უნდა გავარჩიოთ მორჩილება ვალისა და მოვალეობისაგან. ეს განსაკუთრებით იმან უნდა იცოდეს, ვისაც ეძლევა ძალაუფლება სხვათა მართვისა. ზოგჯერ მდაბალი იყავ, ზოგჯერ აღასრულე ვალი. მაგალითად, შენ მოძღვარი ხარ, რომელიც შინაურ გარემოში არ იღებ...
იხილეთ სრულად
უნდა გავარჩიოთ მორჩილება ვალისა და მოვალეობისაგან. ეს განსაკუთრებით იმან უნდა იცოდეს, ვისაც ეძლევა ძალაუფლება სხვათა მართვისა. ზოგჯერ მდაბალი იყავ, ზოგჯერ აღასრულე ვალი. მაგალითად, შენ მოძღვარი ხარ, რომელიც შინაურ გარემოში არ იღებ მომსახურებას, მაგრმ ეკლესიაში ღმრთისმსახურების დროს, როცა გეკუთვნის ამ სამსახურის მიღება, მასზე უარის თქმის უფლება არა გაქვს, ვინაიდან ის შენს წოდებას ეკუთვნის და არა პირადად შენ
უკეთუ მორჩილ გუექმნა, ფრიადი სასყიდელი მიიღო ღვთისაგან და ნეტარება მორჩილთა დაიმკვიდრო დიდებასა მას უხილავსა; ხოლო უკეთუ ურჩებაი შეიმოსო, ურჩებისა პატიჟსა ზღუელ იქმნე მიცემად, ინებე უკვე შენცა მსახურება ძმათა, რომელი მოგატყვებს (მ...
იხილეთ სრულად
უკეთუ მორჩილ გუექმნა, ფრიადი სასყიდელი მიიღო ღვთისაგან და ნეტარება მორჩილთა დაიმკვიდრო დიდებასა მას უხილავსა; ხოლო უკეთუ ურჩებაი შეიმოსო, ურჩებისა პატიჟსა ზღუელ იქმნე მიცემად, ინებე უკვე შენცა მსახურება ძმათა, რომელი მოგატყვებს (მოგიტანს) დიდებასა, ვითარცა იტყვის უფალი ჩვენი იესო ქრისტე. რომელსა უნდეს თქვენ შორის დიდ ყოფა, იყოს იგი ყოველთა მონა და მსახურ “და აწ ჯერ არს შენდა, რათა დიდების მომატყუებელი დიდება მიიღო”
სულიერი ცხოვრების გზა რთულია, მაგრამ მხოლოდ მასშია ჭეშმარიტი ცხოვრება, რადგან მხოლოდ მას მივყავართ გადარჩენისა და მარადიული ცხოვრებისკენ. ამ გზის გავლა და უხილავი მონასტრის შექმნა კიდევ ერთ პირობას ითხოვს: სულიერ წინამძღვრობას, ეს...
იხილეთ სრულად
სულიერი ცხოვრების გზა რთულია, მაგრამ მხოლოდ მასშია ჭეშმარიტი ცხოვრება, რადგან მხოლოდ მას მივყავართ გადარჩენისა და მარადიული ცხოვრებისკენ. ამ გზის გავლა და უხილავი მონასტრის შექმნა კიდევ ერთ პირობას ითხოვს: სულიერ წინამძღვრობას, ეს კი გულისხმობს მორჩილებას. ის, რაც მონასტერში მორჩილისთვის არის იღუმენი ან ბერი, შენთვის ამა სოფლად ასეთად უნდა გახდეს შენი მოძღვარი. მას უნდა მიანდო შენი სული სამოძღვროდ და ვალდებული ხარ დაემორჩილო.
მონაზვნობა, პირველ რიგში, სულის სიწმინდეა. მორჩილების გარეშე კი მისი მიღწევა შეუძლებელია. ამიტომაც თუ არ არის მორჩილება, იქ არც მონაზვნობაა. არა–მორჩილი – არც მონაზონია, ამ სიტყვის ჭეშმარიტი მნიშვნელობით. მონაზვნობის გარეშე შეიძლე...
