარად იქცევა ის ადამიანიც, ვინც ღვთისმსახურების აღსრულებისას მავანთან საუბრობს, სხვა რამეზე ფიქრობს და საერთოდ გონებაგაფანტულია.
link
200. როგორ მოძღვრავენ წმ. მამები მათ, რომლებიც ტაძარს საუბრების ადგილად აქცევენ?
იხილეთ სრულად
ყველა ქმნილება, უტყვიცა და მეტყველიც, ზეციერიცა და მიწიერიც, შემოქმედს ადიდებს. საბრალო ადამიანები კი, ტოვებენ რა სახლებს და ტაძარში შეიყრებიან, რათა იქ რაღაც სარგებლობა მაინც მიიღონ, სმენას ღვთის სიტყვებს არ უმორჩილებენ, არ შეიცნობენ თავიანთ ბუნებას, არ განიცდიან, რომ მათზე ცოდვა ბატონობს, არ სწუხან, მოუხმობენ რა მეხსიერებაში თავიანთ ცოდვებს, არ ძრწიან წინაშე სამსჯავროსა, არამედ გაღიმებულები უწვდიან რა ერთმაენთს მარჯვენას, სამლოცველო სახლს გრძელ...
link
ეკლესია უკვე, საყვარელნო, საყოფელი ზეცისა ადგილისა არს ქადაგებითა და ლოცვითა. ხოლო აწ ეკლესია არა რაისა უმჯობეს უბანსა და სახლსა სავაწროსა არს, რამეთუ შეკრბებიან დედანი ეკლესიად, შემკობილნი, რათა შეაცთუნონ უგუნურნი. უკეთუ ვინ ინებ...
იხილეთ სრულად
ეკლესია უკვე, საყვარელნო, საყოფელი ზეცისა ადგილისა არს ქადაგებითა და ლოცვითა. ხოლო აწ ეკლესია არა რაისა უმჯობეს უბანსა და სახლსა სავაწროსა არს, რამეთუ შეკრბებიან დედანი ეკლესიად, შემკობილნი, რათა შეაცთუნონ უგუნურნი. უკეთუ ვინ ინებოს მითხრობად სიტყვისა, ვჰგონებცა თუ არა აქვს სხვა ადგილი მოპოვნებად თვინიერ ეკლესიისა. ხოლო უკეთუ ვინ ინებოს ვაჭრობისა ყოფად, ჰყოფენ ეკლესიასა შინა. დაღათუ ვის უნდეს ლალვად ანუ განგებად სახლთა მეტყველებისა, ანუ სამხედროს...
link
745. თუ მე არ მინდა ტაძარში ლაპარაკი, მაგრამ ზოგიერთი მამათაგანი საუბარს დამიწყებს, როგორ მოვიქცე, დუმილმა რომ არ დააბრკოლოს და არ ჩათვალონ, რომ არაფრად ვაგდებ მათ?