699. შეუძლია თუ არა გათხოვება იმ დედაკაცს, რომლის ქმარი შორ გზაზე წავა და უკვალოდ გაქრება?
681. რა არის სიძვის მიზეზი?
446. როგორ უნდა ვამხილოთ სიძვის მოყვარულები?
423. შეიწირავს თუ არა ღმერთი ჩემს მიერ გაღებულ მოწყალებას, თუკი სიძვის ცოდვაში ვიმყოფები?
218. როგორ მოვიქცე, თუკი ჩემს გულს ხორციელი სილამაზე აცდუნებს?
მოსეს მიერ უფალი იტყვის: "არა მოვიხილო მე ასულთა თქვენთა ზედა ოდეს ისიძვიდენ". სიძვაში რომ მარტო ასული ჰსთქუა და კაცის სახელი არ არის ხსენებული, ამისთვის არის ეს, რომ ერთის ხსენებით ორივე უნდა ვიცნათ: ცოდვისათვის ორსავ სასჯელი მიე...
იხილეთ სრულად
მოსეს მიერ უფალი იტყვის: "არა მოვიხილო მე ასულთა თქვენთა ზედა ოდეს ისიძვიდენ". სიძვაში რომ მარტო ასული ჰსთქუა და კაცის სახელი არ არის ხსენებული, ამისთვის არის ეს, რომ ერთის ხსენებით ორივე უნდა ვიცნათ: ცოდვისათვის ორსავ სასჯელი მიეცემა. პავლე მოციქული ორსავ ერთად მისცემს სასჯელს და იტყვის: "რომელმან განხრწნეს ტაძარი ღვთისა - განხრწნეს იგიცა ღმერთმან." აქ სახელისა დებით არც ქალი უთქვამს და არც კაცი, ისე სწორებით სასჯელს მისცა. მრავლის სახით ჰსჯანს,...
link
ღმერთი ქალწულთ დიდ ნიჭს მისცემს და უნანელთა მეძავთა - დიდს სასჯელს. ქალწულთ ეს ნიჭი აქუს: პირველად ეს, რომ ღვთისა მიმართ სასურველი ძღვენი არის, ვითარცა დავით იტყვის: "მიერთვნენ მეუფესა ქალწულნი"; მეორედ ესე, ქრისტეს დედა ხმობილი ა...
იხილეთ სრულად
ღმერთი ქალწულთ დიდ ნიჭს მისცემს და უნანელთა მეძავთა - დიდს სასჯელს. ქალწულთ ეს ნიჭი აქუს: პირველად ეს, რომ ღვთისა მიმართ სასურველი ძღვენი არის, ვითარცა დავით იტყვის: "მიერთვნენ მეუფესა ქალწულნი"; მეორედ ესე, ქრისტეს დედა ხმობილი არის, ვითარცა იტყვის ღვთის-მეტყველი გრიგოლი: "დედანო! ქალწულ-იყვენით, რათა დედა იქმნეთ ქრისტესა". აწ მეძავთა და მემრუშეთა სასჯელი ვსთუათ. მეძაობისათვის ნოეს ჟამსა ქუეყანა წყლივ რღვნისაგან აღიხოცა, დიდ-დიდი ქალაქი სოდომი დ...
link
სადამდის გულისთქმის ტბაში არის კაცი, მანამდის მეძავის სახე შუენიერად ჰსჩანს, და იქედამ რომ აღმოვა, მაშინ კი უშუერად იხილავს. საყვარელნო! მყრალი და დამპალი უშუერი არის, - ეს ცხადი არის. მაშ, შენ რომ შუენიერად ხედავ სიძვაში, მაგას დ...
იხილეთ სრულად
სადამდის გულისთქმის ტბაში არის კაცი, მანამდის მეძავის სახე შუენიერად ჰსჩანს, და იქედამ რომ აღმოვა, მაშინ კი უშუერად იხილავს. საყვარელნო! მყრალი და დამპალი უშუერი არის, - ეს ცხადი არის. მაშ, შენ რომ შუენიერად ხედავ სიძვაში, მაგას დავით წინასწამეტყველი უშუერად აღმოაჩენს და იტყვის: "შეჰყროლდეს და დალპეს წყლულებანი ჩემნი პირისაგან უგუნურებისა ჩემისა".
link
თუ ვინმე მოეგება გონებას და იკითხავს: "რა ვყო, თავისუფლება აღარ მაქუს, ისე შეპყრობილი ვარ სიძვისაგან, მე გეტყვი, თუ რა ჰყო: წმიდის აღსარებისაგან მიაკუდინე სიძუა და შენ თავისუფლება და ნეტარება მიიღე, ვითარცა იტყვის ღვთივხმოვანი დავ...
იხილეთ სრულად
თუ ვინმე მოეგება გონებას და იკითხავს: "რა ვყო, თავისუფლება აღარ მაქუს, ისე შეპყრობილი ვარ სიძვისაგან, მე გეტყვი, თუ რა ჰყო: წმიდის აღსარებისაგან მიაკუდინე სიძუა და შენ თავისუფლება და ნეტარება მიიღე, ვითარცა იტყვის ღვთივხმოვანი დავით: "ნეტარ არს, რომელმან შეიპყრნეს ჩვილნი და შეახეთქნეს კლდესა!" თუ სხვა ძალი არა გაქუს-რა, ისე გულის-თქმით სიძვის გულის-თქმა მოაკუდინე - თუ როგორ - მაგალითი მოგახსენო: უფლისა ღვთისა მინდობით დავითმან ისევ გოლიათის მახვი...
link
სიძვა-მრუშება რაღაა? უნდა იცოდეთ რომ საქმით მრუშობა ვნება სულაც არ არის. ვნებები ყველას შეიძლება ჰქონდეს. ერთია ვნება, მაგრამ სხვაა საკუთრივ მრუშობა. სიძვა-მრუშება საქმით განხორციელებული დანაშაულებრივი ქმედებაა. ადამიანს ჯერ ვნება...
იხილეთ სრულად
სიძვა-მრუშება რაღაა? უნდა იცოდეთ რომ საქმით მრუშობა ვნება სულაც არ არის. ვნებები ყველას შეიძლება ჰქონდეს. ერთია ვნება, მაგრამ სხვაა საკუთრივ მრუშობა. სიძვა-მრუშება საქმით განხორციელებული დანაშაულებრივი ქმედებაა. ადამიანს ჯერ ვნება აღეძვრება, შეაწუხებს, მერე ფიქრობს, როგორ დაიკმაყოფილოს ეს ვნება. ამისთვის საშულებებსა და გზებს ეძებს, და ბოლოს საქმესაც სჩადის. ამიტომ ვეღარ იტყის მრუშობით დაცემული: უჰ, ეს როგორ მომივიდაო. ადამიანს შეიძლება აფექტის მდ...
link