იხილეთ სრულად
მონაზვნობა, პირველ რიგში, სულის სიწმინდეა. მორჩილების გარეშე კი მისი მიღწევა შეუძლებელია. ამიტომაც თუ არ არის მორჩილება, იქ არც მონაზვნობაა. არა–მორჩილი – არც მონაზონია, ამ სიტყვის ჭეშმარიტი მნიშვნელობით. მონაზვნობის გარეშე შეიძლება დიდ სიმაღლეებს მიაღწიო და მოწამებრივ სრულყოფილებამდეც კი ახვიდე, მაგრამ გონების სიწმინდე მხოლოდ მონაზვნების ხვედრია, რომელიც მორჩილების ღვაწლით მიიღწევა. აი, რატომ მივიჩნევთ მორჩილებას მონაზვნობის საფუძვლად.
მორჩილი საკუთარ თავს თვითონ გამოუტანს სასჯელს, რადგან თუ იგი ღვთის სახელით სრულ მორჩილებაშია, მაშინ, თუმცა თვითონ თავს სრულად მორჩილად არ თვლის, მაგრამ თვითგანსჯისაგან (ე. ი. სინდისის მხილებისაგან) თავისუფალია. თუ ის რაიმეში თავის...
იხილეთ სრულად
მორჩილი საკუთარ თავს თვითონ გამოუტანს სასჯელს, რადგან თუ იგი ღვთის სახელით სრულ მორჩილებაშია, მაშინ, თუმცა თვითონ თავს სრულად მორჩილად არ თვლის, მაგრამ თვითგანსჯისაგან (ე. ი. სინდისის მხილებისაგან) თავისუფალია. თუ ის რაიმეში თავის ნებას მისდევს, მაშინ შეიძლება ეგონოს კიდეც, რომ მორჩილებაშია, მაგრამ სინამდვილეში საკუთარ ტვირთს თავად ზიდავს. კარგი იქნებოდა, წინამძღვარი არ წყვეტდეს მის მხილებას, მაგრამ თუ იგი დადუმდება, მაშინ უკვე აღარ ვიცი, რა უნდა...
ადამის მეორე ცოდვა ღვთისადმი ურჩობა იყო, სურვილი თვითონ გამხდარიყო „ვითარცა ღმერთი“ (დაბ. 3, 5), სურვილი თავისუფლებისა არა ღმერთში, არამედ ღვთის გარეშე. ამიტომ მადლის მოსახვეჭად ადამიანმა მორჩილება უნდა ისწავლოს. ეს პირველ რიგში ე...
იხილეთ სრულად
ადამის მეორე ცოდვა ღვთისადმი ურჩობა იყო, სურვილი თვითონ გამხდარიყო „ვითარცა ღმერთი“ (დაბ. 3, 5), სურვილი თავისუფლებისა არა ღმერთში, არამედ ღვთის გარეშე. ამიტომ მადლის მოსახვეჭად ადამიანმა მორჩილება უნდა ისწავლოს. ეს პირველ რიგში ეკლესიისადმი მორჩილებაა (ეკლესიის მეშვეობით – სახარების მცნებებისა), შემდეგ კი მორჩილება ერში: მორჩილება სახლში, სამსახურში – სიტყვიერი, მორჩილება ყველას მიმართ. ეს საკუთარი ადგილის გააზრებაა ეკლესიაში, საზოგადოებაში, ოჯა...
მორჩილება არის საძირკველი, მასზედ აღშენდება სათნოებათა შენობა. ამიტომ, ისევე როგორც საძირკვლის გარეშე შეუძლებელია სახლის შენება, ასევე წარმოუდგენელია სათნოებათა დამკვიდრება იმ ადამიანში, რომელსაც მორჩილება არ გააჩნია. ამის შესახებ...
იხილეთ სრულად
მორჩილება არის საძირკველი, მასზედ აღშენდება სათნოებათა შენობა. ამიტომ, ისევე როგორც საძირკვლის გარეშე შეუძლებელია სახლის შენება, ასევე წარმოუდგენელია სათნოებათა დამკვიდრება იმ ადამიანში, რომელსაც მორჩილება არ გააჩნია. ამის შესახებ ღირსი იოანე კიბისაღმწერელი წერს: "უმჯობესია მორჩილი განდევნო სავანიდან, ვიდრე მას საკუთარი ნება-სურვილების აღსრულების უფლება მისცე". "თუ მეკითხები, შეისმინე კიდეც ჩემი. თუ არ მმორჩილებ ნუ მოხვალ ჩემთან" - ამბობს ბერი ლე...
ეშმაკი მორჩილების წინააღმდეგ მთელი თავისი ძალით და მზაკვრობით ჯანყდება. ის მოწაფეს ბერის არარსებულ და არსებულ ცოდვებს უჩვენებს. ამათგან მეორეს კი დამახინჯებულს, თითქოსდა გამადიდებელი მინის ქვეშ დაანახებს. თუ მოწაფემ მადლი მოიხვეჭა...
იხილეთ სრულად
ეშმაკი მორჩილების წინააღმდეგ მთელი თავისი ძალით და მზაკვრობით ჯანყდება. ის მოწაფეს ბერის არარსებულ და არსებულ ცოდვებს უჩვენებს. ამათგან მეორეს კი დამახინჯებულს, თითქოსდა გამადიდებელი მინის ქვეშ დაანახებს. თუ მოწაფემ მადლი მოიხვეჭა მაშინ ის იტყვის: “მე ბერისა მეტად მჯერა, ვიდრე საკუთარი თვალებისა და ყურებისა, რადგან ისინი არც თუ იშვიათად ცრუობენ”. სხვა შემთხვევაში მან უნდა თქვას: “ჩემი დამრიგებელი ისევე ცოდვილია, როგორც ყოველი ადამიანი, მაგრამ “ძა...
მშვენივრად სწერს წმინდა იოანე დამასკელი: "კურთხევითა ღვთისა და მამისა მხოლოდშობილმა ძემ - სიტყვამ ღვთისა და თავად ღმერთმა... ერთარსმა მამისა და სულისა წმიდისა, მარადიულმან და დაუსაბამომან მოდრიკნა ცანი და გარდამოხდა; მიუწვდომელი ს...
იხილეთ სრულად
მშვენივრად სწერს წმინდა იოანე დამასკელი: "კურთხევითა ღვთისა და მამისა მხოლოდშობილმა ძემ - სიტყვამ ღვთისა და თავად ღმერთმა... ერთარსმა მამისა და სულისა წმიდისა, მარადიულმან და დაუსაბამომან მოდრიკნა ცანი და გარდამოხდა; მიუწვდომელი სიდიადე თვისი მიუწვდომლად დაამდაბლა და მიეახლა თავის მონებს გამოუთქმელი და გასაოცარი მოწყალებით. სრული ღმერთი იქმნა სრულ კაცად, რათა ეწამლა ჩვენი ურჩობის ცოდვისათვის და ქცეულიყო მაგალითად მორჩილებისა, მორჩილებისა, რომლის ...
ეშმაკი მორჩილების წინააღმდეგ მთელი თავისი ძალით და მზაკვრობით ჯანყდება. ის მოწაფეს ბერის არარსებულ და არსებულ ცოდვებს უჩვენებს. ამათგან მეორეს კი დამახინჯებულს, თითქოსდა გამადიდებელი მინის ქვეშ დაანახებს. თუ მოწაფემ მადლი მოიხვეჭა...
იხილეთ სრულად
ეშმაკი მორჩილების წინააღმდეგ მთელი თავისი ძალით და მზაკვრობით ჯანყდება. ის მოწაფეს ბერის არარსებულ და არსებულ ცოდვებს უჩვენებს. ამათგან მეორეს კი დამახინჯებულს, თითქოსდა გამადიდებელი მინის ქვეშ დაანახებს. თუ მოწაფემ მადლი მოიხვეჭა, მაშინ ის იტყვის: "მე ბერისა მეტად მჯერა, ვიდრე საკუთარი თვალების და ყურებისა, რადგან ისინი არც თუ იშვიათად ცრუობენ". სხვა შემთხვევაში მან უნდა თქვას: "ჩემი დამრიგებელი ისევე ცოდვილია, როგორც ყოველი ადამიანი, მაგრამ "ძა...